musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

    musicus

    Gjest
    Hifi´en ligger i dvale, i en midlertidig bostad..nedpakket og venter på oppmontering igjen etter en 3 måneders totalrenovering av leiligheten....nye uinnspilte høyttalere (F.Serblin/Accordo) og nye kabler Luna Rouge (ht & rca) er vel forskjellen mot tidligere...

    Men, musikken fortsetter flöde, på inngående er bl.a disse på vinyl...

    "Blemish"



    "Manafon"



    ..og denne på cd...svindyr! men så er det jo David Sylvian...

    "There's a light that enters houses with no other house in sight"



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Mimre bilder....systemet er nedpakket i noen måneder pga total stam-renovasjon av leiligheten, låne høyttalerene er levert tilbake til forhandler, i november begynner den møysommelige innspillingen av ett par helt nye Franco Serblin Accordo i Grey hardwood, ett sett Luna Rouge høyttaler og signal kabler, siste nevnte trenger riktignok bare noen timer for å by på en fortreffelig presentasjon, Vertere og Accuphase sine gjorde heller ikke bort seg skal sies...forhåpentligvis nyt montert ström kontakt bak oppsettet..så man slipper lange kabelstrekk og fordelings list...ny kunst å fordype seg i skal opp mellom talerene, med anknytning til temaet lyd...kanskje kan man håpe på en akustisk gevinst av noe slag også..i mellomtiden får man ta til takke med anlegget i bilen....

    IMG_6454.jpeg


    IMG_5917.jpeg


    ...gleder meg til november :cool:

    mvh

    edit: skrivefeil
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    Ett annet av de de gode gamle, snart ute med nytt igjen....bestilt!!

    Suede "Autofiction"



    Speaking about Autofiction, Brett Anderson said: "Autofiction is our punk record. No whistles and bells. Just the five of us in a room with all the glitches and fuck-ups revealed; the band themselves exposed in all their primal mess."



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Og der hadde det sleppts ett album jeg misset.....nå var Suede katalogen komplett...



    The Blue Hour is the final part of the triptych of albums recorded by the band since they reformed and released 2013's Bloodsports. Produced and mixed by Alan Moulder at Assault & Battery Studios, the album sees Suede continue to explore new ground sonically. It features a choir and spoken word, as well as string arrangements from Craig Armstrong and the band's own Neil Codling.


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    En av mine tre dyreste cdér, Japan import cd og verdt hver krone..det er en atmosfære i DS tekster og produksjon som få andre klarer mobiliserer fölesmessig hos meg, en av de store her hjemme..savner stereoen :cool:


    David Sylvian "There's a light that enters houses with no other houses in sight"



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Har en stund värt på utkikk etter en "enklere" og mindre vinylspiller siden vinyl er sekundär kilden, Rega har noe ved seg jeg liker, etter å hatt både P3 & P6 med Elys II & Exact, tar jeg nu ett steg opp til P8 m/Ania Pro MC, har ingen erfaringen med deres mc pu´er men tror det skal kunne bli en bra partner med Accuphase AD50 riaa kortet i E-650, har sansen for deres plug´n play konsept! :giggle:

    Nå begynte jeg plutselig å glede meg ennå mer til komme i nyoppusset leilighet og spille plater igjen!! :cool:

    Rega P8









    Rega Ania Pro MC







    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    Gamle synth pop helter fra tidlig 80 tallet med live skive av gamle låter, må jo innhandles :cool:

    Adolphson & Falk "Krafter vi aldrig känner"...


    "Blinkar blå"


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    Er en svoren fan av Japan/David Sylvian og ikke minst Suede....og fikk dette tipset av en særs hyggelig hifi bekjent..så da så :cool:

    Brett Anderson (Suede) goes...Japan "Nightporter" kul versjon....


    mvh
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Flott oppsett. Accordo er en fantastisk høyttaler.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Flott oppsett. Accordo er en fantastisk høyttaler.
    Takker! Har konvertert fra Wilson Benesch til F. Serblin og de er noen riktig riktig gode formidler, Accordo....låter fantastisk på lavt/moderat volum...med Accuphase kl A, hvilket er mitt foretrukne lyttenivå..så det er en god kombo...

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med alt nytt, musicus!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer med å komme deg i hus🥳. Må jo få lov til å si at den spilleren du hadde ser 100 ganger bedre ut enn rega, men det er jo du som har valgt😉😁. Håper den i det minste låter bedre enn Acoustic solid ?.

    O
     
    M

    musicus

    Gjest
    1B1641EB-1BBE-4440-96F0-D505FB70CEF8.jpeg


    Pakket opp i mørket, skinner i dagslys, for en finish og eierglede Accordo'ene gir!!

    Litt nytt på strømsiden også, 0,5 mtr Supra SPC rett i fra veggen!
    0EEFCA11-6CB5-49C7-8F75-6418D1202BA1.jpeg

    @Evo... har ikke koblet opp Rega ennå, men den er liten og unnselig denne mot den forrrige, men tror jeg vet hva jeg har gjort 😁

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Flott gulv i leiligheten din 😘. Anlegget er akkurat passe, oser klasse. De hvite rosene gir det feminine rom, det passer fint til deg mister (y) :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Flott gulv i leiligheten din 😘. Anlegget er akkurat passe, oser klasse. De hvite rosene gir det feminine rom, det passer fint til deg mister (y) :)
    Rosene er fra kona til meg, når jeg kom hjem fra jobb 😊
    Det skal en plate til på toppen med 100 mm distanse, der kommer motorstyringen til Rega mm få plass..

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med oppussing av leilighet og nye komponenter i anlegget. Skikkelig luksus- look! 👍
    Enkel og fin den rp8. Nett, med lite fotavtrykk.
    Den gamle spilleren var også flott, men passer kanskje bedre på Versailles, Drottningholm e. I. 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.071
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med nytt krypinn, platespiller, ht og strømkabel🤩 Ser strøkent ut!
     
    M

    musicus

    Gjest
    Gratulerer med nytt krypinn, platespiller, ht og strømkabel🤩 Ser strøkent ut!
    Krypinnet har fått seg en total overhaling, så det er samme men mye freshere! 😊
    Litt dårlig presisert fra min side ang strömmen, det er stikket i veggen som er nytt, istedenfor lange kabelstrekk langs gulvet og fordeligslister, er det nå rett ut av veggen! 😁

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Perspektiv fra den andre siden...
    Fruen sa hun hadde funnet noen greier hun ville ha opp på veggen, jammen så det ikke ut som noen diffusorer, ikke vanskelig å være behjelpelig å få det opp når det klaffer slik :)
    Litt harde er de, men de slår nå ihjel en hi-fi nevrose eller to :cool:



    C5CF56B2-2A26-4A38-9491-50C0C016B004.jpeg


    Mvh
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hvordan låter «klappetesten» hos deg? Med tanke på flutter?

    Edit: Ser fint ut hos dere :) Og gratulerer med oppgradert oppsett. Høyttalerne er noen smykker!
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hvordan låter «klappetesten» hos deg? Med tanke på flutter?

    Edit: Ser fint ut hos dere :) Og gratulerer med oppgradert oppsett. Høyttalerne er noen smykker!
    Näh har nok ikke den beste akustikken, velger å ha ett liv sammen med stereoen, men med min moderate/lave spille stil så funker det ganske bra, synes jeg, rampete musikk tar jeg med meg i bilen :)

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn