Laban MK3
Hi-Fi freak
Herregud HoJ du er blitt gammal grinebiterKeyboard, helvete, syndefloden, pandemi, pest og kolera.....
Hvordan høres et digitalpiano ut? Hvordan høres et akustisk flygel ut? Hvordan høres steinway ut?
Herregud HoJ du er blitt gammal grinebiterKeyboard, helvete, syndefloden, pandemi, pest og kolera.....
Hvordan høres et digitalpiano ut? Hvordan høres et akustisk flygel ut? Hvordan høres steinway ut?
Hvem vet, men på tross av at Guttenberg er dørgende kjedelig å høre på så anbefaler han mye musikk som er knallbra og milevis unna tradisjonell hifi-musikk.Men dette å skulle argumentere for at man bør jakte på de rene naturlige tonene fra instrumener/bjeller som det rene Hi-Fi nirvana synes jeg blir tull.
-Foresten, kanskje det er i denne ånden at det mange forbinder med Hifi-musikk er nettop rene og isolerte toner fra akustiske instrumenter og enkel vokal?
Lurer på hva denne Guttenberg synes om el-gitar, diverse Keyboards, equalizers,etc? Hvordan sjekker han realismen der tro?
Dagens ungdom... maken til frekkhet - skamme deg burde duHerregud HoJ du er blitt gammal grinebiter
Det der kan være et tomikrofonopptak, riktignok svært nært. Vokalen flakker. Interessant.Sorry ser nå at dere må søke på Tupelo blues med JLH for en "smule" realisme
Får opp 4 alternativer her, men hvilken er det du anbefaler ?Den innspillingen jeg har hørt som gir meg en illusjon(?) av realisme er Tupelo med John Lee Hooker. Finn den på en strømmetjeneste og spill (nokså) høyt.
Ok...da er det bare 2 alternativer....hvilken?Sorry ser nå at dere må søke på Tupelo blues med JLH for en "smule" realisme
Ja takk, begge deler noen ganger."Tuklet" med som i eq eller romkorreksjon ved avspilling?
Ja, eller av passive delefiltre i digre apekister."Tuklet" med som i eq eller romkorreksjon ved avspilling?
"Tupelo blues" låt mer naturlig i klangen i gitaren, men er det bare hos meg det er voldsom forskjell i klangen på venstre og høyre høyttaler? Hos meg ble det ganske slitsomt å høre på.Sorry ser nå at dere må søke på Tupelo blues med JLH for en "smule" realisme
Vet ikke får bare opp ett alternativ her, du får velge det du liker best av de toOk...da er det bare 2 alternativer....hvilken?
Det må være feil opptak du har funnet......ikke bare tull med mic/vokal, men mye sus også.....Det der kan være et tomikrofonopptak, riktignok svært nært. Vokalen flakker. Interessant.
Vil du bare ha svar fra alle som ikke har skjønt det?Ikke fra deg, du har skjønt det,
Dette er vel den eneste versjonen som er grei nok......Vet ikke får bare opp ett alternativ her, du får velge det du liker best av de to
Får også opp to versjoner.Vet ikke får bare opp ett alternativ her, du får velge det du liker best av de to
Da står jeg for det første jeg skrev..Blir mye tull når jeg slenger ut ting på "hukommelsen" Låt/innspilling er fra albumet John Lee Hooker and friends og heter der bare Tupelo.
Kunne vært interessant å forstå hvorfor folk foretrekker livet i den forvirrede sirkelen.Vil du bare ha svar fra alle som ikke har skjønt det?
Lurt å betrakte det hele fra god avstand... Vi småfolk gjør jo så mye rart!Kunne vært interessant å forstå hvorfor folk foretrekker livet i den forvirrede sirkelen.
Du skulle bare visst....Må være deilig å ha fasiten på ALT!
Mvh
Ja, det kan jeg skrive under på. Var på Kari Bremnes m/band på Driv i Tromsø i november. Den beste ikke-akustiske konsert-lyden ever! Han som stod ved siden av meg (..og som hadde fått noen øl innabords), drev og dultet borti meg og støtt sa: "Fy faen for en lyd!"Kommer ann på artisten. Kari Bremnes og Bjørn Ridsvåg har bra lyd live.
Kari Bremnes er jo viden kjent for å ha flinke folk rundt seg som kan lyd, og dermed så er lyden på konsertene normalt fantastisk.Ja, det kan jeg skrive under på. Var på Kari Bremnes m/band på Driv i Tromsø i november. Den beste ikke-akustiske konsert-lyden ever! Han som stod ved siden av meg (..og som hadde fått noen øl innabords), drev og dultet borti meg og støtt sa: "Fy faen for en lyd!"
Lyden var helt fri for forvrengning, fyldig, flott klang og nærværsfølelse. Så da kan man spørre seg, hvorfor kopierer ikke andre seriøse artister det som er bra? Selv han ikke-audiofile fyren ved siden av meg satte stor pris på lyden.
Synd at det er så mange dårlige håndtverkere rundt omkring daKari Bremnes er jo viden kjent for å ha flinke folk rundt seg som kan lyd, og dermed så er lyden på konsertene normalt fantastisk.
Det å skru lyd er et håndtverk, med flinke og ikke fullt så flink folk rundt om.
Har vært på flere....
Men, unger og gubber: Prøv en helt uforsterket konsert en gang.
Den typen lyttetrening kombinert kanskje med litt musikklære tror jeg kan tilføre veldig mye bra.Jeg «tror» det er lurt å høre stemmer og akustiske instrumenter, gjerne noen du kjenner godt, i mange ulike rom.
Med trening blir man ganske kod til å separere lyden av instrumentet/stemmen og lyden av rommet. Mulig at jeg er teitere enn jeg tror, men for meg er det en stor del av hobbyen: forskjellen på live helakustisk og hermetisert helakustisk.
Oh yeah. Det finnes rom som er lite egnet for helakustisk, og jeg kommer på et par fæle kammermusikkinnspillinger fra CBS. Den lydmessige ekvivalenten til de store sandsjøene i Sahara.den tørre salen.
Der ja, en uttalelse som det går an for alle å forholde seg til.Det jeg virkelig liker med uforsterkede konserter er at ingen har skrudd på en jævla knott (eller plugget inn en eneste Neutrik) mellom utøveren og meg.
Det er virkeligheten, usminket.