Sport, sykkel og trening Norsk eliteserie i fotball anno 2019

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Mens Ole Gunnar kan sole seg i sin egen glans, Rekdal får sparken, og landslaget demonstrerer at det er langt til toppen, er det avspark for den hjemlige fotballsesongen 2019. Jentene har alt "tjuvstartet".


    Som vanlig blir vel nedrykkstriden mer spennende enn toppen. En selvsagt dumpe-kandidat er Stabæk som nesten ikke har supportere, ikke penger, ikke noe lokalmiljø som virkelig støtter klubben, som har mistet to av sine beste spillere (Njie og nettopp Ohi til Molde) og har vært nær nedrykk i flere år. Tenkte å lage en avstemning om hvem som skulle følge med dem ned, men systemet tillater ikke nok alternativer til at det blir en fair affære. Nesten alle norske klubber spiller jo så dårlig at de kan tenkes å rykke ned, og så mange alternativer tillates ikke.

    Selv om Rosenborg har gjort det heller dårlig i vinter, er vel gullet nærmest delt ut på forhånd - i Giske-land i alle fall. Men kanskje noen vestlendinger som ikke er enige? 2018 -sesongen endte i alle fall som ventet, med at RBK tok "The Double":


    AIdFPAUgOXzUoLY34q5DNAEJpmhBPI-OVX7JNzQmvGgg[1].jpg
    (Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix)


    Noen med synspunkter. Hvis noen kan forklare hvorfor Stabæk ikke rykker ned, blir jeg glad.....:cool:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    12 spillere ut og 5 inn, får satse på at med de nye 5 så blir det et helvete å komme på besøk til Intility arena
    1534px-Vaalerenga_supporters.jpg
    250px-Vålerengen_kirke_2003_(Norway).jpg
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Nå vender jo bloggeren Jon Arne hjem igjen, da blir det nok vei I vellinga
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Jeg innbiller meg at det er et sted som heter Stabæk? Jeg tror jeg kjørte igjennom der en gang. Så da bør det vel være noen som bor der som heier på laget?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Jeg tror også at nedrykksstriden blir spennende i år som i fjord. Her i nord kan vi lett få to lag på den sida av tabellen selv om B/G selvsagt troner på topp nå før serien starter. Ingenting hadde vært bedre enn at førsesongformen til Glimt holder seg når alvoret starter, men trur jeg det? Verre er det med polkatrøyene. De sliter vist veldig. Så alt i alt blir det sikkert en fin sesong. Stabekk...sorry. Ingenting fint å melde herfra heller men jeg ønsker dem alt godt og gjerne foran gutane.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg innbiller meg at det er et sted som heter Stabæk? Jeg tror jeg kjørte igjennom der en gang. Så da bør det vel være noen som bor der som heier på laget?
    Det heter nok Stabekk. Men de fleste som bor der, er mer opptatt av golf og seilbåtene sine. Og så er det visst noe som heter bandy om vinteren. Dette er "halve" Stabekk:

    Stabekk[1].JPG

    Ikke akkurat noen metropol. Naboklubben heter ØHIL som er en forkortelsen for Øvrevoll-Hosle Idrettslag. De gjør det brukbart på jentesiden, men der stopper det.


    Her er golfbanen:


    29439431371_c188037034_o-345x198[1].jpg
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    12 spillere ut og 5 inn, får satse på at med de nye 5 så blir det et helvete å komme på besøk til Intility arena
    Vis vedlegget 535419
    Vis vedlegget 535418
    Synes binga til Vålerenga er fin, men jeg liker ikke at det er så langt ned til banen fra tribunen. Man mister en del av bakkekontakten bokstavelig talt, selv om de nederste tribuneplassene selvfølgelig gir minst oversikt og ikke er gode å se kamper fra. Og så bør navnet skiftes snarest mulig. Intility har jeg jobbet sammen med, og de har da virkelig null med fotball å gjøre. Men mange flinke folk som jobber der, så jeg ønsker dem lykke til. :cool:
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg håper på at Molde følger med ned.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Selv om jeg i all hovedsak har mitt lag, Liverpool, hadde det vært kjekt om en gammel traver som Haugesund kunne ta et steg eller to opp på tabellen i år. De pleier jo normalt å prøve å spille offensiv fotball, og har stort sett hvert år noen herlige typer på laget. Blir f x spennende å se hva unge Samuelsen har å by på i år.....

    mvh
    Proffen
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.443
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Selv om jeg i all hovedsak har mitt lag, Liverpool, hadde det vært kjekt om en gammel traver som Haugesund kunne ta et steg eller to opp på tabellen i år. De pleier jo normalt å prøve å spille offensiv fotball, og har stort sett hvert år noen herlige typer på laget. Blir f x spennende å se hva unge Samuelsen har å by på i år.....

    mvh
    Proffen
    Kjekt å kjekt å høre at nåken har troen på Haugesund. Er nok litt mere pessimistisk. Håper laget får satt seg etterhvert. Mange nye spillere. Den nye keeper fra Polen er blautfeit å puster med ræva. Er veldig spent men usikker foran denne sesongen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Noen som vet hva Reka har gjort for noe galt? "Personalsak"??? Det må jo være noe mer enn å ha tapt noen kamper?
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Blir f x spennende å se hva unge Samuelsen har å by på i år.....
    Det blir nok det vanlige; prøve dribble så mange motspillere som mulig for så og miste ballen. Han passer best i èn manns fotball i hagen sammen med faren.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som vet hva Reka har gjort for noe galt? "Personalsak"??? Det må jo være noe mer enn å ha tapt noen kamper?
    Han har sikkert røket ut for det samme som Tom Nordlie.
    Liiiitt (for) stor i kjeften, på det pietistiske sørlandet er sjelden noe sjakktrekk.
    Men ærlig talt; med alt rotet og kaoset som har vært i start siden kapitalen satte seg rundt styrebordet, er det vel ikke annet å vente.....

    mvh
    Proffen
     
    R

    rr30629

    Gjest
    I likhet med NRK så tror ikke jeg heller at RBK vinner i år, samtidig så har jeg ikke peiling på hvem som vinner. Hvis Berisha signerer for Brann så er det en skikkelig forsterkning, men om det er nok til å vinne hele greia er det kun fremtiden som vet.

    Tipper Viking rett ned igjen sammen med Stabæk, selv om Mjøndalen nok også vil gjøre hva de kan for å rykke ned.

    Også enig i at VIF bør skifte navn på stadioen, Fertility Stadio høres dumt ut.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Men det er i Kristiansand det skjer....

    – «I» kjører showet
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Noen som vet hva Reka har gjort for noe galt? "Personalsak"??? Det må jo være noe mer enn å ha tapt noen kamper?
    Han har sikkert røket ut for det samme som Tom Nordlie.
    Liiiitt (for) stor i kjeften, på det pietistiske sørlandet er sjelden noe sjakktrekk.
    Men ærlig talt; med alt rotet og kaoset som har vært i start siden kapitalen satte seg rundt styrebordet, er det vel ikke annet å vente.....

    mvh
    Proffen
    Fotballklubber selger seg tydeligvis til hvem som helst. Flere av disse karakterene i start en drøm er kjente skikkelser i Kristiansands narkomiljø som langere på nittitallet. Nå livnærer man seg på gambling fra Malta.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Likevel fremstår styret til Start som genier sammenlignet med Rosenborg sitt.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Synes det var dumt at det ble forlik i Trøndelagen, det skulle gått helt ut til en dom. Det kan virke som om disse fotballklubbene ikke vet at det finnes et lovverk som de som arbeidgivere må forholde seg til. De har kjøpt seg ut når det har blitt problemer, det blir for enkelt.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Koteng er en skikkelig kødd. Man burde sikkert ha høyere forventinger til RBK enn andre småklubber, men det er det egentlig ingen grunn til.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Da blei det underholdning i norsk fotball også, selv om mye ikke kommer av godt spill på banen. Men så dere Glimt, de kommer til å bidra med god fotball også ser det ut for. Måtte det fortsette førr evig.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det er ikke forsvarlig å spille fotball på en potetåker. Banen må ta skylda for ankelbrudd mener Henning Berg, som vanlig ikke særlig blid, i en kommentar.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Da blei det underholdning i norsk fotball også, selv om mye ikke kommer av godt spill på banen. Men så dere Glimt, de kommer til å bidra med god fotball også ser det ut for. Måtte det fortsette førr evig.
    Det spørs om de kommer ned på jorda igjen når de får litt motstand.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Da blei det underholdning i norsk fotball også, selv om mye ikke kommer av godt spill på banen. Men så dere Glimt, de kommer til å bidra med god fotball også ser det ut for. Måtte det fortsette førr evig.
    Det spørs om de kommer ned på jorda igjen når de får litt motstand.
    Det er sant. Men såfremt banene er gode eller med kunstgress så biter de nok godt fra seg videre også. Så data på hvor mye de løp nå på søndag. Imponerende tall.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Hvor så du slik statistikk?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    På an.no, men du må ha plussbruker.

    Vegard Leikvoll Moberg. Men selv for han var distansen heftig. Midtbanesliteren endte nemlig på 14,3 kilometer i løpet av kampen. Flere over 13 km. Det er veldig høyt. Så høyt at det er sjeldent man ser det tallet. Fotball er taktisk, og kampbildet har mye å si. Slike tall ser man gjerne hos en spiller i kamper med mye kontringsspill, eller at det har vært Hawaii-fotball.

    Det normale for en midtbanespiller er rundt 12 kilometer. Stopperne ligger gjerne mellom ni og elleve som standard, alt etter kampbilde. På midtbanespillere er 12 litt høyt, 13 er bra og 14 kilometer er sjeldent. Vi bruker å se 13-tallet en del, men jeg har ikke sett 14 før. Alle tallene våre viser at vi løp mer nå, sier Glimts fysiske trener.

    Men Glimt-spillerne løp ikke bare mye. De løp også fort. Narvik-gutten Håkon Evjen hadde utrolige 691 meter med sprint. Vi ser på alle tallene vi har at det har vært mange sprinter, og bra presspill, sier Nygård.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg har for øvrig blitt konspirasjonsteoretiker av å se hva som skjer i RBK om dagen. Jeg har begynt å tro at Horneland bare ofrer seg for å sette en stopper for RBKs dominans...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    God underholdning i norsk eliteserie i dag. Det blei hele ni mål i kampen mellom Mjøndalen og Glimt i en kamp som hadde alt.
    Håkon Evjen avgjorde med DET målet. Bare å glede seg videre.

    glimt.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Jeg har for øvrig blitt konspirasjonsteoretiker av å se hva som skjer i RBK om dagen. Jeg har begynt å tro at Horneland bare ofrer seg for å sette en stopper for RBKs dominans...
    Jeg tror du har rett.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Smilet og gleden er borte i Tr.heim. Og slik har det vært en stund, tror ikke humørsprederen Horneland er den som får det tilbake.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Dessverre ser det ut som noen har snudd tabellen på hodet!😕
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes det er flott at Bodø/Glimt gjør det så bra.
    Rosenborg har vært en katastrofe. Spark og spring fotball. Jeg trodde man sluttet med det i 10-års alderen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det der er ikke sweet spot!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Trist det som skjer i RBK nå selv om andre lags tilhengere sikkert synes det er greit.
    RBK har gjort en ting riktig og en ting feil. Det var riktig å sparke Kåre Ingebrigtsen, og det var åpenbart feil å ansette Horneland. De har seriens (sannsynligvis) dyreste spiller sittende på benken, mens seriens minst farlige angriper har klippekort (fordi han kommer fra Haugesund?). Det er 2 ting Søderlund kan - lage frispark og være i offside. Jeg har aldri sett en angriper som er dårligere til å time løpene sine.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    #whogivesafuck

    Idrett på ekstremt lavt nivå er sjeldent interessant. Med mindre man tilfeldigvis kommer fra et sted der så bedrives. Ingen ser på at noen løper 100 meter på 12-13 sekunder. Det er uinteressant. Som norsk fotball.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Trist det som skjer i RBK nå selv om andre lags tilhengere sikkert synes det er greit.
    RBK har gjort en ting riktig og en ting feil. Det var riktig å sparke Kåre Ingebrigtsen, og det var åpenbart feil å ansette Horneland. De har seriens (sannsynligvis) dyreste spiller sittende på benken, mens seriens minst farlige angriper har klippekort (fordi han kommer fra Haugesund?). Det er 2 ting Søderlund kan - lage frispark og være i offside. Jeg har aldri sett en angriper som er dårligere til å time løpene sine.
    Hvorfor var det riktig å sparke Ingebrigtsen?
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå har jeg aldri vært innenfor dørene på brakka men fra utsiden så syntes det rart det som skjedde i fjor med KI. Men det sagt så har RBK også tidligere sparket trenere som har tatt seriegull. Det kan virke som om de har rotet seg inn i noe de sliter veldig med å komme seg ut av, og da tenker jeg ikke bare på det som skjer på banen.

    Horneland ryker snart, det er kun snakk om tid men det som er spennende er om de finner noen som vil bli trener hos dem, de har ikke akkurat gjort seg attraktive de siste årene. Men sannsynligvis finner de en dust som reiser opp der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn