Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Spørsmålet er hvem av dem som er anstendig: de som er ærlige eller de som later som?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.163
    Antall liker
    8.923
    Kan forstå at enkelte anser det som et pluss å reise i jobbsammenheng, og der er vi sikkert forskjellige alle mann. Selv har jeg reist så mye i min yrkeskarriere at jeg på et tidspunkt nærmest utviklet koffertskrekk, jeg fikk ganske mange meldinger fra kone og unger som knapt så sin ektemann og pappa, det var ikke fint på noen som helst måte. Jeg opplevde det ofte som en gave å kunne reise fra jobb kl. 16, hjem til min egen seng, fordi det skjedde alt for sjelden. Dessuten, når man endelig var hjemme, sto oppgavene man ikke hadde løst i kø, samt et oppdemmet behov for å kompensere for all den gressklipping, rydding, snømåking, sjauing, handling, matlaging, etc., etc., man ikke hadde gjort fordi man levde med "fri bar" på hotellet. Tilgi meg, men akkurat det sleivsparket er så intenst dumt fra den ubereiste OMF, at jeg merket jeg ble nokså trekt.

    Jeg har noen hundre historier å berette fra mine reiser i inn- og utland, men ingen av dem handler om fri bar, derimot handler noe av det om Statens Reiseregulativ. Hjemlengsel, lange dager, ensomme middager, savn av ungene, venner og bekjente, kjedsomhet og sånt, derimot, der er det nok å ta av.
    Slik hadde jeg det fra 17/9-1979 til 31/12-2020. Helt frivillig. Betaler nok en ganske stiv pris for det nå i ettertid men angrer jeg? Nei, hadde jeg gjort det igjen, sannsynligvis. Det er noe med alt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Kan forstå at enkelte anser det som et pluss å reise i jobbsammenheng, og der er vi sikkert forskjellige alle mann. Selv har jeg reist så mye i min yrkeskarriere at jeg på et tidspunkt nærmest utviklet koffertskrekk, jeg fikk ganske mange meldinger fra kone og unger som knapt så sin ektemann og pappa, det var ikke fint på noen som helst måte. Jeg opplevde det ofte som en gave å kunne reise fra jobb kl. 16, hjem til min egen seng, fordi det skjedde alt for sjelden. Dessuten, når man endelig var hjemme, sto oppgavene man ikke hadde løst i kø, samt et oppdemmet behov for å kompensere for all den gressklipping, rydding, snømåking, sjauing, handling, matlaging, etc., etc., man ikke hadde gjort fordi man levde med "fri bar" på hotellet. Tilgi meg, men akkurat det sleivsparket er så intenst dumt fra den ubereiste OMF, at jeg merket jeg ble nokså trekt.

    Jeg har noen hundre historier å berette fra mine reiser i inn- og utland, men ingen av dem handler om fri bar, derimot handler noe av det om Statens Reiseregulativ. Hjemlengsel, lange dager, ensomme middager, savn av ungene, venner og bekjente, kjedsomhet og sånt, derimot, der er det nok å ta av.
    Da har du mye å lære av politikerne om hvordan gjøre tjenestereisen morsom.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Kan forstå at enkelte anser det som et pluss å reise i jobbsammenheng, og der er vi sikkert forskjellige alle mann. Selv har jeg reist så mye i min yrkeskarriere at jeg på et tidspunkt nærmest utviklet koffertskrekk, jeg fikk ganske mange meldinger fra kone og unger som knapt så sin ektemann og pappa, det var ikke fint på noen som helst måte. Jeg opplevde det ofte som en gave å kunne reise fra jobb kl. 16, hjem til min egen seng, fordi det skjedde alt for sjelden. Dessuten, når man endelig var hjemme, sto oppgavene man ikke hadde løst i kø, samt et oppdemmet behov for å kompensere for all den gressklipping, rydding, snømåking, sjauing, handling, matlaging, etc., etc., man ikke hadde gjort fordi man levde med "fri bar" på hotellet. Tilgi meg, men akkurat det sleivsparket er så intenst dumt fra den ubereiste OMF, at jeg merket jeg ble nokså trekt.

    Jeg har noen hundre historier å berette fra mine reiser i inn- og utland, men ingen av dem handler om fri bar, derimot handler noe av det om Statens Reiseregulativ. Hjemlengsel, lange dager, ensomme middager, savn av ungene, venner og bekjente, kjedsomhet og sånt, derimot, der er det nok å ta av.
    Trodde vi snakket om kursing av flyteknikere som har fast arbeidssted her i Norge.

    Men, joda jeg har også reist såpass mye at det ikke er noe stort høydepunkt med 2 uker på hotell i Atlanta, 1 måned på Carson City In i Nevada eller å ukependle til Bracknell utenfor London.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kan forstå at enkelte anser det som et pluss å reise i jobbsammenheng, og der er vi sikkert forskjellige alle mann. Selv har jeg reist så mye i min yrkeskarriere at jeg på et tidspunkt nærmest utviklet koffertskrekk, jeg fikk ganske mange meldinger fra kone og unger som knapt så sin ektemann og pappa, det var ikke fint på noen som helst måte. Jeg opplevde det ofte som en gave å kunne reise fra jobb kl. 16, hjem til min egen seng, fordi det skjedde alt for sjelden. Dessuten, når man endelig var hjemme, sto oppgavene man ikke hadde løst i kø, samt et oppdemmet behov for å kompensere for all den gressklipping, rydding, snømåking, sjauing, handling, matlaging, etc., etc., man ikke hadde gjort fordi man levde med "fri bar" på hotellet. Tilgi meg, men akkurat det sleivsparket er så intenst dumt fra den ubereiste OMF, at jeg merket jeg ble nokså trekt.

    Jeg har noen hundre historier å berette fra mine reiser i inn- og utland, men ingen av dem handler om fri bar, derimot handler noe av det om Statens Reiseregulativ. Hjemlengsel, lange dager, ensomme middager, savn av ungene, venner og bekjente, kjedsomhet og sånt, derimot, der er det nok å ta av.
    Tiltredes. Om jeg nå hadde blitt bannet av alle verdens flyselskap for resten av mitt liv kunne jeg levd helt fint med det. Sjarmen med forretningsreiser taper seg ganske fort ved nærmere bekjentskap. Hvis man har tenkt å overleve i en slik rolle over noe tid bør man heller legge opp til en nærmest asketisk livsstil når man er på reise, og selv da har det kostnader man nedbetaler over mange år.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Trodde vi snakket om kursing av flyteknikere som har fast arbeidssted her i Norge.
    Så siden du snakket om kursing av flyteknikere, da med noen måneder på hotell ute på Sola flyplass eller Atlanta Airport, da dreier det seg om fri bar, og generelt høyt inntak av alkohol?
    En normal kveld er samling i sittegruppe i korridor, kanskje cola eller kaffe, gjennomgang av dagens pensum, diskusjoner, drilling på flight controls, instrumenter, what-if-scenarier, hydraulikk, navigasjon, etc., i det uendelige. Et fly består av ganske mange saker og ting, viser det seg.
    Men siden det er fagarbeidernivå, så er det sikkert dritenkelt alt sammen.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Så siden du snakket om kursing av flyteknikere, da med noen måneder på hotell ute på Sola flyplass eller Atlanta Airport, da dreier det seg om fri bar, og generelt høyt inntak av alkohol?
    En normal kveld er samling i sittegruppe i korridor, kanskje cola eller kaffe, gjennomgang av dagens pensum, diskusjoner, drilling på flight controls, instrumenter, what-if-scenarier, hydraulikk, navigasjon, etc., i det uendelige. Et fly består av ganske mange saker og ting, viser det seg.
    Men siden det er fagarbeidernivå, så er det sikkert dritenkelt alt sammen.
    Men siden du åpenbart kan dette, kan du ikke da gi oss et estimat på hvor mange dager med kurs pr år en flytekniker som jobber i Norge i snitt har. (Ta gjerne en snittberegning på 10 år - vi skjønner jo at det må kurses litt når man er ny i jobben eller at det kommer ny flymaskiner).

    1 uke i året?
    2 uker i året?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Men siden du åpenbart kan dette, kan du ikke da gi oss et estimat på hvor mange dager med kurs pr år en flytekniker som jobber i Norge i snitt har. (Ta gjerne en snittberegning på 10 år - vi skjønner jo at det må kurses litt når man er ny i jobben eller at det kommer ny flymaskiner).

    1 uke i året?
    2 uker i året?
    Aner ikke. Sluttet som flytekniker for lenge siden.
    Hvorfor lurer du på dette, egentlig?
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Tiltredes. Om jeg nå hadde blitt bannet av alle verdens flyselskap for resten av mitt liv kunne jeg levd helt fint med det. Sjarmen med forretningsreiser taper seg ganske fort ved nærmere bekjentskap. Hvis man har tenkt å overleve i en slik rolle over noe tid bør man heller legge opp til en nærmest asketisk livsstil når man er på reise, og selv da har det kostnader man nedbetaler over mange år.
    Det er jo riktig det hvis man har 100+ reisedøgn i året, for oss andre så er 2-3 uker på kurs og konferanse igjennom et kalenderår et kjærkomment avbrekk, både fra jobb og familie
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Aner ikke. Sluttet som flytekniker for lenge siden.
    Hvorfor lurer du på dette, egentlig?
    For det var det som var tematikken. Hvorvidt disse kursene var en ekstra belastning eller ikke - i diskusjonen rundt streik og betingelser for flyteknikerne.

    Om du har reiste mye i jobb var egentlig ikke så relevant.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    For det var det som var tematikken. Hvorvidt disse kursene var en ekstra belastning eller ikke - i diskusjonen rundt streik og betingelser for flyteknikerne.

    Om du har reiste mye i jobb var egentlig ikke så relevant.
    OK, da har jeg misforstått. Det jeg reagerte over var dine tanker omkring enkelheten og alkoholforbruket ved kurser for flyteknikere.
    Jeg ser ikke noe nevneverdig poeng i å trekke saken videre, kanskje spesielt fordi dette ikke har noe som helst med en avgått regjering å gjøre. :)

    Håper ellers det blir enighet mellom de NFO og NHO snarest mulig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Kan forstå at enkelte anser det som et pluss å reise i jobbsammenheng, og der er vi sikkert forskjellige alle mann. Selv har jeg reist så mye i min yrkeskarriere at jeg på et tidspunkt nærmest utviklet koffertskrekk, jeg fikk ganske mange meldinger fra kone og unger som knapt så sin ektemann og pappa, det var ikke fint på noen som helst måte. Jeg opplevde det ofte som en gave å kunne reise fra jobb kl. 16, hjem til min egen seng, fordi det skjedde alt for sjelden. Dessuten, når man endelig var hjemme, sto oppgavene man ikke hadde løst i kø, samt et oppdemmet behov for å kompensere for all den gressklipping, rydding, snømåking, sjauing, handling, matlaging, etc., etc., man ikke hadde gjort fordi man levde med "fri bar" på hotellet. Tilgi meg, men akkurat det sleivsparket er så intenst dumt fra den ubereiste OMF, at jeg merket jeg ble nokså trekt.

    Jeg har noen hundre historier å berette fra mine reiser i inn- og utland, men ingen av dem handler om fri bar, derimot handler noe av det om Statens Reiseregulativ. Hjemlengsel, lange dager, ensomme middager, savn av ungene, venner og bekjente, kjedsomhet og sånt, derimot, der er det nok å ta av.

    Yepp ....Med 12 timers arbeidsdag 7 dager i uken på 3/3 rotasjon i mange mange år på diverse utposter , de fleste med leid hotel rom ,kan jeg bekrefte det du skriver , verst var alle småturene , det har kurert mye av min reiselyst og spenning med diverse flyplasser .....man lærer og sette pris på livet rundt husveggen :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Yepp ....Med 12 timers arbeidsdag 7 dager i uken på 3/3 rotasjon i mange mange år på diverse utposter , de fleste med leid hotel rom ,kan jeg bekrefte det du skriver , verst var alle småturene , det har kurert mye av min reiselyst og spenning med diverse flyplasser .....man lærer og sette pris på livet rundt husveggen :)
    De aller fleste yrkesgrupper - virker det som i alle fall - klager stort sett på noe eller mye av arbeidstilværet. Man kan muligens diskutere hvilke ulemper, problemer og utfordringer som er "verst" men det er liten grunn til å forvente å komme til noen enighet og hvordan man reagerer på det ene eller andre er sikkert individuelt også.

    Omtrent alene av denne grunn er min sympati med streikende i utgangspunktet noe begrenset. Det kan til tider fremstå som noe nær et under at noen blir værende i jobben sin om man skal tro hvor ille det er når det er dags for lønnsforhandlinger og potensielt streik.

    Personlig er jeg forsåvidt glad for at jeg ikke jobber turnus (eller reiser noe særlig), men det er sikkert noen som foretrekker det også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Diamantkortet er faktisk noe som "alle" som reiser mye, ref Stortinget, burde ha. Det gir kanskje noe status men det medfører en god del praktiske fordeler som er gunstige i forhold til å kunne delta på de møter man bør.

    Jeg hadde en periode en del oppgaver som gjorde at jeg reiste mye, veldig mye! 50 flyturer på i underkant av 6mnd. Det gjorde meg til "Gullkunde" på under et halvår, den gangen "gull" var det høyeste et "normalt" menneske kunne oppnå. Så ganske fort at det ville lønne seg veldig for arbeidsgiver å kjøpe et "Årskort". Men, selvsagt ble dette forslaget skutt ned! Hvorfor? Fordi det kun var direktører over et visst nivå som kunne få et så prestisjefyllt gode. At firmaet tapte ganske så store summer på dette hadde ikke noe å si! Som "menig fotsoldat" var jeg ikke verdig noe slik. Greit for meg, for jeg betalte ikke noe uansett, og når flyet ble kansellert og jeg ikke fikk plass på neste så reiste jeg fortsatt på "Statens Reisereglativ" så jeg led ingen nød. Men de med årskort, ( eller Diamant i dag ) jo de fikk plass på neste fly, selv om noen andre som hadde fast plass på dette ble tatt av og måtte vente!

    Min oppfattning er at de som ikke reiser mye ser seg litt blind på det oppfatter som "urimelige" fordeler som de med 100-150 reisedager har. Hvis noen fortsatt tror at dette er noe å stå etter kan jeg jo la fruen får melde seg inn på HFS, så får dere høre "sannheten"!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Ja, men for de fleste andre arbeidstakere i landet så er et kurs med faglig oppgradering et gode og noe man setter pris på. Om kurset i tillegg legges til USA, med lønn, diett og dekket reise - så er det som frynsegode å regne.

    Når det gjelder kompetansekrav - så er det fortsatt slik at vi befinner oss på fagarbeider nivå regner jeg med - så - så veldig komplisert har jeg vondt for å tro at det er. Men det er klart - er man på reiseregning med fri bar på hotellet - så kan det faglige være krevende - det er en kjent sak.
    I hvilken bransje er det fri bar på hotellet? Bare lurer, siden jeg har reist en del og aldri opplevd det.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.793
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mye av slike påstander er dessverre basert på spekulasjoner og svartsjuke hos de som ikke fikk/får reise. Fri bar har jeg heller aldri opplevd, - i alle fall ikke iorganiserte former. At medbragt tax free kan få det til å se ut sånn er en annen ting, og at enkelte større firma driver markedsføring med tildels gratis drikkevarer her jeg opplevd, - men bottomless free bar har jeg kun opplevd en gang, og det var en fest i regi av flernasjonalt forsvar, og gjaldt kun øl.
    På den annens side så har jeg flere ganger hatt overskudd på reiseregning i utland, - ved et par anledninger betydelig sådan, men det er lenge siden. Staten er svært opptatt av at vanlige arbeidstakere ikke skal få noe ekstra og gratis. Det er betydelig forskjell på reglene for Jørgen H. og storbonden...

    Jeg har hatt gratis mobil i flere år, og det har ikke gått uten sleivbemerkninger fra arbeidskolleger som ikke har det.De har derimot dekning for bruk av egen mobil etter statens satser, som vel nå er rett under 4000kr ( gjaldt tidligere fast eller mobil - ikke begge) :Jeg skatter innpå 50% av 4300 kr, så hvem som kommer best ut av dette er interessant.. dvs er ikke interessant... det er meningen om at "Du får noe gratis!" som gjelder...
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Nå blir det jo tvungen lønnsnemnd, men vil påstå at et krav om en lønnsøkning på drøyt 100 000,- i året er "friskt" (60,- x 1695 = 101 700,-)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    I hvilken bransje er det fri bar på hotellet? Bare lurer, siden jeg har reist en del og aldri opplevd det.
    i den grad det finnes er det nok vanligst i bransjer hvor det typisk er fryktelig mye penger involvert og spesielt dersom det er kunder som skal trakteres til stede. Finans, shipping, juss, legemidler og så burtetter. Uten å kjenne til alle disse i detalj vil jeg også anta at en del har roet seg etter hvert.

    I gamle dager kunne det fort knapt være noe faglig opplegg i det hele. Ble invitert med på en greie for ørten år siden (jeg var kunde) og ved ankomst fikk vi utdelt det reelle programmet som var,. la oss si betydelig tynnere, enn hva man ble vist første gang.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.163
    Antall liker
    8.923
    Nå blir det jo tvungen lønnsnemnd, men vil påstå at et krav om en lønnsøkning på drøyt 100 000,- i året er "friskt" (60,- x 1695 = 101 700,-)
    Litt artig at en ex. RV politiker tar fra arbeiderne muligheten til å forhandle seg frem til en løsning. Men så lenge NHO luft ikke ville gi disp. til ambulanse/lege helikopter/fly så måtte det gå slik.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    I hvilken bransje er det fri bar på hotellet? Bare lurer, siden jeg har reist en del og aldri opplevd det.
    Var på en tech konferanse nylig, 1 uke i sola, vi betalte ikke for oss en eneste kveld. Alt ble betalt av leverandører, eller potensielle leverandører.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Var på en tech konferanse nylig, 1 uke i sola, vi betalte ikke for oss en eneste kveld. Alt ble betalt av leverandører, eller potensielle leverandører.
    Noen har det. Jobber selv i en bransje med mye penger, men når vi reiser er det for å gjøre en jobb. Ikke feste.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    fri bar i oljå avhenger av oljeprisen :) Sett mye galskap ja...
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.163
    Antall liker
    8.923
    fri bar i oljå avhenger av oljeprisen :) Sett mye galskap ja...
    På slutten av 70/begynnelsen av 80 var det skikkelig fri flyt av det meste men det roet seg utover 90 husker jeg, men som du sier i dårligere tider var det knapt en brus og oppdrive. Men har sett veldig mye fråtsing.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    På slutten av 70/begynnelsen av 80 var det skikkelig fri flyt av det meste men det roet seg utover 90 husker jeg, men som du sier i dårligere tider var det knapt en brus og oppdrive. Men har sett veldig mye fråtsing.
    Fråtsingen er nok rimelig jevnt fordelt, enten det er en høyklasse ingeniør eller en lavklasse fagarbeider.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Jan Tore Sanner er en sleip valgmanipulator og løgner, kan VG dokumentere, i detalj.


    Skjermbilde 2022-07-10 kl. 09.27.45.png
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.163
    Antall liker
    8.923
    Det er egentlig litt betenkelig at H (heller...) ikke har noen bak Erna som en kan tenke seg vil bli en stødig leder av partiet og kanskje landet. Det er tynt. Det er gale nok med Erna. Kan Bru vokse på seg mon tro?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Høyres primære problem er ikke folka men politikken. Omvendt Robin-Hood-politikk er ganske så ufyselig på et fundamentalt plan, og gjennomsyrer alt partiet foretar seg...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Han har åpenbart ikke lest det heller, autopilot..
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Riktig. Synes bare det merkelig å være opptatt av raushet på den kanten....
    Den handler stort sett om at det faktisk ikke er AP som har kommet på alt eller banet vei for alt her i llandet noe som er en slags grunntanke i partiet. Snakker også ganske mye om skeive, noe det var påfallende mange av i høyre - også med sentrale verv.

    Men det hadde du visst om du hadde lest saken før du kommenterte den.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det veldig stor forskjell på det anstendige Høyre under Willoch og det uanstendige Høyre under Solberg...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn