Noen flere enn meg som lurer på hvorfor Audioryal "gir bort" alt de har?

P

Parelius

Gjest
Hvis en innbiller seg at "veiledende pris" kontrastert til "dette kan du få kjøpe den for" ikke har en salgsfremmende effekt, så har en lite forstått av den menneskelige shoppingpsykologi. Dette tilhører vel barnelærdommen til enhver selger, og erfaringen til enhver shopper. I sin ekstreme variant – hos kvinner –, så er det siste en form for sparing som lett genererer gjeld.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Parelius skrev:
Hvis en innbiller seg at "veiledende pris" kontrastert til "dette kan du få kjøpe den for" ikke har en salgsfremmende effekt, så har en lite forstått av den menneskelige shoppingpsykologi.

er det noen som innbiller seg dette, da?
 
P

Parelius

Gjest
joaquin skrev:
Parelius skrev:
Hvis en innbiller seg at "veiledende pris" kontrastert til "dette kan du få kjøpe den for" ikke har en salgsfremmende effekt, så har en lite forstått av den menneskelige shoppingpsykologi.

er det noen som innbiller seg dette, da?
Det virket bare som om vi var i en verden hvor det ikke var legitimt å bruke slike mekanismer i salgsstrategier.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
trikko skrev:
Dette er en diskusjon som alle på sentralen bør kunne diskutere de prinipielle sidene av uten at det blir en debatt for eller imot AR. Nå er det slik at AR har vært mer aktive enn andre på denne fronten bassert på anonseringen her på sentralen de siste månedene og det er derfor de er nevnt. Det må da være legitimt å stille spørsmål? Da må prisene og marginene være for høye hvis det da er slik at alle som selger har slike marginer ? Og er da disse prisene mer villedende enn realistiske? Dette er mine hovedpoeng. Vill ellers takke røysen for velreflekterte karakteristikker av meg personlig og påstander om hva jeg vet/ikke vet og kan/og eller ikke skjønner til tross for at jeg aldri noen gang har snakket med mannen i noen som helst sammenheng. Det da fint at vi har en slik objektiv, gjennomtenkt vellreflektert skolert kapasiteter blandt oss.

Beklager at jeg ikke startet tråden på riktig sted. Innlegg fra andre i bransjen hadde vært fint. Bra av Høvdingen at han som redaktlr ikke sensurerer dette.
[/quote
trikko skrev:
Dette er en diskusjon som alle på sentralen bør kunne diskutere de prinipielle sidene av uten at det blir en debatt for eller imot AR. Nå er det slik at AR har vært mer aktive enn andre på denne fronten bassert på anonseringen her på sentralen de siste månedene og det er derfor de er nevnt. Det må da være legitimt å stille spørsmål? Da må prisene og marginene være for høye hvis det da er slik at alle som selger har slike marginer ? Og er da disse prisene mer villedende enn realistiske? Dette er mine hovedpoeng. Vill ellers takke røysen for velreflekterte karakteristikker av meg personlig og påstander om hva jeg vet/ikke vet og kan/og eller ikke skjønner til tross for at jeg aldri noen gang har snakket med mannen i noen som helst sammenheng. Det da fint at vi har en slik objektiv, gjennomtenkt vellreflektert skolert kapasiteter blandt oss.

Beklager at jeg ikke startet tråden på riktig sted. Innlegg fra andre i bransjen hadde vært fint. Bra av Høvdingen at han som redaktlr ikke sensurerer dette.
Hva med å stille et prinsipielt spørsmål som utgangspunkt for en debatt rundt rabatter, demosalg og veilledende priser. Du navngir en aktør og stiller et flåsete spørsmål ,.for deretter sutre over kritikk og motbør. Om marginer og priser er høye eller lave er relativt og må ses i sammenheng med blant annet salgsvolum, valutakurser, potensielt kundegrunnlag og en haug av andre parametere. Jeg finner det oppsiktsvekkende at ikke tråden er stengt pga fokusering på en enkelt aktør. For ordens skyld er jeg referansekunde hos audioroyal
 
R

Roysen

Gjest
trikko skrev:
Dette er en diskusjon som alle på sentralen bør kunne diskutere de prinipielle sidene av uten at det blir en debatt for eller imot AR. Nå er det slik at AR har vært mer aktive enn andre på denne fronten bassert på anonseringen her på sentralen de siste månedene og det er derfor de er nevnt. Det må da være legitimt å stille spørsmål? Da må prisene og marginene være for høye hvis det da er slik at alle som selger har slike marginer ? Og er da disse prisene mer villedende enn realistiske? Dette er mine hovedpoeng.
Du drar AR frem i lyset og tillegger de flengende kritikk basert på hva? Hva vet du om AR og hvilke marginer de har på sine produkter og hvilke pålegg de har fra sine produsenter? Hadde du ikke dratt frem et enkelt selskap skulle jeg vært enig i at diskusjonen hadde vært passende men du trekker frem en aktør.

trikko skrev:
Vill ellers takke røysen for velreflekterte karakteristikker av meg personlig og påstander om hva jeg vet/ikke vet og kan/og eller ikke skjønner til tross for at jeg aldri noen gang har snakket med mannen i noen som helst sammenheng. Det da fint at vi har en slik objektiv, gjennomtenkt vellreflektert skolert kapasiteter blandt oss.
Skjønner du at folk er glad for at de selger sine produkter til gode priser? Skjønner du ikke at du kan skade firmaet ved å gå frem på denne måten? Forstår du at du da kan ødelegge for mange audiofile der ute inklusive firmaet? Synes du det er objektivt, velreflektert og skolert å fremme påstander man egentlig ikke vet nok om når det kan få de slike følger? Har du sammenlignet deres veiledende priser med prisene til andre forhandlere som fører samme produkter (i utlandet)?

Alle vet vel at produkter i disse prisklassene selges etter forhandlinger. Veiledende priser er i beste fall kun veiledende. Slik vil det alltid være med luksusvarer i høyeprisklasser som det ikke selges så mye av. Tror du vi klarer å endre på det? Ønsker vi å endre på det?

Ta en tenkepause!

Mvh
Roysen
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det er et greit poeng du trekker frem, parelius.

en annen ting, er at den kunstig høye "utsalsgprisen" ofte ikke blir satt av forhandleren alene, men av produsenten.
sammenligner man prisene på de ulike merkene som f.eks. audioroyal fører, så ser man at nivået er relativ likt overalt i verden, sett bort ifra ulikt momsnivå i de ulike land.

sånn sett har jeg større forståelse for oppgitt "veiledende" pris på f.eks. acapella eller einstein her i norge, enn det jeg har når det gjelder krell.

men tross alt, det er vel opplest og vedtatt at ingen betaler full utsalgspris på tung hi-end uansett.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Lukter jeg en ny "Edge"-tråd i det fjerne her? ;D

I love the smell of edge in the morning
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ErosLoveking skrev:
Lukter jeg en ny "Edge"-tråd i det fjerne her? ;D

I love the smell of edge in the morning

du har elendig luktesans. ;D
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Mye hissig tone her, og som alltid så er hifiverden full av følelser.

Jeg lar ting stå, men synes videre diskusjon bør dreie seg om priser og forretningsmodeller på generelt grunnlag uten å fokusere på Audioroyal.

Også holder vi en hyggelig tone..

Mvh
Høvdingen
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.796
Antall liker
21.705
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Enten har de ikke spadd snø eller så har de spadd for mye snø. Uten Underberger til.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Høvdingen skrev:
Også holder vi en hyggelig tone..
Vær litt grei 'a. ;)

Neida, temaet kan være interessant det, om noe ømtålelig. Enig i at det er unødvendig å gå på spesifikt produkt/forhandler i tråden.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
joaquin skrev:
men hva er poenget ditt?

prøv gjerne å åpne butikk for tung hi-fi selv, hvis du tror dette er ekstremt lukrativt og risikofritt her i norge.
Poenget er: Hvorfor tollereres det ikke att det blir satt spørsmålstegn ved dette.

Jeg misunner på ingen måte de som forsøker å leve av dette, måtte ha særinger rekende i butikken og flytte utstyr og kabler rundt for at "potensielle kunder" som egentlig bare er på vindusshopping skal få lytte til alle mulige kombinasjoner for så bare rusle av gårde med et trekk på skuldrene.

Låne ut produkter i dager og uker uten att det blir noe salg i det hele tatt.

Nei, fri og bevare, jeg vil være forbruker.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Roysen skrev:
Hva som er problemet mitt? Ser det ut som om noen annen i denne tråden er uenig med meg? Poenget er at her har vi en seriøs bransjeaktør som får sitt navn smørt ut over hi-fi sentralen av en idoit som ikke skjønner hva han snakker om.


Mvh
Roysen
Jeg er helt sikker på at AudioRoyal tåler dette.

Hvorfor skulle de ikke gjøre det?




Roysen skrev:
Jeg må imidlertid spørre hva er problemet ditt? Hittil har jeg kun sett på deg som et litt kverulerende irritasjonsmoment - men nå er hanskene kastet. Slike påstander finner jeg meg faen ikke i. Et sted må da vel grensen gå for hva man kan påstå. Jeg vil også gjerne spørre moderatorene om det er lov å slenge rundt seg med udokumenterte beskyldninger som "Er du bransjeaktør i fåreklær" uten at det skal få represalier?


Mvh
Roysen
Represalier for uttalelsen min, men du kan kalle trådstarter "en idiot som ikke skjønner hva han snakker om".

Når det gjelder kverulerende irritasjonsmomenter lar jeg det bli opp til hver enkelt å avgjøre.





Roysen skrev:
Har jeg nevnt mitt ustyr i denne tråden i det hele tatt? Dersom du ikke tåler at andre sitter inne med dyrere utstyr enn deg oppfordrer jeg deg til å finne et annet sted å oppholde deg enn her i et fellesskap hvor alle skal være velkomne.

Mvh
Roysen
Nei, jeg spør bare om motivet ditt idenne saken.

Kan jo strekke det litt lenger å si som deg: Dersom du ikke tåler at andre setter spørsmålstegn ved prising av hifiprodukter og har andre tanker enn deg om dette oppfordrer jeg deg til å finne et annet sted å oppholde deg enn her i et fellesskap hvor alle skal være velkomne.





Så til det saken egentlig dreier seg om nemlig prising og fortjenestemarginer på luksusprodukter, hvorfor er det ikke lov å sette spørsmålstegn ved dette?

Alle kan syte om att biler koster fire ganger så mye i Norge som hos vår nabo i øst.

Alle kan syte om att bensin, tobakk, polvarer er altfor dyrt i norge. Ja sågar mat, klær, skatter og avgifter.

Men grensen går altså ved hifi, der skal fortjeneste og innkjøpspriser dysses ned og børstes under teppet.


HVORFOR?


PS. Jeg skjønner at du har lagt ditt hat på meg etter min oppsummeringstråd, hver så snill å ikke ta dette så vannvittig alvorlig.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
el_mariachi skrev:
joaquin skrev:
men hva er poenget ditt?

prøv gjerne å åpne butikk for tung hi-fi selv, hvis du tror dette er ekstremt lukrativt og risikofritt her i norge.
Poenget er: Hvorfor tollereres det ikke att det blir satt spørsmålstegn ved dette.

selvfølgelig er det helt kult at folk setter spørsmål ved dette og tar det opp til debatt.
skulle bare mangle.

jeg kan ikke se at noen har vært motstander av å ta dette med prissetting/prisnivå opp til diskusjon.
det mange reagerte på, var vel at (det negative) søkelyset ble rettet mot en spesifikk aktør - en aktør som i manges øyne opptrer helt ryddig og greit.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ErosLoveking skrev:
Høvdingen skrev:
Også holder vi en hyggelig tone..
Vær litt grei 'a. ;)

Neida, temaet kan være interessant det, om noe ømtålelig.

ømtålelig?
vel, de som synes dette er et ømtålelig tema bør definitivt ut og spa snø, som valentino var inne på her oppe.
gjerne med rikelige mengder underberger innabords.

(selv prøver jeg å fortrenge at det ligger en halvmeter snø utafor dørstokken. kom hjem med siste fly fra tromsø i natt, tog ut til rosenholm, vasset i snø opp til knærna en halv kilometer på en gangsti med kofferten på skulderen. fyttihælvete.)
 
R

Roysen

Gjest
el_mariachi skrev:
Kan jo strekke det litt lenger å si som deg: Dersom du ikke tåler at andre setter spørsmålstegn ved prising av hifiprodukter og har andre tanker enn deg om dette oppfordrer jeg deg til å finne et annet sted å oppholde deg enn her i et fellesskap hvor alle skal være velkomne.
Det jeg tok svært alvorlig og som gjorde meg forbannet i ditt innlegg var din hentydning til at jeg skulle være en bransjeaktør i fåreklær. For det første er det en alvorlig beskylding med tanke på hvilke motiver og handlinger du da med dette mistenker meg for. For det andre kommer du med slengbemerkinger om mitt ustyr som overhode ikke har noe med saken å gjøre. Kan jeg få ha min mening om dette temaet selv om jeg har det utstyret jeg har uten å måtte være en bransjeaktør i fåreklær?

Jeg ønsker å ta vare på de små aktørene i bransjen som full av guts går løs på dette virket i konkurransen med andre som jeg kanskje er mer tilnærmelig til å være enig med trådstarter i at operer som beskrevet. Disse små aktørene er de som holder prisene nede i form av konkurranse til de store. Så skal denne lille aktøren få så ørene flagerer fordi han gir for gode priser. En vurdering som er basert på at "han kan da ikke selge for under innkjøpspris og da må marginene på veiledene pris være helt på trynet". Dette er spekulasjon fra ende til annen. Hva vet du om lønnsutgifter og husleie som skal betales hver måned, om salgsvolum, om dekning til momsterminer og skatt i tillegg til krav om å ha dyrt utstyr til demonstrasjon for en masse folk som aldri kommer til å handle der.

Ta en generell diskusjon om teamet i stedet som Høvdingen oppforder til og slutt å peke på "bransjeaktører" fordi vi ønsker å ta vare på det lille hi-fi miljøet vi har her i landet.

Mvh
Roysen
 
R

rico

Gjest
Roysen, hvordan ser du for deg den beste måten å ta vare på de små i bransjen?
 
R

Roysen

Gjest
rico skrev:
Roysen, hvordan ser du for deg den beste måten å ta vare på de små i bransjen?
Tja, et veldig godt spørsmål som jeg synes er mye mer interessant enn den diskusjonen vi har her. Noe godt svar har jeg imidlertid ikke.

Mvh
Roysen
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
joaquin skrev:
ErosLoveking skrev:
Høvdingen skrev:
Også holder vi en hyggelig tone..
Vær litt grei 'a. ;)

Neida, temaet kan være interessant det, om noe ømtålelig.

ømtålelig?
vel, de som synes dette er et ømtålelig tema bør definitivt ut og spa snø, som valentino var inne på her oppe.
gjerne med rikelige mengder underberger innabords.

(selv prøver jeg å fortrenge at det ligger en halvmeter snø utafor dørstokken. kom hjem med siste fly fra tromsø i natt, tog ut til rosenholm, vasset i snø opp til knærna en halv kilometer på en gangsti med kofferten på skulderen. fyttihælvete.)
Underberger er digg, og fxxen det var det jeg glemte hjemme. :(
Ville vært en perfekt kompanjong til en kald pils på hotellrommet her i Lillehammer.

Snø fikk jeg nok av idag tidlig. De korte 20 milene til OL-byen ble ekstra lange. :p Glad jeg ikke måtte kjøre hjem igjen ikveld. Riktig så hyggelig her på Hammer Hotell Clarion. :)

Siden vi allerede er så way OT ;D, noen flere som samler på Underberger-korker? ::)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ErosLoveking skrev:
noen flere som samler på Underberger-korker? ::)

nope, ikke jeg i alle fall.
underberger forbinder jeg mest av alt med filmfestivalen i berlin.
hamstring på tax free'en på vei nedover.
småsurt, grått og trist vær.
en støyt til frokost.
en støyt til lunsj.
en støyt mellom hver film.
en kvart flaske til å skylle ned pilsen og rødvinen på vorspiel om kvelden.
en støyt for å lande når man ramler utmattet tilbake til hotellrommet utpå morrakvisten.

ellers skyr jeg underberger som pesten.
i cannes drikker vi utelukkende rød, rose og pastisj.
 
R

Roysen

Gjest
el_mariachi skrev:
Så til det saken egentlig dreier seg om nemlig prising og fortjenestemarginer på luksusprodukter, hvorfor er det ikke lov å sette spørsmålstegn ved dette?

Alle kan syte om att biler koster fire ganger så mye i Norge som hos vår nabo i øst.

Alle kan syte om att bensin, tobakk, polvarer er altfor dyrt i norge. Ja sågar mat, klær, skatter og avgifter.

Men grensen går altså ved hifi, der skal fortjeneste og innkjøpspriser dysses ned og børstes under teppet.


HVORFOR?
Hvor mange bilforhandlere er det i Norge og hvor mange potensielle kjøpere? Vil du si at dette er et utrydningstruet marked?

Det er avgifts- og skatte-nivå som gjør tobakk og polvarer dyre i Norge. Det samme gjelder priser på bensin og biler, mat og klær. Her snakker vi om politikk. Synes du at politkere er en utrydningstruet art vi må verne ved?

Når det gjelder hi-fi er det litt annerledes fordi her er det faktisk slik at det er vanskelig å få hjulene til å gå rundt for en del av de små aktørene som finnes. Dersom de forsvinner får vi som da er interessert i hi-fi bedre vilkår for å bedrive vår kjære hobby? Synes du da at det er smart å henge ut små enkeltaktører basert på spekulasjoner? Får vi som hi-fi kjøpere det bedre av slikt? Synes du at audiofili er en hobby og interesse i stor vekst hvor vi ikke har absolutt behov for å ta vare på den aktiviteten som finnes?

Mvh
Roysen
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Roysen skrev:
Det jeg tok svært alvorlig og som gjorde meg forbannet i ditt innlegg var din hentydning til at jeg skulle være en bransjeaktør i fåreklær. For det første er det en alvorlig beskylding med tanke på hvilke motiver og handlinger du da med dette mistenker meg for. For det andre kommer du med slengbemerkinger om mitt ustyr som overhode ikke har noe med saken å gjøre. Kan jeg få ha min mening om dette temaet selv om jeg har det utstyret jeg har uten å måtte være en bransjeaktør i fåreklær?


Mvh
Roysen
Ja, det var vel å strekke det litt, men du kallte jo trådstarter en idiot så, vi får gi hverandre litt slakk så går det seg til.





Roysen skrev:
Hva vet du om lønnsutgifter og husleie som skal betales hver måned, om salgsvolum, om dekning til momsterminer og skatt i tillegg til krav om å ha dyrt utstyr til demonstrasjon for en masse folk som aldri kommer til å handle der.


Mvh
Roysen
Om lønnsutgifter, husleie, salgsvolum, dekningsbidrag og mva vet jeg faktisk litt mer om enn gjennomsnittet. Når det gjelder demo og hjemlån har jeg skrevet litt om det i en annen post i tråden.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Roysen skrev:
Hvor mange bilforhandlere er det i Norge og hvor mange potensielle kjøpere? Vil du si at dette er et utrydningstruet marked?

Det er avgifts- og skatte-nivå som gjør tobakk og polvarer dyre i Norge. Det samme gjelder priser på bensin og biler, mat og klær. Her snakker vi om politikk. Synes du at politkere er en utrydningstruet art vi må verne ved?

Når det gjelder hi-fi er det litt annerledes fordi her er det faktisk slik at det er vanskelig å få hjulene til å gå rundt for en del av de små aktørene som finnes. Dersom de forsvinner får vi som da er interessert i hi-fi bedre vilkår for å bedrive vår kjære hobby? Synes du da at det er smart å henge ut små enkeltaktører basert på spekulasjoner? Får vi som hi-fi kjøpere det bedre av slikt? Synes du at audiofili er en hobby og interesse i stor vekst hvor vi ikke har absolutt behov for å ta vare på den aktiviteten som finnes?

Mvh
Roysen
Så skatter og avgifter kan diskuteres men ikke fortjeneste?
 
R

Roysen

Gjest
el_mariachi skrev:
Roysen skrev:
Hva vet du om lønnsutgifter og husleie som skal betales hver måned, om salgsvolum, om dekning til momsterminer og skatt i tillegg til krav om å ha dyrt utstyr til demonstrasjon for en masse folk som aldri kommer til å handle der.


Mvh
Roysen
Om lønnsutgifter, husleie, salgsvolum, dekningsbidrag og mva vet jeg faktisk litt mer om enn gjennomsnittet.
Hos omtale selskap?

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
el_mariachi skrev:
Roysen skrev:
Hvor mange bilforhandlere er det i Norge og hvor mange potensielle kjøpere? Vil du si at dette er et utrydningstruet marked?

Det er avgifts- og skatte-nivå som gjør tobakk og polvarer dyre i Norge. Det samme gjelder priser på bensin og biler, mat og klær. Her snakker vi om politikk. Synes du at politkere er en utrydningstruet art vi må verne ved?

Når det gjelder hi-fi er det litt annerledes fordi her er det faktisk slik at det er vanskelig å få hjulene til å gå rundt for en del av de små aktørene som finnes. Dersom de forsvinner får vi som da er interessert i hi-fi bedre vilkår for å bedrive vår kjære hobby? Synes du da at det er smart å henge ut små enkeltaktører basert på spekulasjoner? Får vi som hi-fi kjøpere det bedre av slikt? Synes du at audiofili er en hobby og interesse i stor vekst hvor vi ikke har absolutt behov for å ta vare på den aktiviteten som finnes?

Mvh
Roysen
Så skatter og avgifter kan diskuteres men ikke fortjeneste?
Var det noe i nærheten av det jeg skrev?

Mvh
Roysen
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Roysen skrev:
el_mariachi skrev:
Roysen skrev:
Hva vet du om lønnsutgifter og husleie som skal betales hver måned, om salgsvolum, om dekning til momsterminer og skatt i tillegg til krav om å ha dyrt utstyr til demonstrasjon for en masse folk som aldri kommer til å handle der.


Mvh
Roysen
Om lønnsutgifter, husleie, salgsvolum, dekningsbidrag og mva vet jeg faktisk litt mer om enn gjennomsnittet.
Hos omtale selskap?

Mvh
Roysen
Selvfølgelig ikke, gjør du?

Slike forhold som lønn, arbeidsgiveravgift, sosiale utgifter og mva kan jo settes opp i en kalkyle. Alt avhenger jo av nivået på de forskjellige postene, som lønnsnivå, lagerbeholdning og omsetning.
 
R

rico

Gjest
Roysen skrev:
rico skrev:
Roysen, hvordan ser du for deg den beste måten å ta vare på de små i bransjen?
Tja, et veldig godt spørsmål som jeg synes er mye mer interessant enn den diskusjonen vi har her. Noe godt svar har jeg imidlertid ikke.

Mvh
Roysen
Får kaste ut ett forslag jeg da; hva med å kjøpe sakene våre hos en av de små og hjelpe dem til å overleve på den måten? Er jeg på viddene nå eller høres det ut som en god start?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
joaquin skrev:
ellers skyr jeg underberger som pesten.
i cannes drikker vi utelukkende rød, rose og pastisj.
Cannes er definitivt bandol rose og richard.
Been there, done that. ;)

2 cl Underberger -flasker er kombinert medisin og ammunisjon. Går fint i lommer her og der. ;D ;D ;D
 
P

Parelius

Gjest
ErosLoveking skrev:
joaquin skrev:
ellers skyr jeg underberger som pesten.
i cannes drikker vi utelukkende rød, rose og pastisj.
Cannes er definitivt bandol rose og richard.
Been there, done that. ;)

2 cl Underberger -flasker er kombinert medisin og ammunisjon. Går fint i lommer her og der. ;D ;D ;D
Litt persille gjør samme nytten. Så kan en skylle munnhulen med litt malt for smakens skyld.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Parelius skrev:
ErosLoveking skrev:
joaquin skrev:
ellers skyr jeg underberger som pesten.
i cannes drikker vi utelukkende rød, rose og pastisj.
Cannes er definitivt bandol rose og richard.
Been there, done that. ;)

2 cl Underberger -flasker er kombinert medisin og ammunisjon. Går fint i lommer her og der. ;D ;D ;D
Litt persille gjør samme nytten. Så kan en skylle munnhulen med litt malt for smakens skyld.
;D
Ja takk begge deler sier nåp jeg.

Er det forresten ikke herlig å ha en egen tråd i tråden?
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.452
Antall liker
458
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Parelius skrev:
ErosLoveking skrev:
joaquin skrev:
ellers skyr jeg underberger som pesten.
i cannes drikker vi utelukkende rød, rose og pastisj.
Cannes er definitivt bandol rose og richard.
Been there, done that. ;)

2 cl Underberger -flasker er kombinert medisin og ammunisjon. Går fint i lommer her og der. ;D ;D ;D
Litt persille gjør samme nytten. Så kan en skylle munnhulen med litt malt for smakens skyld.
;D
Ja takk begge deler sier nåp jeg.

Er det forresten ikke herlig å ha en egen tråd i tråden?
;D yes Og ikkje glem Jegern 8)
mvh Filip
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
skulle ønske tråden handlet om "audioroyal gir bort gratis børst, ring nå".
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det er svært kostbart å ha så ekstremt dyre varer på lager at å selge de ut for å kunne vise frem aktuelle varer er både økonomisk lurt og forretningsmessig viktig.

Jeg har selv _nesten_ kontakt AR for å sjekke litt rundt Marten Form som de viste frem på messen og som de ønsker å få ut til kunder, men så sitter jo i så fall jeg inne med høyttalere..

For aktører på denne størrelsen er det viktig å få produkter ut når det er relativt ukjente produkter. Word-of-mouth betyr for mange meget mye mer enn reklamespråk og anmeldelser i forskjellige media. Å få prøve hjemme burde være alfa-omega for de fleste, og å ta vare på denne biten er viktig.

Jeg holder meg til de små/mellomstore aktørene. Jeg ønsker et mangfold!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Det ble vel litt dumt, det her :(
 
Topp Bunn