Anlegget ditt må i utgangspunktet ha vært på nivå med Philips Bambino. Uansett hvilken endring du gjør så er det jo et enormt løft i lyden.Jeg har lige skiftet mit LessLoss strømkabel på min AfterDark Switz ud. Fra et LessLoss Classic Entropic til et LessLoss Stellar dobbelt Entropic. Hvilket løft i lyden!
«En bedre switch», noe som folk flest heller ikke trenger.Problemet er jo at afterdark bare er en switch av rimeligste sort fra tp-link, sammen med noen media konvertere fra tp-link. Hele sulamitten koster under tusenlappen om man kjøper dette på komplett. Og dette er billigste sort man får kjøpt, som afterdark baserer seg på! Bare å sorter etter pris lav til høy, og ta det rimeligste du ser så er det samme deler som de bruker ca. Om da ikke komplett har en enda nyere og bedre versjon av samme greia.
To slike over switchen:
Og en slik switch:
Da er man i mål, tydeligvis... Bytter man strømkabler som er enda dyrere enn produktet selv, så er det tydeligvis enda bedre.. kanskje heller legge penga i en bedre switch istedet.
Det kan jo være greit med f.eks: PoE da, om man har noe som går på nettverket som støtter det. Men som du sier, folk flest trenger ikke noe mer enn den rimeligste. Man betaler bare for funksjoner man ikke vet hva er og enda mindre hvordan de brukes.«En bedre switch», noe som folk flest heller ikke trenger.
![]()
Helt klart.Det kan jo være greit med f.eks: PoE da, om man har noe som går på nettverket som støtter det. Men som du sier, folk flest trenger ikke noe mer enn den rimeligste. Man betaler bare for funksjoner man ikke vet hva er og enda mindre hvordan de brukes.
Helt klart.
Jeg har profesjonelle switcher med PoE, men for lyd og min nettverkstrafikk hadde antagelig en HUB klart seg.
PS! Jeg kjører brannmur på en HP Proliant DL360 Gen10 med 64GB RAM…. For kona og meg.
Bare 1 CPU da, er ikke helt gæren heller …
![]()
Man trenger ikke nødvendigvis gå for «billig juggel», men selv ganske enkel nettverkselektronikk kan håndtere forholdsvis store datamengder, spesielt så lenge vi snakker om få brukere.Kjører man lyd over Dante kan det jo være greit med noe annet enn billigste juggel
Hva er Dante?Dante er greit nok, - jeg har brukt Dante i distribusjon....men hva skal man med Dante i et "vanlig" anlegg ??
Man trenger ikke nødvendigvis gå for «billig juggel», men selv ganske enkel nettverkselektronikk kan håndtere forholdsvis store datamengder, spesielt så lenge vi snakker om få brukere.
Hvor mye trafikk genererer Dante i en hjemmesituasjon?
Høres fornuftig ut.Nei det er ikke så mye, sannsynligvis er det andre på samme nettverk som kjører mer trafikk så om man kjører et flatt nettverk kan det lønne seg med qos
Har du gjort noko med det kabla nettverket for å unngå problem med Dante? Sett prioritet på trafikken eller noko? Eller køyrer det heile fint på ein dum TP-link svitsj?Det er flere av oss som bruker Dante som en essensiell del av kilderuting og lydoverføring. Samtlige som feks har kjøpt seg Trinnov Nova har muligheten til å bruke Dante som primær I/O. Jeg ripper plater, streamer mm og håper snart å ha to separate oppsett i to forskjellige rom som bruker samme DSP til korreksjon
Foreløpig er mitt Dantenett så enkelt at jeg har fjernet svitsjen jeg hadde i Grotta koblet mot ruteren fra isp og satt opp Nova som svitsj og latt PC henge seg på den. Jeg får se hva som kreves når jeg utvider, men tipper jeg kan sende alt via ruteren til svitsjen oppe uten issue. Latens er ikke et tema og trafikken er liten.Har du gjort noko med det kabla nettverket for å unngå problem med Dante? Sett prioritet på trafikken eller noko? Eller køyrer det heile fint på ein dum TP-link svitsj?
Dante brukes også til surround, 16, 32, 64 kanaler. Men 1Gbit holder.Jeg kjenner forsåvidt til Dante, men hva bruker du det til? Distribusjon?