Mytek Digital - sonic bliss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Ok da ble presset for stort. Etter å ha brukt noen timer og lese meg opp om denne dacen så ble betaling og bestilling gjort i svart utførelse. Denne dacen For jo vanvittig gode skussmål der ute.

    #gleder seg# :)
    Sitter og venter på min jeg også i svart :D Den er underveis så håper Posten er rask og effektiv ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Ok da ble presset for stort. Etter å ha brukt noen timer og lese meg opp om denne dacen så ble betaling og bestilling gjort i svart utførelse. Denne dacen For jo vanvittig gode skussmål der ute.

    #gleder seg# :)
    Sitter og venter på min jeg også i svart :D Den er underveis så håper Posten er rask og effektiv ;)
    Posten rask of effektiv ?...hmm - skeptisk ;)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Ok da ble presset for stort. Etter å ha brukt noen timer og lese meg opp om denne dacen så ble betaling og bestilling gjort i svart utførelse. Denne dacen For jo vanvittig gode skussmål der ute.

    #gleder seg# :)
    Sitter og venter på min jeg også i svart :D Den er underveis så håper Posten er rask og effektiv ;)
    Posten rask of effektiv ?...hmm - skeptisk ;)
    Der for jeg tok med ordet "håper" ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    @Morten bruker du USB eller Firewire fra Mac Minien og virker det ene ha noen fordeler framfor den andre ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Hah - her er vi ihverfall i samsvar med Mytek bruksanvisning:

    Measure is better with the Digital volume controll but analog sound better --- Lol, noe for målemafiaen :)


    Skjermbilde 2012-09-23 kl. 17.45.13.png



     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Audirvana, ISO Sacd, Proxy, iTunes er jo bare helt genialt. Testet litt hvor lang tid det tok å laste Sacd ISO`en i minnet fra en ReadyNas server igjennom ethernet og det gikk veldig raskt faktisk. Audirvana er hittil den mest smoothe avspilleren jeg har brukt. Vurderer å oppgradere til Lion før Myteken kommer. Andre som bruker Lion her...?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Audirvana, ISO Sacd, Proxy, iTunes er jo bare helt genialt. Testet litt hvor lang tid det tok å laste Sacd ISO`en i minnet fra en ReadyNas server igjennom ethernet og det gikk veldig raskt faktisk. Audirvana er hittil den mest smoothe avspilleren jeg har brukt. Vurderer å oppgradere til Lion før Myteken kommer. Andre som bruker Lion her...?
    oppgrader direkte til Mountain Lion.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Poster inn litt nyttig info rundt Myteken :


    you must remember that the computer audio DSD playback is in its very early infancy, and that a lot of this stuff is bleeding edge. Furthermore, there are no definite answers to some questions, as we are all learning more and more.

    1) Yes, the current sacd-extract.exe creates a slightly audible click at the begining of each extracted DSD track that is not gapless (i.e 4 seconds or so of silence). Mr Wicked and friends are diligently working to fix this. Some players and some DAC firmware make it less obvious (for example, in Mytek firmware 1.3.3 and PM 1.84 the clicks aren't obvious at all, but the Mytek input PLL timers for PCM-to-DSD switching aren't exactly timed perfectly yet (a Sabre chip issue) so you might get a couple notes at the beginning of the next DSD song sound like it fades in. Simple fix is to restart song, or revert back to fw 1.3.2....yadayada. it will all be rectified soon, but this is software folks..

    2) Worth buying?? Only you can decide. Us Mytek DSD listeners have all types of computers, ranging from my 2009 Mac Mini with Hynes ps, to DIY Linux boxes to Windows boxes. My Mac Mini is not tweaked by Mach2 but they do good work.

    3) Mytek has been in business for a long time. "Infant diseases" here are mainly DSD-to-the-consumer in nature more than anything. The brand new clever-but-unique dCS DSD-over USB (and firewire) protocol is barely out of dCS's programmers hands, the USB drivers are all very different, etc. Specific to Mytek, the USB drivers work fine for Windows, and the Firewire ones work for both Windows and MAC. I can't speak for Linux (firewire) but it sounds like its good from all reports here. As stated above Mytek and it's partners (ESS Sabre, Rigisystems,. Dice,e tc) are all working together to get all this right. in the meantime us listeners are dealing with minor hiccups and major musical nirvana. The DAC itself, like most any, requires a good 300+ hours to uncover its full potential.

    4)I like the Granite digital fw cables, but others like Belden and Oyaide, which is the most expensive but only tips the scale at $100. I like Mytek's XLR outputs and use Furutech Evolution II Ref 3's. Since you describe your amp as warm, the more neutrla (like mine) will likley work best anyway.

    5) Most people who have had Mytek high voltage output issues has to do with preamp input sensitivity, not power amps per se. Dunno though; others need to chime in. I would doubt this is a deal breaker.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Ok da ble presset for stort. Etter å ha brukt noen timer og lese meg opp om denne dacen så ble betaling og bestilling gjort i svart utførelse. Denne dacen For jo vanvittig gode skussmål der ute.

    #gleder seg# :)
    Sitter og venter på min jeg også i svart :D Den er underveis så håper Posten er rask og effektiv ;)
    Posten rask of effektiv ?...hmm - skeptisk ;)
    Der for jeg tok med ordet "håper" ;)
    Har du fått den ? :)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    flere native DSD inspillinger ligger på e-onkyo's nettbutikk..så var det kunsten med å registrere seg da

    ���[�x���ʈꗗ�b���y�_�E�����[�h�E���y�z�M������Łye-onkyo music�z
    Himmel og hav, si ifra når du har knekt koden for dette klarer nok ikke jeg. Kanskje Morten klarer, han er flink med slikt :)
    sitter her med mastercard og visa..klar til å laste ned 3-4 skiver..men skjønner ikke en shit hvordan..( brukte google translate..men men)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Er det noen som kan forklare meg hvilken av disse som er en USB driver for OSX. Klarer ikke helt å skjønne. Finner Firewire driveren men ikke USB.



    Skjermbilde 2012-09-26 kl. 16.16.38.png


    Edit: fant den lå gjemt blant mye annet stasj :)
     
    Sist redigert:

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Ok da ble presset for stort. Etter å ha brukt noen timer og lese meg opp om denne dacen så ble betaling og bestilling gjort i svart utførelse. Denne dacen For jo vanvittig gode skussmål der ute.

    #gleder seg# :)
    Min ble koblet opp i går :cool:
    Sitter og venter på min jeg også i svart :D Den er underveis så håper Posten er rask og effektiv ;)
    Posten rask of effektiv ?...hmm - skeptisk ;)
    Der for jeg tok med ordet "håper" ;)
    Har du fått den ? :)
    Den ble koblet opp i går :cool:
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Min ble koplet opp for 2 timer siden :cool: Flott service fra Moiz Audio som tar seg tiden til å møte kunder på kvelden. Bestilte dacen på Mandag fra Polen (?) og den ble levert meg ikveld ! Lastet ned drivere og alt fungerer ypperlig igjennom Audirvana. Fikk en liten plopp når jeg skiftet til DSD avspilling på ene sporet men dette var merkelig nok bare en gang. Ser min Mytek har Firmware v.1.4.2 men nyeste er v1.6.3. For se om det ikke blir en oppdatering imorgen.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Min ble koplet opp for 2 timer siden :cool: Flott service fra Moiz Audio som tar seg tiden til å møte kunder på kvelden. Bestilte dacen på Mandag fra Polen (?) og den ble levert meg ikveld ! Lastet ned drivere og alt fungerer ypperlig igjennom Audirvana. Fikk en liten plopp når jeg skiftet til DSD avspilling på ene sporet men dette var merkelig nok bare en gang. Ser min Mytek har Firmware v.1.4.2 men nyeste er v1.6.3. For se om det ikke blir en oppdatering imorgen.
    Gammel firmware?? hmmmm jeg ble lovet siste firmware....................
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Min ble koplet opp for 2 timer siden :cool: Flott service fra Moiz Audio som tar seg tiden til å møte kunder på kvelden. Bestilte dacen på Mandag fra Polen (?) og den ble levert meg ikveld ! Lastet ned drivere og alt fungerer ypperlig igjennom Audirvana. Fikk en liten plopp når jeg skiftet til DSD avspilling på ene sporet men dette var merkelig nok bare en gang. Ser min Mytek har Firmware v.1.4.2 men nyeste er v1.6.3. For se om det ikke blir en oppdatering imorgen.
    Gammel firmware?? hmmmm jeg ble lovet siste firmware....................
    Jeg vurderer å heller vente til v.1.7 (når jeg tenker meg om) kommer om noen dager visstnok leser jeg. Skal teste litt mer imorgen for å se hvor stabil den er ved avspilling av de forskjellige formatene. Inkl. DSD. Var såvidt innom ett DSD spor og det hørtes lovende ut for å si det sånn.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Spennende saker dette her. :) Gratulerer til dere som har denne.

    Selv så avventer jeg til et større musikkutvalg kommer. Vil ikke være låst til å fokusere på formatet, men musikken.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Den spiller alle formater Loeven :), DSD kan vel sees på som en bonus. Kommer med noen inntrykk når ting er spilt seg litt på plass men at dette vil bli veldig bra har jeg ingen som helst tvil om - Selv etter 2-timers bruk imponerer den. Blir nok flere timer iløpet av dagen. Tror jeg skal besøke Audio-Norge og Stereophil idag.....:rolleyes:
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Hva sammenlignet du Pure Music med? Audirvana Plus?[/QUOTE]

    Audinirvana Plus.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Fra å ha en litt stresset lydgjengivelse til nå og ha fått litt over 40 timer begynner lyden å sette seg. Lyden har åpnet seg, bassen er bedre definert og hele lydbildet har roet seg betraktelig. Bare rolig og deilig. Berkeleyen til ca 50K er jeg redd må se seg slått av denne saken både med hensyn til funksjonalitet og i lydkvalitet. Gi denne saken over 30 timer før du begynner og evaluere denne, sjeldent har jeg opplevd at ustyr har forandret karakter så til de grader mye som denne har gjort. Tipper 100 timer så bør vel det meste være gjort.
    Sonic Bliss ? å ja !!


    8039367459_8f57833425_z.jpg
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    2-3 uker med spilling har den passert 500t. Da er du der :)

    Lite mas og skarpe kanter fra min her den står og spiller. Fortsatt meget godt fornøyd
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    2-3 uker med spilling har den passert 500t. Da er du der :)

    Lite mas og skarpe kanter fra min her den står og spiller. Fortsatt meget godt fornøyd
    Min nærmer seg 150 timer og det er betydelig mindre *kanter* i lyden nå enn da den var nyoppkoblet :) Auralic sier også at Taurus trenger 500 timer på å være helt på plass :) Når det er unnagjort så blir det vel å prøve Kingrex Uart med batteristrøm til USB-strømlederen
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hvor god er hodetelefonforsterkerdelen?

    Fra å ha en litt stresset lydgjengivelse til nå og ha fått litt over 40 timer begynner lyden å sette seg. Lyden har åpnet seg, bassen er bedre definert og hele lydbildet har roet seg betraktelig. Bare rolig og deilig. Berkeleyen til ca 50K er jeg redd må se seg slått av denne saken både med hensyn til funksjonalitet og i lydkvalitet. Gi denne saken over 30 timer før du begynner og evaluere denne, sjeldent har jeg opplevd at ustyr har forandret karakter så til de grader mye som denne har gjort. Tipper 100 timer så bør vel det meste være gjort.
    Sonic Bliss ? å ja !!
    [...]
    Gjelder dette (kun) DAK-delen, eller gjelder det også hodetelefonforsterkerdelen? Hvis ja til det siste: Har du og dere andre dannet dere noe inntrykk av hvor god hodetelefonforsterkerdelen er? Førsteinntrykket, b.a. basert på lesning, var jo: meget god DAK, mens hodetelefonforsterkerdelen kanskje mer var en "convenience" (for opptaks- og studiobruk).

    Passer hodetelefonforsterkerdelen til alle (nogenlunde normale) hodetelefoner, eller har den impedanse- og effektbegrensninger? Jeg ser bort fra særinger som AKG K 1000 og kanskje HiFiMAN HE-6.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    2-3 uker med spilling har den passert 500t. Da er du der :)

    Lite mas og skarpe kanter fra min her den står og spiller. Fortsatt meget godt fornøyd

    prøv dempeleddet på -6b ( lukk jumperne) se om det hjelper litt ;)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Så gjør vi så når vi åpner en DAC



    5 skruer og det var stort sett det. Gain Pad er lokalisert til venstre i bildet, rett i front av de røde "greiene".

    Disse er åpne som standard, og ved å lukke disse dempes utgangssignalet med 6dB



    Du skal ha svært mange tommeltotter dersom man ikke får dette til selv.

    For min del var dette helt genialt. Burson PRE'en er av stepped type og nå får jeg plutselig flere nivåer på lavt volum.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Fra å ha en litt stresset lydgjengivelse til nå og ha fått litt over 40 timer begynner lyden å sette seg. Lyden har åpnet seg, bassen er bedre definert og hele lydbildet har roet seg betraktelig. Bare rolig og deilig. Berkeleyen til ca 50K er jeg redd må se seg slått av denne saken både med hensyn til funksjonalitet og i lydkvalitet. Gi denne saken over 30 timer før du begynner og evaluere denne, sjeldent har jeg opplevd at ustyr har forandret karakter så til de grader mye som denne har gjort. Tipper 100 timer så bør vel det meste være gjort.
    Sonic Bliss ? å ja !!
    [...]
    Gjelder dette (kun) DAK-delen, eller gjelder det også hodetelefonforsterkerdelen? Hvis ja til det siste: Har du og dere andre dannet dere noe inntrykk av hvor god hodetelefonforsterkerdelen er? Førsteinntrykket, b.a. basert på lesning, var jo: meget god DAK, mens hodetelefonforsterkerdelen kanskje mer var en "convenience" (for opptaks- og studiobruk).

    Passer hodetelefonforsterkerdelen til alle (nogenlunde normale) hodetelefoner, eller har den impedanse- og effektbegrensninger? Jeg ser bort fra særinger som AKG K 1000 og kanskje HiFiMAN HE-6.
    Hodetelefonampen er blitt vesentlig bedre med innspillingen, dog ligger volumetstyringen på -20db for normal lytting igjennom LCD-3 der skalaen går fra -99db - til 0db som er maks volum så matchingen er nok ikke ideel.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Så gjør vi så når vi åpner en DAC



    5 skruer og det var stort sett det. Gain Pad er lokalisert til venstre i bildet, rett i front av de røde "greiene".

    Disse er åpne som standard, og ved å lukke disse dempes utgangssignalet med 6dB



    Du skal ha svært mange tommeltotter dersom man ikke får dette til selv.

    For min del var dette helt genialt. Burson PRE'en er av stepped type og nå får jeg plutselig flere nivåer på lavt volum.
    Genialt og takk for bilder Morten. Gjorde dette og det virker som jeg fikk en enda bedre tilpassing av impedansen mot min Ayon amp. Enda mer oppløst lyd kanskje... :) Ligger ca klokken 1030 åpning (RCA kabling) på volumknotten (normal lyttenivå) på Ayon ampen med referanse sporet fra ett Kari Bremnes album som vel har ganske normalt nivå på innspillingene (?)
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Adder denne til Bildene fra Morten, i tilfelle noen skulle være i tvil når det kommer til å hvordan flytte de blå jumperene for å dempe gain nivået.


    mytek jumpers.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn