Neat

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.261
    Antall liker
    3.107
    Torget vurderinger
    3
    Hva med å plassere dem på en sokkel som hever dem litt opp? Selv er jeg litt avhengig av det høyt plasserte lydbildet i min Monopulse, en egenskap som Monopulse nok er litt kjent for. Men så er de da også betydelig høyere enn Neat, med diskanten over ørehøyde.
    Absolutt, fått de opp en 10 cm ville nok løst det . hørte de bare på messa, mulig Britfi kan opplyse oss litt hvordan han opplever de hjemme i stua?
    Hei kara!

    Faktisk ikke tenkt særlig på dette, men kanskje litt lavere lydbilde enn normalt. Hmm.. Men slik som jeg sitter i en lav sofa med TV`s nedre del 65cm over gulvet samt stuens størrelse på ca.25kvm så synes jeg lyden er plassert akkurat der den skal være. Kan kanskje bli litt «visuelt lurt» om man sitter og ser ned på dem? Eller står? Jeg tenkte kjøpe nye Duevel, men dårlig med oppfølging både fra tidligere forhandler OG Duevel selv så droppet jeg det. Og det er jeg glad for nå, flott spenstig høyttaler dette som fyller hele rommet med engasjerende lyd. Aldri slitsom. Men OBS!på at de behøver mange timer innspilling. Høres litt støle/lukket ut i begynnelsen, men så skjer det saker:) Lite kresne på forsterker, men man hører allikevel godt forskjell. Spilt på Naimen, Hegel, og nå Moon 240i. Jeg vurderte også i et svakt øyeblikk rør, men det praktiske vant. Fikk ikke med meg når Neat var oppkoplet i Horten. Men det svingte godt med Leben og de tyskerene.
    Takker for svar. Kan godt tenkes at jeg ble lurt visuelt de ruver jo ikke fysisk. Men stort spilte de. Jeg fikk ikke hørt de høye slanke blumenhofer, var de bra?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Festus: Poenget med det spesielle designet der er å kunne plassere dem omtrent hvor som helst. Med en størst mulig sweetspot. Og Iota er laget for å få det beste ut av ei horisontal hylleplassering- ekte bookshelf. Disse skal altså ikke behandles helt som konvensjonen siger og skriver:rolleyes:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å plassere dem på en sokkel som hever dem litt opp? Selv er jeg litt avhengig av det høyt plasserte lydbildet i min Monopulse, en egenskap som Monopulse nok er litt kjent for. Men så er de da også betydelig høyere enn Neat, med diskanten over ørehøyde.
    Absolutt, fått de opp en 10 cm ville nok løst det . hørte de bare på messa, mulig Britfi kan opplyse oss litt hvordan han opplever de hjemme i stua?
    Hei kara!

    Faktisk ikke tenkt særlig på dette, men kanskje litt lavere lydbilde enn normalt. Hmm.. Men slik som jeg sitter i en lav sofa med TV`s nedre del 65cm over gulvet samt stuens størrelse på ca.25kvm så synes jeg lyden er plassert akkurat der den skal være. Kan kanskje bli litt «visuelt lurt» om man sitter og ser ned på dem? Eller står? Jeg tenkte kjøpe nye Duevel, men dårlig med oppfølging både fra tidligere forhandler OG Duevel selv så droppet jeg det. Og det er jeg glad for nå, flott spenstig høyttaler dette som fyller hele rommet med engasjerende lyd. Aldri slitsom. Men OBS!på at de behøver mange timer innspilling. Høres litt støle/lukket ut i begynnelsen, men så skjer det saker:) Lite kresne på forsterker, men man hører allikevel godt forskjell. Spilt på Naimen, Hegel, og nå Moon 240i. Jeg vurderte også i et svakt øyeblikk rør, men det praktiske vant. Fikk ikke med meg når Neat var oppkoplet i Horten. Men det svingte godt med Leben og de tyskerene.
    Takker for svar. Kan godt tenkes at jeg ble lurt visuelt de ruver jo ikke fysisk. Men stort spilte de. Jeg fikk ikke hørt de høye slanke blumenhofer, var de bra?
    Nå opplyser jo BritFi at han sitter i en lav sofa, og det gjør jo samme jobben som en liten sokkel. Produsenten vet jo ingenting om hvor høy eller lav sofa vi har hjemme, ei heller hvor stor takhøyde vi har. Derfor er tiltak som en liten sokkel helt på sin plass hvis sokkelen er så fint laget at den glir i et med høyttaleren eller matcher den. Eventuelt matcher gulvet. Men det er helt riktig at slike høyttalere skal man forholde seg til litt annerledes ordinære høyttalere.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.442
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Designmessig synes jeg det er litt merkelig. Ved å plassere diskant og mellomtone side om side så begrenser man sweetspoten i det horisontale planet og øker det i vertikale planet. Gunstig om man har plassert høyttalerne noe over eller under ørehøyde. Men ved å bruke en bånd-diskant som er er en linjekilde, og montere den vertikalt, så vil den ha begrenset spredning nettopp vertikalt.
    Men det funker, det er det ingen tvil om!
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.261
    Antall liker
    3.107
    Torget vurderinger
    3

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Hva med å plassere dem på en sokkel som hever dem litt opp? Selv er jeg litt avhengig av det høyt plasserte lydbildet i min Monopulse, en egenskap som Monopulse nok er litt kjent for. Men så er de da også betydelig høyere enn Neat, med diskanten over ørehøyde.
    Absolutt, fått de opp en 10 cm ville nok løst det . hørte de bare på messa, mulig Britfi kan opplyse oss litt hvordan han opplever de hjemme i stua?
    Hei kara!

    Faktisk ikke tenkt særlig på dette, men kanskje litt lavere lydbilde enn normalt. Hmm.. Men slik som jeg sitter i en lav sofa med TV`s nedre del 65cm over gulvet samt stuens størrelse på ca.25kvm så synes jeg lyden er plassert akkurat der den skal være. Kan kanskje bli litt «visuelt lurt» om man sitter og ser ned på dem? Eller står? Jeg tenkte kjøpe nye Duevel, men dårlig med oppfølging både fra tidligere forhandler OG Duevel selv så droppet jeg det. Og det er jeg glad for nå, flott spenstig høyttaler dette som fyller hele rommet med engasjerende lyd. Aldri slitsom. Men OBS!på at de behøver mange timer innspilling. Høres litt støle/lukket ut i begynnelsen, men så skjer det saker:) Lite kresne på forsterker, men man hører allikevel godt forskjell. Spilt på Naimen, Hegel, og nå Moon 240i. Jeg vurderte også i et svakt øyeblikk rør, men det praktiske vant. Fikk ikke med meg når Neat var oppkoplet i Horten. Men det svingte godt med Leben og de tyskerene.
    De småtassene frister det å prøve. Men 11k er en del om det ikke spiller bra.
    Spiller de som tester sier så er det billig.
    Tenke tenke
    Lasse
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn