Nå har jeg gjort det ;D VPI TNT og Airtangent!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Inspirert av Hagtos observasjon om innholdet i hula mi, tillater jeg meg å poste et par bilder som viser litt av hva jeg bruker hula til. Musikk er en stor del av mitt liv. Og utenom fag og familie, er det musikk som opptar det meste av min tid og mitt hode :).. Først et par godbiter som kom i posten i går. For å ha vinylalibiet intakt her :D


    Musikk kan nytes med bilde også. Da er det som ved kritisk lytting rør som har hovedrollen. Her i 8" fargefiltrerte utgaver i min Barco. Det er stort sett HD materiale som gjelder for tiden, men en og annen konsert kan godt finne veien til lerretet i DVD format også. Siste store konsertopplevelsen i stua mi, var Blackfield live i New York City. Bra bilde, og som alltid når Steven Wilson er involvert, en fantastisk lydkvalitet. Anbefales på det varmeste!
     

    Vedlegg

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Mye spennende du har skaffet deg på vinyl i det siste!
    Kjenner jeg deg rett er det vel enda mer i vente også ;D

    Hva med noen flere bilder?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    På torsdag gjorde jeg en oppdagelse jeg synes det kan være greit å dele med andre. Jeg "dullet" litt med vinylriggen, og så plutselig at silikonoljen i dempekaret til Airtangent armen hadde fordampet såpass at pendelen fra armen ikke nådde ned til silikonoljen. Jeg fant fram utstyr for å fylle på, og tilførte ca. 4ml olje. Pendelen stikker nå ca 2mm nedi oljebadet som foreskrevet i manualen til armen. Satte spent på en kjent plate etter silikonbehandlingen ;D og ble rimelig overrasket over hva jeg hørte. Musikken presenteres helt klart mer silkemykt og med enda mer slam i bassen og økt dynamisk kontrast. Jeg kom plutselig på at Necroth klaget over en hardhet i mellomtonen når jeg spilte vinyl en gang han var innom for et par uker siden. Dette hadde han ikke lagt merke til før. Jeg er helt sikker på at dette nå er historie, og at det var manglende effekt av silikondemping Necroth med sine gullører identifiserte. Jeg vet at forrige eier foretrakk å bruke demping på både Benz LP, VdH The Frog og Lyra Titan pickupene sine. Jeg foretrekker også helt klart silikondemping på min Dyna. Og jeg er ganske overrasket over hvor store utslag dempingen gjorde! Jeg kommer til å ha et øye med oljenivået fremover! Har noen andre tangentialarmbrukere gjort seg liknende erfaringer? LMC, hva har du gjort deg av erfaringer med og uten demping på Airtangenten din?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dette må jeg få høre gut :)
    Jeg må si jeg gleder meg litt til dempekaret til MG1 kommer ila våren!!
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.671
    Antall liker
    1.262
    hei,
    min ET2 (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18887.0.html) "må" ha dempning.
    Hører med en gang mere ro i diskanten. Det er så umiddelbart klart bedre at jeg ikke har brydd meg med å prøve å analysere andre forbedringer (det er litt søl å ta vekk silikonoljen for å teste uten).
    Dessuten sammenfaller resultatet med det jeg teoretisk ville forvente; en arm trenger dempning. Hvor mye, må en eksperimentere seg fram til.
    Omtaler av denne forbedringen av ET2 armen (den kom ikke med dempning originalt) var også i sin tid entydig positive.
    Merk; min vurdering er basert på seende lytting, høyst subjektiv og med en klar forventning til resultatet.

    mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg endelig fått bekreftelse på at airsuspension upgrade kit er på lager hos Elusive disk igjen. Jeg bestilte dette kitet i september, så tålmodighet lønner seg tydeligvis :) Har litt tro på at dette kan ha noe for seg. Kitet gjør at jeg endrer opphenget for plintet fra fjæropphengt, til luftdempet. Luftfylte "squash" baller (de likner i hvertfall på slike baller) sikrer vedlikeholdsfri luftdemping. Dette er et trinn i oppgraderingsprosessen av VPI TNT'en min, et forholdsvis rimelig et! Jeg forventer mindre "ringing" fra opphenget og en fastere bassgjengivelse ??? Kjenner litt på tvilen her. Jeg føler intet behov for å endre på noe som helst i vinylriggen min. Jeg håper dette er en av de tingene som gir en aha opplevelse, der man ikke aner hva man har savnet før man hører forbedringen :-\ Uansett brenner jeg jo ikke noen broer, og jeg regner med at det går glatt å reinstallere de gamle fjærene i opphenget dersom jeg ikke liker forandringene...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da var første steg i oppgraderingsprosessen av platespilleren til siste utgave på plass. Et airsuspension upgrade kit til min VPI TNT ankom i ettermiddag. Jeg hadde selvfølgelig ikke tålmodighet til å fotodokumentere ankomst og installasjon. Jeg åpnet esken som var kommet på døra, og ble irritert. Inni en av plastposene lå det installasjonsveiledning for installasjon i HRX og TNT mk 4 & 5. Jeg var ganske sikker på at jeg hadde fått feil kit :( Skikkelig kult, etter å ha ventet siden September på levering. Jeg var forsåvidt klar over at jeg tok en liten sjanse, da AudioArt og VPI mener jeg må ha et annet oppgraderingskit som koster 5-6000 kr, og at jeg ikke kunne bruke oppgraderingskitet til mk 4 & 5. Pokker! Dette kostet meg bare 1800,- totalt!

    Jeg åpnet imidlertid plastposene og satte sammen delene til dette:

    Det så da ut som om dette kunne passe inn i koppene som huser opphenget på TNT'en min. Jeg bestemte meg for å gjøre et forsøk.... Noe knotete å få "squashballen" på plass inni der, men jeg fikk det da til. Jeg fikk blod på tann, og har nå fått til å montere kitet på spilleren :) Litt knotete, men det gikk da!
    Etter å ha vatret drivverket igjen, fant jeg frem stetoskopet for å lytte etter motorstøy på plinthet. Først lyttes det på rackoverflaten, der jeg finner en hel del motorstøy. Så lytter jeg på plinthet, og nada, ingen motorstøy. Bedre enn med det gamle opphenget, der bittelitt motorstøy fant veien til plinthet og dermed veien til arm og pickup. Teknisk tolker jeg derfor det oppgraderte opphenget som en suksess. Så over til lyden;
    Nå har jeg hørt et par plater, og mitt inntrykk er at det først og fremst er bassområdet som nå fremstår som strammere og bedre artikulert. Donald Fagen's Morph the cat 180g vinyl har jeg oppfattet som litt voldsom i bassområdet før. Litt mye av det gode, på en måte som minner litt om akustisk tilbakekobling. Nå fremstår bassgjengivelsen som strammere og subjektivt virker den å gå enda litt dypere enn før. Resten av frekvensspekteret virker mer avslappet enn før. Diskantgjengivelsen virker også bedre, som om den gjengis på en litt mer laidback måte enn tidligere. Tipper at dette er et psykoakustisk fenomen som henger sammen med opprydding i bassområdet. Dette var førsteinntrykkene. Det kommer nok mer ;)
     

    Vedlegg

    P

    Parelius

    Gjest
    Høres jo bra ut, gut.

    Er ikke dette de samme "ballene" som er i Ginkoplattformen jeg har tro?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Stemmer nok det Parelius. Nå funderer jeg igjen på om superplatter er et fornuftig neste steg.. Må bare få i hus ny pre/riaa først :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Nå har du jo hatt oppgraderingen noen dager. Fornøyd? Flere inntrykk? ;)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Inntrykk ja, her er det mye å formidle :) Denne oppgraderingen er ikke i småtingsavdelingen, og er vel blant de mest kostnadseffektive oppgraderinger jeg har gjort. Vet ikke hvor langt jeg skal dra formuleringene for det er fort gjort å konkludere: Økt presisjon i perspektiv med et mer presist og dypere lydbilde, bedre oppløsning over hele frekvensspekteret, dypere og strammere bassgjengivelse og en stemmegjengivelse som er enda mer troverdig enn før! Nå har jeg spilt en hel del plater som jeg kjenner godt, og jeg ble egentlig ganske så overrasket over hvor stor jeg opplevde forbedringen. For jeg syntes jo at vinylriggen låt kjempegodt før denne oppgraderingen også da. Dette var en meget hyggelig opplevelse som har vekket nyskjerrigheten for hva en superplatter kan gjøre. Har allerede regnet på hva det vil koste, og hvis bare min nye pre/riaa kunne dukke opp snart, skal du ikke se bort i fra at en superplatter finner veien hit ganske snart! Da er TNT'en oppgradert så nær opp til siste utgave (mkVI) som mulig uten å bytte plinth. Så var det dette ekstra armrøret til Airtangent som blir tilgjengelig i April da. Tro hva oppgradering til karbon armrør kunne gjort for lyden. I følge LMC er det litt å hente der også. Har altså ennå ikke helt slått det fra meg, siden det ikke er godt å vite når og om nye armrør blir tilgjengelige igjen...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da er det på tide å oppdatere litt her. Siden sist har jeg oppgradert TNT med superplatter. Det ga et godt løft i lyden! Spesielt bassen ble bedre. I dag har jeg imidlertid gjort en uventet investering. Jeg har oppgradert i Airtangent familien, til sjefen sjøl; Airtangent reference. Armen som det bare er laget 100 stk av på verdensbasis, og som det aldri vil bli laget flere av. Armen som selveste Harry Pearson ligger langflat etter Leif Häggmark for å få produsert en til av (uten at han hittils har lykkes med det). Armen som det visstnok bare finnes ett eller to andre eksemplarer av her i landet fra før av. Armen over alle armer, kommer altså hit til meg ;) Dette ble julekvelden litt før tiden. Skulle gjerne ha lagt ut noen bilder, men jeg finner ikke noen andre bilder enn de som LMC har lagt ut av sin reference arm her på sentralen tidligere. Ikke pent å rappe bilder her inne uten å spørre om lov først. Litt merkelig at jeg ikke finner et eneste bilde når jeg googler. Hvis noen andre finner, er det bare å lime dem inn i tråden min :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , dette høres jo svært så spennede ut gut_man ! :)

    Jeg lurer litt på den spuerolattern du handla deg , er det den samme som går til alle modellen(med lagerskifte) utenom HRX......altså den 25pound plattern ?

    Hvordan opplaver du de lydmessige endringene ,NÅR ingen andre parametere spiller inn enn å bytt tallerkenen?

    Vurderer en slik til min superscoutmaster litt på sikt....

    det bør være noe å snakke om , hvis jeg skal svi av 10k på denne"plata" ;DHåper du kan bistå litt her.....

    for nytt lager er vel i prisen , og følger med ?

    Mvh Espen
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hei Espen
    Superplatter har jeg nå hatt en stund, og må si meg superfornøyd med oppgraderingen denne ga. Jeg var svært usikker på om jeg skulle tørre å kjøpe en såpass dyr oppgradering uhørt. Jeg ble tidligere anbefalt SDS strømstyringsenheten som det første jeg burde oppgradere. Jeg fikk låne en slik, og hørte ingen som helst lydforbedring med denne kontra min gamle orginale strømstyringsenhet. Superplatter er imidlertid i en annen bås! Denne oppgraderingen virker! Regner med at noe av lydgevinsten kommer av bytte til nytt senterleie. Min mkIII (he he, nå er det ingenting igjen av mkIII på spilleren) hadde senterleie med en stålkule som var sveiset fast og ikke beveget seg. Ellers er spilleren oppgradert med nytt oppheng, type air suspension, utstyrt med flywheel, delrin platestrammer og nå alstå superplatter...Hva hører jeg så med superplatter?

    Nr.1 - bassgjengivelsen er løftet et nivå opp. Jeg hadde ikke så mye å klage på på bassgjengivelsen generelt, men har jo lest/hørt at TNT spillerne av litt eldre format, karakteriseres som litt slappe og mørke. Etter å ha hørt hva Superplatteren gjør, skjønner jeg nå hva kritikken dreier seg om. Bassen er strammere, dypere og renere med superplatter. Mellomtonen virket en anelse "tynnere" enn med min gamle bly/aluminium tallerken. Etter å ha spilt mange plater, tror jeg at dette er fordi hele klangbalansen er mer nøytral nå. Det låter slett ikke tynt (laaangt fra), men artistene har tatt et steg tilbake og presenteres med flere nyanser. Opprenskningen i bassområdet gjør nok også sitt til denne opplevelsen av mellomtonen. Høres kanskje litt negativt ut når jeg trekker frem mellomtonen, men det er ikke meningen. Dette er nok mer korrekt enn hva min gamle tallerken presterte. Robert Levi i positive feedback beskrev i sin anmeldelse av superplatter; "The first thing one hears is clarity; lots and lots of clarity. Vocals are more focused and realistic with perceived less distortion. Imaging is more solid and depth is nicely deepened. The overall sound is quieter as well. This is a lot of added performance from just a new platter change. It's more than I expected." Jeg er i grunnen veldig enig i hans beskrivelser av superplatteren. Han beskriver i testen akkurat det som jeg opplevde på min spiller. Om den er verdt pengene, tja si det. Jeg er i hvertfall fornøyd, og da er den vel kanskje det da. Etter et par måneder, mener jeg fortsatt at de lydmessige gevinstene forsvarer kostnaden.

    Hva Superplatter vil tilføre de som allerede har et up to date senterleie, og en akryl tallerken kan jeg ikke si så mye om. Jeg kan imidlertid gjette på at så lenge jeg hørte mange av de samme ting som beskrevet, er jeg enten lett påvirkelig, eller så vil andre også oppleve noenlunde de samme forandringene.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg


    En sånn arm på gang ?

    ps: bildet ligger under hornalliansen/laugtreff hos LMC

    /jan
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    JanR skrev:


    En sånn arm på gang ?

    ps: bildet ligger under hornalliansen/laugtreff hos LMC

    /jan
    Just presis. En sånn ligger hos min svoger i Bergen og lurer på hvordan den skal finne veien sørover. Forhåpentligvis har svogeren min noen bekjente som skal sørover i jula, så far får julepresangen sin han også ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    De der gror absolutt ikke på trær, ikke helt billig heller vet jeg 8)

    For guds skyld ikke send med posten, personlig leveranse på døren er absolutt å fortrekke. Det der er gull mann. Det må jo være den ultimate tang.armen.

    Gratulerer foresten, gleder meg "litt" til å høre hva den unge herren fra Hugh End land syns om den der.
    La meg si det sånn, låt ikke dårlig hos LMC ;)

    /jan
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.949
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    For guds skyld ikke send med posten, personlig leveranse på døren er absolutt å fortrekke. Det der er gull mann.

    Grattis med ny arm gut. :)
    Spennende dager i vente du nå skjønner jeg.

    Og som JanR skriver, Ikke bruk posten.
    Greit at de førøvrig holder seg mest på landjorda, men noe fraktes vel også slik, og i disse tider.......
     

    Vedlegg

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Posten hadde jeg ikke tenkt å bruke nei. Er det noen her inne som skal reise fra Bergen til Stavanger før jul/i romjula, og som kunne tenke seg å leke julenisse? Hvis jeg ikke får dette til på annet vis, tenkte jeg å forsøke på å få fraktet armen med en av rutebåtene som går mellom Bergen og Stavanger. Levere på kai i Bergen, og hente den når båten legger til kai i Stavanger..
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk GUT_MAN !!!

    Jeg tar en sånn en jeg--- ;D ;D ;D

    Det blir neppe før til høsten igjen , har ett par andre ting som skal på plass først... :DEspen
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da er armen her i morgen. Skal forsøke å få tatt noen bilder og legge ut da. Håper ikke jeg bryter en uskreven regel om ikke å legge ut info og bilder av denne armen. Jeg finner ikke ett eneste bilde utenom de få som finnes av LMC sin her inne. Regner med at det kan ta litt tid å få armen opp å gå. Den trenger en liten rep. av en kabel som mangler terminering. Har alliert meg med habil teknisk kompetanse, og har et par alternativer i bakhodet om operasjonen skulle vise seg å være mer komplisert enn jeg har trodd. Det ordner seg nok, og jeg gleder meg til å høre hva den kan gjøre med analoglyden hos meg :)
     
    R

    rico

    Gjest
    Hei igjen!

    Ja jeg tenkte den ville havne "der sør" når jeg så den annonsen, en sånn mulighet hadde du sikkert ikke fått igjen. Det blir veldig spennende når du får den opp å gå, det er sannsynligvis sjefsarmen over alle sjefsarmer du har skaffet deg. Regner med at du i beste tradisjon følger opp med detaljerte innlegg i tråden her etterhvert. :)
    Vet du om det er samme armfeste på denne som den andre eller må du ha nytt armbord?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da var vidunderet ankommet heimen. Det ser ut som om armen har vært utsatt for hardhendt behandling, og muligens noe modifisering... Her er noen bilder:






    Det kan se ut som om kabelen med strømpen som kommer ut av armbasen, er loddet på uorginalt. Jeg mistenker at Lemco pluggen som nå er borte, har gått rett inn i armen og at en annen plugg har vært benyttet? Det finnes intet Hitatci display som LMC har til sin ref. arm. Min Airtangent ref. har forøvrig serienr. 13, og jeg mistenker at dette nevnte displayet kom inn senere i produksjonen. Min arm ser ut til å ha trykkregulering på selve kompressorenheten... Har noen bange anelser når det gjelder den manglende koblingen og vanskelighetsgraden av å finne rett konfigurasjon. Jeg får fri til Shadow og håpe at han kan stå meg bi og søke seg frem til hvilke ledninger som hører sammen. Plan B er å bite i gresset, sende armen til Sverige og Audio Nords service- verksted for reperasjon og terminering. Krysser ellers fingrene og håper at kompressoren fungerer. Den har ikke nettstikk, og skal kobles i en 110-220 omformer som ble levert med armen... Litt spenning i tiden som kommer mao :)
     

    Vedlegg

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    rico skrev:
    Hei igjen!

    Ja jeg tenkte den ville havne "der sør" når jeg så den annonsen, en sånn mulighet hadde du sikkert ikke fått igjen. Det blir veldig spennende når du får den opp å gå, det er sannsynligvis sjefsarmen over alle sjefsarmer du har skaffet deg. Regner med at du i beste tradisjon følger opp med detaljerte innlegg i tråden her etterhvert. :)
    Vet du om det er samme armfeste på denne som den andre eller må du ha nytt armbord?
    Ser ut som om jeg skal kunne bruke samme armbord som til 2B armen, men tenkte å sende en mail til VPI for å høre om dette er riktig. At dette er en keeper er jeg rimelig sikker på. Og jeg håper at jeg skal kunne klare å få fikset armen her lokalt. Den er jo også faktisk verdt å spandere turen til Sverige på, om det ikke skulle gå :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Her er bilde av kablene som skal parres... 11 ledere på hver side.
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei GUT_MAN trist at det ikke er i orden når du mottar dette da...!(eller visste du det?)

    Håper du år den iorden , det er vel ikke bae å returnere å få ny akkurat heller....

    Kablene lodder du vel sammen eller? dersom du ønsker å skjøte med skikkelig skjøt uten lodding , finnes det noe som heter scotchlock som er fine greier....blir luft-tett og korroderer ikke inni klemmene...fåes sikkert på www.elfa.no

    det ser jo litt rufsete ut med den kabelen og slikt....men det er jo gull dette her....dette får du orden på gut_man-----

    lykke til!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Bare for å avklare det: jeg var fullt klar over at kabelen fra kompressoren manglet terminering. Jeg har på ingen måte blitt lurt. Og jeg har da trua på at den skal la seg fikse uten å sende den over landegrensene. Planen er å starte kompressoren, trykke på fjernkontrollen og måle hvilken av ledningene jeg får utslag på. Armen må nok åpnes for å se hvilke ledninger som går til de respektive motorene inni armen. Så skal vi nok få orden på det så det blir gull ja :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dette ser veldig bra ut gut_man!
    Et puslespill, men det går seg nok til skal du se :)

    Jeg gleder meg til å kikke på mesterverket, og ikke minst komme å høre når den er på plass i riggen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Grattis gut_man, dette ser veldig spennende ut. Gleder meg til å høre hvor godt du blir fornøyd....
    Fortsatt god jul.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fosse skrev:
    Grattis gut_man, dette ser veldig spennende ut. Gleder meg til å høre hvor godt du blir fornøyd....
    Fortsatt god jul.
    Takker Fosse. Skal bli fryktelig gøy å høre hva XV-1s presterer i kombinasjon med denne armen. Forventningene er høye.

    Var i dag og leverte fra meg vidunderet til Shadow, som har vært så elskverdig å hjelpe meg med ledningene som skal parres. Vi fikk sjekket at kompressor og strømstyringen fungerer som den skal. Vi kom ikke lenger i detektivarbeidet enn at vi fant de rette ledningene som kjører armliften opp og ned. Two down, 9 to go :) Vi har demontert det meste som lot seg skru fra hverandre. Shadow har fotodokumentert etter alle kunstens regler, og er hjertelig velkommen tli å bidra med bilder i tråden :) Det kan nok ta en stund før armen er oppe og går, for detektivarbeidet er tidkrevende og Shadow er en travel mann. Jeg er jo også strålende fornøyd med den armen som er montert på verket mitt nå, og har god tid med reference prosjektet. Får smøre Shadow litt, så han ikke går lei :)
     

    Inductivius

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    295
    Antall liker
    74
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    Halloen ja.
    Utrolig at de som har eiet disse flotte armene tidligere.Ikke kan behandle de som fintfølende damer?
    De blir nok litt småreprasjoner på denne før den er "state af the art" igjen.
    Litt pornobilder av damen uten tildekkning. ;)
     

    Vedlegg

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Flotte bilder Shadow. Kanskje vi burde lage en ny tråd med disse bildene: Shadow og gut_man dissekerer Airtangent Reference ;D Huff,du har helt rett i at dette burde være unødvendig. Alle burde behandle slike konstruksjoner med den verdighet de fortjener! Har forresten akkurat sendt mail til serviceverkstedet som reparerer Airtangent produkter. Jeg har spurt om de kan hjelpe å forklare hvilke funksjoner de forskjellige ledningene styrer hvis vi mailer dem bilder. Får håpe de er interessert i å hjelpe oss pr. mail :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    He he, verden er liten. LMC kunne fortelle meg at armen jeg har kjøpt, har vært hans :). Både Shadow og LMC mener at det høyst sannsynlig bare er å koble likt fargede ledninger sammen for å få armen i funksjon igjen. Jeg har for sikkerhets skyld sendt en mail til konstruktøren Leif Häggmark og spurt ham om råd. Det virker imidlertid helt merkelig hvis man har to kabler som har samme fargede ledere og ikke kobler like farger sammen? Mail har også gått til VPI for å høre om jeg kan bruke samme armbord på 2b og Reference, eller om jeg må kjøpe meg et nytt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn