Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ellers er det finurlig å se hva Erna tillater fra FrP. Hun befester sin posisjon som svakeste statsmister i manns minne.

    Tajik er spot on:

    – Vi har aldri før hatt en regjering der et regjeringsparti mener at regjeringen de selv er en del av ikke beskytter norske innbyggere mot terrorfare. Det er ganske uforståelig at Fremskrittspartiet kan si dette og sitte i regjering og det er ganske uforståelig at Erna Solberg tillater dette, sier Tajik til NRK.
    videre
    Hun reagerer ikke på at det er uenighet i regjeringen.

    – Men det at et stort regjeringsparti tar dissens fordi de mener at regjeringen gjør noe som ikke ivaretar innbyggerne mot terror, det er noe som jeg aldri har sett før.

    Tajik mener statsministeren gjør alt for å få sitte i regjering.

    – Først og fremst så viser jo denne saken at Erna Solberg virkelig svelger kamelene mothårs for å få sitte i regjering. Det er et så sterkt utsagn som Fremskrittspartiet her kommer med at det er vanskelig å forstå hvorfor de kan sitte i regjering og det er vanskelig å forstå at Solberg mener at det er forsvarlig.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    For en gangs skyld enig med Gjedda, man kan umulig sitte i regjering som motstander av denne saken. Det neste blir vel at de lar krekar bli boende :)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De skammer seg over å sitte i denne regjeringen, og jeg skammer meg også over at de sitter i denne regjeringen. Så for en gangs skyld er jeg enig med Frp.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Håper FrP trekker seg ut av Regjeringen, og så er det fint hvis Christian Tybring-Gjedde, Listhaug og Helgheim kupper partiet. Da slipper vi dobbelkommunikasjonen og balansegangen de er så flinke til. Rene ord for pengene er mer realt.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Håper FrP trekker seg ut av Regjeringen, og så er det fint hvis Christian Tybring-Gjedde, Listhaug og Helgheim kupper partiet. Da slipper vi dobbelkommunikasjonen og balansegangen de er så flinke til. Rene ord for pengene er mer realt.
    Må nok skuffe deg. Disse er nå ute og spiller for galleriet. De har nå samme rolle som Abid Raja når han skriver sinte kronikker. Si én ting, gjør det stikk motsatte.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Håper FrP trekker seg ut av Regjeringen, og så er det fint hvis Christian Tybring-Gjedde, Listhaug og Helgheim kupper partiet. Da slipper vi dobbelkommunikasjonen og balansegangen de er så flinke til. Rene ord for pengene er mer realt.
    Må nok skuffe deg. Disse er nå ute og spiller for galleriet. De har nå samme rolle som Abid Raja når han skriver sinte kronikker. Si én ting, gjør det stikk motsatte.
    Det er jeg faktisk ikke helt sikket på, valget nærmer seg og da begynner spillet. De må få tak i flere stemmer, innvandrerfiendtlighet er et av kortene de kommer til å spille mye på i tiden fremover.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Også morsomt at FrP ikke vet hva dissens er for noe. Inget dissens er tatt ut, selv om gjedda og co skriker at FrP har gjort så.
    På hvilken måte vet ikke Frp hva dissens er for noe?
    FrP later som om de har tatt ut dissens, noe som er ganske så alvorlige greier, men det er egentlig bare uenighet det er snakk om.

    Kristin Clemet og Marit Arnstad sier det ganske greit her:

    https://twitter.com/kristinclemet/status/1217116055090483200
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Ellers er det finurlig å se hva Erna tillater fra FrP. Hun befester sin posisjon som svakeste statsmister i manns minne.

    Tajik er spot on:

    – Vi har aldri før hatt en regjering der et regjeringsparti mener at regjeringen de selv er en del av ikke beskytter norske innbyggere mot terrorfare. Det er ganske uforståelig at Fremskrittspartiet kan si dette og sitte i regjering og det er ganske uforståelig at Erna Solberg tillater dette, sier Tajik til NRK.
    videre
    Hun reagerer ikke på at det er uenighet i regjeringen.

    – Men det at et stort regjeringsparti tar dissens fordi de mener at regjeringen gjør noe som ikke ivaretar innbyggerne mot terror, det er noe som jeg aldri har sett før.

    Tajik mener statsministeren gjør alt for å få sitte i regjering.

    – Først og fremst så viser jo denne saken at Erna Solberg virkelig svelger kamelene mothårs for å få sitte i regjering. Det er et så sterkt utsagn som Fremskrittspartiet her kommer med at det er vanskelig å forstå hvorfor de kan sitte i regjering og det er vanskelig å forstå at Solberg mener at det er forsvarlig.
    Jeg lurer på hva hun blir å si dersom hun kommer i en regjering som er avhengig av et parti som vil ha revolusjon i landet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ellers er det finurlig å se hva Erna tillater fra FrP. Hun befester sin posisjon som svakeste statsmister i manns minne.

    Tajik er spot on:

    – Vi har aldri før hatt en regjering der et regjeringsparti mener at regjeringen de selv er en del av ikke beskytter norske innbyggere mot terrorfare. Det er ganske uforståelig at Fremskrittspartiet kan si dette og sitte i regjering og det er ganske uforståelig at Erna Solberg tillater dette, sier Tajik til NRK.
    videre
    Hun reagerer ikke på at det er uenighet i regjeringen.

    – Men det at et stort regjeringsparti tar dissens fordi de mener at regjeringen gjør noe som ikke ivaretar innbyggerne mot terror, det er noe som jeg aldri har sett før.

    Tajik mener statsministeren gjør alt for å få sitte i regjering.

    – Først og fremst så viser jo denne saken at Erna Solberg virkelig svelger kamelene mothårs for å få sitte i regjering. Det er et så sterkt utsagn som Fremskrittspartiet her kommer med at det er vanskelig å forstå hvorfor de kan sitte i regjering og det er vanskelig å forstå at Solberg mener at det er forsvarlig.
    Jeg lurer på hva hun blir å si dersom hun kommer i en regjering som er avhengig av et parti som vil ha revolusjon i landet.
    Meningsmålingene sier at AP + SV + SP har flertall. De trenger hverken MDGs eller Rødts støtte.

    Så den røde fare er intet annet enn avledning fra Ernas veighet.

    Jeg tar mye heller Moxnes som støtter opp om samfunnets svakeste, enn Listhaug som kun tenker på seg selv der hun skamløst angriper andre menneskers hudfarge.
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    409
    Antall liker
    32
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Diktatur hadde sikkert vært morsomt det, om jeg kunne vært diktator. Ja, selvfølgelig om alle var enig med meg og ingen ville ta livet av meg:cool:
    Men nå har vel ikke Frp diktatur i programmet sitt. Det er vel kanskje andre som har det?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvorfor dras Moxnes inn i dette? Et mikroparti uten innflytelse uansett hva som skjer i 2020....
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Hvorfor dras Moxnes inn i dette? Et mikroparti uten innflytelse uansett hva som skjer i 2020....
    Det stemmer ikke. Vippepartier kan ha en innflytelse som langt overgår hva valgresultatet skulle tilsi.

    Men jeg er ikke spesielt redd for at Moxnes blir diktator, nei.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvorfor dras Moxnes inn i dette? Et mikroparti uten innflytelse uansett hva som skjer i 2020....
    Det stemmer ikke. Vippepartier kan ha en innflytelse som langt overgår hva valgresultatet skulle tilsi.

    Men jeg er ikke spesielt redd for at Moxnes blir diktator, nei.
    Minner om at stortingsvalget er først i 2021, så frem til dette er Moxnes stort sett bare en støysender, vaktbikkje.....
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Legg merke til at Helgheim og Jensen m.fl. poengterer overfor mediene i kveld at FrP vil hjelpe barna men er sterk motstander av å hente foreldrene til barna hjem til Norge. De har vel forstått at arvesynd har gått av moten.
    Men da passer det ikke så bra at fylkesleder Odd Eilert Persen slenger ut dette;
    https://www.nrk.no/norge/frp-fylkes...ed-seg-_is-barna_-og-ryke-og-reise-1.14861894
    Bla.
    Fylkesleder i Troms og Finnmark Frp, Odd Eilert Persen skriver på Facebook:

    «Her snakker man om parti og folk Frp styrer landet med. Raja kan ta med seg resten av Venstre og IS-barna og reise og ryke.»
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    409
    Antall liker
    32
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nå har vel Frp hele tiden vært for å både hjelpe barna og å hente de hjem. Uten mor.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Å gi voksne terrorister fra Islamstaten fritt leide til Norge bare fordi de har ynglet på seg en unge eller ti er et svik mot landet. Hent gjerne ormeyngelet til Norge, men da får eierne gi dem fra seg frivillig og bli igjen der nede i det islamhelvete de har skapt seg.

    At dhimmier fra SV og islamisten Raja sikler for slik import er naturlig, det ligger i deres natur, men at Solberg har gitt etter for slikt er en skam.

    Skal Frp bli i regjering bør de virkelig få god uttelling på mange andre viktige saker...
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Å gi voksne terrorister fra Islamstaten fritt leide til Norge bare fordi de har ynglet på seg en unge eller ti er et svik mot landet. Hent gjerne ormeyngelet til Norge, men da får eierne gi dem fra seg frivillig og bli igjen der nede i det islamhelvete de har skapt seg.

    At dhimmier fra SV og islamisten Raja sikler for slik import er naturlig, det ligger i deres natur, men at Solberg har gitt etter for slikt er en skam.

    Skal Frp bli i regjering bør de virkelig få god uttelling på mange andre viktige saker...
    Her går du over streken igjen. Påstander som islamisten Raja medfører trusler mot han og hans familie. Og sikling av slik import.....
    Dette er norske statsborgere som Norge har et ansvar for, retorikken din passer bedre på Resett enn på dette forumet...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Å gi voksne terrorister fra Islamstaten fritt leide til Norge bare fordi de har ynglet på seg en unge eller ti er et svik mot landet. Hent gjerne ormeyngelet til Norge, men da får eierne gi dem fra seg frivillig og bli igjen der nede i det islamhelvete de har skapt seg.

    At dhimmier fra SV og islamisten Raja sikler for slik import er naturlig, det ligger i deres natur, men at Solberg har gitt etter for slikt er en skam.

    Skal Frp bli i regjering bør de virkelig få god uttelling på mange andre viktige saker...
    Her går du over streken igjen. Påstander som islamisten Raja medfører trusler mot han og hans familie. Og sikling av slik import.....
    Dette er norske statsborgere som Norge har et ansvar for, retorikken din passer bedre på Resett enn på dette forumet...
    Feighet og unnlatenhet mot islamistiske terrorister er noe som kjennetegner den ynkelige delen av venstresiden. Vi ser til Sverige hvordan det går til helvete når slike holdninger og feighet får råde.

    Slik dhimmitude og ynkelig terroarapologetisme hører hjemme i lukkede venstrevridde grupper på Facebook og ikke på dette forumet.

    Mennesker som med viten og vilje bistår til at kjente terrorister fra Islamstaten tar seg til Norge er Islamstatens medhjelpere og bør straffeforfølges.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.848
    Antall liker
    19.669
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Norske statsborgere er selvsagt Norges ansvar. Og har de gjort noe galt, er det domstolenes oppgave å dømme. Svært enkelt. Men passer selvsagt sagt ikke Frp og dets sympstisører å opptre som en rettsstat. Bedre å skrike og hyle.

    Få røkla ut av regjeringskontorene.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er barna norske statsborgere egentlig? Leste at de er født i et IS-kontrollert område. Og har vel vært der hele livet? Jeg spør fordi jeg ikke vet.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Noen som husker hvordan Høyre hele tiden drar 22. juli-kortet. Dette er hva hundefløyten dems vekker til live: EOJR5pwX4AAaE24.jpg


    Høyre vet nøyaktig hva de gjør.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er barna norske statsborgere egentlig? Leste at de er født i et IS-kontrollert område. Og har vel vært der hele livet? Jeg spør fordi jeg ikke vet.
    Regner med at du ikke synes barn av en kinesisk turist som fødes under et ferieopphold i Norge bør bli norsk statsborger?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Politiets Sikkerhetstjeneste advarer mot sikkerhetsrisikoen islamstatens medlemmer er for riket. Mennesker som bistår dem bør også ses på som en sikkerhetsrisiko.

    https://www.nrk.no/norge/pst_-fare-...jor-en-trussel-mot-norge-ved-retur-1.14861862

    PST: Fare for at hjemkomne IS-kvinner utgjør en trussel mot Norge
    Den største bidragsyteren til IS er S-A. Og de er vi jo alliert med gjennom USA:p

    I Norge har vi hatt flere terrrorangrep av personer som har fått religiøse vrangforestillinger og ser derfor islamistspøkelser ved høylys dag. Dette er personer som har angst for for alt som er anderledes og som får sin påvirkning fra Document, Resett og andre nettsider som fråtser i lesernes frykt og fordommer. Det ender med at de er hellig overbevist om at alle muslimer er terrorister og får derfor fikse ideer om at f.eks. Arbid Raja og Hadja Tadjik er forrædere som planlegger å opprette en shariastyrt islamsk stat her i Norge. Påvirkningen fra islamofobe nettsteder gjør at de bruker ord som islamist og forrædere i annenhver setning.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^Jeg liker ikke alltid retorikken til FrP og er enig i at det florerer av fordommer på resett etc. På samme tid må vi gi æren til FrP for at vi ikke har svenske eller franske tilstander. Jeg mistenker at for mange av oss gir drittjobben til FrP mens vi selv foretrekker et samfunn med mindre utfordringer med immigranter i forhold til flere andre land i Europa. Det er lett å være politisk korrekt å si de riktige tingene når noen gjør jobben for deg..
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er essensen. Dama er norsk statsborger og skal straffes etter norsk lov. Det kan ta mange år før hun får se sine (forhåpentligvis) friske barn igjen. Hvis FrP synes norsk lov er for mild mot terrorister er det nærliggende å minne om at FrP har hatt de 6 siste justisministrene og har få andre enn seg selv (og evt norske velgere som ikke har gitt de flertall i Stortinget) å skylde på.

    Og PS: Jeg er ikke direkte uenig i RRR sin foregående post heller. Men når dama nå en gang er norsk statsborger må man forholde seg til det.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    ^Jeg liker ikke alltid retorikken til FrP og er enig i at det florerer av fordommer på resett etc. På samme tid må vi gi æren til FrP for at vi ikke har svenske eller franske tilstander. Jeg mistenker at for mange av oss gir drittjobben til FrP mens vi selv foretrekker et samfunn med mindre utfordringer med immigranter i forhold til flere andre land i Europa. Det er lett å være politisk korrekt å si de riktige tingene når noen gjør jobben for deg..
    Folk er nok sjeleglade for at vi har en strengere innvandringspolitikk enn Sverige. Det landet er et katastrofeområde som tidvis minner mest om krigssoner i Midt Østen, med kommuner på konkursens rand siden de skal finansiere galskapen. Sverige er blitt et perverst demografisk eksperiment der men i real-time ser hvordan det går når et land blir kolonisert med viten å vilje fra ynkelige politikere.

    Vi ville hatt akkurat de samme tilstandene i Norge og om vi hadde innført samme politikk. En politikk som SV, Rødt og MDG er de ivrigste talsmenn for her i landet. Vi bør takke gudene for at deres innflytelse ennå er liten.

    Mange liver nok å dydsposere litt med hvor fære Frp er, mens de egentlig er godt fornøyd med at noen fører en politikk som de selv er for feige og usle til å støtte åpent. Det er jo forsåvidt forståelig siden den sosiale kontrollen og meningspolitiet er beinharde i sosialistiske kretser. Det hakker de løs på hverandre ved en hver anledning hvis noen våger å bryte med saueflokken og er de skeptisk til svensk innvandringspolitikk så er de rasister, brune, nazister .. eller underforstått siden de "henger på Resett" eller leser andre kilder enn det som er sosialt tillatt blant glødende dydsposerende identitetspolitikere.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Dette er essensen. Dama er norsk statsborger og skal straffes etter norsk lov. Det kan ta mange år før hun får se sine (forhåpentligvis) friske barn igjen. Hvis FrP synes norsk lov er for mild mot terrorister er det nærliggende å minne om at FrP har hatt de 6 siste justisministrene og har få andre enn seg selv (og evt norske velgere som ikke har gitt de flertall i Stortinget) å skylde på.

    Og PS: Jeg er ikke direkte uenig i RRR sin foregående post heller. Men når dama nå en gang er norsk statsborger må man forholde seg til det.
    Enig, hun er norsk og vi kan ikke finne opp nye lover og regler. FrP er smertelig klar over dette men posisjonerer seg og synliggjør sin motstand ovenfor sine velgere.

    Vi har ikke strenge nok straffer i Norge terrorister - det er kanskje problemet. Vi må få på plass livstid (altså hele livet) for ekstreme handlinger. Rart at dette ikke er på plass etter ABB eller fjottolf
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Dette er essensen. Dama er norsk statsborger og skal straffes etter norsk lov. Det kan ta mange år før hun får se sine (forhåpentligvis) friske barn igjen. Hvis FrP synes norsk lov er for mild mot terrorister er det nærliggende å minne om at FrP har hatt de 6 siste justisministrene og har få andre enn seg selv (og evt norske velgere som ikke har gitt de flertall i Stortinget) å skylde på.

    Og PS: Jeg er ikke direkte uenig i RRR sin foregående post heller. Men når dama nå en gang er norsk statsborger må man forholde seg til det.
    Islamstatmedlemmet burde straffeforfølgers i det landet der forbrytelsene har skjedd. Etter 15-20 år i et Syrisk fangehull kunne man kanskje vurdert å opprette en ny straffesak for brudd på Norske lover.

    Det er en hovedregel i Verden at mennesker skal straffeforfølges i de land hvor forbrytelsene begås. I tilfelle Islamstaten kunne det sikkert vært på sin plass med en internasjonal domstol og påstander mot forbrytelser mot menneskeheten, men siden det ikke er etablert så bør man tilbake til default.

    Det er også enorm forskjell på å slippe forbryterne inn i Norge igjen om de klarer å ta seg hit og det å aktivt bistå forbryterne med å reise tilbake til Norge, landet som de har forrådt, forlatt og forkastet.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Når det gjelder statsborgerskap så er jo også det underliggende problemet hvordan i huleste disse menneskene i det hele tatt har blitt innvilget norsk statsborgerskap (med mindre de er født i Norge), og hva vi kan gjøre for å minske sjansene for at flere slike ender opp med norsk pass.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor er barna norske statsborgere egentlig? Leste at de er født i et IS-kontrollert område. Og har vel vært der hele livet? Jeg spør fordi jeg ikke vet.
    Regner med at du ikke synes barn av en kinesisk turist som fødes under et ferieopphold i Norge bør bli norsk statsborger?
    Nå var vel ikke hverken damen eller barnas far "turister"? De hadde "emigrert" til det de trodde var "det lovede land" og hadde vel i utgangspunktet aldri noen intensjon om å komme tilbake. I allefall ikke før Norge var del av det verdensomspennende islamske riket som de drømmer om.

    Det sagt så hadde vel verken mor eller far tenkt på slike "verdslige" bagateller som å melde permanent utflytting og frasielse av statsborgerskap. Og da er både norsk og internasjonal lov krystallklar: Barna er norske!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn