Nå er sykkelsesongen i gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jurassic

Gjest
    Har syklet minst 60 km i uka siden begynnelsen av Juli denne sesongen, ikke stort men i tiden før syklet jeg 0 km i uka.
    Så igår investerte jeg i en ny sykkel til og med, Diamant Eureka heter den ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    All sykling er bedre enn ingen sykling, og grattis med ny sykkel Jurassic....

Destiny.. :)

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    158
    Har dere råd/ tips om vinterlagring av sykkel?

Tenker å rense av alt fett, asfalt og olje. Henger opp hjul og ramme i boden. Har tatt ut wire som er en sesong gammelt, mens det som nylig er byttet lar jeg stå. Legger alt av aludeler/ pedaler i en egen boks. Hjullagerene skal jeg bytte til neste sesong, så de får bare stå i navet.

K

kbwh

Gjest
    Oj.
    Eller min mening holder det lenge å hjøre den ordentlig ren og olje opp igjen (med lagrene nysmurt og sammensatt).

Enkel og grei lagring:
    1) Ta av hjulene og la dem henge på knagg
    2) La sykkelen stå på "nesen" lent inn mot en vegg uten at gearskiftere etc. kommer i klem.
    Jeg lærte dette av Eddy Merckx.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    158
    Valentino skrev:
    2) La sykkelen stå på "nesen" lent inn mot en vegg uten at gearskiftere etc. kommer i klem.
    Vil den ikke hvile på bremsehåndtakene da, eller tenker jeg feil her?

J

Jurassic

Gjest
    Ble en kortvarig glede med Eureka, må levere den inn igjen så de får strammet eikene på begge felgene samt justert gir ordentlig :mad:

K

kbwh

Gjest
    Andreas skrev:
    Valentino skrev:
    Vil den ikke hvile på bremsehåndtakene da, eller tenker jeg feil her?
    En landeveissykkel vil det. Kan være greit med en matte under. En terrengsykkel vil vel hvile på klatregrepene (bar-ends for de som ikke skjønner norsk).

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    I dag er det 12,5g og opphold, da er det ut på tur med racern, og så er det hjem og heie på Tor og Kurt, og så er det videre og heie på Fredrikstad. :D

Messa tok vi i går :D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    Så kom regnet :'(

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatt bra sykkelvær her i Fredrikstad, og nå er jeg oppe i 709mil....

Det blir nok en del turer til..... det snakkes om Tondheim-Oslo neste år, og det er litt skremmende syns jeg... laaaaaangt :-\

JEJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Antall liker
    49
    Er ikke sesongen over nå?

mvh

Johan

K

kbwh

Gjest
    Destiny skrev:

Det blir nok en del turer til..... det snakkes om Tondheim-Oslo neste år, og det er litt skremmende syns jeg... laaaaaangt :-\

Bare å trene sånn at det går fort. Bli ferdig med det i en fei. Du må klare fortere enn jeg gjorde, dvs. fortere enn 15:05. Ok?

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Har hevet meg på bølgen og kjøpt inn en racer, men den burde vært brukt mere.
    Blåser mye her ned på sørlandet :-\

Vedlegg

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Destiny skrev:

Bare å trene sånn at det går fort. Bli ferdig med det i en fei. Du må klare fortere enn jeg gjorde, dvs. fortere enn 15:05. Ok?
    15.05. er kjempefort Valentino :eek: Det klarer ikke jeg :-\ målet er å komme inn på 18t =30 i snitt.

Men jeg syns at 54 mil er fryktinngytende laaaaaaaangt...

Da er/var? du fantastisk god til å sykle Valentino...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg har kjøpt meg nye sko. Det er jo ikke like bra som ny sykkel, det skjønner jo selv jeg, men det er da noe. ;)

Det var ikke med i planen, men uten å vite det hadde jeg kjøpt meg noen sko som man kan putte en brikke inn i og koble opp mot ipod, og da registrerer ipoden hvor langt man går, fart, tid osv. Så kan man koble seg opp på internett og overføre dataene der ( samarbeid med nike)
    Så i dag gikk jeg i følge skoene mine 7,22 km..
    Man kan også tegne inn den ruten man har tenkt å gå, her er det helt detaljert kart tilgjendelig, så den ruten jeg tegnet inn fra huset vårt og rundt og tilbake igjen ble beregnet til 7,44 km. Ikke store feilmarginen da når målingen viste 7,22.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    Komponenten skrev:
    Jeg har kjøpt meg nye sko. Det er jo ikke like bra som ny sykkel, det skjønner jo selv jeg, men det er da noe. ;)

Det var ikke med i planen, men uten å vite det hadde jeg kjøpt meg noen sko som man kan putte en brikke inn i og koble opp mot ipod, og da registrerer ipoden hvor langt man går, fart, tid osv. Så kan man koble seg opp på internett og overføre dataene der ( samarbeid med nike)
    Man kan også tegne inn den ruten man har tenkt å gå, her er det helt detaljert kart tilgjendelig, så den ruten jeg tegnet inn fra huset vårt og rundt og tilbake igjen ble beregnet til 7,44 km. Ikke store feilmarginen da når målingen viste 7,22.
    Ja her kan det bli mange avanserte gåturer kompo, du går deg vel ikke vill med det første du nå ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Destiny skrev:
    Komponenten skrev:

Ja her kan det bli mange avanserte gåturer kompo, du går deg vel ikke vill med det første du nå ;)

Ja si nå ikke det... har jo ikke gps disse skoene, så sånn sett kan jeg godt gå meg bort om jeg blir for ivrig. Får skryt når jeg har satt ny "rekord" i gålengde, så da kan man jo bli presset til å gå stadig lenger vet du. Og plutselig finner jeg ikke veien hjem igjen.. ;D

Du får ta på deg å lete etter meg du da, slike oppdrag har jo du tatt før. ;)

Nike var det ja, får bare håpe at ikke Nostrum ser dette, da får jeg vel på pukkelen igjen.. ;)

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Noe av det latterligste fra en "de svakes forsvarer" jeg har kommet over, beklager. Går ut i fra at du kjenner rullebladet til Nike (Indonesia mm.).

Mvh

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal nok finne deg jeg komponenten ;)

Vi kan ikke la vår kjære førstedame bli borte vet du...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Destiny skrev:

Hyggelig at du tar på deg dette, føler meg med ett mye tryggere. Det går jo bjørner løs også, vet aldri hva man kan komme ut for.

Trodde du hang deg opp i liten bokstav jeg Atle. Nei, jeg kjenner ikke rullebladet til Nike, er de verre enn andre skoprodusenter? Hva gjør de da?

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Komponenten skrev:
    Destiny skrev:

Hyggelig at du tar på deg dette, føler meg med ett mye tryggere. Det går jo bjørner løs også, vet aldri hva man kan komme ut for.

Trodde du hang deg opp i liten bokstav jeg Atle. Nei, jeg kjenner ikke rullebladet til Nike, er de verre enn andre skoprodusenter? Hva gjør de da?
    Finansiert og underbygd Suhartos diktatur i Indonesia og dets folkemord i Øst-Timor ved bestikkelser i bytte mot tilgang på billig arbeidskraft. Dokumentert noen av verdens verste "sweatshops" med barnearbeid, etc - hvor de konsekvent motarbeider organisering og hvor fagforeningsledere mer eller mindre konsekvent har "forvunnet". Bør være allmennkunnskap da det er såpass veldokumentert. Hva med å lese HRW innimellom hatfråtsingen din hos HRS, og ikke tråkke rundt i sko tuftet på fagforeningsmord, folkemord og kynisk utnytting av verdens svakeste, barn i den tredje verden?

Mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Hvilke artikler og merker føler du deg trygg på å handle da?
    Veldig mange kjente og ukjente merker er produsert i land man vet ikke tar det så nøye med menneskerettighetene, hvordan skal man holde seg ajour på hva som er trygt?
    Kun handle norskproduserte varer for å være på den sikre siden?

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Komponenten skrev:
    Hvilke artikler og merker føler du deg trygg på å handle da?
    Veldig mange kjente og ukjente merker er produsert i land man vet ikke tar det så nøye med menneskerettighetene, hvordan skal man holde seg ajour på hva som er trygt?
    Kun handle norskproduserte varer for å være på den sikre siden?
    Personlig handler jeg nesten utelukkende brukt (ofte skandinavisk ja), og så lite som mulig. Men om det var et seriøst spørmål og ikke et retorisk grep for å vri seg unna ansvar vil jeg si - a) hold deg unna de mest notoriske forbryterne mot menneskerettigheter, her ligger Nike på førsteplass; b) søk på sweat free clothing på foretrukne søkemotor og ta det fra der, mye informasjon tilgjengelig, research får du ta deg av selv.

For en avsporing, beklager.

Mvh

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    The Atl skrev:
    Finansiert og underbygd Suhartos diktatur i Indonesia og dets folkemord i Øst-Timor ved bestikkelser i bytte mot tilgang på billig arbeidskraft.
    Omtrent like ille som å kjøpe hi-fi fra Kina, med andre ord.

T

Thomas1

Gjest
    Kompo: imponerende gåtur!! Gjør det hver dag, skal du se du blir kanonsprek ( hvis du ikke er det allerede )

Er en liten lidenskaplig traver selv. Spaserer i snitt 3 mil i uken + jogging. Spaserer til og fra jobb. 4.5 km hver vei. Jobber som nattvakt og spaserer da seint på kvelden og tidlig hjem. Går og gjesper på vei hjem. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    The Atl og BBking i sykkeltråden....

Hadde dere snakket sykkel ville det vært en overraskelse!

Jeg tror jeg holder meg on topic fremover.

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Zomby_Woof skrev:

Jeg har faktisk bygget meg sykkel i år. Ramme håndlaget i USA, null gir, null bremser, 20" hjul, ca 10kg. Nydelig liten sak. Dessverre er det blitt for kaldt til at jeg sykler stort.

Mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Thomas1 skrev:
    Kompo: imponerende gåtur!! Gjør det hver dag, skal du se du blir kanonsprek ( hvis du ikke er det allerede )

Er en liten lidenskaplig traver selv. Spaserer i snitt 3 mil i uken + jogging. Spaserer til og fra jobb. 4.5 km hver vei. Jobber som nattvakt og spaserer da seint på kvelden og tidlig hjem. Går og gjesper på vei hjem. :)
    Ja jeg burde nok gjort det oftere enn jeg så langt har gjort, det blir ikke hver dag nei, langt i fra. Men det går jo an å satse på forbedring, nå som jeg har fått meg nye og syndige sko. ;)

Høres jo ut som du får en bra tur hver dag i alle fall. Kjekt å gå tur, se på naturen, høre musikk og slappe av samtidig som man får litt trim. :)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Zomby_Woof skrev:

Har ikke sykkel. Spaserer til og fra jobb.

J

Jurassic

Gjest
    Det blir jo helt feil å ha noe som er miljøvennlig......

Forøvrig har jeg ikke klart å avslutte sykkelsesongen helt selv om jeg har sluttet å sykle til jobb (buss istedenfor).
    Så i går kveld var jeg ute å syklet på noen stier.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    Syns du er flink jeg komponenten ;) stå på...

Selv tok jeg meg en liten sykkeltur i det fine været her i Fredrikstad i ettermiddag..

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Destiny skrev:
    Syns du er flink jeg komponenten ;) stå på...

Selv tok jeg meg en liten sykkeltur i det fine været her i Fredrikstad i ettermiddag..

Takk. :)

Fant veien hjem igjen gjorde jeg og... Nydelig vær i dag og, så får se om det blir en tur i dag og..

Du ser ikke noe til Affa på din vei? Bør jo være der et sted..

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    Affa står nå utstilt på torget i Fredrikstad...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    :eek: :eek:

å?? På sokkel?

5,46km i dag :)

Er i ferd med å bli sprek og pådra meg en kropp som Marianne Aunli ville misunne meg... ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Komponenten skrev:
    Er i ferd med å bli sprek og pådra meg en kropp som Marianne Aunli ville misunne meg... ;)
    Du mener sikkert Berit. Hun har dessuten lagt opp for lenge siden.

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Usj. Nå fikk jeg Aunli & Aunli på hjernen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn