Norsk Audio Teknikk flytter!

Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool:

Trommevirvel!

Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og flytte. Destinasjon: den eksotiske forstaden Sofiemyr. Ja, du hørte riktig! Sofiemyrveien 12, 1412 Sofiemyr, for å være nøyaktig. På ingen måte verdens ende, du kan se den fra balkongen. Et steinkast unna Oslo Sentrum – eller den første avkjøring etter E6 bygrensen, for de uten olympisk kastearm. Og hey; gratis parkering så lenge du vil!

Ta den, kjære parkeringsvakter!

Kanskje du lurer på hvorfor? Det viser seg at Ring 1 i Oslo har en litt for ambisiøs plan om å leke "gjemsel" i tre år. Eller mer. Det etterlater oss i Ullevålsveien 13 som byens mest ufrivillige eremitter. Legg til at lastesonen vår blir borte, og du har oppskriften på en logistisk marerittsmoothie – ekstra tykk på vinteren.

Vi ser dette som den perfekte unnskyldningen for å kaste en riktig så vill "Vi har overlevd i 30 år"-fest i våre nye lokaler.

Blir det bedre, spør du? Oh yes. Vi snakker større plass, tre (ja, TRE!) demorom der vi kan spille så høyt vi (eller du) vil, uten å bli kjeftet på. Null krav om å stenge dørene til en viss tid, og – som sagt - ingen grusomme parkeringsvakter som lurer i buskene. Pluss, det er så lett å finne frem at selv din geografisk utfordrede onkel kan klare det. Og hvis kona har stukket av med bilen, hopp på en buss og voilà – du er praktisk talt utenfor døra vår.

Når skjer så denne storstilte flyttingen? Merk kalenderen: 2. april. Vi sier 'ha det' til Ullevålsveien og 'hei hei' til Sofiemyr kort tid etterpå. Og ja, vi skal få demorommene opp å kjøre i rekordfart.

Meld deg på i denne tråden, så blir du invitert til en ekstraordinær innvielses- og jubileumsfest/priser.
Sofiemyrveien 12..png
 

Kommentarer

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
819
Antall liker
257
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Var ikke dere i Deichmannsgata på 80 tallet? Opp i 2 etg. hvis jeg ikke husker feil.
Var innom Willy Tangen - Audi Tech i nærheten også.
Tider det.

Sonicfrontiers
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Blir de nya lokalerna där Follo Freestyle har haft sin verksamhet? Upp trappen?
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.835
Antall liker
961
har ikke vurdert å selge Dynaudio igjen? kjenner ikke til hvorfor de gikk ut..
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

rolfb*123

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.08.2008
Innlegg
615
Antall liker
573
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Alle butikker som gjør sentrums besøk verdt strevet forsvinner ut i "bushen"........, trist egentlig..., men lykke til(y)
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.669
Torget vurderinger
6
Alle butikker som gjør sentrums besøk verdt strevet forsvinner ut i "bushen"........, trist egentlig..., men lykke til(y)
Dessverre så blir det umulig når ring 1 stenges ifra juni og 3 år + fremover.
Til info så er ikke Sofiemyrveien ute i «bushen» 😉
 

LarsE

Fersking
Ble medlem
18.10.2010
Innlegg
2
Antall liker
5
Torget vurderinger
7
Lykke til i nye lokaler, Morten 🎉🍾🥂. Ramler plutselig innom en dag 😀
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Som de sa før i tiden ( før vår tid).
Alt nord for Sinsen var gokk.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Det er jo langt innafor, det viktigste er å komme seg vekk fra galskapen nede i byen. Blir jo bare frustrasjon av å dra ned i den såkalte "grønne" storbyen som de kaller det. Som en hvis person sa. Som jeg ikke uttaler over mine lepper.
Europas første storby blir grønn. Når ble den lille byen en storby? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Innlegg
500
Antall liker
959
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Det stemmer. Det er «kun» grunnet senking av tunellene. Men det skal sies at over 70% av parkerings mulighetene har blitt borte siden jeg flyttet til Ullevålsveien.
Og hver gang man omsider får parkert ender man opp med å ta livet av en syklist med døra si når man skal gå ut.
Vi er jo for mange mennesker på jorda,
Men at mdg mener at det er sånn vi skal redde planeten føles litt drøyt.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
At den Ring 1-stengningen har ikke noe med «grønn by» å gjøre?
Nei var ikke det jeg mente, men det er jo snart helt umulig å ferdes og eller parkere i den byen.
Når jeg flyttet til det som nå er Lillestrøm var det ikke problemer å ta seg en tur til byen å få parkert eller få kjørt rundt der (20 år siden). Håpløst nå. Stengt/ enveiskjøring overalt.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.438
Antall liker
84.036
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Vi flyttet ifra Ås og inn til Storgaten 51 i 1996.
Husker jeg var innom i Storgaten, oppe i etasjene og hørte på Helios 275, med diskant i strikkoppheng og sandfyllt kasse. Var mektig imponert, men lommeboken strakk ikke til 😊
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Husker jeg var innom i Storgaten, oppe i etasjene og hørte på Helios 275, med diskant i strikkoppheng og sandfyllt kasse. Var mektig imponert, men lommeboken strakk ikke til 😊
Har hvert I besittelse av de og storebror Ascolta Brennin. Men kjøpte begge brukt. Men begge var fra Morten. Jeg var eier nr 2 på begge.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.550
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kun minutter unna åpning. Skulle ønske jeg kunne stått og skrapt på døra :)
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Innlegg
500
Antall liker
959
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Kun et vennlig tips, for jeg vet hvor fort det er å glemme.
Oppdater adresse i Google og andre kanaler.
Ser slik ut nå.
IMG_4541.jpeg

Et annet tips for å treffe yngre potensielle kunder er å bli synlig i Snapchat kart, samt lage story der på hva man driver med. Plutselig dukker det opp noen i 20-årene som vil ha stereoanlegg, eller at man hvertfall får sådd noen frø.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.669
Torget vurderinger
6
Kun et vennlig tips, for jeg vet hvor fort det er å glemme.
Oppdater adresse i Google og andre kanaler.
Ser slik ut nå.
Vis vedlegget 1011676
Et annet tips for å treffe yngre potensielle kunder er å bli synlig i Snapchat kart, samt lage story der på hva man driver med. Plutselig dukker det opp noen i 20-årene som vil ha stereoanlegg, eller at man hvertfall får sådd noen frø.
Jeg vet og jobber med det og mange andre ting😁
Foreløpig så har den etter andre forsøket ikke fått fiber på plass her😔
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Husker jeg var innom i Storgaten, oppe i etasjene og hørte på Helios 275, med diskant i strikkoppheng og sandfyllt kasse. Var mektig imponert, men lommeboken strakk ikke til 😊
Jeg endte opp med å kjøpe det demo-paret, men hentet det hjemme hos en jeg ikke helt husker hvem/hvor var.
 
  • Love
Reaksjoner: nat

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Det stemmer. Det er «kun» grunnet senking av tunellene. Men det skal sies at over 70% av parkerings mulighetene har blitt borte siden jeg flyttet til Ullevålsveien.
Det eneste fornuftige og riktige var jo at de hadde flyttet regjeringsbygget til kølabånn-traktene og erstattet det med å bygge et stort parkeringshus dre i steden - med gratis parkering og x-antall sterkt subsidierte el-bil ladeplasser.
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Jeg endte opp med å kjøpe det demo-paret, men hentet det hjemme hos en jeg ikke helt husker hvem/hvor var.
Avsporing av tråden, men...
Det hører med til historien at samboer'n ikke var helt enig i det estetiske valget, men ikke lenge etter at de kom i hus fikk hun ei venninne på besøk. Det første hun sa når hun kom inn i stua: Oi - så kuuule høyttalere.
Og, da var jo ikke det noe tema mer :cool: .
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.664
Antall liker
1.411
Torget vurderinger
2
Lykke til på ny adresse! Husker fremdeles an av gangene jeg var på ekskursjon til din tildligere tilholdsplass og du måtte unskylde hendelsene i gangen utenfor. Triveligere ut av "gryta"... "eg kjem og vitjar, eller så prates vi på en messe"
(y):)
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.669
Link til alle artikler
261
nat sine annonser
Bransjenyheter
En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

  • 23
De første Bladelius Oden II er i ferd med å bli klare til levering. 85Kg med rå kraft og musikalitet. Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412 Sofiemyr Tlf: 22200095 Mail...
Fortsett
Bransjenyheter
Møt sommeren med godlyd på ørene!

Møt sommeren med godlyd på ørene!

  • 1
Vi har fått inn igjen den meget omtalte Cayin RU7 dongle DAC på lager. (Vi har også fått inn igjen Cayin CD-Mini MK-II. Kr 3.590.-) Prisen er Kr 3.590.- da medfølger USB-C kabel og overgang ifra...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Topp Bunn