Noise harvester igjen........

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Innlegg
170
Antall liker
1
Å lytte selv er alltid rettest. :)
I ett konkurerende hifimagasin til Fidelity leser man at denne duppedingsen er "nesten" å betegne som svindel. Den er prøvd på ulike strømnett og med flere oppkoblet for å øke evt. effekt.

Hvem som har rett vet ikke jeg ; er det produsenten som har lurt en hel uvitende verden, eller er det de ulike "gullørene" i hifimagasiner som er på bærtur......?
Å kjøpe hifimagasiner med en så ulik opplevelse av et produkt , vitner om at noe er riv ruskende galt !
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Man må lytte selv, jeg brukte en stund for og høre virkningen men den er der i liten grad hos meg, men nå står den i og gir meg et bittelite løft. Verdt pengene? Tja hos meg gjør den lite utav seg som sagt men jeg velger alikevel og la den stå i og så gi den meg litt og resten tas hånd om av placebo ;)
 
B

Back_Door

Gjest
haden skrev:
Å lytte selv er alltid rettest. :)
I ett konkurerende hifimagasin til Fidelity leser man at denne duppedingsen er "nesten" å betegne som svindel. Den er prøvd på ulike strømnett og med flere oppkoblet for å øke evt. effekt.

Hvem som har rett vet ikke jeg ; er det produsenten som har lurt en hel uvitende verden, eller er det de ulike "gullørene" i hifimagasiner som er på bærtur......?
Å kjøpe hifimagasiner med en så ulik opplevelse av et produkt , vitner om at noe er riv ruskende galt !
Hvilket magasin var så ærlig?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det kan jo for eksempel vitne om at noe er riv ruskende galt med strømnettene rundt omkring.. ;) Joda, den står i veggen hos meg. Blinker intenst noen ganger, og joda, tar jeg den ut i disse høyaktivitetsperiodene, hører jeg umiddelbart forskjell. Det samme gjør folk som har vært innom, og som slett ikke har noe forhold til denne for dem underlige hobbyen vår, men som elsker musikk. Samtidig har jeg tatt den med til venner hvor den ikke har hatt effekt det er noen vits å betale for, IMHO. Kort sagt, prøv selv!

En annen ting; Hva i himmelens navn er "nesten" svindel? :D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Virker ikke. Har prøvd.
 
B

Back_Door

Gjest
Jeg kjøpte også denne lille saken. Den var en glimrende indikator for støy. Dersom jeg f.eks. justerte taklyset med en nærliggende dimmer, blinket Harvesteren intenst med en gang. På denne bakgrunn "hørte" jeg en klar forbedring av lyden.
Da Rhesus, ved sine målinger, påviste at støyen var identisk før og etter Harvester, klarte jeg dessverre ikke lenger å høre forbedringen. Rhesus påviste at eksisterende og også tilført støy, ikke ble redusert i noen form for relevant grad av Harvester. Den var dermed kun en indikator som påviste støyen.

For ikke å provosere de rettroende audiofile, aksepterer jeg da at jeg ble utsatt for negativ placèbo, etter å ha lest testen til Rhesus.. ;D
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hehe

Denne saken er jo nesten like morsom som kabler ;D

Jo den virker, og jeg står fortsatt for det som er skrevet.
Men jeg har også prøvd den på steder hvor det ikke har vært noe vits å kjøpe den fordi det ikke var noe endring i lyden å spore.

Derfra til svindel........ et bra stykke unna mener jeg ;)

R
 
B

Back_Door

Gjest
RoDa skrev:
Hehe

Denne saken er jo nesten like morsom som kabler ;D


R
Ser også den morsomme likheten med kabler..
Spesielt med tanke på testmetodikk og grunnlag for objektiv konklusjon ;D
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.165
Antall liker
2.677
Back_Door skrev:
Jeg kjøpte også denne lille saken. Den var en glimrende indikator for støy. Dersom jeg f.eks. justerte taklyset med en nærliggende dimmer, blinket Harvesteren intenst med en gang. På denne bakgrunn "hørte" jeg en klar forbedring av lyden.
Da Rhesus, ved sine målinger, påviste at støyen var identisk før og etter Harvester, klarte jeg dessverre ikke lenger å høre forbedringen. Rhesus påviste at eksisterende og også tilført støy, ikke ble redusert i noen form for relevant grad av Harvester. Den var dermed kun en indikator som påviste støyen.

For ikke å provosere de rettroende audiofile, aksepterer jeg da at jeg ble utsatt for negativ placèbo, etter å ha lest testen til Rhesus.. ;D
Dette finner jeg absolutt sannsynlig. Det er fordi du "lytter" med sinnet ditt, du "hører" ting hvis det er i samsvar med hva du tror på.

Jeg kjøpte en NH da feberen var på sitt verste, før Rhesus kom med sine målinger. Den eneste effekten jeg klarer å registrere er et subjektivt litt lavere støygulv, på SACD avspilling spesielt, men det er ganske marginalt. Disse inntrykkene postet jeg her på sentralen.
Men jeg har ikke noe problem med å akseptere at andre, på deres strømnett, kan høre andre ting.
 
K

knutinh

Gjest
Espen R skrev:
Dette finner jeg absolutt sannsynlig. Det er fordi du "lytter" med sinnet ditt, du "hører" ting hvis det er i samsvar med hva du tror på.
Betyr det at overbevisning og forventning kan "lure" oss til å høre ting vi ellers ikke ville høre?

-k
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.165
Antall liker
2.677
knutinh skrev:
Espen R skrev:
Dette finner jeg absolutt sannsynlig. Det er fordi du "lytter" med sinnet ditt, du "hører" ting hvis det er i samsvar med hva du tror på.
Betyr det at overbevisning og forventning kan "lure" oss til å høre ting vi ellers ikke ville høre?

-k
Ja, absolutt.

Og så er jeg spent på ditt neste innlegg hvor du skal bruke det mot meg...
 
B

Back_Door

Gjest
Espen R skrev:
Back_Door skrev:
Jeg kjøpte også denne lille saken. Den var en glimrende indikator for støy. Dersom jeg f.eks. justerte taklyset med en nærliggende dimmer, blinket Harvesteren intenst med en gang. På denne bakgrunn "hørte" jeg en klar forbedring av lyden.
Da Rhesus, ved sine målinger, påviste at støyen var identisk før og etter Harvester, klarte jeg dessverre ikke lenger å høre forbedringen. Rhesus påviste at eksisterende og også tilført støy, ikke ble redusert i noen form for relevant grad av Harvester. Den var dermed kun en indikator som påviste støyen.

For ikke å provosere de rettroende audiofile, aksepterer jeg da at jeg ble utsatt for negativ placèbo, etter å ha lest testen til Rhesus.. ;D
Dette finner jeg absolutt sannsynlig. Det er fordi du "lytter" med sinnet ditt, du "hører" ting hvis det er i samsvar med hva du tror på.

Jeg kjøpte en NH da feberen var på sitt verste, før Rhesus kom med sine målinger. Den eneste effekten jeg klarer å registrere er et subjektivt litt lavere støygulv, på SACD avspilling spesielt, men det er ganske marginalt. Disse inntrykkene postet jeg her på sentralen.
Men jeg har ikke noe problem med å akseptere at andre, på deres strømnett, kan høre andre ting.
Espen R, du er ofte opptatt av påstått hørbar effekt av fenomener innen lyd som ikke alltid har en vitenskapelig forklaring. Det er greit nok, og skal ikke tas opp i denne debatten. Når det gjelder Noise Harvester, er saken dog at den skal gjøre noe med et høyst jordnært og vitenskapelig dokumentert problem, nemlig støy på nettet. Dette er med andre ord særdeles målbare saker.
Dersom du da kobler den til nærmeste kontakt og så tilfører støy, blinker den i forhold til den påførte støy. M.a.o. indikerer den støyen. Dersom vi da måler at støyen på nettet etter Harvester er lik støyen som ble tilført, hva har da Harvester faktisk utrettet? Hvordan kan dette gi hørbare forandringer på lyden? Er det ikke nærliggende å tro at ogaå andre, som har oppfattet lydforbedring slik jeg selv gjorde, var offer for samme fenomen som meg selv?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
..Så kan man jo spørre seg selv, om disse forventningene og denne overbevisningen fører til at du har en rikere lytteopplevelse, er du da, i fenomenologisk forstand, "lurt"? ;)
 
K

knutinh

Gjest
Espen R skrev:
knutinh skrev:
Betyr det at overbevisning og forventning kan "lure" oss til å høre ting vi ellers ikke ville høre?

-k
Ja, absolutt.

Og så er jeg spent på ditt neste innlegg hvor du skal bruke det mot meg...
Neh. Det er godt å høre at du også kan være kritisk til evnen til perfekt objektiv seende lytting. Om noe så måtte det være noe å bruke "for" deg, og ikke "mot" deg.

-k
 
K

knutinh

Gjest
impulse skrev:
..Så kan man jo spørre seg selv, om disse forventningene og denne overbevisningen fører til at du har en rikere lytteopplevelse, er du da, i fenomenologisk forstand, "lurt"? ;)
Dette har vel vært framme utallige ganger, enkelte hevder at "placebo" er en ønsket effekt som gir dem en bedre opplevelse. Jeg har ingen innvendinger mot det.

-k
 
B

Back_Door

Gjest
impulse skrev:
..Så kan man jo spørre seg selv, om disse forventningene og denne overbevisningen fører til at du har en rikere lytteopplevelse, er du da, i fenomenologisk forstand, "lurt"? ;)
Nei,det er ikke så farlig å bli lurt, dersom det medfører noe positivt.. ;)

Poenget mitt er dog om det er riktig at et produkt skal kunne markedsføres og selges på et slikt grunnlag..
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.165
Antall liker
2.677
Back_Door skrev:
Espen R skrev:
Back_Door skrev:
Jeg kjøpte også denne lille saken. Den var en glimrende indikator for støy. Dersom jeg f.eks. justerte taklyset med en nærliggende dimmer, blinket Harvesteren intenst med en gang. På denne bakgrunn "hørte" jeg en klar forbedring av lyden.
Da Rhesus, ved sine målinger, påviste at støyen var identisk før og etter Harvester, klarte jeg dessverre ikke lenger å høre forbedringen. Rhesus påviste at eksisterende og også tilført støy, ikke ble redusert i noen form for relevant grad av Harvester. Den var dermed kun en indikator som påviste støyen.

For ikke å provosere de rettroende audiofile, aksepterer jeg da at jeg ble utsatt for negativ placèbo, etter å ha lest testen til Rhesus.. ;D
Dette finner jeg absolutt sannsynlig. Det er fordi du "lytter" med sinnet ditt, du "hører" ting hvis det er i samsvar med hva du tror på.

Jeg kjøpte en NH da feberen var på sitt verste, før Rhesus kom med sine målinger. Den eneste effekten jeg klarer å registrere er et subjektivt litt lavere støygulv, på SACD avspilling spesielt, men det er ganske marginalt. Disse inntrykkene postet jeg her på sentralen.
Men jeg har ikke noe problem med å akseptere at andre, på deres strømnett, kan høre andre ting.
Espen R, du er ofte opptatt av påstått hørbar effekt av fenomener innen lyd som ikke alltid har en vitenskapelig forklaring. Det er greit nok, og skal ikke tas opp i denne debatten. Når det gjelder Noise Harvester, er saken dog at den skal gjøre noe med et høyst jordnært og vitenskapelig dokumentert problem, nemlig støy på nettet. Dette er med andre ord særdeles målbare saker.
Dersom du da kobler den til nærmeste kontakt og så tilfører støy, blinker den i forhold til den påførte støy. M.a.o. indikerer den støyen. Dersom vi da måler at støyen på nettet etter Harvester er lik støyen som ble tilført, hva har da Harvester faktisk utrettet? Hvordan kan dette gi hørbare forandringer på lyden? Er det ikke nærliggende å tro at ogaå andre, som har oppfattet lydforbedring slik jeg selv gjorde, var offer for samme fenomen som meg selv?
Jeg skal innom Roda i løpet av messehelga, vil jeg høre de forskjellene han hører i sine lytteomgivelser med og uten NH?
 
B

Back_Door

Gjest
Espen R skrev:
Jeg skal innom Roda i løpet av messehelga, vil jeg høre de forskjellene han hører i sine lytteomgivelser med og uten NH?
Vel ,det kan jo bli spennende.
Om du hører de samme forandringer, hvordan vil du forklare hva Harvester faktisk gjør?
Kan det tenkes at dere begge utsettes for placèbo?
Kan det tenkes at Harvester gjør noe med lyden som den faktisk ikke var tiltenkt å gjøre fra produsentens side? Dette på bakgrunn av at målinger klart antyder at den i realiteten ikke gjør det den blir påstått å kunne gjøre. Gjør den dermed noe positivt med lyden som ikke har noe med støyfjerning fra nettet å gjøre?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.165
Antall liker
2.677
Back_Door skrev:
Espen R skrev:
Jeg skal innom Roda i løpet av messehelga, vil jeg høre de forskjellene han hører i sine lytteomgivelser med og uten NH?
Vel ,det kan jo bli spennende.
Om du hører de samme forandringer, hvordan vil du forklare hva Harvester faktisk gjør?
Kan det tenkes at dere begge utsettes for placèbo?
Kan det tenkes at Harvester gjør noe med lyden som den faktisk ikke var tiltenkt å gjøre fra produsentens side? Dette på bakgrunn av at målinger klart antyder at den i realiteten ikke gjør det den blir påstått å kunne gjøre. Gjør den dermed noe positivt med lyden som ikke har noe med støyfjerning fra nettet å gjøre?
Det er jo interessante spørsmål du stiller. Vi får ta det etterhvert, men jeg tror selv jeg er lite påvirkelig for hva andre hører. jeg har tidligere talt forsamlinger midt imot.

Når det gjelder det tekniske har jeg liten interesse, brydde meg "midt i natten" hvorvidt Bybeefiltrene hadde teknisk dokumentasjon som det var noe som helst hold i, den gangen jeg testet dem.
 
O

om.s

Gjest
For de pengene denne avkrever deg er den imo fortsatt ett "løp og test, så kjøp" produkt om du merker en forbedring, hvis ikke kjøp musikk for penga, her hjemme gjør den iaf en påfallende og merkbart forbedring, dette har jeg også testet via "kvasi.blindtester" på skeptikere som har vært innom....

mvh
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
knutinh, du lanserte et uttrykk her som jeg synes var litt i overkant tåkete..,"perfekt objektiv seende lytting...."
Kan du underbygge dette litt, er du grei? ;)
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Jeg vil ihvertfall kalle dette et bomkjøp.

Utrolig "fjortisaktig" å kalle journalistene i Hjemmekino for fjortiser. Når en person prøver 1, 2 eller 4 stk. uten at det gir virkning, må han få lov til å skrive det.
 
O

om.s

Gjest
janry skrev:
Jeg vil ihvertfall kalle dette et bomkjøp.

Utrolig "fjortisaktig" å kalle journalistene i Hjemmekino for fjortiser. Når en person prøver 1, 2 eller 4 stk. uten at det gir virkning, må han få lov til å skrive det.
Faktisk enig! men jeg tror ikke alltid at svaret ligger hos NH, men ofte mer hos den enkeltes anlegg/strøm osv...funker den ikke, så spar pengene til musikk...

Det som derimot trigger meg er de som hevder at den ikke funker hjemme hos meg, pga andres "målinger og meninger", vel, de har ikke sitt utgangspunkt her hjemme, det skal bli mer spennende i den nye leiligheten og se hva som skjer...

mvh
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.882
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Innlegg som kommer med sleivspark mot DVD & Hjemmekino er tatt bort da det strider mot reglene.

Det er tydelig stor uenighet om produkter som eksempelvis Noise Harvester, og det er ingen grunn til å komme med useriøse kommentarer mot de som har en mening om produktet, den ene eller andre veien.
 
K

knutinh

Gjest
impulse skrev:
knutinh, du lanserte et uttrykk her som jeg synes var litt i overkant tåkete..,"perfekt objektiv seende lytting...."
Kan du underbygge dette litt, er du grei? ;)
Jepp.

Med perfekt objektiv lytter mener jeg en som er i stand til å isolere alle påvirkningsfaktorer og bevisst velge hvilke som skal påvirke oppfatningen.

Siden jeg mener at ingen kan antas å være perfekte objektive lyttere, mener jeg også at test-metodikken må ta høyde for lytternes menneskelighet.

Forøvrig:
Soundproof skrev:
Frédéric Brochet som er Doktor i oenologi (læren om vin) ved universitetet i Bordeaux gjennomførte en studie der 57 deltagere ble servert en middels rød Bordeaux fra en flaske med etikett som indikerte at det dreide seg om en beskjeden bordvin.
En uke senere ble den samme vinen servert til det samme panelet, men denne gang fra en flaske der etiketten sa vinen var en grand cru.

Smakspanelet avsa følgende dom ved første runde: simple (enkel), ubalansert, svak.

Ved andre runde, fikk samme vin disse karakteristikkene: kompleks (sammensatt), balansert, full.

Brochets konklusjon var at våre perseptive forventninger styrt av etiketten farger sanseopplevelsen, og OVERSTYRER det de faktiske sensoriske receptorene opplever (duft, smak, syrlighet, tekstur, farge.)

Brochet regnes i dag som en av verdens fremste eksperter på vinsmaking -- han er også visstnok et hyggelig bekjentskap.
http://www.ampelidae.com/english/les_hommes.htm
-k
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Sanseinntrykk er jo i aller høyeste grad subjektive, så "perfekt objektivitet" er i beste fall en illusjon....IMHO.
 
K

knutinh

Gjest
impulse skrev:
Sanseinntrykk er jo i aller høyeste grad subjektive, så "perfekt objektivitet" er i beste fall en illusjon....IMHO.
Mener du da at det er bortkastet av vinmonopolet å prøve å redusere påvirkningen av etiketten? Hva er det med disse vinmenneskene som tror at de skal kunne sette folks preferanseri system, og som gjør at de prioriterer lukt/smak over placebo?

Er det helt greit dersom Sony fokuserer forskningsinnsatsen sin på hvordan de skal skape fornøyde kunder ved merkelojalitet i stedetfor lydmessige egenskaper?

-k
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Jeg har lyst til å gå litt i bresjen for å forsvare journalistene i Hjemmekino,da jeg finner de langt mer treffsikre i sine beskrivelser av den type utstyr som facinerer meg mest(høyst subjektivt selvfølgelig)De skriver jo mest om hjemmekino,men det de faktisk skriver om to-kanals stereo mener jeg er av svært god kvalitet.Så keep it up Holmedal!! :)
 
A

Aubi

Gjest
Høvdingen skrev:
Innlegg som kommer med sleivspark mot DVD & Hjemmekino er tatt bort da det strider mot reglene.

Det er tydelig stor uenighet om produkter som eksempelvis Noise Harvester, og det er ingen grunn til å komme med useriøse kommentarer mot de som har en mening om produktet, den ene eller andre veien.
Innlegget mitt var ikke et sleivspark mot DVD & Hjemmekino.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg mener det jeg har skrevet, Knut. Sanseinntrykk er subjektive. Jeg vet ikke hva det er med disse vinmenneskene som tror de kan sette folks preferanser i system, like lite som jeg begriper hifimennesker som forsøker det samme. Uttrykket "perfekt objektivitet" gir ingen mening for meg. Høyst subjektivt, selvfølgelig.
 
K

knutinh

Gjest
impulse skrev:
Uttrykket "perfekt objektivitet" gir ingen mening for meg. Høyst subjektivt, selvfølgelig.
Siden innlegget som du opprinnelig quotet var en yttring om at folk ikke kan være "perfekt objektive lyttere" så er vi vel egentlig stort sett enig?

Min oppfatning er at mange de som velger å uttale seg om egne opplevelser med hifi, være seg journalister eller folk på dette forum utstråler en stor selvsikkerhet når det gjelder evnen til å kunne karakterisere elektroniske komponenter utelukkende på basis av lyd-egenskaper på en måte som gir mening for andre lyttere i andre settinger.

Disse blir sågar irriterte og sinte når man lanserer andre teorier som kanskje kan forklare opplevelsene de har hatt, og som de ikke kan argumentere for er utelukket.

For at det skal være gyldig må må smaken ikke være rent subjektiv, men ha en eller annen global lovmessighet som gjør at det som låter bra for meg sannsynligvis låter ganske bra fo deg også. Jeg tror faktisk at det er tilfellet, men det betyr isåfall også at det er mulig - på objektiv måte - å undersøke hvilke opplevelser forskjellige lydoppsett gir folk.

Vineksempelet viser at de som smaker vin kan la etiketten dominere over smaken, når de skal gjøre seg opp en mening om bare smaken. Hvorvidt hifi-interesserte greier å se bort ifra etiketten og bare lytte til lyden er en problemstilling som ingen har greid å sannsynligjøre med argumentasjon eller tester.

-k
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Back_Door skrev:
Jeg kjøpte også denne lille saken. Den var en glimrende indikator for støy. Dersom jeg f.eks. justerte taklyset med en nærliggende dimmer, blinket Harvesteren intenst med en gang. På denne bakgrunn "hørte" jeg en klar forbedring av lyden.
Da Rhesus, ved sine målinger, påviste at støyen var identisk før og etter Harvester, klarte jeg dessverre ikke lenger å høre forbedringen. Rhesus påviste at eksisterende og også tilført støy, ikke ble redusert i noen form for relevant grad av Harvester. Den var dermed kun en indikator som påviste støyen.

For ikke å provosere de rettroende audiofile, aksepterer jeg da at jeg ble utsatt for negativ placèbo, etter å ha lest testen til Rhesus.. ;D
Du skriver det at du faktisk hørte stor forskjell på lyden med og uten NH koblet til....
På denne bakgrunn "hørte" jeg en klar forbedring av lyden.
Så kommer det en målenerd som har målt og funnet ut at den ikke virker, DA hørte du pluttselig ikke forskjell på lyden.!

Hmmmm..... Lurer på hvem som har blitt utsatt for negativ placèbo her jeg ;D

Stoler du på ørene eller tester.?
Jeg LESER at du stoler på tester mer enn dine egne ører, nå skal du liksom bortforklare at du faktisk hørte forskjeller, bare for at en målenerd har målt at den ikke virker.... :p

Jeg har ikke NH, jeg har ikke hatt NH og jeg har ikke hørt NH, bare så det er sagt..
Men at slike nerder måler at den ikke skal funke, det er noe jeg bryr meg mindre om.!
Det er kanskje på tide at også målemafian bruker ørene sine mer fornuftig og LYTTER i steden for å måle alt som er.?
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Rotekroken skrev:
Back_Door skrev:
Jeg kjøpte også denne lille saken. Den var en glimrende indikator for støy. Dersom jeg f.eks. justerte taklyset med en nærliggende dimmer, blinket Harvesteren intenst med en gang. På denne bakgrunn "hørte" jeg en klar forbedring av lyden.
Da Rhesus, ved sine målinger, påviste at støyen var identisk før og etter Harvester, klarte jeg dessverre ikke lenger å høre forbedringen. Rhesus påviste at eksisterende og også tilført støy, ikke ble redusert i noen form for relevant grad av Harvester. Den var dermed kun en indikator som påviste støyen.

For ikke å provosere de rettroende audiofile, aksepterer jeg da at jeg ble utsatt for negativ placèbo, etter å ha lest testen til Rhesus.. ;D
Du skriver det at du faktisk hørte stor forskjell på lyden med og uten NH koblet til....
På denne bakgrunn "hørte" jeg en klar forbedring av lyden.
Så kommer det en målenerd som har målt og funnet ut at den ikke virker, DA hørte du pluttselig ikke forskjell på lyden.!

Hmmmm..... Lurer på hvem som har blitt utsatt for negativ placèbo her jeg ;D

Stoler du på ørene eller tester.?
Jeg LESER at du stoler på tester mer enn dine egne ører, nå skal du liksom bortforklare at du faktisk hørte forskjeller, bare for at en målenerd har målt at den ikke virker.... :p

Jeg har ikke NH, jeg har ikke hatt NH og jeg har ikke hørt NH, bare så det er sagt..
Men at slike nerder måler at den ikke skal funke, det er noe jeg bryr meg mindre om.!
Det er kanskje på tide at også målemafian bruker ørene sine mer fornuftig og LYTTER i steden for å måle alt som er.?
Har ikke du skjønt hva placébo er du da, stakkar?

MEn over til det rent fysiske, NH kan ikke gjøra noe! Den bryter ikke kretsen, noe den MÅ, for å forandre spenningen vidre! Det er fysisk kontakt vidre i strømnettet, og derfor er også støyen med vidre, dette er faktisk fakta! Hvis det ikke hadde vært det, så hadde jo feks en TV tatt opp all spenningen for kretsen og brukt opp denne, og ikke noe hadde gått vidre. Det fakta er, er at slike apparater bruker en viss mengde STRØM, men det er fortsatt mulig å ta ut mer strøm etter apparater. HVis du skal dempe og eller fjerne støy må et fysisk skille til.. Vanskeligere er det ikke.

Hilsen PK, som har vært borte fra anlegget i hælja, og er antageligvis litt amper.
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
pks skrev:
RoDa skrev:
Takk for oppklaringen Hr pks
Ingen årsak! Any time!

PK
Beklager sent svar, var nettopp og røsket ut hamster og kabler.
Børsta støvet av EKKJ, bestillte nye interconnecter på Clas og knabba dvd-en i stua til drivverk.
Så skal vi se om det ikke blir saker her!
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
RoDa skrev:
pks skrev:
RoDa skrev:
Takk for oppklaringen Hr pks
Ingen årsak! Any time!

PK
Beklager sent svar, var nettopp og røsket ut hamster og kabler.
Børsta støvet av EKKJ, bestillte nye interconnecter på Clas og knabba dvd-en i stua til drivverk.
Så skal vi se om det ikke blir saker her!
;D
 
Topp Bunn