NAD sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    I N330 er effekten 80 watt i 4 Ohm, mens i C700 er det oppgitt 80 watt i 8 Ohm. Merker du noe forskjell der, Tunghørt?
     

    Siek

    Medlem
    Ble medlem
    31.08.2020
    Innlegg
    35
    Antall liker
    18
    Sted
    Lillestrøm
    NAD M12 m/ MDC HDM- 2 utfordringer, lyd slår inn/ ut ut ved bytte av kanal og pausesendinger..

    Apple tv - Hdmi 1 Connect-boks Samsung TV -og Hdmi 2 (ARC) TV kablet til HDM inngang 4 (ARC) på MDC HDM 2 / NAD M12

    Om jeg bytter kanal ved streaming av nett-tv eller det spilles et par reklamesnutter før visning av program, kutter lyd og slår inn igjen mellom 1 - 2 sek, fler som har denne utfordring? Alle enheter satt opp med lydvalg PCM

    Alterntivt koble Apple TV HDMI 1 på MDC HDM-2 og HDMI 4 til HDMI 2 TV (ARC)?
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Var NAD venn på 90 tallet med 2700 THX og preamp jeg ikke husker navnet på. Falt i hjemmekinofella etter 2005...
    Tilbake som NAD venn igjen. En 2700 THX anskaffet og oppgradert litt (byttet elektrolytt-kondensatorer og rele i utgangen). Brukes sammen med flotte Dali 104. Er min tidsmaskin tilbake til 90tallet :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Dali 104 også. Og masse NAD.
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Etter salget av M25 for 1,5 år siden så havnet det nå etterhvert en M27 inn døra her. Ikke fått hørt så mye enda men.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Anskaffet en NAD M51 dac for et par måneder siden, veldig fornøyd 👍🏻 Dette var vel første stereo-dac som kom med hdmi inn og utganger. Merkelig at dette ikke ble mer utbredt. Hdmi er vel i praksis som et balansert signal å regne. Mange som kjører signalet via TV-en nå til dags som tapper lydsignalet ut igjen via toslink hadde sluppet dette. Bare et tankekors «kvelden før dagen» 🌙

    4F9465EA-35BF-4DF6-A63A-CB002082347A.jpeg
     
    Sist redigert:

    havards

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    32
    Jeg har et prosjekt gående på å redusere antall bokser i hifi/kino-anlegget, samt forenkle betjeningen slik at flere enn bare meg i husstanden tør sette seg ned for å forsøke få ut noe lyd og bilde.
    I den forbindelse røk jeg på et bruktkjøp på en Lyngdorf MP40, som erstatter 4 av dagens dingser. Nå trenger jeg en noenlunde matchende effekt på minst 6 kanaler. Da peker både NAD M28 og 27 seg ut som kandidater. M28 er dyr, og på papiret state of the art med Purifi teknologi, men har lest om noen betenkeligheter vedr. intern lay out (risk for varmebelastning på noen kondensatorer) og signal/støy-målinger som ikke lever helt opp til forventningene. M27 med ncore blir fort noen år gammel på bruktmarkedet, men er kanskje et vel så godt kjøp… Har ikke sett noen lydmessig sammenligning av generasjonene, noen som har en oppfatning om det eller andre aspekter ved valget?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Havards: Hvilke høyttalere bruker du? Hvis også de har noen år på terminalene, kan det være vel så lurt å samtidig oppgradere dem- til en aktiv, balansert type. Du har oppdaga at MP40 er smekkfull av XLRer bakpå? Fordelen med dem er todelt: Ekstremt god støykansellering og muligheten for svært lange kabelstrekk uten ekstra støy- det klarer aldri RCA. Enda råere forenkling , da forsterkerne til aktive høyttalere er innebygde i dem. Genelec, Focal AE, aktivt PMC..den veien..
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    havards

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    32
    Havards: Hvilke høyttalere bruker du? Hvis også de har noen år på terminalene, kan det være vel så lurt å samtidig oppgradere dem- til en aktiv, balansert type. Du har oppdaga at MP40 er smekkfull av XLRer bakpå? Fordelen med dem er todelt: Ekstremt god støykansellering og muligheten for svært lange kabelstrekk uten ekstra støy- det klarer aldri RCA. Enda råere forenkling , da forsterkerne til aktive høyttalere er innebygde i dem. Genelec, Focal AE, aktivt PMC..den veien..
    Jeg har relativt nybygde 2-veis linjekilder i front i tillegg til bak/side med samme elementer, i tillegg til 1 stk sub som snart skal bli 2. Kun sub er aktiv, prøvde å få klemt inn Hypex fa-serie i de øvrige men fikk ikke plass slik konstruksjonen ble med optimalisert WAF. Fungerer overraskende bra lydmessig, og forblir nok slik i overskuelig framtid.
     

    Tears

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2018
    Innlegg
    134
    Antall liker
    64
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har samlet sammen en hel del klassiske NAD forsterkere gjennom de siste årene. Problemet er at alle går til helvete før eller siden. Jeg har pr. nå NAD 218, 208, 3220PE og 3020 som ikke virker. Jeg tenker å få fikset disse opp nå og ha en fast rulleringsplan på bruk, slik at de ikke bare står i hylla hele livet.

    Lokalt der jeg bor på Sørlandet så har jeg Elesco som elektroverksted. Hva tenker dere om reparasjon av disse? Hva koster det å bytte en kondensator eller to?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.906
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Du må regne med en timepris på 1000-1200kr på et elektroverksted, og minimum en times arbeid. Så om jeg vil regne det som veldig lønnsomt på 3220 og 3020 er jeg ikke helt sikker på, men ting elktriverkstedet og spør hva de tar. 218 og 208 er vesentlig mer kostbare, så da kan en reparasjon være lønnsom.

    Johan-Kr
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.466
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen her med NAD M3 som vurderer å selge?
    Send meg i så fall en PM 👍🏻
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Regn med du har sjekket finn? Ligger 3 stk der
    Takk for tips, men har sett dem :)
    Har også vært i kontakt på 2 av dem.

    Den ene er delvis defekt.

    En annen er selger eier nr 2 og aner ikke alder. Den har også stått ubrukt i mange år og selger har ikke testet å bruke den. Bor langt unna og har ikke eske til sending.

    Er i dialog med sistemann som skal ha 12.000, dette er dog 3-5.000 mer enn hva de normalt sett har gått for siste året.

    Så derfor tenkte jeg bare å legge ut en melding i tilfelle noen gikk med tanker om å teste noe nytt 🙂
     

    Atleee

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Hei folkens!

    Er det noen som er interessert i et sett med XLR Y-kabler for brokobling av M22? (v1)
    AudioQuest Water, tykke beist som kostet 8796,- for settet. De var inne til service hos AQ i fjor da det var dårlig kontakt i den ene pluggen.
    Disse er koblet spesifikt for brokobling av disse forsterkerne basert på PDFen som ligger på nett og tidligere i denne tråden.

    EDIT: La til litt detaljer
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens!

    Er det noen som er interessert i et sett med XLR Y-kabler for brokobling av M22? (v1)
    AudioQuest Water, tykke beist som kostet 8796,- for settet. De var inne til service hos AQ i fjor da det var dårlig kontakt i den ene pluggen.
    Disse er koblet spesifikt for brokobling av disse forsterkerne basert på PDFen som ligger på nett og tidligere i denne tråden.

    EDIT: La til litt detaljer
    Hjemmelaget etter oppskrift fra NAD teknikker / support :) kostet ikke rart noen få hundrelapper .
    M22 kabel.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Atleee

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Jeg har nå engang disse dyre fra Audioquest som jeg fikk med da jeg kjøpte forsterkerne. Tenkte kanskje noen ville være interessert i å kjøpe dem for en vesentlig billigere penge.
    Send meg en melding i så fall, ellers klipper jeg dem og lager vanlige XLR kabler av dem som jeg kan bruke selv :)
     

    Atleee

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Er det noen med bedre elektronikkunnskaper enn meg som vet om det er mulig å bruke disse til brokobling på RCA utganger med en overgang?
    Har en integrert forsterker uten XLR på pre out, og tør ikke prøve uten å vite at jeg ikke ødelegger noe :oops::D
     
    Sist redigert:

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Hva med å spørre NAD direkte er tross alt litt tryggere , en et svar fra et tilfeldig orakel .
    PDF anvisningen over var den jeg fikk , jeg bad ikke om spesifikk tilkobling for xlr eller rca så det kan jo virke som dette kun gjøres kun over balansert .
    Send en mail til teknisk support hos NAD så for du sikkert et raskt og rett svar :)
     

    Atleee

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Jeg spurte NAD om noe annet vedrørende disse kablene tidligere, og fikk til svar at dette ikke var en offisielt støttet løsning av NAD. Tenkte derfor å lufte det med oraklene her :D Jeg sender en mail til dem også nå, kan jo hende jeg møter en mer hjelpsom kundebehandler :)
     

    Atleee

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Jeg husket litt feil fra den nevnte mailen, her er det de skrev:

    Please be advised that we have never sold any cables for this application.
    We did indeed design a schematic for cables that should allow for bridging which you have found it seems;
    I have attached the schematics here for your convenience.

    Vedlegget var PDFen som ligger over her.

    Hører med NAD og ser hva de sier, takk for svar :)
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg husket litt feil fra den nevnte mailen, her er det de skrev:

    Please be advised that we have never sold any cables for this application.
    We did indeed design a schematic for cables that should allow for bridging which you have found it seems;
    I have attached the schematics here for your convenience.

    Vedlegget var PDFen som ligger over her.

    Hører med NAD og ser hva de sier, takk for svar :)
    Lykke til legger ved et bilde av eldre stabel ( spiller like bra uten brokobling synes me )

    99.JPG
     

    Atleee

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Heisann det var litt av en stabel :D
    Hva drives av dette lille kraftverket?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg skaffet meg et par NAD produkter. Og som vanlig snubler NAD litt her og der.. men alt i alt bra!
    NAD M33:
    Mangler XLR ut (jævlig rart, da den er "beregnet" å brukes med M23...).
    Ikke USB inn i 2023!!!! SKJERPINGS
    ROON... kan være utrolig rar oppførsel. Spesielt når Dirac er aktiv... Selv om jeg bruker ekstern player gjennom Coax, så kan det forekomme skurr og skipping... BlueOS får litt av skylda, av en eller annen merkelig grunn kan en midlertidig løsning være å "resynce" bibliotekene :p. Uten at det egentlig har noe med ROON å gjøre. Tror dog "min" beste løsning til nå er å satt ned headroom i roon til -5dB....
    Støtter ikke 88hz filer?!
    VU meterene ser ikke spesielt bra ut?!

    NAD C658:
    Virker da å være "samme" produkt som M33 i kjipere drakt? Samt er bare en PREAMP/DAC, som faktisk tar 88hz filer... Igjen... INGEN USB!
    Samme Roon oppførsel som over (kablet, wifi... samme resultat, og det funker bra mot Buchard i150 ampen min :)).

    Buchard spiller klart bedre når Dirac utelukkes, mer fylde og kjøtt på notene liksom. Men idet Dirac slås på.. holly mama!

    OBS! Bluesound er nå "Roon ready".. men kun over Airplay(1 og 2?!), og her er det begrensinger i kvaliteten på fila..... Derfor bruker jeg en ekstern player gjennom Coax.. som delvis funer, men som NAD kødder litt til for som dere kan lese om over her...

    USB kan kjøpes som tilleggs kort... til 6500kr!! Hva F!!! Dette er RAN!

    MEN, jeg har blitt totalt forselsket i Dirac Live (full version!!!). Dæven døtte og det funka da :p. Synd det knoter til Roon avspilleren min litt.... Bluesound er sikkert knallfint, men litt uvant brukergrensesnitt kontra Roon.

    Igjen, NAD er så vanvittig tett på noe skikkelig bra! men pokker, dem snubler også "litt". Virker som at de har for lite "datakraft" til tider..

    Men subwoofer integrering inneholder lav og høypass filter :). Ser det er diskutert tidligere, men det kan ha kommet med en senere oppdatering. Funker her iallefall.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Heisann det var litt av en stabel :D
    Hva drives av dette lille kraftverket?
    3 stkB&W ct 7.3 /2 stk ct 7 4
    Et par Vaf i66 signature dette var en del av et Auro 3D oppsett , focal sopra 1 ble drevet av prima luna power rør amp( b&wdb1d klarer seg selv på egenhånd ) :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg skaffet meg et par NAD produkter. Og som vanlig snubler NAD litt her og der.. men alt i alt bra!
    NAD M33:
    Mangler XLR ut (jævlig rart, da den er "beregnet" å brukes med M23...).
    Ikke USB inn i 2023!!!! SKJERPINGS
    ROON... kan være utrolig rar oppførsel. Spesielt når Dirac er aktiv... Selv om jeg bruker ekstern player gjennom Coax, så kan det forekomme skurr og skipping... BlueOS får litt av skylda, av en eller annen merkelig grunn kan en midlertidig løsning være å "resynce" bibliotekene :p. Uten at det egentlig har noe med ROON å gjøre. Tror dog "min" beste løsning til nå er å satt ned headroom i roon til -5dB....
    Støtter ikke 88hz filer?!
    VU meterene ser ikke spesielt bra ut?!

    NAD C658:
    Virker da å være "samme" produkt som M33 i kjipere drakt? Samt er bare en PREAMP/DAC, som faktisk tar 88hz filer... Igjen... INGEN USB!
    Samme Roon oppførsel som over (kablet, wifi... samme resultat, og det funker bra mot Buchard i150 ampen min :)).

    Buchard spiller klart bedre når Dirac utelukkes, mer fylde og kjøtt på notene liksom. Men idet Dirac slås på.. holly mama!

    OBS! Bluesound er nå "Roon ready".. men kun over Airplay(1 og 2?!), og her er det begrensinger i kvaliteten på fila..... Derfor bruker jeg en ekstern player gjennom Coax.. som delvis funer, men som NAD kødder litt til for som dere kan lese om over her...

    USB kan kjøpes som tilleggs kort... til 6500kr!! Hva F!!! Dette er RAN!

    MEN, jeg har blitt totalt forselsket i Dirac Live (full version!!!). Dæven døtte og det funka da :p. Synd det knoter til Roon avspilleren min litt.... Bluesound er sikkert knallfint, men litt uvant brukergrensesnitt kontra Roon.

    Igjen, NAD er så vanvittig tett på noe skikkelig bra! men pokker, dem snubler også "litt". Virker som at de har for lite "datakraft" til tider..

    Men subwoofer integrering inneholder lav og høypass filter :). Ser det er diskutert tidligere, men det kan ha kommet med en senere oppdatering. Funker her iallefall.
    Da NAD M22 var gjeldende hadde den forforsterkeren M12 som makker. Ser ut til at de fornyet M22 men ikke M12, slik at det pr i dag kun er M33 som er er mulig makker i Masters-serien.

    Enig i at det er litt rart at USB ikke er standard, men siden forsterkeren kom i 2020 og ikke er blitt oppdatert - så må du skrive at det er for dårlig å ikke ha usb i 2020 😉
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.328
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    USB som lyd transport er uansett utdatert, personlig så brukte jeg det selv for 10-15 år siden og det er en standard som ikke har endret seg på godt over 20 år mersom. Idag så blir det ikke brukt USB lengre her. HDMI brukes til både lyd og bilde, der støttes det dessuten flere kanaler ukomprimert. BluOS integrert møter mine behov for musikk, hvis ikke så har man HDMI som kobles til TV og alt det andre tilbehøret kobles også til TV.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    USB som lyd transport er uansett utdatert, personlig så brukte jeg det selv for 10-15 år siden og det er en standard som ikke har endret seg på godt over 20 år mersom. Idag så blir det ikke brukt USB lengre her. HDMI brukes til både lyd og bilde, der støttes det dessuten flere kanaler ukomprimert. BluOS integrert møter mine behov for musikk, hvis ikke så har man HDMI som kobles til TV og alt det andre tilbehøret kobles også til TV.
    Hva er begrensnigene i USB ? Syns da det har fungert knirkefritt. Men HDMI og nyere teknologi er jo selvsagt velkommen :). Hadde håpet jeg kunne sette opp Chromecast med ARC støtte ut, da kunne den fungert rett i M33 som lyd streamer ;). Men ser ikke ut som at Chromecast har ARC mulighet... Er nok forbeholdt TV...

    Nå bruker jeg optisk ;)

    Bluesound er fint det, men er noe med brukergrensesnittet til Roon som gjør at det er "vanskelig" å gå tilbake til noe annet, samt Roon funker på så mange forskjellige enheter :p. BS funker kun på BS ;).
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.328
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    Hva er begrensnigene i USB ?
    De fleste bruker vel USB Audio class 2 nå, her har man stereo med 192KHz, class 1 er halvparten. Bruker man USB Audio class 3, så har man doblet denne båndbredden fra class 2, men da bruker man USB-C stort sett da den er utviklet for smart telefoner og å bruke mindre strøm. Båndbredden satt av USB standardene 2, 3, 3.1 etc. må ikke forveksles med USB Audio class, da Audio er en encapsilering av lydprotokoll innen USB protokollen. Men ja, USB Audio har endel begrensninger i båndbredde selv om det holder for stereo forsåvidt. Drivere er et stikkord her også, sammen med hardware som kobles til PC som må bruke disse driverne.
     

    Neo

    Medlem
    Ble medlem
    31.07.2021
    Innlegg
    20
    Antall liker
    8
    Sted
    Oslo
    Da har jeg skaffet meg et par NAD produkter. Og som vanlig snubler NAD litt her og der.. men alt i alt bra!
    NAD M33:
    Mangler XLR ut (jævlig rart, da den er "beregnet" å brukes med M23...).
    Ikke USB inn i 2023!!!! SKJERPINGS
    ROON... kan være utrolig rar oppførsel. Spesielt når Dirac er aktiv... Selv om jeg bruker ekstern player gjennom Coax, så kan det forekomme skurr og skipping... BlueOS får litt av skylda, av en eller annen merkelig grunn kan en midlertidig løsning være å "resynce" bibliotekene :p. Uten at det egentlig har noe med ROON å gjøre. Tror dog "min" beste løsning til nå er å satt ned headroom i roon til -5dB....
    Støtter ikke 88hz filer?!
    VU meterene ser ikke spesielt bra ut?!

    NAD C658:
    Virker da å være "samme" produkt som M33 i kjipere drakt? Samt er bare en PREAMP/DAC, som faktisk tar 88hz filer... Igjen... INGEN USB!
    Samme Roon oppførsel som over (kablet, wifi... samme resultat, og det funker bra mot Buchard i150 ampen min :)).

    Buchard spiller klart bedre når Dirac utelukkes, mer fylde og kjøtt på notene liksom. Men idet Dirac slås på.. holly mama!

    OBS! Bluesound er nå "Roon ready".. men kun over Airplay(1 og 2?!), og her er det begrensinger i kvaliteten på fila..... Derfor bruker jeg en ekstern player gjennom Coax.. som delvis funer, men som NAD kødder litt til for som dere kan lese om over her...

    USB kan kjøpes som tilleggs kort... til 6500kr!! Hva F!!! Dette er RAN!

    MEN, jeg har blitt totalt forselsket i Dirac Live (full version!!!). Dæven døtte og det funka da :p. Synd det knoter til Roon avspilleren min litt.... Bluesound er sikkert knallfint, men litt uvant brukergrensesnitt kontra Roon.

    Igjen, NAD er så vanvittig tett på noe skikkelig bra! men pokker, dem snubler også "litt". Virker som at de har for lite "datakraft" til tider..

    Men subwoofer integrering inneholder lav og høypass filter :). Ser det er diskutert tidligere, men det kan ha kommet med en senere oppdatering. Funker her iallefall.
    Hei,

    Jeg bruker også C658 (og en C298 som effektforsterker). Det funker helt fint å bruke innebygd streamer (Bluesound) som styres via Roon. BS appen bruker jeg kun ved behov for oppdatering. Jeg har koblet til kablet nett og opplever ikke å måtte bruke Airplay, men kanskje jeg misforstod deg?

    Det er stabilt og låter riktig bra synes jeg og Dirac gjør det enda bedre!

    neo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn