At noen hører forskjell beviser vel at de spiller forskjellig. Prisen derimot beviser ingenting.
Nei. Som påpekt, disse til tider betydelige forskjellene ser ut som de gjemmer seg med en gang noen prøver å undersøke de i kontrollerte former. Jfr Kjs innlegg lengre oppe.
Dette er vel en påstand du kanskje burde dokumentere før du kan tillate deg å påstå noe slikt.
Er du uenig i at det til tider er mye (geometri, materialer, konstruksjon osv) som skiller de ulike kabelprodusentenes toppmodeller? Gitt at alle skal gjøre nøyaktig samme oppgave, hvorfor konstrueres de så forskjellig og hvorfor ser det ut til at pris er viktigere enn konstruksjonsprinsipp for hvor bra noe blir rapportert å låte? Jeg vil påstå at likhetene er større mellom billigste og dyreste Nordost enn mellom dyreste Nordost og dyreste Transparent, like fullt er det gjerne ulike "toppmodeller" som presenteres som alternativer til hverandre. For meg ser det ut som pris er en av de viktigste parameterene for hvor bra noe ser ut til å være.
nb skrev:
Det finnes ingen dokumentasjon, og påstandene som kommes med strider mot sunn fornuft, allmenne fysiske prinsipper som funker utmerket i alle andre sammenhenger og på utstyr med mye smalere toleranser. Bottom line er at for meg tyder alt på at denne bransjen er bambus fra ende til annen. Du må dog gjerne ha en annen oppfatning.
Det må du gjerne tro, men det betyr likevel ikke at det er korrekt på påstå at det er slik. Min personlige mening er at det sier mer om deg enn om kabelbransjen.
Nei, det er ikke nødvendigvis slik som jeg sier. Men jeg synes det er ganske sannsynlig at det er slik som jeg sier. Husk på at dette er et ikke-tema i annen elektronikk. Du står fritt til å påstå at viten om signaltransmisjon av 0 til 22.05 kHz inneholder enorme hull (for det er det du egentlig påstår, om ikke eksplisitt uttalt) men jeg tror ikke det er veldig sannsynlig da elektronikk som designes virker etter hensikten.
nb skrev:
Med samme logikk som du anvender kan man jo også hevde at det er så mange damer som kjøper svindyre hudkremmer at det er statistisk umulig at de ikke har noen funksjon utover ren forfengelighet
At hudkremen kjøpes er ikke noe bevis. Ei heller at det kjøpes kabler. Nå kjenner jeg ikke så godt til kosmetikkbransjen, men dersom det synes at hunden blir bedre er derimot det et bedre holdepunkt. Likeledes at så mange kan høre forskjell.