Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.716
    Torget vurderinger
    0
    Larson,

Det er en ting jeg lurer på og det er om det kun er budbringeren som spiller noen rolle for deg og om budskapet overhodet ikke har noe å si?

Fyret er ikke helt stuerent, det kan jeg være med på, men de bruker faktisk å linke til artiklenes opprinnelse slik at man kan, om man gidder å bry seg, ettergå saken og se om det de videreformidler er sant eller ren løgn.

Saken som Fjernis her legger fram kjenner jeg ikke så den vil jeg ikke ha noen mening om. Om jenta "ville" eller ei har jeg ingen formening om, men tidvis savner jeg det amerikanske "statutory rape", for det ville faktisk gjøre det noe enklere.

Sist redigert:

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Du viser til et debattinnlegg med avskrift fra en fjernet artikkel på fyret.nu.

Fyret.nu skriver at jenten på 12 år deltok frivillig og var aktiv part. Altså gjengvoldtekt som gjentok seg 3 ganger...? Voldtekt? Overgrep er ordet. Hvem var overgriperne. En på 15, en på 16, 17 og 18 år. Altså er 4 av 5 involverte barn.

Her er saken gjengitt av aftenposten:
    Tiltale: 12-åring utsatt for gjengovergrep - Aftenposten

etter at rettsaken er ferdig:
    Samfunnsstraff for overgrep -Trønder-Avisa
    den ene gutten ble frikjent da det viste seg at han var betydelig yngre enn tidligere angitt. altså trolig under kriminell lavalder.

Saken handler altså ikke om gjengvoldtekt, men om sex mellom barn hvor aldersforskjellen er betydelig. Altså utnyttelse og brudd på lov om seksuell lavalder på 16 år.
    Damage control fra Larson der altså.

Her har du en sak til å kose deg med:

Andrine ble utsatt for gjentatte overgrep – politiet gjorde ingenting

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    du kjenner ikke til saken, sier du. Vel, jeg omtalte saken i forrige melding. Les også artikkelen som fyret.nu som har blitt gjengitt på hegnar, og deretter aftenposten og t-a son versjon.

Fyret.nu har slettet makkverket av en artikkel, men det hindrer jo ikke at folk som Fjernis fortsatt tror på den. Mission accomplished.

Fyret.nu bruker ordet voldtekt om noe de vet ikke er voldtekt. Altså ren løgn. Hvilke resultater får løgnen? Jo, voldtektsbegrepet blir utvannet, noe som rammer kvinner som _faktisk_ blir voldtatt. Og løgnen stempler andre mennesker (og menneskegrupper).

Bare det å finne på å bruke ordet gjengvoldtekt i denne saken viser at fyret.nu har grove baktanker med å spre sine løgner, noe som går igjen og igjen hos fyret.nu.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Du viser til et debattinnlegg med avskrift fra en fjernet artikkel på fyret.nu.

Fyret.nu skriver at jenten på 12 år deltok frivillig og var aktiv part. Altså gjengvoldtekt som gjentok seg 3 ganger...? Voldtekt? Overgrep er ordet. Hvem var overgriperne. En på 15, en på 16, 17 og 18 år. Altså er 4 av 5 involverte barn.

Her er saken gjengitt av aftenposten:
    Tiltale: 12-åring utsatt for gjengovergrep - Aftenposten

etter at rettsaken er ferdig:
    Samfunnsstraff for overgrep -Trønder-Avisa
    den ene gutten ble frikjent da det viste seg at han var betydelig yngre enn tidligere angitt. altså trolig under kriminell lavalder.

Saken handler altså ikke om gjengvoldtekt, men om sex mellom barn hvor aldersforskjellen er betydelig. Altså utnyttelse og brudd på lov om seksuell lavalder på 16 år.
    Damage control fra Larson der altså.

Her har du en sak til å kose deg med:

Andrine ble utsatt for gjentatte overgrep – politiet gjorde ingenting
    ja, det er jo dumt at ei fjær ikke er 5 høns... Du kan jo spørre deg selv om hvorfor det ble idømt samfunnsstraff. Svaret står i artikkelen i t-a.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.135
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    H

Hardingfele

Gjest
    Blir morsomt å følge Røe Isaksen mange merkelige resonnementer for hvorfor hans koblinger til brødrene Løvenskiold ikke var et habilitetsproblem.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3.012
    Sted
    Kongsberg
    Mener Westerdals burde blitt anmeldt tidligere - NRK Norge - Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet
    Kan bli interessant å se denne høringen. Jette Christensen ser ut til å være på krigsstien.
    Ja, alle mann på dekk og følge opp Helga "Sett dæm på direktefly te Kabul" Pedersen-doktrinen om å sverte
    den blå-blå regjeringen ved enhvær anledning. At damen selv demanterte disse uttalelsene i etterkant, hjelper
    fint lite all den tid partiet åpenbart fortsetter å følge denne doktrinen. Er det et slikt politisk miljø vi ønsker oss i Norge?

All den tid dette skjedde mellom 2002 og 2012, mao. 2 år under Bondevik II regjeringstid (2003-2005) og 8 år (!)
    under de rødgrønnes regjeringstid (2005-2013), burde kanskje dette heller vært tatt opp i den rødgrønne tråden.

Jeg syntes særlig denne var morsom; "Christensens partikollega Trond Giske kom tidligere i mars med skarp kritikk
    av kunnskapsministeren
    etter at DN avslørte at Westerdals hadde krevd opptil 70 millioner kroner for mye fra
    studentene sine over ti år
    . ". Artig siden mannen selv satt i den ansvarlige regjeringen - i 8 av de 10 årene det
    snakkes om, mens de blå-blå slettes IKKE var i regjering i den aktuelle perioden. Er Giske virkelig så "uintellegent"?

mvh
    Gunnar Brekke

C

cruiser

Gjest
    Viktig å ikke rydde opp i byråkratiske blundere , noen kan jo bli offer.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.413
    Torget vurderinger
    1
    Trengs det utdypes,….........? 30000 flyktninger i året vet ikke hvilken diagnose man kan tillate seg å stille uten å måtte forvente PST på døren :mad:

D

Desillusjonert

Gjest
    ...jeg må innrømme at 150.000 nye flyktninger de neste 5 år bekymrer. Spesielt når vi ser hvor lite kontroll de har på de som har kommet...
    Smart kan det vel ikke sies å være! Dette er noe alle vil tape på i lengden!

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.413
    Torget vurderinger
    1
    Det gjør virkelig vondt å lese vrøvle han kommer med også,…. som om det er noe nytt at forskningsresultater kan bli tolket forskjellig og blir det hele tiden.

Og selv om konklusjonene skulle vise seg å være en absolutt sannhet må det vektes og vurderes i forhold til andre saker, og man behøver ikke lete mye for å finne politikk som går på tvers av mer solide saker enn den tynne suppa som blir presentert av en forsker som lar sitt politiske syn skinne så mye gjennom.

�Eksperter� som myteskapere | Rights.no – Human Rights Service

Majoriteten av ungdommene jeg intervjuet beskriver at det var foreldre, besteforeldre,
    eldre søsken eller en onkel som hadde tatt avgjørelsen om at de skulle dra

https://www.udi.no/globalassets/glo...studie-av-enslige-mindreaarige-asylsokere.pdf
    Kanskje NRK burde stille noen spørsmål ved Fafos forskning og agenda istedet? | Rights.no – Human Rights Service

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    du kjenner ikke til saken, sier du. Vel, jeg omtalte saken i forrige melding. Les også artikkelen som fyret.nu som har blitt gjengitt på hegnar, og deretter aftenposten og t-a son versjon.

Fyret.nu har slettet makkverket av en artikkel, men det hindrer jo ikke at folk som Fjernis fortsatt tror på den. Mission accomplished.

Fyret.nu bruker ordet voldtekt om noe de vet ikke er voldtekt. Altså ren løgn. Hvilke resultater får løgnen? Jo, voldtektsbegrepet blir utvannet, noe som rammer kvinner som _faktisk_ blir voldtatt. Og løgnen stempler andre mennesker (og menneskegrupper).

Bare det å finne på å bruke ordet gjengvoldtekt i denne saken viser at fyret.nu har grove baktanker med å spre sine løgner, noe som går igjen og igjen hos fyret.nu.
    Så det er ikke straffbart å lure en 12 år gammel jente til sex, med en kjærlighet på pinne så kan nok jeg lure ei på 6 år, ikke straffbart etter din mening, jeg mener at det er nok til at nøttene blir tatt og at man ikke kommer ut av fengsel på 30 år.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    jeez fjernis. Prøv å forhold deg bittelitt til hva som blir skrevet. Makan til dikting har jeg ikke sett her på hfs.

D

Danke

Gjest

Så det er ikke straffbart å lure en 12 år gammel jente til sex, med en kjærlighet på pinne så kan nok jeg lure ei på 6 år, ikke straffbart etter din mening, jeg mener at det er nok til at nøttene blir tatt og at man ikke kommer ut av fengsel på 30 år.
    Kjemisk kastrering med Piller er mer humant og veldig effektivt. Med medisin fengsel så er det Håp for rehab av slike syke folk og jeg håper da at de følger opp med tester for å se at disse folkene tar kastrerings tablettene sine.

D

Danke

Gjest
    Jeg er forbanna på flysete avgiften jeg. Betyr døden for Rygge flyplass og den er veldig grei å ha både for Østlandet og også svensker. Idiotisk uigjennom tenkt forslag. Jeg ser ikke noen mening med den.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.949
    Jeg er forbanna på flysete avgiften jeg. Betyr døden for Rygge flyplass og den er veldig grei å ha både for Østlandet og også svensker. Idiotisk uigjennom tenkt forslag. Jeg ser ikke noen mening med den.
    Inntekter til staten. Burde ikke være så vanskelig å se.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.716
    Torget vurderinger
    0
    Meningen er vel at vi alle skal fly mindre.

Alt var i grunnen bedre den gangen det å fly var forbeholdt "de bedre bemidlede".:)

Dere vet den gangen man "dresset seg opp" før man reiste til flyplassen og mor reiste i pen kjole og far reiste i dress, da mobiltelfonene kostet et par månedslønner og var store som en stresskoffert. Man så vel kun en tre fire av dem i restauranten på Fornebu på samme tid. Jeg tror Trine og Venstre er det mest reaksjonære partiet i landet og at de ønsker oss noen tiår tilbake i tid!;););)

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    nå ble flyseteavgiften avvist av EU-reglementet da, til regjeringens og SPs lettelse.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Nedlegging av Rygge ville trolig medført noe reduksjon av CO2 utslipp / reduksjon av fjolleturer til London etc, men tydelig ikke gjennomførbart. Viser vel egentlig bare at vi har tapt miljøkampen...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.689
    Hvis det at flybilletten hadde blitt en snau hundrelapp dyrere hadde ført til at Rygge måtte legge ned sier mye om nordmenns privatøkonomi. Da har man tøyd strikken langt når den prisøkningen gjør at folk slutter å fly til London.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Hvis det at flybilletten hadde blitt en snau hundrelapp dyrere hadde ført til at Rygge måtte legge ned sier mye om nordmenns privatøkonomi. Da har man tøyd strikken langt når den prisøkningen gjør at folk slutter å fly til London.
    Så du tror at Rygge flyplass kun har avganger til London? whoco5.gif
    Rygge Lufthavn er avhengig av Ryanair for å overleve som flyplass.
    Det er Ryanair som dropper Rygge dersom flyseteavgiften blir innført.

Destinasjoner - Moss Lufthavn Rygge

Ryanair dropper Rygge - DN.no

Sist redigert:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Må si jeg har større tillit til Tangerudbakken enn Løvebakken.
    Way to go Rasmus!

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.720
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg var en tur ned fra hytta på butikken i dag, og fordi kabelen fra talatuten til bilstereon har tatt kveld, stod radioen på. Der intervjua de Rasmus Hanson på årsmøtet til MDG, og jeg må bare konstatere at han var like mye tåkefyrste som jeg noen gang har hørt Støre...

Johan-Kr

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.689
    Hanson har spist litt for mange høy-på-seg-selv tabletter. Jeg tror han snart sprekker.

H

Hardingfele

Gjest
    Når Jon Hustad regner seg frem til at landbrukspolitikken din suger, da suger landbrukspolitikken din. Fra konklusjonen på en veldig grundig total destruksjon av logikken bak Høyres og Frps landbrukspolitikk:

Ja, om vi skulle ha bygt opp landbruket på nytt, hadde det sjølvsagt vore fornuftig å satsa på få og store einingar som kunne ha utnytta ny og rasjonell realkapital i staden for at vi har det som no, med mange gamle traktorar, mjølkeanlegg og gamle fjøs. Men no er det eingong slik at all denne gamle realkapitalen står der og kan nyttast. Om staten vil ha ein rasjonell landbrukspolitikk, verkar det meir logisk ikkje å bry seg om storleiken på garden, men betala etter produksjon, og så avgjera om det er særlege delar av landet og distrikta som skal få auka tilskot for å halda oppe kulturlandskapet.
    Å skapa stadig færre einingar med stadig meir forgjelda heiltidsbønder aukar nok produktiviteten, men neppe legitimiteten for landbruket. Éin ting er å nytta 14–15 milliardar på 40.000 bønder som held kulturlandskap ved like i feriar og fritid, for å halda oppe ein kultur. Noko anna er det å nytta den same summen på nokre hundre industriverksemder på Jæren, det sentrale Austlandet og på ein del trønderar som alle kjem til å nytta importert arbeidskraft frå lågtlønsland.

Lønsame deltidsbønder | Dag og Tid

For ordens skyld, Hustad er ihuga Høgremann.

Sist redigert av en moderator:

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Her var det mye søkte eksempler og lettvinte betraktninger.....

mvh
    OMF

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn