Nikko's Furtebu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    puh... æren gjenoprettet.

    og jeg er selvfølgelig helt enig - lager som regel 3-4 liter hvert eneste år, og de forsvinner på et blunk med en gang de er moden.
    IMG_4172.JPG


    anbefalt bruk av overskuddsplommer altså!
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    God plommevin skal en ikke kimse av. Det brukte jeg som blandevann sammen med ei flaske 60 en gang i tiden. Makan til sjøslag skal man lete lenge etter 🤣🤣🤣
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Ville sjølsagt ikkw misbrukt vinen din sånn bjarnetv 🤗🤗
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    God plommevin skal en ikke kimse av. Det brukte jeg som blandevann sammen med ei flaske 60 en gang i tiden. Makan til sjøslag skal man lete lenge etter 🤣🤣🤣
    i studietiden bestemte jeg og kameratene mine seg for å lage kiwivin fra europris sine DIY pakker til en gigafest vi skulle arrangere - har fortsatt arr i sjelen...
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Gjelder flere her inne ... hvorfor kaller folkens dette for furtebu?
    når dette vel skal vel være et rom for musikkglede :ROFLMAO:
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Stilig. Selv om man bruker dsp så har jeg en feeling av at det er lurt med en sånn diskantplassering?
    En ting som gjerne ikke blir tenkt på, men med diskanten så langt bak starter spredningen tidligere og gjerne matcher bedre med hornet.
    JBL 2402 har vel omtrent samme spredning som Fostex T500.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    D4F689E4-AFF6-4051-A421-84806BE78C39.jpg
    IMG_4444.jpeg
    IMG_4488.jpeg
    IMG_4489.jpeg
    rommåling.jpg

    1670CED8-63E9-48CF-B083-0F5EE7363D40.jpg


    Endelig er alt på stell med 2350 hornene. Heldigvis finns aktiv deling med eq muligheter. Uten hadde jeg brukt flere år på å komme i mål. Men nå sitter musikken som den skal. Å jeg kan vaske plater å kose meg storveis.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    I all sin enkelhet !! 3Veis ! Basskasse horn og diskant.. stort enklere kan det ikke gjøres.. og så speller det dritten av alt med 6,5" :cool:

    Men jeg tror at du fremdeles sliter med stående bølger !!!!!! 😤
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    I all sin enkelhet !! 3Veis ! Basskasse horn og diskant.. stort enklere kan det ikke gjøres.. og så speller det dritten av alt med 6,5" :cool:

    Men jeg tror at du fremdeles sliter med stående bølger !!!!!! 😤
    Joda stående bølger har jeg. Men de er primært på veggen 🤣🤣
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ingen bekymring Arne, horna har fått et veldig godt hjem! Nikko er flink med både vanning og foring av dem :)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Så der var 2350'ene havna ja.... Spillte knall hos meg og.... Dsp er et must uansett spør du meg...
    Jammen var jeg så heldig å bli eier av de. Vi er nok veldig på linje når det kommer til dsp 🤗🤗
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    I all sin enkelhet !! 3Veis ! Basskasse horn og diskant.. stort enklere kan det ikke gjøres.. og så speller det dritten av alt med 6,5" :cool:

    Men jeg tror at du fremdeles sliter med stående bølger !!!!!! 😤
    hmmmmmmm ... Audio Physic Avanti III har 6.5” basser og totalt 8 stk av dem i et høyttalerpar ... det svinger også noe inn i svarte granskauen 😍
     
    2

    2xJ

    Gjest
    ikke helt sikker ... Audio Physic Avanti III har 6.5” basser og totalt 8 stk av dem i et høyttalerpar ... det svinger også noe inn i svarte granskauen 😍
    Ingen som skryter av bare en seksogenhalvtommer........ :cool: 😤
    Selv om det er flere.... 😉

    Vi er nok ute etter forskjellig lyd, og det er det heldigvis lov til enda....
    My way... my sound.......... my..........
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    hmmmmmmm ... Audio Physic Avanti III har 6.5” basser og totalt 8 stk av dem i et høyttalerpar ... det svinger også noe inn i svarte granskauen 😍
    Hvis du får mulighet til å høre en voksen bassrigg med flere 15" ...eller større.
    Da sier du ikke lenger "svarte granskauen" om seksogenhalvtommerne...heller plopp blop kanskje?
    ;) :p
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Areal er svaret.
    Kubikk er endel av svaret
    Lytte til dem rette folka er A&O !!!
    Ha en rød tråd i tanke og vilje, gjør det hele enklere
    DESIGN !!! Som i konstruksjonsprinsipp, utførelse og visuelt.
    Vilje til og lære og lytte, gjør alt mer interessant og meningsfullt for dem som deler.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Hvis du får mulighet til å høre en voksen bassrigg med flere 15" ...eller større.
    Da sier du ikke lenger "svarte granskauen" om seksogenhalvtommerne...heller plopp blop kanskje?
    ;) :p
    jeg har hørt de beste hi-end systemene på OHC inklusive de beste line array subwooferne fra Geir Fredriksen med 12 stk 12” og Geir Tømmervik sitt private topp system til 4+ mill samt subwoofer stacks med 16 stk 12” subwoofere drivere ... tror jeg har hørt noen av de bedre hi-end riggene i landet... har du stått opp på feil fot idag? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    jeg står på det, den beste bassen jeg noengang har hørt er fra Audio Physic Avanti III med 6.5” basser parret med en voksen subwoofer stack 🤩
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    jeg har hørt de beste hi-end systemene på OHC inklusive de beste line array subwooferne fra Geir Fredriksen med 12 stk 12” og Geir Tømmervik sitt private topp system til 4+ mill samt subwoofer stacks med 16 stk 12” subwoofere drivere ... tror jeg har hørt noen av de bedre hi-end riggene i landet... har du stått opp på feil fot idag? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    jeg står på det, den beste bassen jeg noengang har hørt er fra Audio Physic Avanti III med 6.5” basser parret med en voksen subwoofer stack 🤩
    Hadde en eks Oslo hificenter mann(nå Mala) på besøk, og det han hørte i bassen hjemme var overlegent det råeste/beste han hadde hørt....og nå er det ennå bedre. Han hadde hørt GT sitt også
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Nikko03, hvis du har mulighet så lukk opp alle vinduer i rommet ditt og spill på føl øs kl 17.00 i dag - da kjører jeg i gjennom Rjukan sentrum. :D
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Nikko03, hvis du har mulighet så lukk opp alle vinduer i rommet ditt og spill på føl øs kl 17.00 i dag - da kjører jeg i gjennom Rjukan sentrum. :D
    Kjørte akkurat på hytta på Varland. Eller skulle jeg nok etterkommet ønske 🤗🤗
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Varland som ved Møsvatn? I så fall har du behagelig avstand til hytta :) .
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Varland som ved Møsvatn? I så fall har du behagelig avstand til hytta :) .
    Det stemmer 😊 Du er vel på Vierli du. Så det må nå passe en gang at du kan få deg en kaffekopp å legge øret til noe hjemme snekkra greier på Rjukan 😊😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Det stemmer 😊 Du er vel på Vierli du. Så det må nå passe en gang at du kan få deg en kaffekopp å legge øret til noe hjemme snekkra greier på Rjukan 😊😊
    Litt nedenfor Rauland skisenter. Et lite hyttefelt på åtte hytter med god avstand mellom. Det som skjer i Holtardalen er jo katastrofe. Der kan en hoppe fra hytte til hytte....uten å være spesielt spretten.

    Tar gjerne en kopp kaffe, og ikke er jeg så kresen som han JJ heller. Hjemmebygg er også moro
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Litt nedenfor Rauland skisenter. Et lite hyttefelt på åtte hytter med god avstand mellom. Det som skjer i Holtardalen er jo katastrofe. Der kan en hoppe fra hytte til hytte....uten å være spesielt spretten.

    Tar gjerne en kopp kaffe, og ikke er jeg så kresen som han JJ heller. Hjemmebygg er også moro
    Ja huff Holtardalen er en skam sånn sett. Fine skiløyper innover Silkedalen har du i alle fall. Satte opp en stor hytte over tre plan innerst i silkedalen. Flott utsikt der 😊 Vi finner nok en gang som passer til litt kaffe å musikk 🤗
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Hehe ja det meste er visst ett løst problem 🤣
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Det går rykter om noe First Watt greier også :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn