Z
Zomby_Woof
Gjest
Tenk hvor god Ove Aunli kunne vært hvis han ikke måtte stoppe og barbere seg underveis på 5-mila...jowil skrev:Usj. Nå fikk jeg Aunli & Aunli på hjernen.
;D
Tenk hvor god Ove Aunli kunne vært hvis han ikke måtte stoppe og barbere seg underveis på 5-mila...jowil skrev:Usj. Nå fikk jeg Aunli & Aunli på hjernen.
I min søken etter gud-vet-hva kom jeg over dette gullkornet:Zomby_Woof skrev:Tenk hvor god Ove Aunli kunne vært hvis han ikke måtte stoppe og barbere seg underveis på 5-mila...jowil skrev:Usj. Nå fikk jeg Aunli & Aunli på hjernen.
;D
Når skal Ove Aunli få sin egen sokk?
Jeg fryser notorisk på beina og går stort sett med Ulvangsokker eller Marit-Justnes-sokker. Jeg har prøvd Bjørn Dæhlie-sokken, men den når ikke opp. Men hvorfor har vi ikke noen Ove Aunli-sokk? Jeg synes at Ove Aunli er en mye mer troverdig sokkprodusent enn Vegard og Bjørn. Ove Aunli utstråler en mannlig urkraft. Han ville aldri klage over at han frøs på beina. Tipper Ove sitter hjemme i stua si og ler med forakt når han ser Vegar Ulvang på TV-reklamen. Med tøysestemme sier han: "ÅÅÅÅÅ, så veeeeldig kalt på beina!" I sin storhetstid gikk Ove Aunli femmila barbeint. Han vasket aldri beina, han barberte dem kun - også føttene. Han brukte ikke skisko, men klemte bindingen over tærne. For Ove var skisko for mammagutter.
Når skal Ove Aunli få sin egen sokk? Aldri. For Ove er sokker for pyser.
Nei, jeg mente selvsagt Ove...Zomby_Woof skrev:Du mener sikkert Berit. Hun har dessuten lagt opp for lenge siden.Komponenten skrev:Er i ferd med å bli sprek og pådra meg en kropp som Marianne Aunli ville misunne meg...![]()
Hva slags sykling kan bedrives uten bremser ?The Atl skrev:Jeg har faktisk bygget meg sykkel i år. Ramme håndlaget i USA, null gir, null bremser, 20" hjul, ca 10kg. Nydelig liten sak. Dessverre er det blitt for kaldt til at jeg sykler stort.
Enhjuling.superhkm skrev:Hva slags sykling kan bedrives uten bremser ?The Atl skrev:Jeg har faktisk bygget meg sykkel i år. Ramme håndlaget i USA, null gir, null bremser, 20" hjul, ca 10kg. Nydelig liten sak. Dessverre er det blitt for kaldt til at jeg sykler stort.
Støttes...xerxes skrev:Foreslår at vi starter en ny tråd for sesongen 2008.
Noen burde lære denne fyren å sykle på skikkelig vis.emokid skrev:
Kom å lær meg da vel!BT skrev:Noen burde lære denne fyren å sykle på skikkelig vis.emokid skrev:
Joda, men nå har både fotballspillere, basketballspillere og håndballspillere større fart, høyere hopp, et antall motspillere å kollidere med etc, og de går ikke med hjelm. Jeg påster ikke at beskyttelse er unødvendig, men jeg sykler verken i trafikk eller over 10km\t.BT skrev:ok
Leksjon 1: Sykkelhjelm
Settes på kålen for å unngå at man blir grønnsak, dersom man er så uheldig å få asfalt eller kantstein i hodet.
![]()
tørr vedde på at du går gådd endel på tryne for det ;Demokid skrev:Joda, men nå har både fotballspillere, basketballspillere og håndballspillere større fart, høyere hopp, et antall motspillere å kollidere med etc, og de går ikke med hjelm. Jeg påster ikke at beskyttelse er unødvendig, men jeg sykler verken i trafikk eller over 10km\t.
Under flatlandsykling, slik jeg gjør på videoen, har jeg vel "tryna" per min definisjon to ganger på 5 år tenker jeg. Jeg har hoppa over styret, hatt henda i bakken, mista sykkelen, snubleløpt, brukt fallteknikk utallige ganger, men aldri slått meg stort. Eneste skadene er et kraftig overtråkk. Også har jeg mindre delikate legger.J.Finvaag skrev:tørr vedde på at du går gådd endel på tryne for det ;D
Fet Turner det der Alshus. Som tidligere sykkelmakiniker varmer slike bilder mitt hjerteC. Alshus skrev:Nesten ferdig:
![]()
Man har selvfølgelig en landeveissykkel også. Og vi er nok ganske enige.Zomby_Woof skrev:Legg krank, sadel, styre, og pedaler til lista di, så er vi ganske enige.
(Styret har sannsynligvis zip å si for deg, men størrelse og form på bukken er viktig for oss som ferdes på landeveien.)