Mytek Digital - sonic bliss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Litt dumt spørsmål men blir .iso`en extracted for så og spilles av som DSD filer, regner med det men spør for sikkerhetsskyld. Lurer også litt på hvordan .Iso fila fungerer etter at du har åpnet den med A+ - fungerer den som ett hvilket som helst album med sporvalg og hele pakken.
    Har ikke sett det har blitt flere filer selv om den er åpnet med A+. Alle spor kommer opp som om man skulle lagt de til enkeltvis.

    Jeg endret rettighetene til filen slik at den kun har leserettigheter (chmod 444) og dette fungerte uten problemer.

    Skjermbilde 2012-08-31 kl. 21.53.56.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Kjapt innpå Morten, nederst i høyre hjørne - (A+) står det 24/88khz dac vet du hvordan fila spilles av i dacen ?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Bare en slengkommentar fra min side: Audirvana Plus er en såpass kapabel spiller at jeg har benyttet den en god stund - og anbefales også for de som "bare" har redbook / lossless og high-rez...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Hele poenget med slike filer må jo være at de spilles av native - altså med DSD kvalitet i dacen.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.142
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Finnes det ikke en tweak som gjorde at SB kunne spille av 24/192?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det ikke en tweak som gjorde at SB kunne spille av 24/192?
    Tror ikke det. 24/96 er høyeste oppløsning på Touch. Har koblet denne coax/spdif mot dac'en. Låter uhyggelig bra dette også.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Her var et godt tips når det gjelder preampen.

    ted_b skrev:
    As a remote volume DAC (the remote codes are in the user manual and work perfectly) it is ok, but not great. As Michal and I have discussed ad nauseum, for a budget of $1500 they had to make sacrifices, and one area IMHO, is the variable analog stage. It suffices, but is wayyy better (again IMHO ) in bypass mode, which then requires the user to use a preamp or integrated amp (or active speakers, etc).

    Mytek Stereo192-DSD DAC - Page 2
    Har man koblet dac'en til en integrert/pre så kan/bør man deaktivere den interne preampen i dac'en. Min stod på analog som default.

    Skjermbilde 2012-09-01 kl. 22.31.10.png
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Handlet meg en Mytek idag likegodt. Tested Touch med optical. Funket bra det 24/192.

    Hvilken firmware har du paa din boks?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.142
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    1.6.3 fra 5.august

    har du eldre firmware, så kan den installeres via firewire ; enten via mac eller PC ( firewire PCI/PCIe kort)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Handlet meg en Mytek idag likegodt. Tested Touch med optical. Funket bra det 24/192.
    Kult! har også min Touch koblet til, men med spdif/coax.

    Men, nå begynner Touch å få kalde føtter da jeg har sett på integrasjonen mellom iTunes og Audirvana Plus.

    Tror jeg har nevnt det tidligere, men jeg har all musikken på en ubuntu-server (... samt clas ohlson flytteesker) og jeg benytter nfs for å kunne koble mac/windows klienter mot denne.

    Fordelen med A+ er at denne lar meg spille av flac og dsd filer på mac ved samtidig bruke itunes som bibliotek. A+ lager proxyfiler for iTunes som inneholder metainformasjon og cover.

    Og da blir det slik:

    iTunes

    Skjermbilde 2012-09-05 kl. 23.08.49.jpg


    Og iPad med remote styrer da itunes som man forventer en fjernkontroll skal kunne gjøre:

    iPad

    Photo 23 27 50 05.09.12.jpg


    Begynner å like denne eplehagen ;D
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    øøøøhh? Airplay?

    Sukker her, over min egen kompetanse..Mac styres av padda? som en ren fjernkontroll?? Alt er altså koblet igjennom mac?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fordelen med A+ er at denne lar meg spille av flac og dsd filer på mac ved samtidig bruke itunes som bibliotek. A+ lager proxyfiler for iTunes som inneholder metainformasjon og cover.

    Og da blir det slik:

    iTunes

    Vis vedlegget 152935

    Og iPad med remote styrer da itunes som man forventer en fjernkontroll skal kunne gjøre:

    iPad

    Vis vedlegget 152936

    Begynner å like denne eplehagen
    Med div utgaver av Airplay på menyen måtte det bare bli - Airplay ;)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje Airplay via Airplay er tingen?

    Men, nå må jeg ut på epleslang...

    :rolleyes:
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    mteinum: hvordan vil du sammenligne Mytek stereo 192 mot Auralic MX+? :) Jeg vurderer en av disse mot Auralic Taurus eller Burson soloist på mine HD800 :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Sitter å "leser lekser" så popper denne opp:

    I personally prefer extremely high resolution PCM over the DSD and I would claim that DSD is not transparent

    Morten Lindberg

    2l.no
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Digital reproduction of analogue sound

    At venue recording sessions our analogue to digital converters can do both the one-bit DSD and the multi-bit PCM formats. We can also listen directly to the analogue output from the microphones. Digital eXtreme Definition is a professional audio format that brings “analogue” qualities in 24 bit at 352.8 kHz sampling rate. DXD preserves 8.4672 Mbit/s (3 times the data of DSD) per channel. This leaves headroom for editing and balancing before quantizing to DSD for SACD or PCM for Blu-Ray.

    All audio formats on The Nordic Sound are sample rate converted from the same DXD master. Comparing them in our studio we find only subtle differences from DXD down to 192kHz and 96kHz. The obvious degeneration is from 96kHz down to 48kHz. We find DSD, as used in the SACD format, somewhat different in colour from PCM; in some mysterious way DSD is softer and more beautiful but slightly less detailed. In DXD we find the shimmering brilliance from the original analogue source as directly from the microphones. Linear PCM is offered in addition to DTS HD Master Audio on this Blu-ray with the purpose of convincing audiophiles of the true lossless qualities of commercial encoding. The stereo layer of the SACD and the LPCM 2.0-stream on the Blu-ray are both full resolution mix from the original microphones. Mostly we find that the microphone placements used for the surround make a fine stereo. Occasionally we put up extra microphones dedicated for the stereo stream.

    I personally prefer extremely high resolution PCM over the DSD and I would claim that DSD is not transparent. But it all comes down to what the sound from your speakers can do to your body and mind. I find that the placement of microphones has an infinite more important role in the final experience of music, than the difference between HiRes PCM and DSD. Sometimes a lie can be more beautiful than the truth!

    2L sampler CD 2007

    DXD er helt klart et heftig format, med tilsvarende store filer :)

    Ligger noen prøveeksemplarer her: High Resolution Music DOWNLOAD services .:. FLAC in free TEST BENCH

    Skjermbilde 2012-09-06 kl. 21.55.39.jpg
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg bestilt en Mytek Stereo 192 DSD DAC som jeg skal forsøke i spann md Auralic Taurus amp :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg bestilt en Mytek Stereo 192 DSD DAC som jeg skal forsøke i spann md Auralic Taurus amp :)
    Grattis, håper du kan gi noen inntrykk etterhvert som den spiller seg inn.
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Fikk testet ut noen DSD filer med mine HD800. Match made in heaven!!! Syntest forøvrig at Pure Music hadde et bedre lydbilde. Vet ikke hvorfor. Hadde forøvrig huset for meg selve sist lørdag. Fikk den koblet opp med Logitech Transporter som kilde via AES. Fikk laget meg en bnc kabel og experimenterte med klokke kontrol. Dessværre så hadde jeg en liten forkjølelse så den helt store opplevelsen må nok vente litt. Skal forøvrig meldes at det ble ett litt mer oppløst lydbilde med Mytek "in charge" for klokking. Mitt Krell EVO 202/302 oppsett satte stor pris på en my makker. Klar forbedring mot Transporter sin DAC.

    Vurderer å handle en extern klokke. Noen meninger om dette vil forbedre og hvis ja, hvilken klokke anbefales?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.142
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Fikk testet ut noen DSD filer med mine HD800. Match made in heaven!!! Syntest forøvrig at Pure Music hadde et bedre lydbilde. Vet ikke hvorfor. Hadde forøvrig huset for meg selve sist lørdag. Fikk den koblet opp med Logitech Transporter som kilde via AES. Fikk laget meg en bnc kabel og experimenterte med klokke kontrol. Dessværre så hadde jeg en liten forkjølelse så den helt store opplevelsen må nok vente litt. Skal forøvrig meldes at det ble ett litt mer oppløst lydbilde med Mytek "in charge" for klokking. Mitt Krell EVO 202/302 oppsett satte stor pris på en my makker. Klar forbedring mot Transporter sin DAC.

    Vurderer å handle en extern klokke. Noen meninger om dette vil forbedre og hvis ja, hvilken klokke anbefales?
    den interne klokka er meget god, tenkte du å kjøre D.o.P?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.142
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Jeg har også vurdert at den interne klokka er rimelig bra. Ble anbefalt en iClock iCLOCK - Redundant Multiple Clock Synthesizer by MUTEC, Germany som et bra alternativ.

    Videre så er det vel ingen auto setting av den interne klokka (når Mytek er master) etter det jeg har forstått.

    Kan se for meg at mutec enheten er ideell hvis man bruker tascam dv-ra1000hd som transport og mytek som DAC ( begge blir da syncet av samme eksterne klokke)

    Du får vel prøve og rapportere tilbake ;)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Fikk testet ut noen DSD filer med mine HD800. Match made in heaven!!! Syntest forøvrig at Pure Music hadde et bedre lydbilde.
    Hva sammenlignet du Pure Music med? Audirvana Plus?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.142
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    561927_461947100495269_559076451_n.jpg


    Jplay støtter nå DSD avspilling via D.o.P protokollen.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Ok da ble presset for stort. Etter å ha brukt noen timer og lese meg opp om denne dacen så ble betaling og bestilling gjort i svart utførelse. Denne dacen For jo vanvittig gode skussmål der ute.

    #gleder seg# :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn