Nå har jeg gjort det ;D VPI TNT og Airtangent!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Selgeren av min DV pickup har en XX2 mkII med 60 timer på nåla til 899$ pluss frakt (rundt 30$ med Fedex). Bare for å friste deg litt Valentino :) Veil. pris 13900 hos Audioroyal... Er det rart man fristes til hasardiøse kjøp ???
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Oi oi,! Da er XV-1s landet på Gardermoen... Noen som har erfaringer med Fedex og hvor lang tid det tar fra fuglen er landet, til den banker på døren? Den er vel her mandag :p Så kan jeg sitte på høstferie og lengte hjem til juvelen min :( Ja ja, da er den garantert i hus når jeg kommer hjem igjen. Masse å glede seg til da! Fri og god tid til justeringer og lytting!!
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Det blir spennende! Du tok en mandig avgjørelse; herlig om den nå betaler seg. Du lever virkelig opp til nicket ditt, gut_man!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    Oi oi,! Da er XV-1s landet på Gardermoen... Noen som har erfaringer med Fedex og hvor lang tid det tar fra fuglen er landet, til den banker på døren? Den er vel her mandag :p Så kan jeg sitte på høstferie og lengte hjem til juvelen min :( Ja ja, da er den garantert i hus når jeg kommer hjem igjen. Masse å glede seg til da! Fri og god tid til justeringer og lytting!!
    Jeg kan passe på den så lenge jeg gut!

    Ingen fare med det ;) ;D
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Blir ganske spænende at følge med i denne tråd,har ikke selv investeret i vinylrig endnu men tror jeg kunne finde på dette efter at have hørt et godt set-up hos en forhandler. Har også en aftale med en gut som har en VPI som jeg kan komme og høre. Så suger information til mig. :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da har Shadow vært og fikset armliften min! Så nå kjører armen heis ;D Dritstilig! Det eneste som mangler nå, er litt forskning på den automatiske utløseren som utløser liften når plata er slutt. Det mente Shadow skulle la seg fikse neste gang han stakk innom ;D. Herlig når ting ordner seg... Og det var herlig å få på plass armliften før XV-1s settes i drift neste uke, det var litt vinglete å manøvrere manuelt. Det er ikke 2b versjonen av Airtangent laget for! Slenger med et bilde av vidunderet:
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ser fint ut dette. :)

    Den skåla med blå svamp? i til høyre for spilleren......
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Det er luftfukteren det. For å redusere statisk elektrisitet! Anbefaling fra Van den Hul, som faktisk er ganske effektiv. Må visst etterfylle vann, for der er tørt som en ørken!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    gut_man skrev:
    Det er luftfukteren det. For å redusere statisk elektrisitet! Anbefaling fra Van den Hul, som faktisk er ganske effektiv. Må visst etterfylle vann, for der er tørt som en ørken!
    Tenkte det måtte være noe slikt ja :)
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Grattis Gut_Man

    Er litt hinsides dette....RÅTT er rette ordet

    Tror du koser deg nå.... ;D
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    En slik "luftfukter" virker utmerket.

    Det ser vakkert ut gut_man.

    ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm....

    Dette var spennende :)

    I dag har jeg vært på en liten utflukt...... Med meg hjem hadde jeg noe seriøst spennende greier!!
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Grattis m ny PU!! ;D

    Ser ut til at kompisen i Japan leverte det han lovet også...

    Da vet vi hvordan kvelden din forhåpentligvis kommer til å utarte seg.
    ENJOY!

    Edit:
    Beklager.
    Var så gira på at dette var gut_m sin PU at jeg ikke la merke til at det var FallenA som hadde mottatt denne for gut_m :-[
    Men kos deg mens du kan FallenA ;)
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Klarer du levere den fra deg ;D ;D ;D

    Mvh
    Geir
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer gut_man!

    For å stille nevrosene dine, siden du tross alt er på høstferie med din kone, og de små..... Da kan jeg fortelle at den ved inspeksjon ser 100% ut, og at den kom meget godt pakket.
    Hvordan den spiller kan jeg bare forestille meg, men du får ha noe å se frem til når du kommer hjem i morgen kveld ;D
     
    H

    hordasped

    Gjest
    La nå gutten få komme hjem fra Bergen.

    Gut_Man har vært innom og lyttet på det Active systemet,nevnte dette med sin nye ervervelse..

    Blir bare mer og mer hinsides den riggen til Gut_Man
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Himmelsk transducer! Og så i byen hvor jeg vokste opp da!
    Hvem har lyst til å finne ut hvordan den trives i en Well Tempered Classic V? Parelius?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jippi! Indoneseren bløffa ikke, det ser da vitterlig ut som om han infrir alle løfter ;D Måtte få FallenA til å hente pickupen på postkontoret for meg, og foreta en inspeksjon av tilstanden. Han har ikke bare inspisert, men også dokumentert på en imponerende måte! Denne ser jo strøken ut. Det burde den jo forsåvidt også gjøre, ettersom selger hevdet at den bare var demobrukt i en/to timer. Gleder meg fryktelig til å komme hjem og få montert den i Airtangent armen min nå! Dette blir nesten som julekvelden. Må nok innvies med andakt (les musikk) og Lagavulin i morgen kveld ;) Så må jeg vel la den få noen timer til å modnes, og til å eksperimentere frem rett VTA, VTF osv. før jeg deler mine inntrykk.... OK, da kanskje jeg ikke klarer å dy meg, og må fortelle litt om førsteinntrykket da ;) Takker FallenA for at du hjalp meg å stille mine nevroser for innholdet i pakken! Du er selfølgelig invitert som hedersgjest til jomfrulytten :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg måtte jo gjøre hva jeg kunne for å stille de verste nevrosene til en "svirebror" ;)
    Og syntes at noen sexy bilder var på sin plass!
    Ellers så gleder jeg meg til jomfru lytten, men jeg regner med at en PU i denne klassen trenger mer en en vanlig finjustering før den er "på plass". En drøss med innspillingstimer bør den jo også få før noen premature konklusjoner trekkes ;)
    Jeg gleder meg nemlig stort til at vakta mi er over neste onsdag, PU er kommet inn i systemet på en måte som den fortjener, og at du har mer igjen av det brune i glasset som du snakker om ;D
    Jeg regner med at du greier å skvise inn en av dine HiFi gale i nabolaget for justering av nevroser, og lytting til deilig vinyl!

    BTW!

    Hadde ikke denne gjort seg som avatar? ;D





     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Godt forslag, men bildet gjorde seg best i full størrelse. Tok oppfordringen din FallenA om å få pickupen i avataren da....
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    LEKKERT!! ;D

    Men jeg trodde DV klubben brukte lekre kvinnfolk i avatarene sine ;)
    (DV XV-1 er jo mer som et skikkelig mannfolk å regne)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer gut_man. Dette kan du se frem til. En fantastisk sak, min favoritt!!!!!

    Ellers ikke nødvendigvis enig med FallenA i at den trenger mer enn vanlig finjustering før den er "på plass". Jeg har hatt DV Te Kaitora Rua, Shelter 90X, Koetsu Urushi, Benz Ruby3, Lyra Argo og Denon 103 innom det siste året og må si at jeg faktisk finner XV-1s å være den minst kritiske. Det vil si, den responderer positivt på justeringene i like stor grad som de øvrige, men den er ikke avhengig av dette "ene punktet" for å lage musikk og ikke låte horribelt. Den sporer hos meg formidabelt, bedre enn noe jeg har vært borti, og det uten finurlig justering faktisk. Har hatt tre ulike XV-1s innom, og det gjaldt dem alle.... det er ingen selvfølge for pickuper i prisklassen.

    Dette er ikke en oppfordring til å la være å justere, snarere tvert imot. Poenget mitt var at den låter relativt bra rett ut av boksen, og den låter flott selv om du ikke har vært pinlig nøyaktig.
    (Gjelder for de armer og kombinasjoner jeg har testet, hvordan det funker i andre systemer vet jeg ikke, men det låter jo fortreffelig hos Parelius også).

    Velkommen i klubben gut_man!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fosse skrev:
    Gratulerer gut_man. Dette kan du se frem til. En fantastisk sak, min favoritt!!!!!

    Ellers ikke nødvendigvis enig med FallenA i at den trenger mer enn vanlig finjustering før den er "på plass". Jeg har hatt DV Te Kaitora Rua, Shelter 90X, Koetsu Urushi, Benz Ruby3, Lyra Argo og Denon 103 innom det siste året og må si at jeg faktisk finner XV-1s å være den minst kritiske. Det vil si, den responderer positivt på justeringene i like stor grad som de øvrige, men den er ikke avhengig av dette "ene punktet" for å lage musikk og ikke låte horribelt. Den sporer hos meg formidabelt, bedre enn noe jeg har vært borti, og det uten finurlig justering faktisk. Har hatt tre ulike XV-1s innom, og det gjaldt dem alle.... det er ingen selvfølge for pickuper i prisklassen.

    Dette er ikke en oppfordring til å la være å justere, snarere tvert imot. Poenget mitt var at den låter relativt bra rett ut av boksen, og den låter flott selv om du ikke har vært pinlig nøyaktig.
    (Gjelder for de armer og kombinasjoner jeg har testet, hvordan det funker i andre systemer vet jeg ikke, men det låter jo fortreffelig hos Parelius også).

    Velkommen i klubben gut_man!
    Takker Fosse! Når det gjelder justeringer, er jeg jo så heldig å eie en tangential arm, som kun fordrer rett overheng, VTA, VTF og Azimuth. Jeg finner det ganske mye enklere å justere inn pickuper i tangentialarmer kontra radialarmer. Uansett kommer jeg til å eksperimentere en del. Og jeg pleier å være ganske påpasselig med å få justert skikkelig. Pleier endatil hente inn second opinions ang. instillinger.

    Har lest mye sterke meninger om VTF på AudiogoN, og har vel tenkt å starte med 2.0 VTF og 90grader VTA. Så får jeg heller etterjustere litt etterhvert. Finner ingen omtaler om anbefalte innstillinger til Airtangent armer noe sted. De fleste beskrivelser gjelder VPI armer og Graham armer. Ellers er det godt å høre fra dere som har erfaring med pickupen, at den ikke er superkritisk. Har jo lest om enkelte high end VdH pickuper som er så kritiske at enkelte gir dem opp! Fint å høre at man heller ikke må "pine" seg gjennom innspillingstid, før det høres anstendig ut. Dette blir kjempemorro!
     
    P

    Parelius

    Gjest
    gut_man skrev:
    Ellers er det godt å høre fra dere som har erfaring med pickupen, at den ikke er superkritisk. Har jo lest om enkelte high end VdH pickuper som er så kritiske at enkelte gir dem opp! Fint å høre at man heller ikke må "pine" seg gjennom innspillingstid, før det høres anstendig ut. Dette blir kjempemorro!
    Ja, det er en ekte "folkepickup".
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jo, men skal du justere overhang, VTA, VTF og Azimuth så har du jo noen punkter på lista ;)

    Start med 2.0 som utgangspunkt. Vet mange hevder at XV-1s med fordel kan kjøres med adskillig høyere stiftetrykk. Jeg er ikke enig i at det er en forutsetning for vellyd.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Fremer arresterer vel en av sine kumpaner på en stifttrykk/VTA-sammenblanding i "21st century vinyl" om jeg ikke husker helt utydelig.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Det som bekymrer meg mest er at FallenA med kommentaren "Men jeg trodde DV klubben brukte lekre kvinnfolk i avatarene sine" viser han blander Parelius og Fosse med Parelius og Valentino.....
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg kan tåle å bli sammenblandet med en så hyggelig medforumist som deg, men hvorfor fanden har du en elektronikkboks som avatar, Fosse?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Fosse skrev:
    Det som bekymrer meg mest er at FallenA med kommentaren "Men jeg trodde DV klubben brukte lekre kvinnfolk i avatarene sine" viser han blander Parelius og Fosse med Parelius og Valentino.....
    Hehe.... ;)

    Beklager dersom jeg har tatt helt feil da Fosse!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Valentino skrev:
    Jeg kan tåle å bli sammenblandet med en så hyggelig medforumist som deg, men hvorfor fanden har du en elektronikkboks som avatar, Fosse?
    Med fare for å gå off-topic: Handler ikke dette om hifi da? Skulle jeg hatt førstedamen i avataren eller har du bedre forslag?
    Ellers enig, sammenblandingen er ikke av verste sort.

    Beklager avsporingen gut_man.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Førstedamen som avatar er en god ide som jeg er glad for at du nevnte, Fosse. Av elektronikkbokser finnes det også langt mindre elegante saker enn Hovlanden å få kjøpt.

    gut_man, jeg beklager avsporingen, og forsøker å dra meg i land med å fortelle at en DV 17DIII står øverst på min ønskeliste. Den er ikke "the full Monty" (tog du 'an?), men skulle kunne brukes som referanse i et søknadbrev om opptak i klubben på Haugen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Skal du ha en kvinne i avataren, BØR det vel bli førstedamen, Fosse...? Jeg mener, hun har jo profil her inne.. Det er fort gjort å "ta en Ellef", vet du..om enn med et noe annet fortegn.... :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn