- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 11.010
Nå er det like før regel no.4 kommer og biter deg nedentil @Asbjørn
Det er kommentart at "it's complicated", det er fri flyt av kapital i EØS-området som visstnok kompliserer det et lite brød. Det skal vel "utredes" så får vi se hva de kommer frem til i de relevante etater som i praksis betyr Fin.Dep. og Lovavdelingen regner jeg med. Skal ikke på noen måte påstå å kunne noe om dette, men det kommer vel mer om det etter hvert og man må regne med at det er ressurssterke folk på andre siden som vil lage en del leven.Å skatte folk for inntekt/verdier som er opparbeida i Norge burde være en no brainer.
Fly billett til Sveits burde ikke være som et frikort i Monopol spillet!
Norge er rett nok et av de få landene med formuesskatt.Det er kommentart at "it's complicated", det er fri flyt av kapital i EØS-området som visstnok kompliserer det et lite brød. Det skal vel "utredes" så får vi se hva de kommer frem til i de relevante etater som i praksis betyr Fin.Dep. og Lovavdelingen regner jeg med. Skal ikke på noen måte påstå å kunne noe om dette, men det kommer vel mer om det etter hvert og man må regne med at det er ressurssterke folk på andre siden som vil lage en del leven.
Ikke at jeg ikke er enig med deg, om jeg nå forsto hva du skrev:de fleste normalforstander vet hvem vanlige folk er. ekstensjonen kan endres ut fra kontekst, men det er et uttrykk som fungerer veldig bra når vanlige folk snakker med hverandre. vanlige folk er faktisk også folk som tenker kontekst.
det sagt, det er noe helt annet å operasjonaliserer det for å avgrense en gitt ekstensjon uavhengig av kontekst. dermed kommer lystighetene. men det er mange uttrykk en kunne gjøre seg lystig over. kjærlighet, venn, fremskritt, det felles beste, maksimering av verdi alle berørte parter tatt i betrakting.
men at det uansett denne semantikk og pragmatikk er noe en kan gjøre seg lystig over når det gjelder de regjerende partier, det er innvilget. de valgte et meningsfullt uttrykk, og greide ved sin politikk å gjøre det til en meningsløshet. ikke rart at vanlige folk blir forbannet over slikt misbruk. og at resten av det tenkende publikum gjør seg lystig. helt legitimt. det er slik det går, når politikken tar utgangspunkt i et meningsfullt uttrykk og gjennom sin politikk tømmer det for mening.
Operasjonalisere,.kontekstularisjere,pragmantisere,ekstensjonalisere....de fleste normalforstander vet hvem vanlige folk er. ekstensjonen kan endres ut fra kontekst, men det er et uttrykk som fungerer veldig bra når vanlige folk snakker med hverandre. vanlige folk er faktisk også folk som tenker kontekst.
det sagt, det er noe helt annet å operasjonaliserer det for å avgrense en gitt ekstensjon uavhengig av kontekst. dermed kommer lystighetene. men det er mange uttrykk en kunne gjøre seg lystig over. kjærlighet, venn, fremskritt, det felles beste, maksimering av verdi alle berørte parter tatt i betrakting.
men at det uansett denne semantikk og pragmatikk er noe en kan gjøre seg lystig over når det gjelder de regjerende partier, det er innvilget. de valgte et meningsfullt uttrykk, og greide ved sin politikk å gjøre det til en meningsløshet. ikke rart at vanlige folk blir forbannet over slikt misbruk. og at resten av det tenkende publikum gjør seg lystig. helt legitimt. det er slik det går, når politikken tar utgangspunkt i et meningsfullt uttrykk og gjennom sin politikk tømmer det for mening.
Støre og Vedum minner mere om by og land, mann mot mann!by og land, hand i hand.
oppgave: operasjonaliser!
det er poenget; en bedriver akademisk praksis uten at en vet hva en bedriver.Operasjonalisere,.kontekstularisjere,pragmantisere,ekstensjonalisere....
Er det bare meg som tenker på Pompel og Pilt?
Men bedre med to akademikere enn ingen akademikere.
Men på en skala fra la oss si 0 til minus åtte, hvor godt synes du dette valgspråket har fungert i praksis siden valget? De ble valgt, så sånn sett gjorde det sin del av jobben den gang, men siden så har det langt på vei blitt en stående spøk. Og med rette. Det har knapt noen sinne i mindre grad vært vanlige folk sine tur enn nå. De som aller mest skulle tas har sett tegninga og stikker fra landet. Det kan man jo mene sitt om, men det blir i alle fall mindre å omfordele til vanlige folk av det og om det skal omfordeles i samme grad så må noen andre plukke opp regninga. Problemet er at dette også fort er noen som regner seg som "vanlige folk".de fleste normalforstander vet hvem vanlige folk er. ekstensjonen kan endres ut fra kontekst, men det er et uttrykk som fungerer veldig bra når vanlige folk snakker med hverandre. vanlige folk er faktisk også folk som tenker kontekst.
"For et nydelig vær, jeg tror jeg tar meg en pjolter". (Darwin P. Erlandsen - tror jeg...) Anti-Varg Vedum, go,go,go !Det går sørover
Senterpartiet får 3,5 prosent oppslutning i ny måling: – Dette vil sende sjokkbølger | ABC Nyheter
Med dagens måling ville resultatet vært null mandater fra Sp.
Målingen er den desidert svakeste som er registrert for regjeringspartiet i løpet av Vedums periode som partileder.
Fikk med meg kun deler, men..Fikk med meg slutten bare.
Den har vært gjennom SV-raspen.De som sparer i BSU skal også med - skattefradraget reduseres til halvparten. Nå er det lenge siden jeg kvalifiserte til BSU så har ikke fulgt veldig med, men det har vel vært en viss kritikk for at dette til en viss grad har blitt en skattegunstig spareordning for folk som ikke trenger Skatteetatens hjelp til å skrape sammen EK til sitt første krypinn.
Kutter i BSU-ordningen: Reagerer kraftig - VG
Fra og med neste år får du 10 prosent skattefradrag, i stedet for 20 prosent. Sparer du maksbeløpet på 27.500 kroner, får du i år 5500 kroner i skattefradrag. Fra og med neste år reduseres dette til 2750 kroner.
Regjeringen anslår at dette vil spare staten for mer enn 600 millioner kroner i årlige utgifter.
Tar den her...EDIT: Aha, jeg får opplyst at en McKinsey-partner rykker inn som erstatning. Da er alt som det skal være i Ap.
Det er jo akkurat hva man ikke gjør, ref saken over fra DN.no.log så skatter vi dem på vei ut. vi greier oss uten skrikerunger.
Det ytres også en viss skepsis til det foreslåtte.ja, det var det som var forutsatt kommentaren.
Siden jeg antar at Doktoren har lest sitt Morgenblad opp gjennom årene så er det kanskje på tide å få tilbake "institutt for begrepstømming" eller hva det nå var de kalte den spalten?når politikken tar utgangspunkt i et meningsfullt uttrykk og gjennom sin politikk tømmer det for mening.
morgenbladet var faktisk ikke det mest leste, men det uttrykket der er jo genialt!Siden jeg antar at Doktoren har lest sitt Morgenblad opp gjennom årene så er det kanskje på tide å få tilbake "institutt for begrepstømming" eller hva det nå var de kalte den spalten?