Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jernbanen som transportmiddel sliter med regularitet, og dette gjør at en god del aktører flytter gods FRA jernbanen og over på vei.

    Sånn går det når ansvar pulveriseres og drift og vedlikehold skilles ut som en (underfinansiert) enhet.

    Johan-Kr
    Samtidig som en politisk sett vil ha mer over på bane?

    Om det er tilfellet så er det jo bare å kaste et smil til inkompetansen.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.787
    Antall liker
    7.713
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Her er en sak fra 2014. https://www.nrk.no/norge/mindre-frakt-av-gods-pa-tog-1.11584168

    Det er ikke bare vedlikeholdet som lager problemer. Det er for lite kryssningsspor, så kapasiteten er for dårlig også.

    Det største problemet er at aktørene på jernbane sliter med å få til lønnsomhet, fordi de skal betale en mye større andel av vedlikehold, mens en signifikant andel av veitransporten drives av utenlandske aktører som slipper unna å være med å betale. Imens syltes mye av inntektene til staten ned på bok i utlandet.

    Skal en få et grønt skifte og få trafikk bort fra veiene, mener jeg at staten må inn å finansiere en større utbyggings- og vedlikeholdstakt.

    Johan-Kr
     
    C

    cruiser.tmp

    Gjest
    Nå har man brukt 10-15 år på å bestemme seg for hvor den nye godsterminalen i trondheim(og man er fremdelses ikke enige) skal ligge, så selv om pengene til dobbelspor og terminaler ble bevilget imorgen så vil det fortsatt ta så lang tid at lastebilene vil være førerløse og kjøre utslippsfritt lenge før de er ferdig
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.682
    Antall liker
    3.697
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Det må da gå en del varer til f.eks. ASKO i Vestby. De ligger rett ved jernbanelinja, men det er ikke - såvidt jeg kan se - laget et lite sidespor inn til det kjempelageret. Hvorfor ikke det, tenker jeg; men det gies vel greie grunner…
    Mener at etablering av et sidespor ved Asko er diskutert / diskuteres...
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.216
    Skatteletten skal nå delvis finansieres ved å øke studielånsrenten med 0,35%-poeng.

    Helt greit forslag fra Høyre. Kanskje flere folk får øynene opp for hvem det er som taper på skattelettene og stemmer deretter.


    PS!
    Det at det er helt greit mente jeg ikke.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    20.204
    Antall liker
    8.687
    Torget vurderinger
    0
    ^ altså et insentiv til å få gods fra vei og over på bane. Utover insentiv til kortreist gods. Godstrafikk sliter dessuten vesentlig mer på veiene enn privatbilismen.
    Svaret ligger nok i det som Cruiser skriver "Bane er nok ingen løsning da vi ikke har infrastruktur og at det ikke er særlig fleksibelt. Konsekvensen er nok mer modulvogntog, svakere motoriserte biler, høyere andel trekkvogner på kabotasje med en 750 liters tank på hver side.."

    samt flere Baltiske sjåfører som jobber for 40-50 kroner timen og i praksis ikke har kjøre/hviletids bestemmelser. Flere og flere 50 tonns landminer "drivende i halvsøvne" i trafikken"
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    20.204
    Antall liker
    8.687
    Torget vurderinger
    0
    Nå har man brukt 10-15 år på å bestemme seg for hvor den nye godsterminalen i trondheim(og man er fremdelses ikke enige) skal ligge, så selv om pengene til dobbelspor og terminaler ble bevilget imorgen så vil det fortsatt ta så lang tid at lastebilene vil være førerløse og kjøre utslippsfritt lenge før de er ferdig
    Det er vel nærmere 20-25 år, uten at det gjør saken det minste bedre!
     
    C

    cruiser.tmp

    Gjest
    Veireno som vant anbudet på renovasjonskjøring i Oslo, 80mill billigere en nestemann, har nylig utlyst 130 stillinger i Romania
     
    H

    Hardingfele

    Gjest
    Dag 1 for Veireno ble full komikveld, med sjåfører som ikke var blitt opplært på tømmemekanismene til bilene de aldri hadde kjørt før. Etter lange forsinkelser med henting, på ruter de aldri hadde kjørt, stod de i kø på mottakene og kjempet med bilene. Heldigvis kun én kløyvd tommel, men ellers en del skade på biler o.a.

    Den største årsaken til forsinkelser var at hjelpemannskapet hadde enorme knipper med nøkler til gårdene, men at nøklene var ordnet alfabetisk, og ikke etter ruten; samt at sjåfør og mannskap måtte sjekke manual på iPad konstant, for å finne ut av hvordan ting virker.

    Blir nok bra etter innkjøringsfasen. Forøvrig, hva kan gå galt når man deler ut nøkkelknipper til byens gårder til radikalt underbetalte sjåfører?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    21.020
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trine er "rasende og forbanna" over de BlåBlås statsbudsjett. Det skal kuttes 0,3 tonn CO2-utslipp innen 2030.

    Hun burde jobbet litt i primærnæringene - der vet man at man ikke setter reven til å passe hønsehuset.
    Tja. Venstres politikk er jo at hønsegården ikke skal ha noen gjerder, men at hønene skal prises sånn at reven ikke har råd til å fange de. Tror vi kan være enige om at det er passe naivt.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.630
    Antall liker
    5.371
    Torget vurderinger
    1
    Her er en sak fra 2014. https://www.nrk.no/norge/mindre-frakt-av-gods-pa-tog-1.11584168

    Det er ikke bare vedlikeholdet som lager problemer. Det er for lite kryssningsspor, så kapasiteten er for dårlig også.

    Det største problemet er at aktørene på jernbane sliter med å få til lønnsomhet, fordi de skal betale en mye større andel av vedlikehold, mens en signifikant andel av veitransporten drives av utenlandske aktører som slipper unna å være med å betale. Imens syltes mye av inntektene til staten ned på bok i utlandet.

    Skal en få et grønt skifte og få trafikk bort fra veiene, mener jeg at staten må inn å finansiere en større utbyggings- og vedlikeholdstakt.

    Johan-Kr
    Tog, person og gods, betaler i liten grad for infrastrukturen i dag. Fram til i år er den generelle kjørevegsavgiften kroner 0,0. Det er kjørevegsavgift på Gardermobanen (der togtrafikken betaler for 100% vedlikeholdet av infrastrukturen), og for tunge godstog (i praksis bare på Ofotbanen, for malmtogene, uten krav om kostandsdekning).

    Et vesentlig problem for godstransport på jernbanen er at den konkurrerer med persontransporten om kapasiteten i infrastrukturen. Dvs i tillegg til utfordringene med driftsstabilitet (særlig mht større tilfeller av trafikkstans etter ras og flom), linje kapasiteten (kort kryssingsspor), foruten omlastingskostander i alle ender (jernbane som kjent er ikke ende til ende/dør til dør).

    mvh
    KJ
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.630
    Antall liker
    5.371
    Torget vurderinger
    1
    Nå har man brukt 10-15 år på å bestemme seg for hvor den nye godsterminalen i trondheim(og man er fremdelses ikke enige) skal ligge, så selv om pengene til dobbelspor og terminaler ble bevilget imorgen så vil det fortsatt ta så lang tid at lastebilene vil være førerløse og kjøre utslippsfritt lenge før de er ferdig
    Det er vel nærmere 20-25 år, uten at det gjør saken det minste bedre!
    Det er «bare» 15 år siden eller så at planene om ny godsterminal på Leangen i Tr.heim blei lagt i skuffen. Den var nesten byggeklar.

    Problemet med godsterminaler er at det er ingen som vil ha dem i «hagen sin», så det blir raskt massive protestaksjoner når lokaliseringen kommer på dagsorden.

    mvh
    KJ
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.865
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Jeg ligger an til 75 øre pr.mnd. i skattelette. Lurer på hvor mye avgifter/priser og husleie vil øke i løpet av 2017???????
    I kraft av min posisjon som universal-ekspert foreslår jeg å flytte Stortinget til Storskog, alternativt la Sametinget og Stortinget bytte plass.
    20 millioner ekstra til psykiatri? Det er galskap - en dråpe i havet.
    Samfunnet pulveriseres sakte men sikkert.
     
    H

    Hardingfele

    Gjest
    Jeg ligger an til 75 øre pr.mnd. i skattelette. Lurer på hvor mye avgifter/priser og husleie vil øke i løpet av 2017???????
    I kraft av min posisjon som universal-ekspert foreslår jeg å flytte Stortinget til Storskog, alternativt la Sametinget og Stortinget bytte plass.
    20 millioner ekstra til psykiatri? Det er galskap - en dråpe i havet.
    Samfunnet pulveriseres sakte men sikkert.
    Nå fjernes hestekraftavgiften for sportsbiler. Det er da noe!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    21.020
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjører vi fortere er vi jo kortere på veien og rekker å slippe ut mindre dritt. Dette er miljøpolitikk som FrP velgere kan forstå!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.575
    Antall liker
    9.342
    Torget vurderinger
    1
    Ser at det meste av familebiler blir billigere; alt av Passat og Audi A4. A6 med stor motor blir betydelig billigere. Sånn jevnt over blir dieselbiler billigere mens bensinbiler blir taperne dersom de ikke har diger motor - da får de betydelig reduksjon. Golf R med 300hk går ned 66 000kr.

    Tapere er Subaru, hvor alle blir dyrere. Også Toyota Avensis med bensinmotor.

    SUV blir stort sett dyrere dersom de ikke er ladbare....
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    21.020
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser at det meste av familebiler blir billigere; alt av Passat og Audi A4. A6 med stor motor blir betydelig billigere. Sånn jevnt over blir dieselbiler billigere mens bensinbiler blir taperne dersom de ikke har diger motor - da får de betydelig reduksjon. Golf R med 300hk går ned 66 000kr.
    Møllerfamilien vil sikkert klare å forsyne seg med sin andel av avgiftsreduksjonene.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.575
    Antall liker
    9.342
    Torget vurderinger
    1
    Da må de i så fall legge på bilprisen.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    21.020
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da må de i så fall legge på bilprisen.
    Hva mener du med bilprisen? Det holder å senke utsalgsprisen med halvparten av avgiftsreduksjonene, så har de forsynt seg med halvparten og sendt halvparten videre. Tiden får vise.....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.575
    Antall liker
    9.342
    Torget vurderinger
    1
    Da må de i så fall legge på bilprisen.
    Hva mener du med bilprisen? Det holder å senke utsalgsprisen med halvparten av avgiftsreduksjonene, så har de forsynt seg med halvparten og sendt halvparten videre. Tiden får vise.....
    Når du kjøper bil i dag betaler du bilprisen + registreringsavgiften (avgiftene). De er separat spesifisert. Medmindre Møller oppgir fiktive avgifter (svindel), så må de øke bilens pris for å sitte igjen med mer av kaka....
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Da må de i så fall legge på bilprisen.
    Hva mener du med bilprisen? Det holder å senke utsalgsprisen med halvparten av avgiftsreduksjonene, så har de forsynt seg med halvparten og sendt halvparten videre. Tiden får vise.....
    Når du kjøper bil i dag betaler du bilprisen + registreringsavgiften (avgiftene). De er separat spesifisert. Medmindre Møller oppgir fiktive avgifter (svindel), så må de øke bilens pris for å sitte igjen med mer av kaka....
    Iofs riktig, men Ola Dunk ser helst kun på totalkostnad som pris, og er den 10k billigere enn i 2016, selv om avgift er redusert med 15k, er det nok ikke alle som får med seg det...
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    21.020
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da må de i så fall legge på bilprisen.
    Hva mener du med bilprisen? Det holder å senke utsalgsprisen med halvparten av avgiftsreduksjonene, så har de forsynt seg med halvparten og sendt halvparten videre. Tiden får vise.....
    Når du kjøper bil i dag betaler du bilprisen + registreringsavgiften (avgiftene). De er separat spesifisert. Medmindre Møller oppgir fiktive avgifter (svindel), så må de øke bilens pris for å sitte igjen med mer av kaka....
    Iofs riktig, men Ola Dunk ser helst kun på totalkostnad som pris, og er den 10k billigere enn i 2016, selv om avgift er redusert med 15k, er det nok ikke alle som får med seg det...
    Nemlig. Det er sluttprisen line som teller og som kjøperen må finansiere. Eller ser du på alkoholavgiften og innkjøpsprisen separat hver gang du handler en flaske på polet?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    20.204
    Antall liker
    8.687
    Torget vurderinger
    0
    Nå har man brukt 10-15 år på å bestemme seg for hvor den nye godsterminalen i trondheim(og man er fremdelses ikke enige) skal ligge, så selv om pengene til dobbelspor og terminaler ble bevilget imorgen så vil det fortsatt ta så lang tid at lastebilene vil være førerløse og kjøre utslippsfritt lenge før de er ferdig
    Det er vel nærmere 20-25 år, uten at det gjør saken det minste bedre!
    Det er «bare» 15 år siden eller så at planene om ny godsterminal på Leangen i Tr.heim blei lagt i skuffen. Den var nesten byggeklar.

    Problemet med godsterminaler er at det er ingen som vil ha dem i «hagen sin», så det blir raskt massive protestaksjoner når lokaliseringen kommer på dagsorden.

    mvh
    KJ
    Siden planen ble lagt i skuffen muligens. Men både x-svigers og moderen bodde slik til at de risikerte å få vei /jernbane gjennom husene sine evt helt inntill husveggen i forbindelse med godsterminal på Leangen eller deromkring. Og de planene har surret og gått i mye mer enn 15 år. mange år siden svigers fikk "vedlikholdsforbud" på huset sitt for at det skulle bli billigere å ekspropiere.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.672
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    Som vanlig stort sett kosmetikk og småjusteringer. Det finnes ikke politikere med baller lenger - til og med JEG har større cojones enda jeg er operert for testikkelkreft...
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Når jeg leser 'min' budsjettpost får jeg nesten inntrykk av at de vil klippe et par snorer før de overlater driften til noen andre.

    Pressemelding statsbudsjettet 2017

    06.10.2016
    NFF etterlyser tiltak mot vold- og trusler mot ansatte i kriminalomsorgen.
    NFF har ved flere anledninger tatt opp bekymringsmeldinger knyttet til vold- og trusler i kriminalomsorgen med bakgrunn i kutt i driftsbudsjettene de siste årene.
    I budsjettforslaget for 2017 omtaler regjeringen kun effektivisering av straffegjennomføringen og kø-situasjonen.
    NFF er alvorlig bekymret for sikkerheten til de ansatte og innsatte.

    Effektiviserings- og avbyråkratiseringen fortsetter og kriminalomsorgen får redusert bevilgningen med 20,4 millioner. I tillegg reduseres bevilgningen med 1,5 millioner i forbindelse med overgangen til digital post til innbyggere og næringsliv.
    NFF merker seg at regjeringen ikke har til hensikt å styrke de ordinære driftsbudsjettene for kriminalomsorgens enheter. Utarmingen i førstelinjetjenesten fortsetter og det er ikke noe i budsjettforslaget som indikerer at regjeringen tar på alvor de mange alvorlige volds- og trussels hendelsene ansatte er utsatt for.
    Budsjettkuttene som videreføres i 2017 fører til manglende innholds-arbeid og rehabilitering av innsatte og domfelte. Kuttene vil også føre også til dårligere bemanning.
    Regjeringen virker mer opptatt av effektivisering av straffegjennomføring fremfor godt rehabiliteringsarbeid.
    NFF er svært bekymret for samfunnssikkerheten når løslatte innsatte/domfelte begår ny kriminalitet istedenfor å bli lovlydige skattebetalere.
    NFF kan ikke se at regjeringens politikk fører til mindre kriminalitet og mer trygghet som er regjeringens målsetting.
    NFF er positive til tiltak overfor innsatte med rusavhengighet og psykiske problemer og det er positivt at det er gitt friske midler til tiltaket.
    NFF er kritisk til at regjeringen finansierer etablering av stifinneren og utvidelse EK med til sammen 22 millioner ved å pålegge kriminalomsorgen å effektivisere med samme beløp.
    Det vitner om en regjering som gir med den ene handa for så å ta med den andre.
    NFF er kritisk til ambisjonsnivået som utvises med å bygge nye fengsler og viser til at utbyggingen av Ullersmo og Eidsberg fengsel kun gir en netto økning av beleggs-kapasiteten på 9 plasser.
    Pressemelding statsbudsjettet 2017 | NORSK FENGSELS- OG FRIOMSORGSFORBUND
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    17.722
    Antall liker
    14.458
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nokså besynderlig hvor mye som skal "avbyråkratiseres" og "effektiviseres", - unntatt i departementer og direktorater, for der eser byråkratiet ut mer og raskere enn noensinne.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ
    H

    Hardingfele

    Gjest
    Dersom målet var å erte Venstre til vanvidd, er dette nå oppnådd. Blir spennende å følge behandlingen i Stortinget. Det er opprør i V landet over. I fjor ble Trine Skei Grande lovet reale utslippsreduksjoner og et "skikkelig grønt skifte". Hun fikk en hånlatter. Mest forunderlig er det at Siv Jensen er så lite diplomatisk - hun småflirer av Skei Grande og Rasmus Hansson, på kamera. Temmelig dårlig poker.

    Får inntrykk av at de BlåBlå har lyst til å gå av før valget.
     
    Sist redigert av en moderator:

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.865
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Jeg kjøpte en type brød på Rema som jeg ikke har kjøpt på ca 1 år. Det har gått opp fra 32 til 38 kroner. Fikk litt sjokk, vurderte 113.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.630
    Antall liker
    5.371
    Torget vurderinger
    1
    Nokså besynderlig hvor mye som skal "avbyråkratiseres" og "effektiviseres", - unntatt i departementer og direktorater, for der eser byråkratiet ut mer og raskere enn noensinne.
    Sett i fra innsiden så framstår den blåblå politikken som tildels sterkt «byråkratiserende». Det er et økende «behov» for rapportering, «koordinering» og «oppfølging». Et grunnleggende dilemma er at nye initiativ som regel kommer på toppen av alt, og svært sjeldent til erstatning for noe av det gamle.

    Legg så på noen ektefødte tulleordninger som kun har opphav i «fikse ideer», bland sammen med lit «handlekraft» og rør rund med dogmatisk drevne reformer.

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    21.020
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nokså besynderlig hvor mye som skal "avbyråkratiseres" og "effektiviseres", - unntatt i departementer og direktorater, for der eser byråkratiet ut mer og raskere enn noensinne.
    Sett i fra innsiden så framstår den blåblå politikken som tildels sterkt «byråkratiserende». Det er et økende «behov» for rapportering, «koordinering» og «oppfølging». Et grunnleggende dilemma er at ny initiativ som regel kommer på toppen av alt, og svært sjeldent til erstatning for noe av det gamle.

    Legg så på noen ektefødte tulleordninger som kun har opphav i «fikse ideer», bland sammen med lit «handlekraft» og rør rund med dogmatisk drevne reformer.

    mvh
    KJ
    Jo mer du overlater til markedet å styre og levere, jo sterkere kontrollapparat og byråkrati må staten ha. Dette er totalt logisk, og bare ett av mange områder der jeg føler at løftene til denne regjeringen aldri har hengt på greip.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    21.020
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Finansminister Siv Jensen advarer om at budsjettet for 2017 er det siste med økt bruk av oljepenger. Fra nå av vil det bli hardere tider

    Statsbudsjettet 2017: - Siv Jensen: - Oljefesten er over - Dagbladet
    Venstres finanspolitiske talsmann Terje Breivik sier regjeringen i realiteten innrømmer en uansvarlig pengebruk fram til nå.
    - Regjeringens egne tall og fremskrivninger av oljepengebruken viser til fulle at dagens oljepengebruk ikke er i nærheten av å være bærekraftig. Og fremskrivningen forutsetter til og med en budsjettimpuls som er langt over det regjeringens eget ekspertutvalg anbefaler, sier Breivik.

    Disse folka har planlagt å gå av og overlate til andre å rydde opp.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.081
    Antall liker
    839
    Nå blir det hyl og skrik i et par måneder, så blir det flytta på 0,5 prosent av budsjettet og dermed er et totalt uakseptabelt budsjett helt greit.

    Som i alle år før, og slik blir det neste år........
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.457
    Antall liker
    6.882
    Et bra budsjett, ser det ut til.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    V er det et parti ? - trodde det var avgått ved døden for lengst.... For øvrig ser det ut til at maten er bra på Stortinget - så noe er bra der i alle fall ;)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    21.020
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et bra budsjett, ser det ut til.
    Det er åpenbart ikke lett å oppfylle alle ønsker; både å senke skattene, redusere oljepengebruken og bruke mer penger på velferd, stimulere økonomien i nedgangstider, styrke forsvaret og fremme et grønt skifte (som vil koste penger - mange penger). Det hadde hjulpet om større mengder av velgerne ikke hadde slukt åtet og trodd at Ole Brumm var i live i norsk politikk (ja takk, begge - eller alle - deler).
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    12.697
    Antall liker
    13.979
    V er det et parti ? - trodde det var avgått ved døden for lengst.... For øvrig ser det ut til at maten er bra på Stortinget - så noe er bra der i alle fall ;)
    En ting som kanskje burde vært med i statsbudsjettet, er finansiering og innførsel av tvungen fysisk trening for de folkevalgte hver dag. Da funker både kropp og hue bedre, og de trenger faktisk all den utholdenhet og skjerping de kan få, med den jobben de har.

    Disqutabel
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn