K
kbwh
Gjest
Jeg tror jeg trenger en drink.
;DSom deg lar jeg også mine ører være dommeren her, og blir jeg lurt så gleder jeg meg over det også så lenge det er til den positive musikkillusjonens ære
mvh
Fordi både NH- tråden, tweak- tråden og klokke- tråden alle er del av et mye større bilde, hvor "subjektivister" og "objektivister" krangler så busta fyker over hvem som har den rette tilnærming til lyd og hifi.Hva er vitsen med å krangle så fælt om denne NH`en da?
Kan man ikke bare slå seg til ro med at noen hører forskjell med\uten denne koblet til?
Neivel, den gav ikke utslag på Rhesus sine målinger, men om mange sier de hører forskjell, er det vel bare å respektere det? Akkurat som de som ikke hører forskjell?
Skjønner ikke helt hvorfor man trenger å krangle og diskutere så heftig om denne lille saken?
For noen fungerer den strålende og får bedre lyd, og noen hører ikke forskjell, neivel.
MVH
Jeg og. Hepp!Jeg tror jeg trenger en drink.
Fordi både NH- tråden, tweak- tråden og klokke- tråden alle er del av et mye større bilde, hvor "subjektivister" og "objektivister" krangler så busta fyker over hvem som har den rette tilnærming til lyd og hifi.
mvh
Som "subjektivist" er det ikke viktig for meg at alle skal synes det samme som meg, det er bedre å etterstrebe en viss gjensidig respekt, selv om en ikke nødvendigvis er enig i alt, personlig savner jeg litt det uformelle der folk kan dele av seg med sine inntrykk og erfaringer på en uformell og uvitenskapelig måte (nå finns det jo hjørner der dette selvsagt kan og bør diskuteres også for de som har den interessen..), men det har dessverre blitt litt for mye "arrestasjoner" når folk i ren amatørmessighet deler og skriver om sine sorger og gleder rundt HiFién, det synes jeg er synd...Håper for guds skyld ikke det er tilfelle, men om det er slik så melder jeg meg ut!
MVH
Jeg tror jeg trenger en drink.
Jeg er veldig enig med deg, om.s! Jeg er 100% sikker på at jeg har rett i det jeg skrev om at denne tråden er bare et lite utslag av en mye større diskusjon, og jeg er like irritert over at det som også er mitt ståsted her blir avfeid som innbilning, placebo, forventning osv.Som "subjektivist" er det ikke viktig for meg at alle skal synes det samme som meg, det er bedre å etterstrebe en viss gjensidig respekt, selv om en ikke nødvendigvis er enig i alt, personlig savner jeg litt det uformelle der folk kan dele av seg med sine inntrykk og erfaringer på en uformell og uvitenskapelig måte (nå finns det jo hjørner der dette selvsagt kan og bør diskuteres også for de som har den interessen..), men det har dessverre blitt litt for mye "arrestasjoner" når folk i ren amatørmessighet deler og skriver om sine sorger og gleder rundt HiFién, det synes jeg er synd...
..for ikke snakke om å dele av seg med den gode musikken, når det er sagt så kjøper nok jeg mer penger på musikk enn jeg legger ned på div tweaks...så her er det den gode musikk opplevelsen/illusjonen som etterstrebes...
mvh
Tydelig vis ikke for jeg fikk akkurat en mail om denne teorien som jeg forøvrig kan avkrefte. Jeg håper ikke jeg har gitt inntrykk av at det ville være min stil å opperere under flere nick.PS:Er det bare meg som har registrert at Snickers-is er borte, og at vi til gjengjeld har fått et nytt og svært produktivt medlem ved navn John Bender?
Håper ikke du sikter til meg.Tydelig vis ikke for jeg fikk akkurat en mail om denne teorien som jeg forøvrig kan avkrefte. Jeg håper ikke jeg har gitt inntrykk av at det ville være min stil å opperere under flere nick.
Jeg skrev et par innlegg i forrige tråd (før krasjet) og følte vel egentlig at jeg fikk frem det jeg mente om saken. Å krangle med om.s om ting som enkelt kan måles er vel verdens dårligste måte å utnytte tiden på. Imidlertid kan jeg se at Bender sine agrumenter (det lille jeg har lest) er rimelig fornuftige og holder greit vann.
De usaklige og insinuerende/injurierende innleggene kommer forøvrig fortsatt fra trossamfunnet ser jeg. Det får meg til å tenke på at det er påfallende at det ligger mer naturlig for folk fra andre trossamfunn å omvende en kristen enn for en som anser seg selv som ikke troende.
Du fornekter deg ikke isen, du liker selv å påpeke når det begås det du liker å kalle "sleivspark" mot deg, men du er ikke så mye bedre selv når det kommer til stykket.Å krangle med om.s om ting som enkelt kan måles er vel verdens dårligste måte å utnytte tiden på.
Da er vel det det beste for henne! hvorfor skal du evnt endre på det? eller er det slik som noen sier at :Ok - ører ruler. Da er B&O best! Ingen får overbevist min kone om at noe er bedre enn B&O - B&O er best, lyder best etc...
jeg har lært meg via dine tidligere kreasjoner att teori og praksis (les "gode" målinger og god lyd) ikke er det samme.
Er det dette man kaller å bite seg selv i halen?Ett billig og dårlig poeng, helt i din ånd, å koble denne måten......
Hø?PÅSTAND:
Dersom NH hadde blitt produsert av Midgard Audio, hadde en del personer, som i dag påstår at den virker, ment det motsatte.
Dette bare som et eksempel på hvilket nivå jeg oppfatter at enkelte diskuterer på dette forum.
Om du regner meg som en av "en del" personer vil jeg si at du tar feil og at det er en tom påstand.PÅSTAND:
Dersom NH hadde blitt produsert av Midgard Audio, hadde en del personer, som i dag påstår at den virker, ment det motsatte.
Dette bare som et eksempel på hvilket nivå jeg oppfatter at enkelte diskuterer på dette forum.
Vel her er det vel ikke Midgard som har et forklaringsbehov.. Deres produkter inneholder jo faktisk noe, de ser dessuten ut til å fungere etter prinsippet. Jeg ser heller ikke at akkurat det firmaet har lansert så mange produkter som er basert på uforklarlige fenomener, new age fysikk eller bankeånder..PÅSTAND:
Hvem av dem er det da? 8)Når det gjelder "nivået" på denne diskusjonen ser det ut til at det finnes to grupper her, den ene gruppen ser ut til å vinne diskusjonen ;D
Ja, nei hvem kan det være ?Hvem av dem er det da? 8)
Dette dreier seg, imo ikke om å vinne noen diskusjon, som jeg opplever det så dreier det seg nesten mer om å våge å stå for sine opplevelser, dvs nevne at man opplever noen positiv forskjell med NH og stå for det, og der bakker jeg som sagt ikke selv om noen måleguru finner ut at jeg "egentlig" ikke hörer det jeg hörer hjemm i min egen stue på min egen rigg som jeg våger påstanden av at jeg kjenner bedre enn de fleste, for ikke si alle, det; blir for meg ett "nivå" som det insinueres her, som er lavere enn mye annet.Når det gjelder "nivået" på denne diskusjonen ser det ut til at det finnes to grupper her, den ene gruppen ser ut til å vinne diskusjonen ;D
aiiii, ikke si du hörer forskjell på kabler du og? hmm, ikke bra dette Ludo, hvor havner sånne som oss?Vel om.s - jeg har også testet den og den bidro positivt i mitt oppsett også. Men så er jo jeg en sånn sjuking som hører forskjell på kabler også da...
Noen hører det, andre hører ikke...![]()
Dikemark kanskje, det bor jo en annen galning der som også hører forskjell på endel greier - til og med forskjellige rør og greier og greier... ;Daiiii, ikke si du hörer forskjell på kabler du og? hmm, ikke bra dette Ludo, hvor havner sånne som oss?...
mvh
;DDikemark kanskje, det bor jo en annen galning der som også hører forskjell på endel greier - til og med forskjellige rør og greier og greier... ;D
Hysj på deg nå da, er du betalt av bransjen ellerDet neste nå er vel at man spiller "feil" musikk og egentlig verken hörer el liker den, musikken mener jeg, om du har NH i systemet...
mvh
hipp hipp ;D ...Hysj på deg nå da, er du betalt av bransjen eller
Hehe, men det er litt snodig ja - at de som sier de ikke tror den har noen effekt faktisk ikke har tatt seg bryet til å teste i eget oppsett... Troverdigheten lenge leve!
Mitt utsagn der sikter til höyttalerene som Midgard hadde på Horten messa i 05 (?) og som ble debatert i etterkant av den, hvor jeg som skrev da som nå, at lyden ikke falt meg i smak, men dette er lenge siden og mannen er både belest og kunnskapsrik, det har sikkert kommet forbedringer siden dess, så den uttalelsen kan like gjerne väre passé, jeg misset dessverre muligheten på fjorårets messe så jeg skal ikke uttale meg om noe jeg ikke har lyttet til.Mitt utgangspunkt var ikke spesifikt om.s, men skal likevel innrømme at denne setningen trigget mitt innlegg:
"Du er en belest og kunnskapsrik person, men jeg har lært meg via dine tidligere kreasjoner att teori og praksis (les "gode" målinger og god lyd) ikke er det samme."
Dette passer sammen med en rekke lignende uttalelser fra en "klan" på forumet, som forkaster alt som har signaturen fra Midgard, selv det som enda ikke er ferdig produsert. Samme gjengen er stort sett ukritisk til sammenhengen mellom "teori og praksis" fra firmaet PS Audio. Selv om disse personer hører virkning i eget anlegg, må de jo innrømme at påstandene fra selskapet ikke står i forhold til målingene utført av Rhesus?
M.a.o. foregår diskusjonene på et plan preget av personangrep og der en del opptrer som en klan.
Glimrende tiltak! Flott Snickers-is.Back Door, får jeg teste din NH når du får den tilbake?
Jeg kan også kjøre fjernstyrt inn/utkobling i mitt oppsett. Vi kan invitere på en lyttekveld der alle får en stund alene med anlegget + valgfri musikk og får i oppgave å avgjøre om det er posisjon A eller posisjon B som låter best. De vet da selvsagt ikke om posisjon A eller posisjon B er med NH. For å styrke testen kan vi eventuelt også kjøre den en ekstra runde med et nettfilter som har en klart målbar effekt, dog på samme måte slik at ikke lytterne vet om det er koblet inn eller ikke.
Forøvrig forstår jeg jo hva du mener med din "påstand" Back Door, men det er jo ikke mulig å forholde seg til en hypotese som ligger så fjernt fra virkeligheten. Hadde det ligget i min natur å lage den type produkter hadde jeg også vært en helt annen person og hadde jeg vært en helt annen person ville forhåpentlig vis de fleste også hatt et annet syn på meg på godt og vondt.