Back_Door skrev:
Jeg skal forsøke å utdype litt bedre:
Først må jeg korrigere meg selv litt. Jeg overdrev når jeg skrev at jeg hørte en KLAR forbedring av lyden. Det riktige er nok heller at jeg mente å høre en VISS forbedring av lyden. Etter målingene, ble jeg obs på at jeg kanskje hadde vært offer for placèbo i mine første inntrykk. Dermed lyttet jeg på nytt, og denne gangen i form av blindtest. Da klarte jeg faktisk ikke å høre reell forskjell lenger.
At denne innrømmelse gjør meg "lite voksen", er en påstand som sier mer om ditt eget ståsted enn noe annet. Hvem av oss to som egentlig er mest voksen, får vel bli opp til andre å bedømme..
Dette forum har en del deltagere som har en fantastisk tro på egen ufeilbarlighet. En tro som innebærer at man selv er immun for ellers anerkjente psykologiske fenomener. En tro som innebærer at man mener at egne ører langt overgår et hvert måleinstrument og der hjernens tolkning av det man mener å høre er irrelevant. For å underbygge egne påstander, støtter man seg gjerne til kvasivitenskap, eller om nødvendig finner opp sin egen vitenskap
Jeg tror du missforstår poenget mitt her, om det er slik at du faktisk hører noe...... Så forandrer du mening etterpå, etter at noen har målt at den ikke har noe effekt, det er barnslig oppførsel.!
Du nevner blindtest her, er det du som satte inn og tok ut NH, eller var det andre som gjorde det for deg, slik at du kunne sitte der med lukkede øyne og fortelle når den var påkoblet og ikke.?
Du er en del av det vi andre kaller for målemafia, eller en tilhenger, samme hva vi kaller deg eller hva du kaller deg selv, men du har veldig tro på målinger.?
Er det da ikke litt sansynlig at du har blitt et offer for fata morgana, etter den testen som ble lagt ut her.?
Det er dette jeg ønsker å få svar på..
Jeg er
IKKE ute etter å henge ut noen eller gå til personlig angrep, men jeg vil gjerne ha noen ærlige svar, hva er egentlig sant.?
1.) Du har blitt lurt til å tro at NH virker pga andre har sagt at den virker, eller at du har lest at den skal virke.?
2.) Du har blitt lurt til å tro at NH ikke virker, bare på grunn av en test.?
Om det er meg du sikter til, så er jeg laaaangt fra perfekt.! Og det kan de som kjenner meg gi deg en garanti på ;D
Men jeg er utstyrt med et sett ører, om jeg hører noe som jeg liker, eller liker det jeg hører, så er det godt nok for meg..
Jeg trenger ingen doktor for å fortelle meg at min hørsel ikke er perfekt, dette er noe jeg vet..
Jeg har heller ikke behov for å måle noe som helst, ikke har jeg tro på at alt kan måles heller.!
Finnes det en måte og måle nøyaktig hva det menneskelige øret kan høre.?
Vi har en her på plassen som må gå med slike polstrede klokker på ørene hele året, han hører så godt at du kan hviske på 10 meters avstand, så hører han hva du sier..
Se også på dyreverdenen, la merke til en flokk med troster på et jorde i et sterkt trafikkert område i Drammen for en stund siden, de lyttet etter mark i jorden, så kommer spørsmålet mitt, finnes det måleutstyr som kan legges på bakken, som registrerer/hører mark under jorden, når det er så mye støy fra trafikk.?
Mvh
Kjell