Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ja, det er et godt hopp oppover. Nå er vel den aktive versjonen av s400 snart klar for markedet og bør vel muligens friste en og annen her inne?
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er igang med en simplifisering av anlegget mitt. Jeg velger derfor å selge min 112/150 og nDAC. Jeg tenker dernest å kjøpe en SuperUniti eller SuperNait, men jeg er litt usikker på hvilken. Jeg har Sonos nå, som jeg er veldig fornøyd med. Streamingfunksjon er vel den største forskjellen på disse forsterkerne? På WhatHifi leser jeg at de ikke er superfornøyde med lyden på SuperNait og byggekvaliteten er så som så, andre steder scorer SU og SN likt. Hva mener de av dere som har hørt begge? Forsterkeren skal i øvrig spille på Allae og jeg skal ha koblet på arvegods (En Philips 312 platespiller) fra pappaen min også.
    Takk.
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Vurderer som Nolfi å gå for en "alt i en boks" løsning. Unitiqute har falt i pris og man får denne nå til 10.500,-. Benytter idag Squeezebox, Beresford DAC, Nait 5i, Linn Majik 109 høytallere og en Rel sub. Er veldig fornøyd med oppsettet, men tanken på forenkling frister.

    Vil Unitiqute stå seg mot Beresford/Nait 5i kombinasjonen tror dere? Lurer også på om hodetlf inngangen på Unitiqute er i stand til å drive noen bra hodetelefoner (om ikke de aller mest tungdrevne). Kan selvsagt stikke ned på Kontrapunkt å høre selv, men tenkte høre her og.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Tror absolutt Unitiqute står seg mot Beresford/Nait 5i. Muligens til og med ein oppgradering.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    jeg skal dit neste helg, tror eg fordi jeg skal til oslo i annet ærend.

    liker tanken på å bli innført i nds og streaming teknoligi :D
    skulle likt en demo om forsjellen på xps2 og 555ps-dr, men det er vel heller tvilsomt?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    jeg skal dit neste helg, tror eg fordi jeg skal til oslo i annet ærend.

    liker tanken på å bli innført i nds og streaming teknoligi :D
    skulle likt en demo om forsjellen på xps2 og 555ps-dr, men det er vel heller tvilsomt?
    ja det er ja noe for deg å teste ut . helt klar ;)..jeg bestemte meg lenge siden for streaming, men ikk for linn klimax i letboksen ( renew ) . jeg har begrenset plass her ,så det var en enkelt brillant løsning og uansett det beste jeg har hat hjemme for digital avspilling ( cd inkludert ).

    nds med 555dr er sikkelig fine sakker.vis du melder deg hos konrapunkt før du kommer er dem sikkert åpen og klar for demo.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Vurderer også å dra til Oslo på lørdag. Turen går til Zurich på søndag og av den grunn kan det klaffe.
    Har veldig lyst til å høre NDS, men også S-600 og dette er kanskje anledningen.
    Oppsettet som demonstreres er nesten tilsvarende eget.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Jaja.. Tankerne flyr og nye ideer melder seg.. Dette med forenkling trekker veldig, men jeg har nå sett et par gode (?) tilbud på hhv. 202 + NAPSC (Til kr 8500) og en eldre NAP 250 (Til ca. kr. 7000)
    Hvordan vil denne kombinasjon spille, med Allae i enden? Midlerne er knappe, så en oppgradering fordrer salg av forsterker jeg har nå (112/150) samt nDAC'en. Kilde blir altså Sonos direkte (inntil videre) inn. Kanskje via en rimelig DAC (Hegel HD10/20), samt platespiller via Pro-Ject Tube Box. Spørsmålene er flere: Hvor god er en 202 fra 2006, og en NAP250 fra 1990 (Serienummer er 66358 og det indikerer 1990 i følge Naim sine sider)?
     
    Sist redigert:

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Hver for seg er begge deler gode forsterkere. Men, tenkt som en hel forsterker, er de fra ulike generasjoner, har en ganske så ulik voicing fra hverandre, og er vel således ikke tenkt å spille sammen. Suggested systems gjelder fortsatt. En 202/Napsc fra 2006 spiller finfint.

    Jeg ville heller beholdt den kilden du har. Å nedgradere kilde har vel neppe noe for seg, det blir jo å bygge ned i feil ende. Hvis målet er å endre noe, ville jeg byttet ut 112 nå og heller beholdt resten. Alternativt vente til du vet hvor du skal, så spare så du kan kjøpe deg dit med en gang. Mye erfarne fjellfolk i denne tråden som har prøvd ulike veier frem som idag kanskje ville spart seg en del mellomsteg.




    Jaja.. Tankerne flyr og nye ideer melder seg.. Dette med forenkling trekker veldig, men jeg har nå sett et par gode (?) tilbud på hhv. 202 + NAPSC (Til kr 8500) og en eldre NAP 250 (Til ca. kr. 7000)
    Hvordan vil denne kombinasjon spille, med Allae i enden? Midlerne er knappe, så en oppgradering fordrer salg av forsterker jeg har nå (112/150) samt nDAC'en. Kilde blir altså Sonos direkte (inntil videre) inn. Kanskje via en rimelig DAC (Hegel HD10/20), samt platespiller via Pro-Ject Tube Box. Spørsmålene er flere: Hvor god er en 202 fra 2006, og en NAP250 fra 1990 (Serienummer er 66358 og det indikerer 1990 i følge Naim sine sider)?
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Mange takk for svar. Hva kan en brukt, i fin stand, 112 selges for? Så det lå en 112x + 150 på børsen til 3800 kr. hvilket _jeg_ mener er utrolig billig, kanskje derfor den er borte allerede?
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Har vært i samme situasjon som deg Nolfi, og tror nok, dersom du skal bygge litt stein på stein som jeg har gjort, vil tjene mest på å bytte 112 i 202, og handle større NAP, når du har midler til det. Hadde selv 202 med 150X, og synes det spilte knall. Det er jo absolutt kjøpers marked på brukten nå, så mulig å gjøre gode kjøp.
     
    Sist redigert:

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Superuniti

    Har nylig oppdatert til Superuniti, og selv om jeg ikke har rukket å teste voldsomt mye enda, må jeg si meg mektig imponert av denne boksen. Aldri hatt i nærheten av så bra lyd i heimen før. Har som andre her i tråden, vært litt i tenkeboksen for å forenkle anlegget med færre bokser, og håper og tror at Superuniti får stå lenge. STOR oppgradering fra 202+150x og dual TeddyCap
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    håper og tror at Superuniti får stå lenge. STOR oppgradering fra 202+150x og dual TeddyCap[/QUOTE
    Superuniti er bra,men den legger vel ikke reference serien bak seg ? Min erfaring så langt med Naim er att du får hva du betaler for.
    Ser blant annet ofte Supernait har blitt diskutert mot innsteg i denne serie,snakket med Naim rep ved besøk i Norge om dette og hans kommentar hvar att det var mye rart og lese rundt på diverse forum,han var klinkende på att hegmoniet de har bygd opp også reresenterte virkeligheten.
    Og det har også hvert min innvending mot og neskallere til Superunity,Nå har Naim som jeg ble fortalt 27 ingenører som jobber med nettverks spillere og utvikling,så jeg forventer att det kommer en i reference serie etterhvert :)
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    håper og tror at Superuniti får stå lenge. STOR oppgradering fra 202+150x og dual TeddyCap[/QUOTE
    Superuniti er bra,men den legger vel ikke reference serien bak seg ? Min erfaring så langt med Naim er att du får hva du betaler for.
    Ser blant annet ofte Supernait har blitt diskutert mot innsteg i denne serie,snakket med Naim rep ved besøk i Norge om dette og hans kommentar hvar att det var mye rart og lese rundt på diverse forum,han var klinkende på att hegmoniet de har bygd opp også reresenterte virkeligheten.
    Og det har også hvert min innvending mot og neskallere til Superunity,Nå har Naim som jeg ble fortalt 27 ingenører som jobber med nettverks spillere og utvikling,så jeg forventer att det kommer en i reference serie etterhvert :)
    Dersom det en gang kommer et produkt i Reference serien som "tilsvarer" Superuniti tviler jeg ikke på at det spiller bedre, men for de av oss som har en pengebok å måtte ta hensyn til, vil den også bli i en helt annen liga prismessig.
    Men mener absolutt at Superuniti ikke på noe som helst parameter står tilbake for NAC202+NAP150X som jeg har hatt i hus sjøl.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Spørsmål ang. SuperUniti:
    Vil fjernkontrollen til SuperUniti fungere på Naim CD-spillere uten videre, i så fall hvilke?
    Og nStream for iPad, hvilke CD-spillere kan jeg kontrollere med den?
    SuperUniti har forenklet musikklivet her betydelig, med godlyd fra altibox, nettradio, Spotify og iTunes lossless gjennom Macbook og AE, men CDer fortsetter jeg å spille like mye som før. Kunne godt tenke meg å pakke vekk fjernkontrollen til den gamle Marantzen også. Da kjøper jeg gjerne en rimelig eller brukt Naim-spiller hvis det funker med samme fjernstyring.
    Kunne spurt Naim, men lufter det gjerne på HFS først, det kan jo komme flere til gode.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Spørsmål ang. SuperUniti:
    Vil fjernkontrollen til SuperUniti fungere på Naim CD-spillere uten videre, i så fall hvilke?
    Og nStream for iPad, hvilke CD-spillere kan jeg kontrollere med den?
    SuperUniti har forenklet musikklivet her betydelig, med godlyd fra altibox, nettradio, Spotify og iTunes lossless gjennom Macbook og AE, men CDer fortsetter jeg å spille like mye som før. Kunne godt tenke meg å pakke vekk fjernkontrollen til den gamle Marantzen også. Da kjøper jeg gjerne en rimelig eller brukt Naim-spiller hvis det funker med samme fjernstyring.
    Kunne spurt Naim, men lufter det gjerne på HFS først, det kan jo komme flere til gode.
    Hei. Fjernkontrollen bør vel funke med de fleste spillerne så vidt jeg har skjønt. Ang Nstream, er det CD5 XS og nyere som kan kontrolleres.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Du merker med en gang att det er en bedre effekt forsterker i SU. Har prøvd 150X i diverse oppsett og den kommer virkelig til kort. Spesielt pondus og kontroll/fasthet i de lavere registre.

    Har nylig oppdatert til Superuniti, og selv om jeg ikke har rukket å teste voldsomt mye enda, må jeg si meg mektig imponert av denne boksen. Aldri hatt i nærheten av så bra lyd i heimen før. Har som andre her i tråden, vært litt i tenkeboksen for å forenkle anlegget med færre bokser, og håper og tror at Superuniti får stå lenge. STOR oppgradering fra 202+150x og dual TeddyCap
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kan noen i menigheten hjelpe meg ?

    Jeg lurer på følgende :

    Har lurt på å oppgradere på cd spiller siden , har en cd5x med flatcap , spiller fint det...... så kommer det :

    vil det være bedre å bytte cd5x mot en cd 3x , og bruke eksisterende flatcap , eller oppgradere i psu hiearkiet feks fra flatcap til hicap på dagens cd 5 x ?

    psu ene til Naim gjør jo virkelig susen....

    Mvh Espen
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Musikken blir rikere og med mer energi dersom du oppgraderer CD5X med hicap. Den blir ikke mer presis, beholder samme signatur. Noen liker det, andre ikke. Hicap gjør seg bedre på preampene, phonosteg enn på cdp IMO. Flatcap kan du kun benytte på CD5X/S.

    CDX2 (har intern PSU) er markant bedre. Kan oppgraderes med xps osv. CDS3 må ha ekstern psu. CDX2 får du til en gunstig pris for tiden, + - 15K. CDS3 er særdeles billig (og bra), men ekstern psu fordyrer noe.

    Kombinasjonen Naim dac og egnet kilde. Prismessig nesten like gunstig som CDX2, men mer fleksibelt og et system du kan bygge ut med ekstern psu på dacen. Har sjøl hatt godt hell med CD5XS og Stello som drivverk PS! Dacen er følsom på kilden.

    Det hele vil avhenge av hvor du vil og hva det skal koste.

    Mvh

    Kan noen i menigheten hjelpe meg ?

    Jeg lurer på følgende :

    Har lurt på å oppgradere på cd spiller siden , har en cd5x med flatcap , spiller fint det...... så kommer det :

    vil det være bedre å bytte cd5x mot en cd 3x , og bruke eksisterende flatcap , eller oppgradere i psu hiearkiet feks fra flatcap til hicap på dagens cd 5 x ?

    psu ene til Naim gjør jo virkelig susen....

    Mvh Espen
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    medlem215396

    Gjest
    At 150X kommer "til kort" synes jeg høres rart ut. Da har en matchet feil. Selv en Nait5i spiller bra med krevende høyttalere.
    Når det er sagt, SU er nok kraftigere, er ferdig "balansert" fra Naim med integrert pre og streamer. Dersom en har hørt hva preamp eller kilde gjør for lyden (les musikken) så glemmes utrykket krefter eller effekt fort. Balanse er hele kunsten.

    Samme er det IMO med påstandene nevnt lenger ned. Naim hierarkiet fungerer som tiltenkt, men det avhenger av balansen i systemet. Dvs at det maches riktig. Sammenligner man 202/200 med Supernait vil man imidlertid kunne få flere svar fordi de klangmessig har såvidt forskjellige prioriteringer. Gitt rommet, systemet forøvrigs beskaffenhet, samt personlige preferanser, vil Supernait kunne gå av med seieren. Hos meg har f. Eks 202/200 fungert strålende i et rom og blitt overkjørt av SN i et annet.

    Allikevel, for å understreke at Naims hierarki i hovedsak bør følges. Jeg har hørt de fleste oppsett fra Naim, Nait og oppover i samme rom på samme dag og det er ingen tvil om forbedringene.

    Mvh

    Du merker med en gang att det er en bedre effekt forsterker i SU. Har prøvd 150X i diverse oppsett og den kommer virkelig til kort. Spesielt pondus og kontroll/fasthet i de lavere registre.

    Har nylig oppdatert til Superuniti, og selv om jeg ikke har rukket å teste voldsomt mye enda, må jeg si meg mektig imponert av denne boksen. Aldri hatt i nærheten av så bra lyd i heimen før. Har som andre her i tråden, vært litt i tenkeboksen for å forenkle anlegget med færre bokser, og håper og tror at Superuniti får stå lenge. STOR oppgradering fra 202+150x og dual TeddyCap
     
    X

    X186841

    Gjest
    Man hører meget godt att 150x ikke kan stille opp mot SU, s effektforsterker når man kobler 150x på SU og bruker den istedenfor innebygde.
    Ellers ødelegger TeddyCap litt av Naim lyden etter min ringe oppfatning. Har hatt en ett par måneder , men greide ikke leve med den. Det ble mer hifi og mindre musikk.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei stover----

    Hva ligger bruktprisene på på en cds 3 og 2....

    er ute etter en ren cd spiller , mn den kan med fordel ha digital inn selvsagt.

    kan ikke flatcap benytts på dyrere naim spillere enn cd5x ?

    hva heeter spillern ett hakk opp fra cd5x ( tenker da på tidligere levert , og ikke det som finnes å kjøpe nytt i dag , i så tilfelle om noe har gått ut , for jeg kommer uansett til å kjøpe brukt.)

    Mvh Espen
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    CDS3 med XPS ligger vel idag på 25-35K inkl. XPS PSU
    CDX2 mellom 15-25K avhengig av alder og om den har digital ut.

    Idag heter CD5X CD5XS. XS er tilnærmet helt oppgradert/ endret fra X versjonen. XS har også digital ut.
    Det er egentlig ikke andre spillere å nevne enn disse, alternativet er olive serien, men den kjenner jeg ikke til.

    Flatcap stopper på 5X/ XS. Disse kan benytte Hicap også. Neste steg er CDX2 og den har intern psu eller kan som nevnt oppgraderes fom XPS

    Hei stover----

    Hva ligger bruktprisene på på en cds 3 og 2....

    er ute etter en ren cd spiller , mn den kan med fordel ha digital inn selvsagt.

    kan ikke flatcap benytts på dyrere naim spillere enn cd5x ?

    hva heeter spillern ett hakk opp fra cd5x ( tenker da på tidligere levert , og ikke det som finnes å kjøpe nytt i dag , i så tilfelle om noe har gått ut , for jeg kommer uansett til å kjøpe brukt.)

    Mvh Espen
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Lurer på å gå over til alt-i-en-boks-løsning, gjerne med UPnP-funksjonalitet om bord først som sist (måten nettverkspillere mottar og behandler data på er, etter det jeg har blitt fortalt, per definisjon bedre enn andre protokoller), og da er det vel ikke et altfor stort utvalg av produkter med highend-ambisjoner enn de fra Naim og Linn.

    Tenkte derfor å spørre Naim-folket om hvor god man opplever at Naim og Superuniti er. Jeg vet selvsagt at dette er noe man bare må prøve hjemme for å finne ut av, men spør likevel her først. Anmelderne i Lyd & Bilde og Fidelity virker ikke å være helt omforent mht. dens holografiske, hvorpå førstnevnte sier rett ut at Superuniti er vel 2-dimensjonal.
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    244
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Jeg har en Superuniti med Unitiserve, og lurer litt på å investere i nye høyttalere.

    Jeg har vært å hørt på den nye Epicon serien til Dali, både Epicon 2 og 6 ( 2 er stativht).


    Er den noen som erfaringer med Dali høytalere og Naim her inne?

    Min Superuniti har 80 watt, og Epicon serien er lettdrevne, og da lurer jeg på om Superuniti vil ha nok effekt til å drive disse på en ok måte. Jeg spiller ikke veldig høyt og bor i en 4 mannsbolig, så det begrenser seg litt.:p


    Har en avtale med Hifiklubben i S.borg i morgen om å teste min Superuniti der, men jeg ønsker noen innspill på veien :p

    Mvh

    Tom
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.331
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Nytt rack til jeg får opp det nye.

    Tror dette spiller bedre (IMO) enn det gamle. Ikke samme snart og ikke så kontant i bassen, men mer organisk og med større mellomtone. Tror jeg.


     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Nytt rack til jeg får opp det nye.

    Tror dette spiller bedre (IMO) enn det gamle. Ikke samme snart og ikke så kontant i bassen, men mer organisk og med større mellomtone. Tror jeg.


    Helt klart bedre spør du meg. Faktisk svært bra!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Jeg har en Superuniti med Unitiserve, og lurer litt på å investere i nye høyttalere.

    Jeg har vært å hørt på den nye Epicon serien til Dali, både Epicon 2 og 6 ( 2 er stativht).


    Er den noen som erfaringer med Dali høytalere og Naim her inne?

    Min Superuniti har 80 watt, og Epicon serien er lettdrevne, og da lurer jeg på om Superuniti vil ha nok effekt til å drive disse på en ok måte. Jeg spiller ikke veldig høyt og bor i en 4 mannsbolig, så det begrenser seg litt.:p


    Har en avtale med Hifiklubben i S.borg i morgen om å teste min Superuniti der, men jeg ønsker noen innspill på veien :p

    Mvh

    Tom
    Tom; dette med effekt er et evig tilbakevendende tema for de som er nye med Naim eller lukter på Naim, til tross for at det er et ikke-tema i praksis.
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    244
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Jeg er nok i den gruppen, som ser seg blind på watt/effekt, innrømmer gjerne det :).

    Jeg gleder meg til å få testet min egen Superuniti på Elicon 6, før jeg eventuellt tar et valg.

    takk for innspill

    mvh

    Tom
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    231
    Antall liker
    139
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Jeg er nok i den gruppen, som ser seg blind på watt/effekt, innrømmer gjerne det :).

    Jeg gleder meg til å få testet min egen Superuniti på Elicon 6, før jeg eventuellt tar et valg

    takk for innspill

    mvh

    Tom
    Hei,

    Er du ivrig på naim - hvorfor ikke kjøpe naim htt - pent brukte allae til gibortpris på finn for 5000 -dersom de ikke er solgt i løpet av dagen.
    Sikkert en god match.
    Erik
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    244
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei. Nå skal teste høyttalere i morgen som koster nesten 72K, og hvis jeg skal teste ut noe fra Naim så er det kanskje Ovator serien jeg bør sjekke ut nærmere :)


    Mvh

    Tom
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    En bekjent har SU og S-400, ikke å forakte nei! Er ikke spes begeistret for upmarket Dali personlig, synes det blir mye hifi og litt for lite musikalsk sammenheng og flyt, men det er bare min mening. Høyttalere må høre på i rommet de skal brukes i før man egentlig kan mene noe meningsfullt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Skal koble opp anlegget på musikkrommet igjen, men må flytte enten power eller pre forforsterkeren fra Fraim over i et Frislev rack p.g.a plassmangel.
    Pre'en har ekstern psu som står i Fraimen, så hva bør stå igjen i Fraimen?
     
    X

    X186841

    Gjest
    De greide jeg å legge mine vanter på , har aldri hørt de , men tok en sjanse.
    Blir spennende å teste de på SN i morgen eftermiddag.


    Hei,

    Er du ivrig på naim - hvorfor ikke kjøpe naim htt - pent brukte allae til gibortpris på finn for 5000 -dersom de ikke er solgt i løpet av dagen.
    Sikkert en god match.
    Erik
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det er Ovator 600 pris.
    Burde vel sjekke de før du kjøper Dali ?



    Hei. Nå skal teste høyttalere i morgen som koster nesten 72K, og hvis jeg skal teste ut noe fra Naim så er det kanskje Ovator serien jeg bør sjekke ut nærmere :)


    Mvh

    Tom
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    231
    Antall liker
    139
    Torget vurderinger
    1
    Skal koble opp anlegget på musikkrommet igjen, men må flytte enten power eller pre forforsterkeren fra Fraim over i et Frislev rack p.g.a plassmangel.
    Pre'en har ekstern psu som står i Fraimen, så hva bør stå igjen i Fraimen?
    Kan jo bli bra det.
    Pussig med priser - det er ikke så lenge siden allae kostet ca 30 - dvs omtrent som ovator i dag....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn