Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.732
    Torget vurderinger
    4
    Nå er det veldig stor forskjell på det anstendige Høyre under Willoch og det uanstendige Høyre under Solberg...
    Som @BT skriver bekrefter du bare poenget til Clemet ved instinktivt å skrive dritt om henne uten å ane, eller en gang å bry deg, om hva hun skriver.
    Å forsvare det med ytterligere whataboutisme er ganske patetisk og gjør det vanskelig å diskutere meningsfylt med deg.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Hun er medlem av et uanstendig parti der raushet, bortsett fra til de som har mer enn de trenger, ikke står på dagsordenen lengre. Derfor er det umusikalsk og dessuten slettes ikke whataboutisme.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Hun er medlem av et uanstendig parti der raushet, bortsett fra til de som har mer enn de trenger, ikke står på dagsordenen lengre. Derfor er det umusikalsk og dessuten slettes ikke whataboutisme.
    Dette er omtrendt som republikanerne omtaler demokratene.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.732
    Torget vurderinger
    4
    Hun er medlem av et uanstendig parti der raushet, bortsett fra til de som har mer enn de trenger, ikke står på dagsordenen lengre. Derfor er det umusikalsk og dessuten slettes ikke whataboutisme.
    Du bryr deg altså fortsatt ikke om hva hun sier, men du er likevel mot at hun sier det hun sier fordi hun er medlem av et parti du ikke liker, samtidig som hennes poeng er at arbeiderpartifolk har en tendens til å bevisst underspille, (eller rent ut lyve om) partiet du ikke liker sin rolle i samfunnsutviklingen, spesielt når de selv helst vil ha æren for det, eller når det kan få partiet du ikke liker til å fremstå negativt. Puhh!
    Du reagerer med andre ord presis slik Hadia Tajik m.fl. ønsker når hun fremstiller Arbeiderpartiet som de eneste gode samfunnsbyggere og Høyre som de motsatte.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Høire som samfunnsbyggere, - dog marginalt, forsvant med Benkow, Nordvik og Willoch.. deretter har det vært å påpeke moderasjon fra alle andre enn dem selv og deres venner, som har fått gevinsten. At AP ikke har vært så mye bedre i de siste 30-40 år, er bare andre siden av samme medaljen. Et av Norges største problemer er NPM og direktørveldet som faktisk i stor grad ble innført av AP og bejublet av Høire...
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Hva så? Det er fullt mulig å være raus for det.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Høire som samfunnsbyggere, - dog marginalt, forsvant med Benkow, Nordvik og Willoch.. deretter har det vært å påpeke moderasjon fra alle andre enn dem selv og deres venner, som har fått gevinsten. At AP ikke har vært så mye bedre i de siste 30-40 år, er bare andre siden av samme medaljen. Et av Norges største problemer er NPM og direktørveldet som faktisk i stor grad ble innført av AP og bejublet av Høire...
    Men det er jo historikken hun tar opp, som da inkluderer de 3 du nevner...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Høyre var faktisk for stemmerett for kvinner og mot stemmerett for menn.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    Kan de bli enda mindre nå?

    -Partileder Olaug Bollestad har plutselig fått den heteste av alle hete KrF-poteter i fanget: Abortsaken.


    Som Dagbladet skrev, handler dette om et større retningsvalg i KrF. Mange KrF-ere Dagbladet snakker med, ønsker å gi partiet mer bredde. De oppfatter abortsaken som en diger fartshump på veien mot et varig opphold over sperregrensa.

    Samtidig, på den andre sida av saken, står verdikonservative KrF-ere og spør seg hva formålet med partiet skal være, hvis man ikke lenger skal kjempe for en strengere abortlov. Disse sterke kreftene i partiet motsetter seg at KrF skal gi opp kampen.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Kan de bli enda mindre nå?

    -Partileder Olaug Bollestad har plutselig fått den heteste av alle hete KrF-poteter i fanget: Abortsaken.


    Som Dagbladet skrev, handler dette om et større retningsvalg i KrF. Mange KrF-ere Dagbladet snakker med, ønsker å gi partiet mer bredde. De oppfatter abortsaken som en diger fartshump på veien mot et varig opphold over sperregrensa.

    Samtidig, på den andre sida av saken, står verdikonservative KrF-ere og spør seg hva formålet med partiet skal være, hvis man ikke lenger skal kjempe for en strengere abortlov. Disse sterke kreftene i partiet motsetter seg at KrF skal gi opp kampen.

    Jeg er i mot å forby greier, men akkurat fenomenet med å ha religion som en del av et partiprogram.... Der sliter jeg litt, må jeg innrømme.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Bare å sette slå på de dørene, får de åpner dem igjen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Oopss..


    Erna Solberg om skattesmellen: Saken er ikke konkludert ennå

    I dag ble det kjent at Høyres nestleder Tina Bru har fått varsel om skattesmell fra Skatteetaten.


    Sentralt i saken er en toroms-leilighet i Stavanger der Bru, hennes familie og hennes foreldre var folkeregistrert samtidig.

    Høyreleder Erna Solberg sier til NRK at hun håper Skatteetaten og Tina klarer å bli omforente med saken.

    – Tina informerte meg i vår om at hun er en av politikerne som har fått varsel fra Skatteetaten. Det finnes kun et uenighetspunkt. Den handler om Skatteetatens definisjon av merkostnader, og dermed om hun har betalt for lite i husleie. Saken er ikke konkludert ennå, sier Solberg.

    – Jeg har selv sett at Tina aktivt har pendlet mellom Oslo og Rogaland siden hun ble valgt inn på Stortinget i 2013. Jeg betviler ikke hennes status som pendler, sier Solberg.
    NRK
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    ^ Det er for jævelig mye surr med de folka!!!!
    Er så lei av den endeløse rekka med selvmål de ikke ser ut til å klare og holde opp med.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Der har nrk klart å lage en enorm sak av noe som kanskje ikke er en sak, når man leser hva som faktisk er realitetene, nemlig hvor vidt hun burde betalt mer i leie for leiligheten enn det den faktisk kostet. De gir virkelig inntrykk av at her har man bodd mange mennesker på et lite soverom, når det faktisk er snakk om et par med en baby, og foreldrene har lånt leiligheten når de ikke har vært der.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Der har nrk klart å lage en enorm sak av noe som kanskje ikke er en sak, når man leser hva som faktisk er realitetene, nemlig hvor vidt hun burde betalt mer i leie for leiligheten enn det den faktisk kostet. De gir virkelig inntrykk av at her har man bodd mange mennesker på et lite soverom, når det faktisk er snakk om et par med en baby, og foreldrene har lånt leiligheten når de ikke har vært der.
    Så det er foreldra som har vori folkeregistret feil stad, altså. Sleipe folk det der ;)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    Hun følger i det minste «prosedyren» slik de andre også gjorde; rett i angrep og bagatelliserer det hele, «de andre» sin feil, og NRK er bare duste. Så får vi se da hvordan det ender.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Så det er foreldra som har vori folkeregistret feil stad, altså. Sleipe folk det der ;)
    Det var ikke det skatteetaten anmerket, men siden du oppfatter det slik understreker det poenget, at nrk framstiller den helt annerledes enn den faktisk er.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    Bare å sette slå på de dørene, får de åpner dem igjen.
    Satser på at de klarer det selv etter hvert, fra innsiden.


     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Det var ikke det skatteetaten anmerket, men siden du oppfatter det slik understreker det poenget, at nrk framstiller den helt annerledes enn den faktisk er.
    Det er jo sant, likevel det er noko som ikkje er heilt rett. Me er ikkje i 1920...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Bra, men de pirker bare litt i overflaten, som VG gjerne gjør.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Om huset vårt, en relativt normalt enebolig i Oslo, hadde ligget i USA ville eiendomsskatten på den fort vært i området 150-200.000 kroner i året pluss minus en del avhengig av delstat gitt tilsvarende verdi. I Norge sitter man, etter fratrekk for gjeld og avkorting i ligningsverdi, stort sett kun igjen med den kommunale av sorten som for vår del er på rundt 15.000 i året.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvis man skulle praktisert en slik eiendomsbeskatning i Norge, ville nok de fleste av oss bodd i sovjetghettoer, med 4-6 pax på 40 kvm, - to rom og et halvt kjøkken...
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Jeg er i mot å forby greier, men akkurat fenomenet med å ha religion som en del av et partiprogram.... Der sliter jeg litt, må jeg innrømme.
    Det å ha et parti i dag med et over to tusen år gammelt partiprogram. Vel... . Er vokst opp i deres kjerneområde !

    Dr.E
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man skulle praktisert en slik eiendomsbeskatning i Norge, ville nok de fleste av oss bodd i sovjetghettoer, med 4-6 pax på 40 kvm, - to rom og et halvt kjøkken...
    Det er ikke spesielt unormalt med slik eiendomsbeskatning som weld77 nevner, og ja, det fører til at en større andel av befolkningen velger å eie i stedet for å leie enn hva vi er vant til å se i Norge. Det er en bevisst politisk prioritering, men det fører til at Norge er et skatteparadis for formue i form av fast eiendom. Det har blitt strammet inn noe for sekundærboliger, men allerede i Sverige vil man oppleve hardere beskatning av eiendom. I land som Spania er det nærmest konfiskatorisk arveavgift på fast eiendom, noe som har overrasket en del pensjonister.

    Vi beskatter eierskap i bedrifter hardere enn stort sett alle andre, og vi beskatter boligformue mildere enn stort sett alle andre.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    grunnen prepareres for ernas gjenkomst

    Sindre har ettertrykkelig brutt norsk lov hvis man skal tro det han skriver i boka si!

    Han bør straffes like hardt som om det var Pinky eller jeg som gjorde som ham!

    Han skriver at han en dag ble så bekymret for Ernas sikkerhet at han ruslet ut i byen og kjøpte en pumpehagle for å kunne forsvare sin hustru!

    Hvis man ikke kjøper våpen illegalt, og det er skrekkelig straffbart, men etter sigende ganske lett gitt at man har de rette kontakter, men skal man gjøre det legalt må man søke politiet om løyve til å kjøpe våpen. Dette tar skrekkelig lang tid, flere måneder saksbehandlingstid, og i en søknad om pumpehagle må man kunne vise til at man står i "Jeger registeret", og man MÅ oppgi "Jakt" som begrunnelse for kjøpet.

    Nå kan vi kanskje anta at Sindre fant en losjebroder som jobber ved våpenkontoret i Bergen, det er vel der de bor?. I så fall har kanskje losjebroderen gjort ham den tjenesten å behandle søknaden mens han ventet? Deretter gikk han til "Våpen Søylen" ( god butikk for slik handel! ) og kjøpte denne pumpehaglen.

    Nå er det IKKE lov til å kjøpe våpen til selvforsvar i Norge! Statsråder som mottar trusler får etter avgjørelse av PST politieskorte.
    Så innkjøpet var i seg selv ulovlig gitt bruken som våpenet var tiltenkt! Sindre har dessuten oppgitt falsk forklaring på søknadspapiret. Han har skrvet "Jakt" og ikke "Selvforsvar av fruen". Dokumentfalsk er faktisk ganske så alvorlig. Det burde han blitt straffet for! Som Pinky vet da han også driver med skyting fører brudd på våpenloven, som i dette tilfellet ulovlig våpeninnhav ( begrunnelsen - selvforsvar- gjør innehav av haglegeværet ulovlig! ) til straff, bøter eller fengsel samt inndraging av ALLE våpen synderen har fra før! Straffen vil gjerne være bøter ( ganske solide! ) og/eller fengselstraff. Det gjelder oss "vanlige dødelige". Men Sindre tilhører "De Privilgerte" og vil nok ikke få noen som helst reaksjon fra Politi/rettsvesen. De straffer nok heller neste synder dobbelt så hardt, bare sånn for balansens skyld!

    Jeg vet positivt at man ved flere av landets våpenkontorer med STOR forbauselse leste denne Sindres "tilståelse". Men INGEN av dem vil
    røre dette vepsebolet! Samfengt sies det at dette er noe politiet der Sindre bor må ta tak i. Noen som tør ta i på et veddemål som går på
    om noen som helst kommer til å gjøre noe i forhold til Sindre?

    Jeg legger også merke til at INGEN hovedstrømsmedia har tatt tak i denne saken, er det en grunn til det?

    Og så lurer noen på hvorfor Viggo ble dømt, vel noen måtte da bli straffet for disse drapene!
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Kanskje hans historie er like mye fiksjon som da ErnaStjerna hevdet hun ville bort fra kalkulator Høire?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje hans historie er like mye fiksjon som da ErnaStjerna hevdet hun ville bort fra kalkulator Høire?
    Mulig du er inne på noe, men vi kan da ikke anta at Sindre som er en god besteborgerlig Høyremann, med dannelse og som vet å føre seg i dannet selskap går hen og rett og slett lyver til "Det Norske Folk"!? Hvor skulle i så fall dette ende? Å lyve offenlig er ikke noe man kan akseptere fra en besteborgerlig Høyremann, han er jo ikke engang rikspolitiker! Kun gift med en. Nei slik oppførsel er noe man kan
    forvente av de der på venstresiden, SV og Rødt! Av dem venter man ikke bedre, men Sindre!!?

    Nei meget mulig du har rett, men i så fall må jeg si som min venninde Fru Flettfrid Andresen fra Øvre Singsaker i Trondhjem: "Jeg er rystet,
    rett og slett rystet!"
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Din veninde er inne på noget derom.
    Bond vil ha sin Martini shaken not stirred.
    Når det gjelder Sindre er jei og mere rystet enn rørt over hans beskyttelses behov for sin hulde viv.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Sindre har ettertrykkelig brutt norsk lov hvis man skal tro det han skriver i boka si!

    Han bør straffes like hardt som om det var Pinky eller jeg som gjorde som ham!

    Han skriver at han en dag ble så bekymret for Ernas sikkerhet at han ruslet ut i byen og kjøpte en pumpehagle for å kunne forsvare sin hustru!

    Hvis man ikke kjøper våpen illegalt, og det er skrekkelig straffbart, men etter sigende ganske lett gitt at man har de rette kontakter, men skal man gjøre det legalt må man søke politiet om løyve til å kjøpe våpen. Dette tar skrekkelig lang tid, flere måneder saksbehandlingstid, og i en søknad om pumpehagle må man kunne vise til at man står i "Jeger registeret", og man MÅ oppgi "Jakt" som begrunnelse for kjøpet.

    Nå kan vi kanskje anta at Sindre fant en losjebroder som jobber ved våpenkontoret i Bergen, det er vel der de bor?. I så fall har kanskje losjebroderen gjort ham den tjenesten å behandle søknaden mens han ventet? Deretter gikk han til "Våpen Søylen" ( god butikk for slik handel! ) og kjøpte denne pumpehaglen.

    Nå er det IKKE lov til å kjøpe våpen til selvforsvar i Norge! Statsråder som mottar trusler får etter avgjørelse av PST politieskorte.
    Så innkjøpet var i seg selv ulovlig gitt bruken som våpenet var tiltenkt! Sindre har dessuten oppgitt falsk forklaring på søknadspapiret. Han har skrvet "Jakt" og ikke "Selvforsvar av fruen". Dokumentfalsk er faktisk ganske så alvorlig. Det burde han blitt straffet for! Som Pinky vet da han også driver med skyting fører brudd på våpenloven, som i dette tilfellet ulovlig våpeninnhav ( begrunnelsen - selvforsvar- gjør innehav av haglegeværet ulovlig! ) til straff, bøter eller fengsel samt inndraging av ALLE våpen synderen har fra før! Straffen vil gjerne være bøter ( ganske solide! ) og/eller fengselstraff. Det gjelder oss "vanlige dødelige". Men Sindre tilhører "De Privilgerte" og vil nok ikke få noen som helst reaksjon fra Politi/rettsvesen. De straffer nok heller neste synder dobbelt så hardt, bare sånn for balansens skyld!

    Jeg vet positivt at man ved flere av landets våpenkontorer med STOR forbauselse leste denne Sindres "tilståelse". Men INGEN av dem vil
    røre dette vepsebolet! Samfengt sies det at dette er noe politiet der Sindre bor må ta tak i. Noen som tør ta i på et veddemål som går på
    om noen som helst kommer til å gjøre noe i forhold til Sindre?

    Jeg legger også merke til at INGEN hovedstrømsmedia har tatt tak i denne saken, er det en grunn til det?

    Og så lurer noen på hvorfor Viggo ble dømt, vel noen måtte da bli straffet for disse drapene!
    Fra linken i linken:

    Han vurderte først å be om bæretillatelse for håndvåpen. Det ble med tanken.

    – Ettersom jeg hadde våpenlisens, kunne jeg kjøpe hagle.

    – Hadde du noen erfaring med våpen fra før?

    – Jeg har jo vært i militæret og gått på jakt, skutt på blink. Så jeg vet jo hvordan jeg skal behandle et våpen.

    – Har du det fortsatt?

    –Ja. Våpen er ikke noe man bare kan kvitte seg med. Nå bruker jeg den i hovedsak på gåsejakt. Svært effektivt.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.588
    Torget vurderinger
    2
    Et forslag Höire burde latt være å sende inn, trur eg.
    Partiet ville ha amnesti for alle som hadde bygget i i strid med gjeldende regler for strandsonen.

    Stortingsflertallet gikk mot.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn