orso skrev:
Er det mannen som stadig spøker sarkastisk med meg og andre og attpåtil driver med baksnakking av enkelte på hifisentralen i egen anleggs tråd? Ja RoDa, jeg synes både dine bidrag og Impulse sine er en særdeles dårlig reklame for Fidelity.
Hvorvidt jeg funker som god eller dårlig reklame for Fidelity er noe som redaksjonen får vurdere og deretter bestemme seg for om de trykker artikler fra meg eller ikke. Du har i så måte sagt ditt, og jeg tror de fleste av dem leser på HFS.
Sleivsparkene i egen tråd står jeg for. Litt humoristiske håper jeg da de er.
Jeg tror det som gjør folk engasjerte i forhold til dine innlegg er at de legges frem som sannheter. (Eller oppfattes sånn)
Andre veien tror jeg at folk som insinuerer at dine meninger kommer fra lite erfaring lager like mye engasjement(opphisselse) andre veien.
Selv kan jeg for eksempel si (uten å tråkke på noen tær, håper jeg) at anlegget til Vadseth er så mye mer realistisk enn tkr sitt at det nærmest er skremmende. Begge er selvsagt langt unna hva jeg med begrensede midler får til her hjemme.
(Jeg tror rommet til Vadseth gjør mye av forskjellen mellom hans og tkr sitt oppsett, bare så det er sagt!)
Vi har vanskelig for å bli enige på et internettforum, men jeg er overbevist om at hadde vi møttes så hadde vi kunne diskutert saklig og til og med funnet mange områder vi kan enes om. Så forskjellige er tross alt ikke vi hifi-interesserte, vi deler samme gleden for musikk og god lyd.
Verken du eller jeg sitter med fasiten på hva som er best lyd, til det har vi for lite erfaring med kostbart utstyr i eget rom/oppsett.
Jeg har hørt at begge løsninger kan komme langt, men vet ikke helt hva jeg ville satset på dersom penger ikke var et poeng.
Merkelig nok trekkes jeg mer mot DEQX enn Audiolense. Trenger kanskje mer erfaring med Audiolense for å bli overbevist?
Jeg har hørt herlig gode oppsett som koster rundt halvmillionen, men det vil aldri bli oppsett for meg så jeg slår meg med ro med å nyte dem der og da.
For de aller aller fleste av oss blir stereoanleggenes optimalisering kompromittert av plassering og budsjett.
Hvilke kompromiss vi innfører blir basert på hva vi synes låter best, basert på våre egne erfaringer.
Jeg har funnet mitt kompromiss med et "vanlig anlegg", for andre blir det for store avvik og de må til med korreksjonsløsninger for å kunne leve med lyden. Dette blir alt for individuelt til å skrive fasit.
I beste mening, livet er for kort til å krangle.
Mvh
Rolf