Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Skal prøve å eksperimentere litt mer i tiden fremover. Har hadd nSUB stående på freq 40 og gain 60 i lenger tid. Den lave delingen og lydstyrken er sikkert en del av forklaringen på, hvorfor jeg ikke bemerker sub'en så mye i det daglige. Det har i hvert fall overrasket meg hvor lite musikk, som går under de 50 Hz, som er nSATS' nedre grense.

    Har innstilt de 6 presets på 40/60 - 45/100 - 50/60 - 50/70 - 60/60 - 45/65. Fandt i sin tid ut at 40/60 passede meg best. Det er nok på tide å prøve igjen, for å se om jeg eventuelt kan finjustere, også i forhold til forskjellige typer musikk. Fjernkontrollen til nSUB gjør heldigvis selve innstillingen til en lek. Det er mer den delen med å lytte og merke etter som tar tid.

    Har til nå prøvd sub'en 3 steder. FIkk for lite bass ved bakveggen, og for mye på sideveggen, så nå står den ved siden av venstre høyttaler (på utsiden). Her fungerer den akseptabelt, synes jeg. Vurderer dog å prøve en plassering mellom høyttalerne også. Det krever så en om-organisering af isoblue rack'et (fra to til en søyle) først, noe jeg ikke har hadd så veldig lyst på å gå i gang med. Mest fordi jeg liker rack'ets visuelle fremtoning, som det står i dag.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei Ketil B. Takk for interessant erfaringer (og nytt hjem til PSUen) :)

    Har tatt meg en pause på strømfilteret. Kjøpte meg et kombinert filter/vern til 199 kr på Clas Ohlson. Mine ører (som har sine klare begrensninger) har ikke hørt noen lydforskjeller i den ene eller andre retningen. Skal koble litt til og fra å høre om jeg opplever noen forskjeller, så får jeg på sikt bestemme meg om jeg skal legge penger inn i filter. Er i hvert fall nå blitt bedre sikret mot lynnedslag:)

    Spennende det du skriver om underlaget. Skal teste litt å se om jeg får med meg noen forskjeller.

    Har jo blitt positivt overrasket av XPS2en. Har aldri hørt om noen ekstern strømforsyning til forsterkeriet mitt fra EC. Tenkte jeg skulle sende en mail til EC på Tau og høre hva de tenker om den saken....


    @Tomz, en rekke erfaringer herfra..

    Inspirert av et innlegg på moderforummet prøvde jeg sorbothane føtter under cd-spilleren min. CDX2 skulle i følge innleggets forfatter derved oppnå en lydmessig forbedring. For min del synes jeg effekten var negativ, lyden mistet en smule gnist og drive. Nå husker jeg ikke hvilken forstærker mannen hadde, kanskje det er den litt tungere SuperNait, som trenger mer livlighet fra CDX2, for å høres riktig ut. Eller kanskje det bare er snakk om forskjellig lydpreferenser. Uansett, nevner dette i relasjon til at du bruker Solid Tech Isoclear under enhetene dine. Du kunne prøve HDX uten, kanskje du vil like dette bedre.

    Strøm er rare greier, hos meg i hvert fall. Jeg har i flere år hadd trafo-durring i forholdsvis generende grad, og har forsøkt mye for å bli kvitt den, uten held. Har blant annet prøvd en PS Audio Humbuster, som blott gjorde lyden små-kedelig, men ikke gjorde noe for durringen. Har prøvd skjermet strømkabel (Supra Lorad) uten å oppleve forskjel (på lyd eller durring), har prøvd Power-Line uten å høre nevneverdig forskjel, og har så prøvd en Oblivion Coherence strømkabel, som kanskje ga en bitteliten forbedring av lyden.

    Jeg har egen, jordet kurs til anlegget, men opplever liten (eller ingen) forskjel på å koble på her, eller koble på felles, ujordet kurs. I øyeblikket kobles alle enhetene direkte i veggkontakt (4-kontakt), har også tidligere koblet via strømpadde til veggkontakt. Kan ikke si jeg opplever nevneverdig forskjel her heller. Skal nevnes, at det er lenge siden jeg har gjort disse sammenlikningene, så mulig resultatet i dag ville oppfattes/være anderledes. Føler dog ikke lenger det store behov for å eksperimentere (se senere avsnitt).

    Vet ikke hvor mye man skal legge i ovenstående erfaringer, er ikke sikker på strømmen er helt ok hos meg. Vil nevne, at jeg har fått foretatt strøm-måling, men det er ikke mye å komme etter der. Det meste ligger innenfor grenseverdierne, og resten kan det ikke gjøres noe med i følge leverandør.

    Du etterlyser erfaringer, her var noen :) Jeg tror tråden her kanskje lider litt av metall-trethet. Den er jo lang, og det meste har blitt diskutert mange ganger tidligere. Derutover er kanskje folk også så pass fornøyde med anleggene sine, at fokus er flyttet andre steder hen. Sånn opplever jeg det nok selv. Synes for min del, at CDX2/SuperNait/nSAT er så helstøpt/samstemt, at jeg ikke lenger føler samme behov for å beskjeftige meg med 'hardware'-delen. Bruker istedet mer tid på andre ting, livet er jo også annet enn lyd og hi-fi, heldigvis :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    det er møglig, at DR updates blir gjenomført i sverige likevell. i tyskland hos music line kommer det i gang mest sansynlig i desember. så kanskje ikke nødvendig å sende til england ? synes det kunne har vært et veldig bra alternative :)
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Hei er det noen som kan fortelle hvordan lydkvaliteten på hodetelefon utgangen på en unity er(minijack) ?Og om man degraderer signalet ved å bruke en overgang til 6.2mm plugg som er på mine Beyerdynamic t1? Mvh .
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ville ikke basere meg på det innebygde uttaket med såpass gode hodetelefoner som du har, noe 3.5mm-kontakten kanskje gir en indikasjon på. Jeg har prøvd det innebygde uttaket med både HD650 og HD800. Lydkvaliteten var god, med mye detaljering og Naim-rytme men det var som om lydbildet ikke hang helt sammen, dynamikken var ikke helt der, og det ble litt slitsomt i lengden. En Naim Headline drevet med en NAPSC eller Hicap2 gav et langt mer helstøpt inntrykk. Ikke så mye i detaljering, men i fylde og helhetspreg, vi kan vel kalle det for musikalitet (vet ikke om beskrivelsen er hjelpsom). For casual lytting med middels gode hodetelefoner er antagelig den innebygde utgangen mer enn god nok.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Hei og takk for svar,det var vel som forventet.Har bestilt et par t1 da de er testet ut tidligere(meget bra).Får prøve ut en headline om det blir for tamt ut fra maskinen.:)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4
    Hei Naim venner!
    Kort spørsmål: Hvordan merker man lydmessig at en Hicap bør recappes?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Dette går gradvis, så man merker det nødvendigvis ikke så lett. Men, det som er de klare forcene med ekstern psu vil jo forsåvidt merkes mindre. Lavt støygulv, hurtighet, hvor lett man følger musikklinjene osv. Synes du lyden generelt har blitt dårligere eller at det høres mindre ut som musikk rett og slett, da kan det jo være tiden.



    Hei Naim venner!
    Kort spørsmål: Hvordan merker man lydmessig at en Hicap bør recappes?
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    Jeg mener og ha lest tidligere i tråden at det normalt er recapping aktuelt når komponent er 10-15år gammel.
    Husker ikke helt om dette gjelder kun eldre PSU`er, er det noen som har recappet classic serien produkter ?
    Classic serien kom vel i 2002..
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    10 år for classic-serien, 15 år for 500-serien, som har høyere kvalitet på komponentene.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    På Lørdag var jeg innom Maki en tur og hjalp til med montering av en Nima arm på hans nyinnkjøpte LP12. Som takk for hjelpen fikk jeg med meg noe jeg ikke har prøvd før, nemlig nac a5. Det ble ca 7.5 meter på hver side og det må sies å være den stiveste kabelen jeg noensinne har forsøkt å jobbe med. Det var likevel verdt det! Den strammet opp omtrent alle aspektene v musikken.

    Takk til Maki!
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4
    Takker for alle svar.... tror kanskje en recapping er på trappene snart da :)
    Men jeg bør kanskje vente til de tilbyr den nye DR varianten?

    @Griffenfeldt:
    Interessant dette med NACA5. Har lyst til å prøve ut dette jeg også. Hvis det fungerer bra mellom din Naim og Harbeth's bør det vel fungere hos meg også tenker jeg.
    Hvilke kabler byttet du fra?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg brukte et sett med Chord. Usikker på hva de heter, men de er Hvite og jeg gav vel roughly 2000 kr for 2x3 meter ferdig terminert. Dvs ikke blandt de dyreste. Tror de heter Odeyssey eller noe. Maki bruker Epic som er hakket dyrere.
    Men la det være sagt at lydbildet oppleves noe grunnere og jeg måtte endre vinklingen på høyttalerene for å oppveie for det, men alt i alt opplever jeg de som "bedre" Nå har jeg en effektforsterker fra Olive-serien som sikkert er mer kilne på resistanse/kapitanse enn nyere Naim.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Takker så meget for trivelig besøk og uvurderlig hjelp, Griffenfeldt. Moro å høre at de kunne brukes.
    Mine er supertwin-versjonen da jeg kjører aktivt. Skulle gjerne hatt de iskikkelige lengder så racket kunne stått på siden som før, men det blir kostbart.
    Adapterpluggene har jeg ikke funnet, så nå er de bestilt fra flashbacksales, da blri det forhåpentligvis snart lyd ;)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Takk for linken. Som jeg hadde antatt er det gunstigere å oppgradere enn å selge og kjøpe ny slik bruktprisene er nå, evt. å kjøpe brukt for så å oppgradere eller kanskje bare glemme hele oppgraderingen. Mange pent brukte PSUer som selges rimelig for tiden.

    Litt morsomt å se at enkelte Olive-eiere er snurte fordi oppgraderingen bare gjelder nåværende sortiment, som om det er essensielt å ha DR selv om resten av anlegget har teknologi fra 90-tallet.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4
    Jeg brukte et sett med Chord. Usikker på hva de heter, men de er Hvite og jeg gav vel roughly 2000 kr for 2x3 meter ferdig terminert. Dvs ikke blandt de dyreste. Tror de heter Odeyssey eller noe. Maki bruker Epic som er hakket dyrere.
    Men la det være sagt at lydbildet oppleves noe grunnere og jeg måtte endre vinklingen på høyttalerene for å oppveie for det, men alt i alt opplever jeg de som "bedre" Nå har jeg en effektforsterker fra Olive-serien som sikkert er mer kilne på resistanse/kapitanse enn nyere Naim.
    Er nok et vesentlig poeng det du sier om at du har en litt eldre type effektforsterker (NAP180). Min Supernait er nok ikke like følsom for riktige elektriske verdier på kablene. Jeg benytter nå Chord Odyssey 2 og gjorde en liten test med Chord Signature for en stund siden. Det var desverre ikke noen suksess i mine ører. Det ble litt for fremtredende i mellomtonen og lydbildet mistet derved litt homogenitet syns jeg. Hadde bedre resultat med Organic Audio kabler, men endte opp med å beholde Odyssey 2 foreløpig pga pris. Hadde imidlertid vært veldig interessant og prøve de sagnomsuste naca5 ved anledning :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takk for linken. Som jeg hadde antatt er det gunstigere å oppgradere enn å selge og kjøpe ny slik bruktprisene er nå, evt. å kjøpe brukt for så å oppgradere eller kanskje bare glemme hele oppgraderingen. Mange pent brukte PSUer som selges rimelig for tiden.

    Litt morsomt å se at enkelte Olive-eiere er snurte fordi oppgraderingen bare gjelder nåværende sortiment, som om det er essensielt å ha DR selv om resten av anlegget har teknologi fra 90-tallet.
    Jeg har en Hicap som jeg vurderer å oppgradere og en som jeg må kjøpe som DR. Jeg reiser til Gøteborg til helgen og årets Hifi messe. Der skal Ljudtema. Skal forhøre meg og fremtidige oppgraderingsmuligheter i Sverige kontra Uk. Satser på å ta noen bilder som jeg kan publisere her i Naim tråden.

    Thomas
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Motorisert skuff på en Naim-spiller? Hva er det de røyker i Salisbury? (Ja jeg vet at CD555 har motor)

    Vet ikke helt hva jeg skal synes om UnitiLite. De har jo UnitiQute som kul og "billig" variant og Uniti 2 for de som trenger CD-spiller. Synes kanskje denne virker litt utvannet.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Greit nok at de har sine grunner. Lurer på om denne kanskje er beregnet på litt andre markeder enn de klassiske vestlige, det er jo endel land hvor det etterhvert har kommet opp en kjøpesterk middelklasse som fremdeles lytter på cd.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Da har jeg nettopp pratet med Ljudtema od det ble bestemt i går at oppgradering til DR vil bli gjort i Gøteborg av Ljuddtema. Nå skal jeg snart inn på demo og høre på NDS.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Går dette via Ljudtema i Norge, eller dealer du direkte med Gøteborg?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det må gå igjennom Odd Rune og resten på Kontrapunkt. De bestiller delene fra Uk før du sender fra deg det som skal oppgraderes slik at ventetiden blir redusert for oss.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Så Naim har altså fått kurset flere verksteder i oppgraderingsprosessen.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Tviler på at de er kurset i den forbindelse. Det er nok med de kunnskapene de har med å lodde på Naim fra før. Slo av en prat med den utskremte fra Naim HQ om fremtidige produkter bla ND555, den aktive versjonen av Ovator s400 og den etterlengtede s200. Fikk også en demonstrasjon av cd S3, NDX og NDS både med og uten 555ps.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kom med det. I want some details and I want them now ;) ( ref. George Constanza)



    Tviler på at de er kurset i den forbindelse. Det er nok med de kunnskapene de har med å lodde på Naim fra før. Slo av en prat med den utskremte fra Naim HQ om fremtidige produkter bla ND555, den aktive versjonen av Ovator s400 og den etterlengtede s200. Fikk også en demonstrasjon av cd S3, NDX og NDS både med og uten 555ps.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Tviler på at de er kurset i den forbindelse. Det er nok med de kunnskapene de har med å lodde på Naim fra før.
    Sikkert flinke folk, men det er jo begrenset hva man utfører i Gøteborg. Større inngrep gjøres i følge Naim i Salisbury, og ved lanseringen av DR ble det informert om at det kun var Naim selv som stod for denne oppgraderingen, som visst skal være en ombygging helt ned på chassisnivå. Regner med at de ikke bare slipper de andre verkstedene løs uten å gi presis informasjon, det ville være merkelig for en detaljorientert produsent som Naim.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Stover: My lipps are sealed with 7 sails..Han påpekte bare det opplagte med den nye streameren. Vi var ikke på detaljnivå, men han innrømmet at den var på vei når jeg påpekte at det var logisk at den måtte komme.
    Den aktive s400 jobbes med "as we speak" og frister meg mer enn jeg liker å innrømme!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Bach man: Nødvendig info er nok oversendt, men avgjørelsen er så fersk at jeg er den første som vet det. Jeg er enig med deg, men stoler på at både Ljudtema og Naim vet hva de gjør her. Fikk forresten utlevert den diskre regulatoren for et nærmere øyesyn i dag. Det står vel 2 stk av den i Hicap. Representanten forklarte meg at det faktisk er Hicap som har hatt størst lydmessige utbytte av overgangen til diskre regulatorer.
     
    Sist redigert:

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Og så kan den brukes til så mye! Trenger ikke å stå i hovedanlegget, men kan kobles til datamaskinen, TVen eller står på soverommet.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jada, fikk en visst inntrykk, men ikke nok til å oppleve de som "et must" For å være helt ærlig så vet jeg ikke om streamerene vil passe meg og mitt behov riktig enda. Hadde de kommet med en transporter/streamer combo så hadde det muligens stillt seg annerledes, men som et rent streamerprodukt føler jeg ikke at de har noe som appelerer riktig enda.Det er kun basert på lyttevaner/datakunnskap o.l
    Lydmessig er det som på messer flest når ting blir demonstrert. Det er litt vanskelig å detektere store forskjeller når vi sammenlignet cds3,ndx og nds med xps og 555ps.
     

    bardamu

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2010
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Jeg har eldre Naim utstyr fra siste halvdel av åttitallet, NAC42,5/HI-CAP/NAP110. Hi-Capen er fra tidlig 2000-tallet, forsterkerne er fra 86-87. Jeg har vært eier av dette i halvannet år og ingen av komponentene virker å ha vært til service.

    Jeg betviler ikke lydgevinsten ved å få recappet og overhalt utstyret. Men jeg betviler heller ikke at regningen fra å sende det til Salisbury blir høy. Jeg har fått et overslag på underkant av 10.000 kroner. Dette er mer enn jeg kan bruke på dette anlegget for øyeblikket, og jeg er i tvil om jeg kan forsvare å bruke så mye på et så gammelt anlegg. En får tross alt mye god brukthifi for salgsprisen + 10.000 kroner.

    Hva tenker dere? Bør jeg gå for full pakke på Salisbury? Bør jeg droppe det? Finnes det andre alternativer?
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Så vidt jeg vet kan recapping gjøres i Norge. Det gir jo litt lavere transportutgifter. Jeg aner ikke hva recapping gjør med lyden, men antar det betyr ganske mye. Jeg hadde en 10 år gammel Audiolab c+p som jeg prøvde i anlegget. Den ble rundspilt av en rotell-forsterker til 4.000. Det hadde den ikke blitt 10 år tidligere! Jeg ville prøvd med en komponent først, og sett resultatet.


    Jeg har eldre Naim utstyr fra siste halvdel av åttitallet, NAC42,5/HI-CAP/NAP110. Hi-Capen er fra tidlig 2000-tallet, forsterkerne er fra 86-87. Jeg har vært eier av dette i halvannet år og ingen av komponentene virker å ha vært til service.

    Jeg betviler ikke lydgevinsten ved å få recappet og overhalt utstyret. Men jeg betviler heller ikke at regningen fra å sende det til Salisbury blir høy. Jeg har fått et overslag på underkant av 10.000 kroner. Dette er mer enn jeg kan bruke på dette anlegget for øyeblikket, og jeg er i tvil om jeg kan forsvare å bruke så mye på et så gammelt anlegg. En får tross alt mye god brukthifi for salgsprisen + 10.000 kroner.

    Hva tenker dere? Bør jeg gå for full pakke på Salisbury? Bør jeg droppe det? Finnes det andre alternativer?
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    For 10.000,- er man farlig nær en brukt XS. Ville spart pengene. Hadde eg hatt ein Nait2 og kun den, kaaanskje.
    Utlegget for recapping får du nok ikkje igjen ved bruktsalg. Og gammal Naim flyr ikkje ut døra (been & done).
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kan hende bør en finne ut av hva en liker lydmessig? Hva kan en Nait XS tiby, kontra det du har? Dersom du er fornøyd kan det være verdt det.
    Om kun pris er en issue, er vel valget enkelt.

    Kjenner ikke til noe verksted i Norge som utfører recap. Vet forøvrig at DR oppgradering gjøres i Gøteborg og da er også recap. utført.

    Mvh


    For 10.000,- er man farlig nær en brukt XS. Ville spart pengene. Hadde eg hatt ein Nait2 og kun den, kaaanskje.
    Utlegget for recapping får du nok ikkje igjen ved bruktsalg. Og gammal Naim flyr ikkje ut døra (been & done).
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn