Ler ha seg ikke i hjel av den norske stat og rettsvesen snart....hvor mange titalls millioner har han kostet oss. Er det ikke noen som har en kule til overs 
Jeg vil dele en liten hemmelighet med deg; den omfattende omfordeling av rikdom som skjer gjennom automatisering, globalisering og konkurranseutsetting med tilhørende press på lønns- og arbeidsforhold vil kreve mer, ikke mindre, omfordeling gjennom skatter og avgifter om du ikke ønsker at Brexit (eller tilsvarende) og fremmarsjen av opportunistiske og uerfarne ledere skal skje også her.Jeg skylle ha ønsket at dette var propaganda fra en lokal FrP / amcar klubb i Nord Trønderlag.
Dessverre er det observasjoner etter 10 år i et vekjent strategihus.
Det vil ta mange perioder med grønt/ blått styre å rydde opp i politikken for å gjøre oss uavhengig av olje og les bidra til å redusere CO2 avtrykket. Vi trenger å satse på nye bedrifter og regjeringen har så vidt begynt å rette opp i svært gamle synder.
Omfordeling gjennom skatter og avgifter en nødvendighet for å opprettholde balanse og sikre en god sosialøkonomi. Det virker derimot mot sin hensikt når det jobber mot verdiskapningen og nyskapningen. I Norge har vi en særskatt på norsk eierskap som er sterkt utdatert i et globalt marked.Jeg vil dele en liten hemmelighet med deg; den omfattende omfordeling av rikdom som skjer gjennom automatisering, globalisering og konkurranseutsetting med tilhørende press på lønns- og arbeidsforhold vil kreve mer, ikke mindre, omfordeling gjennom skatter og avgifter om du ikke ønsker at Brexit (eller tilsvarende) og fremmarsjen av opportunistiske og uerfarne ledere skal skje også her.Jeg skylle ha ønsket at dette var propaganda fra en lokal FrP / amcar klubb i Nord Trønderlag.
Det vil ta mange perioder med grønt/ blått styre å rydde opp i politikken for å gjøre oss uavhengig av olje og les bidra til å redusere CO2 avtrykket. Vi trenger å satse på nye bedrifter og regjeringen har så vidt begynt å rette opp i svært gamle synder.
På dette stadiet har det ikke så veldig mye å si i internasjonal sammenheng. Men Norge har grunn til å være stolt her. Det er ikke mange år siden elbil var en kuriositet for spesielt interesserte. Men Norge viste vei til markedet, og demonstrerte at det faktiske går helt fint å få til en total omlegging av bilparken, men at denne prosessen må hjelpes i gang. Norge gjorde dette og var lenge et av verdens viktigste markeder for elbiler, i alle fall "normale" biler med elmotorer til motsetning til eldre kuriositeter som Clive Sinclair ville nikket bifallende til.Eller verre. Når verdens mest solgte elbil heter BYD og er laget i Kina, så er det ikke lett å se at denne teknologien står og faller på norske subsidier.
Velkjente strategihus skal du få billig av meg, RRR. Etter noen tiår i næringslivet har jeg gjentatte ganger sett hvordan dogmer styrer rådgivning og fører til særs uønskede resultater. Som da Esa Saarinen nærmest egenhendig klarte å rådgi NOKIA rett i grøfta, med sine strategiske vyer.Omfordeling gjennom skatter og avgifter en nødvendighet for å opprettholde balanse og sikre en god sosialøkonomi. Det virker derimot mot sin hensikt når det jobber mot verdiskapningen og nyskapningen. I Norge har vi en særskatt på norsk eierskap som er sterkt utdatert i et globalt marked.Jeg vil dele en liten hemmelighet med deg; den omfattende omfordeling av rikdom som skjer gjennom automatisering, globalisering og konkurranseutsetting med tilhørende press på lønns- og arbeidsforhold vil kreve mer, ikke mindre, omfordeling gjennom skatter og avgifter om du ikke ønsker at Brexit (eller tilsvarende) og fremmarsjen av opportunistiske og uerfarne ledere skal skje også her.Jeg skylle ha ønsket at dette var propaganda fra en lokal FrP / amcar klubb i Nord Trønderlag.
Vi har særavgifter og skatter som gjør at flere selskaper ikke evner å investere i nyskapning - der verdiene tappes ut. Det er skremmende mange gode ideer og selskaper som stikker til California innen IT som eks. Alt grunnet politikere som har 0 (null) arbeidserfaring og er rekruttert fra ungdomspartiene. Jeg går langt i å legge ansvarer på Ap her - men det ligger et like stor ansvar på de borgerlige partiene sin manglende fart i å rydde opp etter oljefesten. I Norge lever vi i dag på oljepenger som fordeles gjennom offentlig sektor. Privat sektor består av selskaper som yter tjenester til offentlig sektor eller lønnstakere av offentlig sektor eller statlige eiede selskaper. I mellomtiden tar vi livet av de som ønsker å skape noe nytt i egne bedrifter.
Med andre ord: en økning av skatter og avgifter som fører til at landet taper arbeidskraft og tappes for penger vil ikke hindre en revolusjon.
Jeg tror gjerne hovedpersonen ler seg skakk av rettssystemet, men det er nok en bitter latter. For om det er noe i verden som har grep om ballene hans, så er det faktisk det norske rettssystemet. Langsomt og ubønnhørlig har dette systemet opptatt hele hans tid, sperret ham inne, begrenset hans frihet til ytringer og trusler, og holdt ham i luggen så å si 24/7.Ler ha seg ikke i hjel av den norske stat og rettsvesen snart....hvor mange titalls millioner har han kostet oss. Er det ikke noen som har en kule til overs![]()
Kaos er det på ingen måte. Det er bare harde forhandlinger om et budgett, og politiske prioriteringer. Det blir gjerne slik med mindretallsregjeringer. Venstre og Krf er ikke en del av regjeringen, de forhandler bare med dem. Frp er vel dem som har mest å tape om det ikke skulle bli en avtale om statsbudgettet. Da kan de måtte risikere å gå ut av regjeringen slik at Høyre fortsetter ut perioden alene og vil søke støtte fra sak til sak, Uten Frps innflytelse i saker som de andre partiene ikke er enige med dem, og det kan jo bli en del slike i et valgår, enten uenigheten er ekte eller taktisk spill for velgergalleriet.Og er ikke budsjettforhandlingene til de borgerlige nettopp et massivt kaos? Kaos er et mildt uttrykk.
Er det noen grunn til å ikke være kritisk til det faktum at vi har en regjering som ikke klarer å levere et statsbudsjett, og er det ikke pressens oppgave nettopp å belyse dette faktum med kritiske spørsmål?Debatten på NRK fortsatte den rødgrønne valgkampen fra 2013 ved å la 3 såkalte venstreorienterte eksperter tømme seg med Stoltenbergs vokabular (les: Borgerlig kaos etc.). De åpnet med en journalist med et åpenbart sosialistisk politisk standpunkt som skulle fortelle oss situasjonen i budsjettforhandlingene. Til sist fikk Støre egentid til å snakke fritt om situasjonen uten noen å argumentere i mot - med unntak av at programlederen understreket/styrket hans poenget med eksempler. Det skal sies at man midt i programmet hadde med Clemet og en tidligere politiker fra Frp - men det er åpenbart at NRK spekulerer i at deres seere husker på første og siste ord best.
Det er ganske påtakelig at vi har en statsfinansiert kanal som driver ren politisk valgkamp. Til ettertanke.
Ganske fri tolkning av det JGS sa under "Debatten" i går. Jaja.^ Nettopp. NRK framstiller dette som kaos og katastrofe mens det i realiteten er Business as Usual og forhandlinger. De inviterer Støre til å stå alene og si at "dette er ikke måte å styre landet på" mens alt er innenfor de etablerte spillereglene i vårt demokrati. Jeg synes dette er litt skremmende i 2016. Ren propaganda.
Det er bare å gi opp TrippelR. Jeg har forsøkt jeg også, men de er bare ikke i stand til å se det.Det skinner lett igjennom hva Journalistene og de såkalte ekspertene står politisk og objektiviteten blir redusert.
Når Støre i tillegg -uavbrutt - overdriver og sier at dette ikke er måten å lede landet på så blir det overtramp.
Alt som foregår nå er innenfor spillereglene. Gro H Brundtland - landsmoderen- var i samme situasjon på 80-tallet.
Støre skal ikke knebles og han har ikke gjort noe galt her. Det er talerstolen som NRK gir ham jeg reagerer på. Støre setter ting veldig på spissen uten at dette blir balansert eller kommentert av en motdebattant. NRK ved Solheim prøve å unnskylde dette med at Erna var invitert - men selvfølgelig hadde hun ikke tid til å være på TV. Dette visste NRK meget godt. I praksis driver de med valgkamp for Ap. Det gidder ikke engang å skjule det.Hva skal media snakke/skrive om, hvis det ikke kan være noe som kan bli en nært forestående regjeringskrise?
Hvorfor er det overtramp at støre slår politisk mynt på dette? Mener du han skal knebles av mediene?
Syns jeg husker mye billig politisk retorikk fra opposisjonen under de rødgrønne..
Dette er jo et debattforum - så jeg deler både det jeg vet jeg møter motstand på og motsatt; diskutere ting vi er enige om. Politikken deler vel forumet ikke helt overraksende i røde og blå velgere. Jeg mener vel at selv om man stemmer sosialistisk så kan man godt innrømme at NRK ikke er objektiv - men jeg er ikke overrasket av at man benekter dette bevisst eller ubevisst selv om man er av denne mening innerst inne.Det er bare å gi opp TrippelR. Jeg har forsøkt jeg også, men de er bare ikke i stand til å se det.Det skinner lett igjennom hva Journalistene og de såkalte ekspertene står politisk og objektiviteten blir redusert.
Når Støre i tillegg -uavbrutt - overdriver og sier at dette ikke er måten å lede landet på så blir det overtramp.
Alt som foregår nå er innenfor spillereglene. Gro H Brundtland - landsmoderen- var i samme situasjon på 80-tallet.
"De tåler så inderlig vel, den urett som ikke rammer dem selv".
Erna var visst opptatt med tenning av noen julegraner........... NRK ved Solheim prøve å unnskylde dette med at Erna var invitert - men selvfølgelig hadde hun ikke tid til å være på TV. Dette visste NRK meget godt. .......
Jeg setter pris på forsøket av å analysere meg og min politiske posisjon. Jeg kjenner meg derimot lite igjen i det du skriver. Jeg ligger et sted mellom Venstre og Høyre rent politisk. Du argumenterer på et tynt grunnlag her.Tror kanskje du trenger å erkjenne at du og din politiske posisjon representerer en ytterfløy på den økonomiske høyre/venstre- aksen (kanskje også den politiske?).
Det er grunnen til at akkurat du opplever at pressen (og samfunnet forøvrig) i hovedsak befinner seg til venstre for deg.
Balansert, for deg, i betydningen at du skal oppleve å 'krangle' like mye med folk som er til høyre for deg, som med folk som er til venstre for deg, betinger at det faktisk finnes tale- og skriveføre debattanter på begge sider, i tilstrekkelig antall.
Du kan mene i ytterkant. Men, du kan ikke forlange at noen legger seg utenfor dine synspunkter fordi du er ubekvem med å representere ytterkanten.
Grunnen til at Høyre (eller KrF eller V) ikke opplever det på samme måte som deg eller FrP er at det finnes, i et betydelig omfang, politikere og andre som plasserer seg på begge sider av dem.