Musikken du knapt tør innrømme at du liker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412

    Om et snaut halvår så er det sommer, og jeg kommer til å spille denne i Spitfiren. Høyt!! Og jeg kommer ikke til å skamme meg.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.034
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Denne tråden har ligget død en stund. Så kanskje på tide med en gjenoppståelse.
    Til mitt forsvar så skal det sies at jeg ikke er en fan av Ms. Carey eller divaer generelt. Men låten Vision of Love som var hennes første singel i en laaang rekke av #1hits må jeg innrømme at jeg er svak for. Og har jeg har blitt observert med klump i halsen og tårer i øynene mens jeg har hørt på denne sangen vil jeg selvfølgelig benekte tvert :)

    Beste versjon er fra MTV Unplugged. Spill av på skikkelig annlegg/høretelefoner, skru opptil 11 og døm selv.

     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4

    Kan jeg kjøre denne over til Jan

    Mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Fuck deg med Sputnik er nok mest i randen av komfortsonen her
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Sitter akkurat nå og hører på Barry White, men ikke si det til noen... :rolleyes:
    Artig med Barry White ja, hadde en opplevelse med ham på ei lita hifi messe i Gjøvik , er vel snart 40år siden. Hørte ham på de største Tannoyene og svære Accuphase forsterkere. (aldeles utenfor økonomisk og plassmessig rekkevidde) Kommer enda inn på dette når det blir snakk om lyd.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.405
    Antall liker
    102.421
    Torget vurderinger
    23
    Sitter akkurat nå og hører på Barry White, men ikke si det til noen... :rolleyes:
    Artig med Barry White ja, hadde en opplevelse med ham på ei lita hifi messe i Gjøvik , er vel snart 40år siden. Hørte ham på de største Tannoyene og svære Accuphase forsterkere. (aldeles utenfor økonomisk og plassmessig rekkevidde) Kommer enda inn på dette når det blir snakk om lyd.
    Barry White er INGEN ting å skamme seg over! Helt innafor.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.405
    Antall liker
    102.421
    Torget vurderinger
    23

    I egenskap av ihuga messingblæser på denne tiden opplevdes soundet og presisjonen til dette orkesteret direkte storslagent....​
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Hmm... her var det en del jeg ikke visste jeg skulle vært flau over. Hvor er listen over musikk man "ikke kan høre på"?
    Både Rush, Yes og Madrugada står på her i tide og utide, og jeg har vært på konsert med to av de... :cool:
    Meeen... når det er sagt så er det jo en del plater jeg ikke drar frem når "fremmede" er på besøk og skal høre på anlegget ;)
    Tror jeg har 5 CDer med Eminem :p
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Style - Dover Calais


    Skamløst trekker jeg fram denne perlen.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Jeg kan nu ikke sige der er noget jeg er flov over at lytte til. Da jeg var ung synes jeg at Billy Idol musik var noget skrammel.
    I dag lytter jeg tit til hans musik. Hvis man lige springer de store hit over er der faktisk en del god musik med gode tekster. :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Må innrømme at det er ikke få ganger denne har blitt spilt på helseskadelig volum. Nå for tiden skjer det bare før gutta kommer på vors. Det vil si veldig sjelden 😆🍺

     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Dette bør få deg til å føle deg hensatt til en elevator eller cocktailparty anno 1968.....

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.719
    Antall liker
    13.209
    Jeg har en greie for tyske Oktoberfest-saker. Da snakker jeg ikke ompa-ompa-greiene men gjennomført kommersiell technopopmusikk som skal få opp stemningen. Nå er det mange år siden jeg har vært på Oktoberfest (som for øvrig i all hovedsak er i september) men de pleier å spille denslags på afterski i Østerrike og der har jeg vært betydelig oftere. Det er sikkert en eller annen kobling i topplokket som skjer, det er ikke noe jeg ville finne på å sitte meg ned hjemme å høre på, men det funker til trening og denslags. jeg skjønner også tekstene siden jeg er relativt stiv i tysk, men jeg er mindre sikker på om det egentlig er et pluss.

    Et par eksempler:


    Pro tip nesten ingen vet. Mammen til Nikki Lauda heter Elisabeth. Det er Veldig Mange Flere i den germane språksfæren som har sunget av full hals "Wie heisst die Mutter von Nikki Lauda, mama Lauda" enn som vet hva hun faktisk heter.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer for mitt bare liv ikke på noe...

    Apropos Dolly Parton: De akustiske gitarene på Jolene, altså. Pur funk.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    HVem ler av Rush og Jethro Tull?
    Tror du bør vurdere kameratene ....;)
    Jeg tror tilogmed Jethro Tull lo av Jethro Tull av og til..

    Når det gjelder Rush; stemmen til Geddy er noe ikke alle venner seg til, og ærlig talt, noen av tekstene til Neil Peart må man som voksen mann bare flire litt av.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Næh. Jethro Tull ler man ikke av. Geddy Lee er kanskje en "aquired taste"; han har blitt beskrevet som en krysning mellom Robert Plant og Donald Duck. Men tekstene til Peart er da bedre enn 99,99% av rocketekster derute.....
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Grei video også...
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    «So the maples formed a union
    And demanded equal rights
    "The oaks are just too greedy
    We will make them give us light"
    Now there's no more oak oppression
    For they passed a noble law
    And the trees are all kept equal
    By hatchet
    Axe
    And saw»

    Dette er sikkert innsiktsfullt og dypt for en 16-åring som er iferd med å oppdage verdens urettferdigheter, men for meg blir det platt. Sorry. Da foretrekker jeg «Hey, good lookin’ woman, come here !» 😁
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Har innrømmet det før, og står gjerne fram igjen: Katie Melua. Naturen har vært usannsynlig snill med den dama, på alle mulige måter.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.282
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen av mine guilty pleasures:






    Ikke problemer med å innrømme, men gidder heller ikke å argumentere for valgene.:cool:😝
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn