Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Og RBK har signert Kristall Máni Ingason:

    Sikkert lurere det. Jeg tenker at det er greit å selge så lenge man samtidig justerer ambisjonene, de må vel ha penger. Se på B/G som har solgt en del spillere, nå er de ikke annet enn en middelhavsfarer samtidig som de tror de skal kjempe i Europa.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.354
    Sted
    Trondheim
    RBK må vel ha eliteseriens yngste tropp? Ingason er født i 2002.

    Snittalder 23 år, og da er Hansen (33), Henriksen (30) og Skjelbred (35) regnet med og trekker opp snittet
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    I dag starter friidretts VM, 2 uker med toppidrett på TV. Det blir nok et par uker med fotballpause nå. Ser på klokkeslettene så vil det bli lite søvn fremover.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.484
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    I dag starter friidretts VM, 2 uker med toppidrett på TV. Det blir nok et par uker med fotballpause nå. Ser på klokkeslettene så vil det bli lite søvn fremover.
    Kommer til å se det som interesserer meg dersom det ikke kolliderer med viktig fotball. Norge har vel sendt tidenes største tropp til VM, men er nok mest liste fyll. Er vel kun 2-3 som har sjanse på medalje.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Kommer til å se det som interesserer meg dersom det ikke kolliderer med viktig fotball. Norge har vel sendt tidenes største tropp til VM, men er nok mest liste fyll. Er vel kun 2-3 som har sjanse på medalje.
    Er såpass glad i friidrett at det betyr ikke noe hvilke land folk kommer fra, en stor prestasjon er en stor prestasjon okke som. Ser selvfølgelig frem til når Jacob løper og om Karsten er blitt helt frisk. Blir nok fotballpause her ja. :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.484
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Er såpass glad i friidrett at det betyr ikke noe hvilke land folk kommer fra, en stor prestasjon er en stor prestasjon okke som. Ser selvfølgelig frem til når Jacob løper og om Karsten er blitt helt frisk. Blir nok fotballpause her ja. :)
    Ser på sprint og mellom distansene uansett, men fotball går alltid foran. Eneste som er viktigere enn det er TdF.🚴‍♂️
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Heia Norge😁
    Gud hjelpes så dårlig det går an å være, og med svensk inkompetanse blir det jo ikke bedre. Håpløst, rett og slett
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.799
    Sted
    Oslo
    En for en holder mange av jentene høyklasse.
    Men det er laglederen som må få de til å spille som et lag.
    Minner meg om en som en gang sa:
    Italia har verdens beste soldater, og verdens verste hær!!
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Problemet er vel bare att England, Frankrike,Tyskland og Spania har spillere som holder ennå høyere klasse, er vel bare 2 norske spillere som hever klubblaget sitt når de presterer
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Håpløs spilleplan fra svensken ødelegger det meste! Godt at keeperen er ok.....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Håpløs spilleplan fra svensken ødelegger det meste! Godt at keeperen er ok.....
    Kanskje de ikke er gode nok til og gjenomføre en spilleplan? individuellt svake tekniske prestasjoner lyser igjenom. Når det er sagt syns jeg Sverige ikke er stort bedre når man ser lag som Eng.Fra.Spa.Ger.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Løkkecup, mølje, og yttre rotehaug, hadde blitt slått av hvilket som helst gutter 14…. :)

    Mvh.
    SAL
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375
    Forsvarsspillet har vell noe å gå på.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det är väl ändå spelarna som sparkar på bollen?🤔
    Pøh, spillerne er jo bare unødvendig lydige ifht hvordan pasningsspillet skal foregå.
    Er Gram Hansen ving eller spiss? Er Reiten angrepsving eller midtbanekant. Og hvorfor fikk Syrstad Engen lov til å stå og peke i 90+ min? Svak lagledelse!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Så ikke kampen men tror Norge gikk i hype fella da Hegerberg gjorde comeback, da trodde alle at nå ble vi veldig gode igjen, alt ble positivt så nå er sjokket deretter. Basert på det jeg har sett så har Norge rett og slett ikke spillere med den kvaliteten som kreves for å hevde seg i et mesterskap, skylde alt på treneren blir mannen er gal skyt hesten.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Gutta klarer ikke kvalifisere seg en gang.
    Det er ganske godt gjort da sånn ca. halvparten av landene i Europa er med. Kanskje en større prestasjon det enn kvinnene i går?
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    ..men ellers......ikke god nok prestasjon til å gå meg til å glemme besøket på Færøyene. :eek:
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.984
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Nei..var vel P.som var forskjellen i dag da, Kameratene fortjente mer synes jeg. Mye bra.
    Men at P.er tilbake er jo positivt mtp neste kamp ute:)
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    933
    Noe jeg har lurt på i lang tid, er nivået i dame-fotball vs. gutta. Kunne det norske kvinne-landslaget slå et 2. div. herre-lag i Norge, eller må man lenger ned i divisjon før jentene kan vinne en slik kamp. Stor forskjell i fysikk og brutalitet vil jeg mene. Hva tror dere.?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.984
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Oh ja! Stor forskjell. Teknisk er jo jentene blitt veldig mye bedre, men fysikk som du sier i løp,taklinger, dueller o.l. -der er de fortsatt jenter. Om gutta spiller mot dem som om jentene faktisk var gutter, så hadde det blitt mye tårer.
    Min gen./kompiser har nå barn på 16-17 og eldre som prøver seg/satser på høyere nivå.
    Helt vilt hvor gode de er, spesielt de som er relativt tidlig utviklet. (Haaland og Botheim typer som eksempel)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375
    Artig å være på Briskeby i gult i dag. Heldigvis hadde vi Pellegrino.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Noe jeg har lurt på i lang tid, er nivået i dame-fotball vs. gutta. Kunne det norske kvinne-landslaget slå et 2. div. herre-lag i Norge, eller må man lenger ned i divisjon før jentene kan vinne en slik kamp. Stor forskjell i fysikk og brutalitet vil jeg mene. Hva tror dere.?
    De beste lagene i gutter 15 slår enkelt OL vinner kvinner ble det sagt på en konferanse for sport kvinner vs menn!
    Dette var for å fortelle hvor patetisk det er når ‘menn/transer’ får delta i kvinneidrett…..
    Mannlig sprinter nr 400 i verden slår lett kvinne nr 1 osv…

    Mvh.
    SAL
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    933
    De beste lagene i gutter 15 slår enkelt OL vinner kvinner ble det sagt på en konferanse for sport kvinner vs menn!
    Dette var for å fortelle hvor patetisk det er når ‘menn/transer’ får delta i kvinneidrett…..
    Mannlig sprinter nr 400 i verden slår lett kvinne nr 1 osv…

    Mvh.
    SAL
    Ja, jeg tror at slik er det omtrent.

    Det finnes mixed øvelser, i skiskyting stafett, i hopprenn, i friidrett stafett, og tennis, mixed double og kanskje flere, men ikke i fotball. Ikke interessant heller da gode gutter ikke ville bruke tid på dette. Jeg ser damene spiller pent fotball men lite kraft og langt unna en vanlig herrekamp på lavere nivå. Grei, slik er det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.354
    Sted
    Trondheim
    Noe jeg har lurt på i lang tid, er nivået i dame-fotball vs. gutta. Kunne det norske kvinne-landslaget slå et 2. div. herre-lag i Norge, eller må man lenger ned i divisjon før jentene kan vinne en slik kamp. Stor forskjell i fysikk og brutalitet vil jeg mene. Hva tror dere.?
    Spilte ikke det norske damelandslaget treningskamp mot det norske G16 (eller var det G18 - tror det var G16) landslaget og tapte 0-5 eller noe sånt rett før EM?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375
    Spennende midtuke med flere norske lag i Europa. CL med Linfield FC mot Glimt i morgen. På torsdag er det Molde-Elfsborg og Sparta Praha-Viking i conf. League. Vil vi se resultater etter en litt tøffere og bedre Eliteserie (tror jeg) eller blir Europa for tøff?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Andre mann ut dørene på èn uke? Viktig å selge unna slik at eliteserien blir bedre. Hammarby må da være et skikkelig steg opp?

    Justert ambisjon; klare seg. Dumt med tusenvis som ikke gidder å komme på kamp etter hvert men kassereren blir fornøyd da. Fortsetter med friidrett jeg.

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375
    Den klubben som ikke er selgende vill ikke klare seg over tid. Spillerne vil alltid drømme om større klubber og masse penger og berømmelse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn