Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    MI 1, 6, 11, 12, 16 og 25 har vel alle utgang på høgre sida - sett forfra, altså motsatt side av strøm-inngang.

    Og kontaktane rett ved sidan av utgangs-kontaktane kan også gjerast om til utgang, eller HTB-inngang.

    Min MI 12 har to xlr-utgangskontakter + to RCA-utgangskontakter. Og derfor ‘kun’ 4 innganger.

    Gratulerer @Dalemark med ny forforsterker! Gleder meg til å høyre din vurdering av den! 😊

    Mvh Arild😊
    En liten oppdatering på førsteinntrykket av MI16.

    Sett utifra at den skulle erstatte Coda sin CP pre, må jeg si at jeg var skeptisk til om den kunne stille opp mot Coda. Men det gjør den absolutt og det kan virke som den er en bedre match til Doxa. Signaturen er først og fremst ikke fremtredende på noen områder, om det gir mening. Alt stemmer liksom bedre, men må få lyttet mer før jeg kommer med noe mer konstruktivt.

    Om jeg skulle satt fingeren på noe måtte det være at det kan være litt fremtredende bass, selv på 61 light, som andre her på forumet mener skal være litt bassfattig.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det med ‘bass’ høyres litt kjent. Mi erfaring er at MI frå MI 11 -> gjorde eit solid framsteg lydmessig. Spesielt i form av eit solid, stramt og dynamisk fundament som min dåverande MI 2 ikkje hadde fått synt før med MI 6.

    Og MI 16 er jo ytterligare forfina i forhold til MI 11. 😊

    I MI 25 er MI 16 - kretsen ytterligare forfina. Men rosina i MI 25 - pølsa er nok implementeringa av Muses 72320 volumkontroll, som fjerna potmeter og nokre lengder med (sølv)kabel frå kretsen. 😊

    Men min MI-veg etter MI 11 vart balansert, og då MI 12, MI 13, MI 23 og no MI 23.5 (A).

    MI 13 på DOXA 61 høyres spanande ut @ovitzi ! Har din MI 13 digital styring (muses 72320)?

    Mvh Arild 😊
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Det med ‘bass’ høyres litt kjent. Mi erfaring er at MI frå MI 11 -> gjorde eit solid framsteg lydmessig. Spesielt i form av eit solid, stramt og dynamisk fundament som min dåverande MI 2 ikkje hadde fått synt før med MI 6.

    Og MI 16 er jo ytterligare forfina i forhold til MI 11. 😊

    I MI 25 er MI 16 - kretsen ytterligare forfina. Men rosina i MI 25 - pølsa er nok implementeringa av Muses 72320 volumkontroll, som fjerna potmeter og nokre lengder med (sølv)kabel frå kretsen. 😊

    Men min MI-veg etter MI 11 vart balansert, og då MI 12, MI 13, MI 23 og no MI 23.5 (A).

    MI 13 på DOXA 61 høyres spanande ut @ovitzi ! Har din MI 13 digital styring (muses 72320)?

    Mvh Arild 😊

    Hmmmm??

    Fjerne flott potmeter og lengder med sølv, med noe som koster en hundrings eller to på nett er en forfining?
    Da valgte jeg rett pre, hehe! Nå må jeg passe meg så jeg ikke får RM m.fl.på nakken;)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hmmmm??

    Fjerne flott potmeter og lengder med sølv, med noe som koster en hundrings eller to på nett er en forfining?
    Da valgte jeg rett pre, hehe! Nå må jeg passe meg så jeg ikke får RM m.fl.på nakken;)
    Potmeteret er vel ein grei Alps-variant? Med motor og Philips fjernkontrollkode.

    Har du vært riktig heldig, har din MI 11 Kimber AGSS internkabling. Noken av oss betalte litt ekstra for å få det. Om ikkje er det nok ein slik kvalitet du beskriv. 😊

    Muses 72320 er nok litt meir enn nokre 100-lappar. Der snakkar ein nok heller om ein del ‘Frogner-tiere’… 😉

    Mvh Arild 😊
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Hmmmm??

    Fjerne flott potmeter og lengder med sølv, med noe som koster en hundrings eller to på nett er en forfining?
    Da valgte jeg rett pre, hehe! Nå må jeg passe meg så jeg ikke får RM m.fl.på nakken;)
    Implementeringen av Muses72320 i MI preamper er mesterlig gjort og stol på Arild når han sier det er next level, for det er det så sannelig..høres ut som du er bitt av MI basillen nå ,og da går det bare en vei og det er oppover i tallrekken...helt til du kommer til MI25...eller 23.5? sjekk det ut,da vil du ikke lengre savne motoriserte potmetre, det er jeg riiiimelig sikker på;)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tviler ikke på det dere sier:)
    Om jeg havner på kjøret her gjenstår å se, blir en stund til jeg får testet den skikkelig grunnet bosituasjon.
    Men om jeg finner et bra trinn, så må jeg vel få koplet opp en plass.
    Blir veldig fascinert over hele bygget da, det må jeg si. Liten og overraskende nett ift det jeg trodde utifra bilder, blytung, solid og meget bra satt sammen ser det ut til. Liker at både merkenavn/modell har innpreget tekst. Hele saken virker milspec.,og det kan jeg også like. Denne vil spille musikk gjennom en kald atomvinter. Lurer nesten på om denne kan drive lettdrevne høyttalere..
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    MI 13 på DOXA 61 høyres spanande ut @ovitzi ! Har din MI 13 digital styring (muses 72320)?

    Mvh Arild 😊
    Ja MI13 har display og digital styring, ikke potmeter. Superhappy med den, LITT nysgjerrig på 23.5 men tror ikke lommeboken tillater det.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    MI 13 på DOXA 61 høyres spanande ut @ovitzi ! Har din MI 13 digital styring (muses 72320)?

    Mvh Arild 😊
    Men det hadde vært gøy å prøvd MI klasse A og sett om Doxa hadde røket ut da😂😱 Regner med MI-MI er en god kombo det og 😀 Dessverre så har ikke RM forsterkere til demo🥺
     

    Larsgan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    81
    Antall liker
    121
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Men det hadde vært gøy å prøvd MI klasse A og sett om Doxa hadde røket ut da😂😱 Regner med MI-MI er en god kombo det og 😀 Dessverre så har ikke RM forsterkere til demo🥺
    BDC5DBC5-5251-469A-9DA8-4C2EEC451628.jpeg
    Det syntes jeg også. Så da bestilte jeg en MI 21 for å teste. MI 21 ble en særdeles vellykket kombo med MI 23.5. Doxa 61 Signature er bra den, men jeg får ubevisst mere «rockefot» når jeg lytter til MI 21. Det er mere liv og glød i lyden. Så da kan i hvertfall jeg skrive under på at MI + MI = sant :)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis! Blir spennende å høre om den er no tess:)

    Men «Spesial Edition», er det litt norsk/engelsk her eller:?
    Er vel bare en videreutvikling av den vanlige 9.1.. dette er jo forgjengeren til mi22.

    Denne har vel fått svære kondiser og skjermet trafoer.. ifølge Roar ca 2x30w klasse a.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tenkte på den inngraverte teksten;)

    Tror jeg så noen bilder i en annonse som lå ute av modifikasjonene, om det er den samme jeg så på.
    Men er det noe liv i den da:?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Tenkte på den inngraverte teksten;)

    Tror jeg så noen bilder i en annonse som lå ute av modifikasjonene, om det er den samme jeg så på.
    Men er det noe liv i den da:?
    Jeg hadde dette eksemplaret en liten periode, koblet den opp på et par Klipsch RF7MK3 og den blåste skikkelig liv i disse høyttalerne. En vegg av fyldig og deilig lyd ble det.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Virker som det er liv ja, ikke testet så voldsomt mye da jeg ikke har noe preamp her enda :)
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått litt fyldigere inntrykk av tingenes tilstand med MI16 som nykommer i heimen.

    Med litt hjelp av en DB måler og div. lave test-toner fikk jeg plassert høyttalerne gunstigere med tanke på at det var vel mye tyngde i bunn. Rel subben ble også bra integrert. Konklusjonen er i mine ører at dette er en bra match med min Doxa 61. Er det noe jeg eventuelt mangler nå måtte det være bredde men den begrensningen tror jeg ligger Doxaen, og dette vil jeg håpe jeg kan leve med en stund 😊.

    En liten oppdatering fra meg 👍🎶.
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Men min MI-veg etter MI 11 vart balansert, og då MI 12, MI 13, MI 23 og no MI 23.5 (A).

    @arild . Er oppsettet ditt MI 23.5 på MI 18? Eventuelt, hvordan låter dette 🤔?
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    308
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har MI 13 på MI 18 DMB. Er veldig fornøyd :)
    Men hadde vært kjekt å prøvd MI 23.5!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Må bare spørre menigheten om Roar har noen riaa trinn fra MI som han har i produksjon? Har en kompis som har en del fra MI som er på jakt :)

    mvh
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    De balanserte monoblokkene MI10 puristen spesial fortjener kanskje noe heftigere enn 12.1?
    Jeg har lest en del sider i tråden og det forårsaker litt kløe.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Men min MI-veg etter MI 11 vart balansert, og då MI 12, MI 13, MI 23 og no MI 23.5 (A).

    @arild . Er oppsettet ditt MI 23.5 på MI 18? Eventuelt, hvordan låter dette 🤔?
    Eg hadde ei stund ein balansert MI 18 i MI Mosfet - kabinett. Brukte MI 12 og MI 23 på denne.

    MI 18 vart solgt, MI 23 vart bytta inn i MI 23.5 (A), og MI 12 støvar ned for tida.

    Støver ned gjer dessverre også mine MI 17 monoblokker, då høgtalarane mine ikkje speler på lag med rommet mitt, og ‘interiørarkitekten’ ikkje tillet akustiske tiltak. 😔

    Håpar det kan ordne seg litt på ny-året…

    Mvh Arild😊
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Dei blokkene fortjener definitivt MI 23.5 (A)! 😊

    Mvh Arild 😊
    I erkjennelse av at du sannsynligvis har rett trykker jeg på bestill-knappen!
    (A) er visst fullriggeren, så da får det bli det, så jeg slipper å angre på at jeg kjipet.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Eg hadde ei stund ein balansert MI 18 i MI Mosfet - kabinett. Brukte MI 12 og MI 23 på denne.

    MI 18 vart solgt, MI 23 vart bytta inn i MI 23.5 (A), og MI 12 støvar ned for tida.

    Støver ned gjer dessverre også mine MI 17 monoblokker, då høgtalarane mine ikkje speler på lag med rommet mitt, og ‘interiørarkitekten’ ikkje tillet akustiske tiltak. 😔

    Håpar det kan ordne seg litt på ny-året…

    Mvh Arild😊
    Prøv romkorreksjon.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Eg hadde ei stund ein balansert MI 18 i MI Mosfet - kabinett. Brukte MI 12 og MI 23 på denne.

    MI 18 vart solgt, MI 23 vart bytta inn i MI 23.5 (A), og MI 12 støvar ned for tida.

    Støver ned gjer dessverre også mine MI 17 monoblokker, då høgtalarane mine ikkje speler på lag med rommet mitt, og ‘interiørarkitekten’ ikkje tillet akustiske tiltak. 😔

    Håpar det kan ordne seg litt på ny-året…

    Mvh Arild😊
    Angående basen..
    Kan tipse deg om MiniDSP shd studio, den funket for meg. Den har også som bonus Streamer, som virker fint med Spotify, men må ha dac utenom da..

    Jeg sleit voldsomt med bassen på 47hz som var 15db mer enn resten. Den fikset det og egentlig hele frekvens kurven. Borte er også tendensene til skrikende diskant.
    Ikke dempet noe I stua mi.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Oh, grattis!!

    Den Pre er jo tilsynelatende helt lik som den jeg nylig kjøpte her inne jo. Fortell, fortell hvordan dette høres ut:)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er nok en meget lik sak ja. Denne har ofret en inngang for å gi den dobbel ut så den også drifter subbene :)

    Lydmessig må jeg si at det er trivelig :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det ligg sannelig ein MI 13 (u/display) til kun kr 11’ på Finn.no! Og ein MI 25 til kr 13’!

    Her bør noken sikre seg ei julegåve! 😊

    Mvh Arild 😊
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok en meget lik sak ja. Denne har ofret en inngang for å gi den dobbel ut så den også drifter subbene :)

    Lydmessig må jeg si at det er trivelig :)
    Har du for lite i bunnen slik at du bruker subber? Har også sub, men blir ikke helt enig med meg selv hvor mye gain jeg skal gi den. MI 16 gir jo at bra fundament uten sub. Hvilke subber bruker du?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har du for lite i bunnen slik at du bruker subber? Har også sub, men blir ikke helt enig med meg selv hvor mye gain jeg skal gi den. MI 16 gir jo at bra fundament uten sub. Hvilke subber bruker du?
    Nei høyttalerne klarer seg bra alene selv om de er små.. og subbene er også serdeles små og vil vel av mange ikke kalles subber engang.. 🤣🤣

    Men etter å ha spilt med dem en god stund så blir ikke lyden den samme.. subber gir mer enn bare bass.. det blir mer av alt syns jeg :)

    Har to stykk Jamo sub800. Og før folk griner på næsa av dem.. de er utrolig gode musikk subber :)
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Nei høyttalerne klarer seg bra alene selv om de er små.. og subbene er også serdeles små og vil vel av mange ikke kalles subber engang.. 🤣🤣

    Men etter å ha spilt med dem en god stund så blir ikke lyden den samme.. subber gir mer enn bare bass.. det blir mer av alt syns jeg :)

    Har to stykk Jamo sub800. Og før folk griner på næsa av dem.. de er utrolig gode musikk subber :)
    Ser at du liker disse👍😎. Har jo masse power, og det virker kanskje avgjørende på sub som skal brukes til musikk 👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn