Nå er sykkelsesongen i gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    jowil skrev:
    Usj. Nå fikk jeg Aunli & Aunli på hjernen.
    Tenk hvor god Ove Aunli kunne vært hvis han ikke måtte stoppe og barbere seg underveis på 5-mila...

;D

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Zomby_Woof skrev:
    jowil skrev:
    Usj. Nå fikk jeg Aunli & Aunli på hjernen.
    Tenk hvor god Ove Aunli kunne vært hvis han ikke måtte stoppe og barbere seg underveis på 5-mila...

;D
    I min søken etter gud-vet-hva kom jeg over dette gullkornet:

Når skal Ove Aunli få sin egen sokk?
    Jeg fryser notorisk på beina og går stort sett med Ulvangsokker eller Marit-Justnes-sokker. Jeg har prøvd Bjørn Dæhlie-sokken, men den når ikke opp. Men hvorfor har vi ikke noen Ove Aunli-sokk? Jeg synes at Ove Aunli er en mye mer troverdig sokkprodusent enn Vegard og Bjørn. Ove Aunli utstråler en mannlig urkraft. Han ville aldri klage over at han frøs på beina. Tipper Ove sitter hjemme i stua si og ler med forakt når han ser Vegar Ulvang på TV-reklamen. Med tøysestemme sier han: "ÅÅÅÅÅ, så veeeeldig kalt på beina!" I sin storhetstid gikk Ove Aunli femmila barbeint. Han vasket aldri beina, han barberte dem kun - også føttene. Han brukte ikke skisko, men klemte bindingen over tærne. For Ove var skisko for mammagutter.

Når skal Ove Aunli få sin egen sokk? Aldri. For Ove er sokker for pyser.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.743
    Torget vurderinger
    3
    The Atl skrev:
    Jeg har faktisk bygget meg sykkel i år. Ramme håndlaget i USA, null gir, null bremser, 20" hjul, ca 10kg. Nydelig liten sak. Dessverre er det blitt for kaldt til at jeg sykler stort.
    Hva slags sykling kan bedrives uten bremser ?

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.928
    Torget vurderinger
    1
    Fixed og trick kan eg tenkja meg...

R

Ronny_D

Gjest
    superhkm skrev:
    The Atl skrev:
    Jeg har faktisk bygget meg sykkel i år. Ramme håndlaget i USA, null gir, null bremser, 20" hjul, ca 10kg. Nydelig liten sak. Dessverre er det blitt for kaldt til at jeg sykler stort.
    Hva slags sykling kan bedrives uten bremser ?
    Enhjuling.
    Nå skal skrævkringla den ut og på veien. En sykkeltur langs vannet og bortom jobben er sikkert passe.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Er det noen som vet noe om Battaglin?

Cyclecomponents selger denne skjønnheten for NOK 28.013,-. Den kommer med Campa Record og Fulcrum Racing 1, inkludert i prisen er 2.490,- til annet småplukk.

Det ser jo deilig fristende ut?

JEJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Antall liker
    49
    Til den prisen bør den være motorisert! ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    Er allerede opp i 60 mil p.g.a. tidlig vår her i Fredrikstad :)

Hvis du ikke har vært bort i campa før Zomby så ville jeg styrt unna, mye mer knotete enn shimano, værre å skaffe deler og å få reparert..

Alt er mye enklere med shimano her i Norge...

Destiny.. :)

Dan Dare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Antall liker
    589
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sykler stort sett året rundt til/fra jobb men nå vurderer jeg alvorlig å gå over til bil. Her i Stavanger/Sandnes området begynner det å bli livsfarlig å være syklist, spesielt nå etter nyttår da Veolia har fått så mange nye og flotte busser.
    Problemet er bare at veiene ikke er dimensjonert for disse flotte store bussene - jeg har mer enn en gang siden nyttår blitt presset fra sykkelfelt opp på fortauet hvis jeg er så uheldig å bli forbikjørt av en leddbuss i en rundkjøring. Videre tror jeg nok at mange av de nyrekruterte bussjåførene fra Polen, etc. har en helt annen kjørekultur der hensyn til oss syklister er mer eller mindre fraværende.
    Så nå sier jeg snart takk for meg som syklist mens jeg enda har liv og lemmer i behold - andre som har erfaring med dette?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    xerxes skrev:
    Foreslår at vi starter en ny tråd for sesongen 2008.
    Støttes...

La oss starte "Sykkelsesongen 2008"

Destiny.. :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.613
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Da stikker jeg bort og bygger opp den nye sykkelen min. Dette blir gromt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    ok

Leksjon 1: Sykkelhjelm
    Settes på kålen for å unngå at man blir grønnsak, dersom man er så uheldig å få asfalt eller kantstein i hodet.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    7.159
    BT skrev:
    ok

Leksjon 1: Sykkelhjelm
    Settes på kålen for å unngå at man blir grønnsak, dersom man er så uheldig å få asfalt eller kantstein i hodet.

Joda, men nå har både fotballspillere, basketballspillere og håndballspillere større fart, høyere hopp, et antall motspillere å kollidere med etc, og de går ikke med hjelm. Jeg påster ikke at beskyttelse er unødvendig, men jeg sykler verken i trafikk eller over 10km\t.

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    emokid skrev:
    Joda, men nå har både fotballspillere, basketballspillere og håndballspillere større fart, høyere hopp, et antall motspillere å kollidere med etc, og de går ikke med hjelm. Jeg påster ikke at beskyttelse er unødvendig, men jeg sykler verken i trafikk eller over 10km\t.
    tørr vedde på at du går gådd endel på tryne for det ;D

Fikk meg endelig en lang tur i dag på ny racern fra trek, fungerer utmerket!
    Blitt forferldig lite trening pga alt for mye jobb, men men får bare ta det rolig å håpe at været blir pent, å satse på at jeg slipper å haike eller hoppe på et tog, på turen til oslo.
    Skal begynne på fredagskvelden i 11 tiden, andre som skal starte da ? (er styrkeprøven jeg tenker på altså).

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg burde hatt hjelm en gang da jeg syklet til ungdomskolen. I godt tempo i en nedoverbakke mot en undergang under E6 på Rosten fant dynamoen det for godt å bevege seg inn i forhjulet. Heldigvis fløy jeg så langt at jeg ikke landet før etter en sving og unngikk dermed å få asfalten i hodet men landet "mykt" i et kratt, så jeg kom meg til skolen.

J

Jurassic

Gjest
    Hentet sykkelen fra service nå i dag så nå er alt 100% og jeg har investert i klikkpedaler, sykkelsko og hjelm, klær får jeg utlevert snart og så er det bare å legge seg i hardtrening til birken ;D

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    7.159
    J.Finvaag skrev:
    tørr vedde på at du går gådd endel på tryne for det ;D
    Under flatlandsykling, slik jeg gjør på videoen, har jeg vel "tryna" per min definisjon to ganger på 5 år tenker jeg. Jeg har hoppa over styret, hatt henda i bakken, mista sykkelen, snubleløpt, brukt fallteknikk utallige ganger, men aldri slått meg stort. Eneste skadene er et kraftig overtråkk. Også har jeg mindre delikate legger.

Da jeg sykla rampe og skatepark tidligere ble det verre med fall, men da alltid med hjelm etc.

mclaren122

Medlem
    Ble medlem
    24.04.2008
    Antall liker
    0
    ja. her er bilen omtrent parkert.
    utanom på turer til butiiken der det er krav og større laste evne og slikt. og turer på mange mil.

og ny sykkel ja....

digg med karbon og xt gear...

Vedlegg

J

Jurassic

Gjest
    Må si meg enig, synes oppgraderingen fra LX til XT var overraskende stor.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.613
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Jeg bruker både har brukt alt mulig av bakgir: Alivio, Deore, LX, XT, X7 og X9 og jeg synes det ikke er så store forskjeller. Det går mer på om giret er korrekt justert.

XTR giret holdt kun noen meter før kjedet røk og tok meg seg bakgiret rundt. Girøret ble også bøyd.. :( Nå blir det Alivio.

XTR og X0 er for dyrt i forhold til hva man får igjen. Det viktigste på en sykkel er ramme, gaffel og hjul.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Legg krank, sadel, styre, og pedaler til lista di, så er vi ganske enige.

(Styret har sannsynligvis zip å si for deg, men størrelse og form på bukken er viktig for oss som ferdes på landeveien.)

J

Jurassic

Gjest
    Da har jeg vært mer heldig med sykkelbutikkens service denne gangen kontra foregående år for jeg har iallfall aldri hatt bedre giring enn det jeg har nå med XT. Kjøpte min forrige sykkel med LX i 98 og brukte den fram til ifjor da den ble byttet ut med en ny modell.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.613
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Zomby_Woof skrev:
    Legg krank, sadel, styre, og pedaler til lista di, så er vi ganske enige.

(Styret har sannsynligvis zip å si for deg, men størrelse og form på bukken er viktig for oss som ferdes på landeveien.)
    Man har selvfølgelig en landeveissykkel også. Og vi er nok ganske enige.

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    er da en liten stund siden menmen, kom meg da fram til Oslo. Ikke helt tiden jeg håpte på men får være fornøyd med å gjennomføre, samt at det ble noen timer kjappere enn året før. brukte ca 28.5 timer..
    Var stort sett fin forhold bortsett fra mitt på dovre og ned til dombås, vor det ble noe vollsomt med motvind og regn, og da mista jeg selvsagt gruppa jeg hadde hengt meg på, menmen slik skjer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn