Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Ingen spesiell grunn egentlig utenom å holde litt h.. med trønderne. Men det klinger liksom ikke helt heller, Ranheim..
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    De har/hadde vell en slags politikk om å ha kun trøndere på laget og dermed være Trondheims nummer to lag. Litt rart, men også forståelig gitt at Rosenborg virket utilnærmelige i så mange år.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Som forventet. Man anker ikke og begrunner det med at det han andre gjorde var verre. En ugjerning rettferdiggjør ikke en annen.

    -RBK-kaptein Markus Henriksen har fått sin anke avvist etter at trønderen ble utvist i eliteseriekampen mot Viking søndag.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    -Hjemme på eget gras har kanarifuglene vært uslåelige denne sesongen og vunnet samtlige hjemmekamper. I tillegg har laget bare sluppet inn ett mål på Åråsen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    Glimt møter i dag det mestscorende laget i Eliteserien så langt, Sarpsborg. Aner ikke hvem jeg ville sette pengene på, men i morgen ville jeg sette alle sparepengene på Lillestrøm. De evner å score dobbelt så mye mål som de produserer sjanser, og de slipper inn mindre enn ett mål per kamp. For en flyt de har.

    Viking er vell ikke akkurat i flyt sonen for tida.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    Se opp for Rosenborg. Tabellen lyver. Jerv, Aalesund og Tromsø er neste motstandere i serien.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    B/G har bare vunnet 2 hjemmekamper mens Sarpsborg kun har tapt 2 bortekamper. Alle kronene på S08. B/G er for dårlige hjemme, sløsing av NOK hvis en setter pengene på dem.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    Om man ser på statistikk i oppgjør mellom B/G og S08 kan jeg ikke spå en klar vinner. Glimt har et overtak i antall seire, men det blir alltid jevne oppgjør.

    Fra Glimt.no

    I 2018 vant Glimt 3-1 på Aspmyra midt i Sarpsborgs europaeventyr. Særpingene kom nærmest rett fra play off-kamp i Israel til Bodø og var nok sånn sett preget av både lang reisevei og en tøff midtukekamp. I 2020 var Glimt på besøk hos Sarpsborg kun tre dager etter 6-1-seieren mot Kauno Zalgiris i Europa League-kvalifiseringen. I fjor møttes lagene i Sarpsborg bare dager etter at Glimt tapte for Legia Warzawa og i år møtes lagene bare dager etter Glimts europakamp mot Klaksvík. En hyggelig tradisjon dette. Og litt vel nerdete informasjon, kanskje.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Svaret har vi ca. 1755. :cool: Men de får nok kjørt seg noe skikkelig disse gulingene.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Om man ser på statistikk i oppgjør mellom B/G og S08 kan jeg ikke spå en klar vinner. Glimt har et overtak i antall seire, men det blir alltid jevne oppgjør.
    Tror du slike statistikker betyr noe i dag? I så tilfelle så blir det interessant på Åråsen i morgen likevel.:)
    Viking står med 4-0-0 og 13-2 i målforskjell på de 4 siste. 2 hjemme og 2 borte.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    Der fossrodde Glimt forbi ett kullseila Vikingskip på vei mot nye erobringer.

    glimt.jpg

    Artig kamp med to lag som prøver å spille fotball. Sarpsborg var veldig gode første halvdel av første omgang. Fortjent seier til det beste laget til slutt. Bonifest med to nye mål. Meget sterk kamp av Joel Mvuka på kanten.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.333
    Antall liker
    2.565
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    VG skriver at seieren var dyrekjøpt. Vinner Godset i kveld er de forbi.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    Jepp, dyrekjøpt. Solbakken er fort ute i nye fem uker, akkurat som i fjor på denne tida. Samme skade også hører jeg.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Helgens runde...
    Glimt vinner 4-1 hjemme over Sarpsborg 08
    Molde slår TIL 5-1
    Normal tilstand er gjenopprettet :)
    RBK sliter mot Jerv som er nær utligning på stillingen 3-2, ikke bra!
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Helt en passant men ser litt på Belgia-Island i EM for damer, men jeg må si at det skuffer litt etter å ha
    sett J19 finalen mellom Spania og Norge i går. Virkelig imponert over nivået!
    Og Oda Johansens mål mot Sverige i innledende runde kommer jeg til å huske lenge.
    Virkelig vakkert!
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Helt en passant men ser litt på Belgia-Island i EM for damer, men jeg må si at det skuffer litt etter å ha
    sett J19 finalen mellom Spania og Norge i går. Virkelig imponert over nivået!
    Hvis jeg sier at jeg har fulgt veldig med på EM i England så vil jeg ljuge men det har stått på i bakgrunnen nå og da så litt har jeg sett. Men så hele J19 finalen og må si at jeg er helt enig med deg. Gode teknisk, kjappe og bevegelige og med god forståelse. Og så stod de distansen ut synes jeg. Det er kanskje her vi best ser hvilken utvikling det har vært siste årene? Det er langt flere «keiter» i England tror jeg enn i J19. Og keeperne så ut som en keeper i bevegelser og plassering. Det lover bra for fremtiden.
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Var gøy igjen på Intillity igår, sola varma, pølsene var lunka og det ble tre mål. Da koser vi oss på stadio.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    KBKs keeper hadde ikke helt dagen får man si. Godt å høre at pølsene var lunkne. Sånn det skal være på fotballkamp.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    Nå skjønner jeg hvordan Mourinho hadde det.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Jeg har mine tvil om at damelandslaget vinner EM, faktisk.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.665
    Antall liker
    3.366
    Jeg har mine tvil om at damelandslaget vinner EM, faktisk.
    Dere trøndere gir for lett opp. Roma fikk omtrent samme sveisen mot Glimt men gav ikke opp. De sloss for å komme tilbake, alle som en, keepertrenere og fans. Bodø/Glimt var en uke sammenhengende Italiensk toppsak i avisene. Til slutt fikk de sin revansje.

    Men han treneren virker ganske langt unna en Mourinho, så jeg gir deg rett selvsagt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Dere trøndere gir for lett opp. Roma fikk omtrent samme sveisen mot Glimt men gav ikke opp. De sloss for å komme tilbake, alle som en, keepertrenere og fans. Bodø/Glimt var en uke sammenhengende Italiensk toppsak i avisene. Til slutt fikk de sin revansje.

    Men han treneren virker ganske langt unna en Mourinho, så jeg gir deg rett selvsagt.
    Roma stilte med B-laget. Det gjorde neppe damene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn