Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nettopp fordi porteføljen ikke er så stor kunne en enkel oversikt over produkter...For så å vise hvilke oppgraderinger som kan gjøre vært smart.. Men så smart velger en ikke å være ...Og det blir et produkt for noen få.. RM har selv påstått at han skjønner markedsføring/salg.. Dessverre er ikke dette tilfelle.Slik modellene spyttes ut i alle tilfeldige retninger..Såklart er en fornøyd med et 10-15 kunder så er det fint...

    Jeg synes det er bra om merket kunne fått mer og større marked. Men når dens egen " menighet" sitter med tomlene i ørene og ber om små justeringer på alle sine dippedutter, så intet er likt, og derav umulig å prissette så blir det for lukket.. Det dere sier er at ingen andre enn folk innad i menigheten kan kjøpe produkter ifra RM... ?? For en vet jo ikke hva en egentlig får...

    At det er lagd som et instrument...javel... For en kvartett som kun spiller balalaika ?? For det blir ikke noe symfoniorkester av denne måten å drive butikk på , dessverre.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.721
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Nettopp fordi porteføljen ikke er så stor kunne en enkel oversikt over produkter...For så å vise hvilke oppgraderinger som kan gjøre vært smart.. Men så smart velger en ikke å være ...Og det blir et produkt for noen få.. RM har selv påstått at han skjønner markedsføring/salg.. Dessverre er ikke dette tilfelle.Slik modellene spyttes ut i alle tilfeldige retninger..Såklart er en fornøyd med et 10-15 kunder så er det fint...

    Jeg synes det er bra om merket kunne fått mer og større marked. Men når dens egen " menighet" sitter med tomlene i ørene og ber om små justeringer på alle sine dippedutter, så intet er likt, og derav umulig å prissette så blir det for lukket.. Det dere sier er at ingen andre enn folk innad i menigheten kan kjøpe produkter ifra RM... ?? For en vet jo ikke hva en egentlig får...

    At det er lagd som et instrument...javel... For en kvartett som kun spiller balalaika ?? For det blir ikke noe symfoniorkester av denne måten å drive butikk på , dessverre.
    Delvis enig, HCS. Det finnes jo ett antall standardprodukter, så som 9, 10, 10.1, 11, 12.1 osv. Det er nok de det er flest av, og de bør være noenlunde kurante ved videresalg.
    Så tilkommer de som er custommade, og de er det neppe andre enn spesielt interesserte som gidder å kjøpe brukt. Det betyr at man kan ikke nødvendigvis regne med å få noe igjen for det man evt. betalte ekstra ved nykjøp eller ombygging. Men jeg tror da nær sagt hvem som helst kan kjøpe av RM, og han ( for det er nesten alltid en han ) vet da hva han får, dvs det han avtalte å kjøpe.

    Edit: Noen er fornøyd med konfeksjon, mens andre foretrekker skreddersøm.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Merkelig at ikke flere tenker som du gjør HCS, dvs. jeg er 100 % sikkerpå at folk GJØR det og dermed ikke kjøper MI.

    Så kan man spørre seg; har jeg/du/andre noe med det?

    Selvølgølig har vi ikke det, kan være han ikke ønsker å selge mer enn det han gjør for det vi vet.

    Det merkelig er at dette landet har noen smartinger når det gjelder å bygge forsterkere, hvor kun Electrocompaniet og Hegel har forent disse egenskaper med normal tenking vedr. å brande sitt eget merke/butikk. Dvs. Adyton har vel også det, men lagt seg på et prisnivå hvor kun Tømmerviks kundegrupper befinner seg.

    Vel, kan være gutta boys bak både Doxa og MI ler av de andre norske produsentene, deg HCS og meg og flere med, når vi lurer på hvorfor de driver som de gjør.

    Om ikke annet burde (kanskje?) Roar Malmin være litt stolt/fornøyd av at sånne som du & meg setter det fokus vi gjør, HCS!? Da vi også har fattet interesse men klør oss litt i huet over at forutsetning for kjøp av hans produkter medfører lesning av X antall innlegg på en side som det her... Samtg innkjøp av GPS, i tilfelle vi forstår modellene som selges via en chatteside, med videre hensikt å erverve seg de selv :)

    Uansett hvordan Roar Malmin ser på dine og mine synspunter, han har nok et MYE større salgspotensiale enn hva dagens "butikk" gir folk av kjøpetrygghet. Hvis han da ønsker det, noe som (selvfølgelig) kun er hans egen avgjørelse. Ikke all verden å bruke penger på, der oppe hvor han bor :)

    Hva garanti angår, når man kjøper av produsenter som dette her, ja så er man jo fullstendig henvist til om vedkommende person fortsatt sitter med loddebolten i hånda den dagen det lukter litt svidd under foirsterkerlokket... Et aspekt ved det hele - det også!

    Jeg tror at Malmins største bakdel er at hans personlige oppdateringer for folk villeder så lenge alt kommer på trykk, men slik blir det jno når han ikke har sin egen nettside/butikk men i stedet lar entusiaster drive marketing for sjappa si...
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er langt på vei enig med HCS og MusicBear sine kommentarer. RM har så definitivt potensiale til å selge lang flere MI-produkter. Og ja, skreddersøm har sine klare bakdeler som fx. andrehåndspris, og hifi-markedet er jo generelt fullstendig avhengig av at førstehåndskunder får en fornuftig pris når de selger til andrehåndskunder for å finansiere oppgradferinger og nye modeller. Alternativt er det jo endel småskalaprodusenter som selv bidrar ved en aktiv hldning til innbyttepris.

    Når det gjelder salgspotensialet er det et annet element som ofte påvirker hvordan småskalaprodusenter utvikler salget....eller ikke. For ca 15 år siden da jeg skulle skrive hovedoppgave på BI valgte jeg å fordype meg i entreprenørskap. Som hifi-interessert var det naturlig å se på den bransjen og jeg intervuet endel av de norske aktørene. Jeg fant ganske raskt ut at de aller fleste slett ikke var interessert i å utvide firmaet. I hvert fall ikke til mer enn at de selv var i full kontroll over alt. De ville ikke ha inn eksterne investorer. De ville ikke bruke hverdagen på salg og kundehåndtering eller ha ansvar for ansatte. De ville først og fremst ha en liten bedrift hvor de var sin egen herre og kunne drive med det de selv likte aller best, - å fikse, ordne og utvikle ny teknnske løsninger. De var først og fremst ingeniører som likte å pusle med slikt. Økt salg utover det nødvendig betød mindre tid til det de likte best, mer ansvar og mindre kontroll. Den eneste av de jeg snakket med som hadde et særlig anerledes syn på saken var Trond Wikborg (Akers Mic, Tandberg etc) som var stikk motsatt. "Jeg er elendig på daglig drift, så det gjør jeg ikke, men de kaller med inn dersom noe brenner på vei til helvete." Han var til gjengjeld særs risikovilig og lite ingeniørtype.

    Nå vet jeg lite om hvordan sjappa til RM går, men det skulle ikke forundre meg om han er såre fornøyd med MI-sjappa slik ting går nå. Det er grenser for hvor mange enheter det er det er OK å håndlage, og når det blir noe i nærheten av serier så blir det vel fort kjedelig for en enkelt kar å skru samme boksen hele tiden.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Det viktigste spørsmålet her er vel egentlig: Har RM noe behov/ønske for å selge mer forsterkere? Vi må ikke glemme at vi snakker om en enmannsbedrift, og at Roar selv bygger alt fra bunnen. Arbeidskapasiteten til guruen gir kanskje ikke rom for mer økonomisk vekst?

    Om han skal selge mer, må han forandre ideologien sin helt, og gå over til en industriell, eller iallfall semiindustriell produksjon, der han setter bort produksjon.

    Om han gjør det, snakker vi om et helt annet produkt. Da vil ikke Musical Innovation være Musical Innovation lenger.

    Jeg vet at han er svært bevist på at han helst ikke vil ha noen til å jobbe for seg, på grunn av en del dårlige erfaringer tidligere. Han velger altså bevist å holde ting på dette nivået. Jeg skal ikke si noe om motivasjonen til akkurat RM, men det er faktisk ikke alle som har økonomi og inntjening som viktigste mål.

    Til slutt: Nettopp fordi MI er en enmannsbedrift, er utviklingsavdelingen og produksjonsavdelingen det samme. Om Musical innovation skal bli bedre, så må det nødvendigvis være en evolusjon på utstyret. Og det sier seg selv at han ikke har råd til å ikke selge alle "exsperiment"-versjoner.

    Det går altså ikke an å sammenligne MI og de blårusstyrte produsentene som også blir nevnt her.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Uansett bransje; en kunst å ikke ville vokse for veksten sin del, og i stedet dyrke det man trives best med. Dersom det er som du sier Audirvana, at han ikke vil ansette folk, ja så tror jeg at i byråkrati-duste-Norge så det mange som både forstår og samtykker Malmin i det. Å være en liten arbeidsgiver i Norge er vel noe av det verste man kan oppleve, skal vi tro på alle som sliter med det - uansett bransje!

    Er jo heller ikke lett for de som drev det stort, for vi må aldri glemme at Vedbjørn Tandberg (og sikkert flere enn han) valgte å avslutte sitt liv brutalt som følge av at han ikke orket mer av landets myndigheter...

    Hadde ikke Electocompaniet blitt kjøpt opp av en oppegående riking med hi-fi interesse så hadde jo det også vært borte. Når jeg først babler historie, ja så ser det ut som Bent Holter muligens er den eneste som har startet opp, driver og vil fortsete å drive med musikkutstyr. Eller heter det stereoanlegg :)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Kan vel si meg enig i at div modeller kan forvirre å ødelegge brukt prisen, men selv har jeg stort sett bare hatt standard modeller. Det eneste jeg har gjort er å oppgradere ettersom utviklingen har gått videre. Det er noe som jeg syntes er positivt med tanke på at man slipper å kjøpe ett helt nytt produkt for full pris som er merket MK-2.
    Denne gangen har jeg bestilt noen som ikke er bygget før, men laget på en eksisterende krets. Det kan vel skape forvirring for noen som ikke kjenner merket, men det skal ikke selges så bryr meg ikke om annenhåndsverdi.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Nuvel, karer!

    Nok en gang gir jeg meg ende over............Etter en litt hektisk periode (igjen) fant dog MI-kompis Arne og undertegnede litt tid til mat, sosialt samvær og selvfølgelig musikk.

    Anlegget rigget opp med HRT Musicstreamer HD og PC som kilde og selvfølgelig Musical MI 12.1 og Musical Innovation MI 18 Balanced i sentrum. Og pokker som jeg atter en gang blir satt til veggs. Måten dette forsterkeriet sparker liv i mine Intelligent Sound høyttalere gjorde sitt til at dette ble en ettermiddag/kveld fylt med frenetisk roaming i platesamlingen. Og når denne gamle platen kom på i all sin prakt var lykkefølelsen virkelig fullendt:

    kiss-elder2.jpg


    Gammel Kiss gjengitt på denne måten er lykke det, karer :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Godt å høre at du koser deg og er sosial, Maxtor. Må sjekke ut den platen. Finner den vel sikkert på Wimp HIFI, tenker jeg?

    Selv har jeg gjort to morsomme oppdagelser de siste to ukene, på HIFI-fronten.

    1. Digitalkabler utgjør en stor forskjell.

    2. En oppgradering til 150 kroner kan gi et stort løft, selv i et svært dyrt anlegg.

    La meg forklare litt nærmere: Byttet ut Wyrewizard/Nordost Shaman med en nyere Nordost Blue Heaven digitalkabel. Det førte til en ny og helt tydelig ro i lydbildet. Bedre timing, for å si det på en annen måte.

    Men det mest morsomme var da jeg kjøpte åtte spikesføtter på Stereofil, av selveste Lars "Im on a HIFI-mission from God". Dette kostet meg altså 150 kroner, men ryddet frobløffende godt opp i stereobildet mitt. Effekten var stor, faktisk. Moro.

    Til slutt et musikktips fra meg også. en plate som har gått seg varm hos meg de siste dagene.

    LeeRitenour_RSessionsCover.jpg
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ah, fredag. Endelig!

    Gleder meg til å komme hjem da jeg allerede har lagt planer for hva som skal spilles (i hverfall frem til kone og barn har funnet ut at det går et eller annet møl på TV'en) :) Og det er denne:

    Friday Night In San Francisco.jpg



    Men, Audirvana, jeg trenger litt hjelp. Tross min, i egne øyne, omfangsrike musikksmak er Lee Ritenour en artist jeg kun har hørt meget om, men meget lite av. For en som vil lytte til Ritenour for første gang - hvilket album vl du anbefale?

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Men, Audirvana, jeg trenger litt hjelp. Tross min, i egne øyne, omfangsrike musikksmak er Lee Ritenour en artist jeg kun har hørt meget om, men meget lite av. For en som vil lytte til Ritenour for første gang - hvilket album vl du anbefale?

    Mvh.
    Maxtor
    Det var ikke uten grunn at jeg nevnte Rythm Session, da. Den kan du godt prøve deg på. Ellers er "Wes Bound", fra 1992 ett fint sted å starte.

    Her spiller han tittellåten fra det albumet på North Sea Jazz Festival.

     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Kjære alle sammen (det lover jo aldri godt, gjør det vel..)!

    Jeg har vært svært fraværende her siste tiden, men det har sin naturlige årsak. Jeg står med begge føttene plantet midt i et samlivsbrudd, og det har tatt en del tid og oppmerksomhet som normalt sett ville tilfalt hobbyer som f.eks MI.

    Resultatet er at det etterhvert må vurderes å selge hele hifi-setupen. Inntil videre har jeg forøvrig kun avgjort at det må nedskaleres i fysisk størrelse ettersom jeg nok flytter, og at Klipsch RF63 blir byttet inni Elac FS257. Sånn sett er det vel strengt tatt en oppgradering på gang snarere enn motsatt, så what the hell.

    Artig å lese her inne forøvrig, og se at debatten surrer og går om Musical Innovations ambisjoner og varemerke. Sist jeg var hos RM diskuterte jeg dette med ham, og det var rimelig tydelig å forstå at to hender og ett hode var mer enn nok for å opprettholde god kvalitetssikring og kontrollere andre variabler..

    Men nå vil jeg i allefall ønske alle en god helg, og takke for god og underholdene lesning her inne!

    -Petter-
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Kjære alle sammen (det lover jo aldri godt, gjør det vel..)!

    Jeg har vært svært fraværende her siste tiden, men det har sin naturlige årsak. Jeg står med begge føttene plantet midt i et samlivsbrudd, og det har tatt en del tid og oppmerksomhet som normalt sett ville tilfalt hobbyer som f.eks MI.

    Resultatet er at det etterhvert må vurderes å selge hele hifi-setupen. Inntil videre har jeg forøvrig kun avgjort at det må nedskaleres i fysisk størrelse ettersom jeg nok flytter, og at Klipsch RF63 blir byttet inni Elac FS257. Sånn sett er det vel strengt tatt en oppgradering på gang snarere enn motsatt, så what the hell.

    Artig å lese her inne forøvrig, og se at debatten surrer og går om Musical Innovations ambisjoner og varemerke. Sist jeg var hos RM diskuterte jeg dette med ham, og det var rimelig tydelig å forstå at to hender og ett hode var mer enn nok for å opprettholde god kvalitetssikring og kontrollere andre variabler..

    Men nå vil jeg i allefall ønske alle en god helg, og takke for god og underholdene lesning her inne!

    -Petter-


    Auda, Påsan - slike brudd er sjeldent morsomme. Føler slik sett med deg.

    Dog er det hyggelig å høre livstegn fra deg - ønsker også deg en riktig god helg :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Riktig god søndag morgen, Karer!

    Men pokker for en morgen. Lediggang er tydeligvis roten til alt ondt og jeg, i et svakt øyeblikk, har begynt å tenke :) Og selvfølgelig dreier tankene seg om Musical Innovation og starten på hele eventyret: Jeg har litt lyst til å starte på nytt igjen............Jeg har brukt helgen til å tenke tilbake på MI 11 Light, MI 11, MI 15, MI 7, MI 10.1 og MI 18. Hvordan var det dette låt igjen?

    Over tid har jeg beveget meg bort fra ren klasse A og jeg har beveget meg bort fra Single Ended til balansert drift. Og for hver endring jeg har foretatt mener jeg selv det har gitt meg store musikkopplevelser. Men likevel sitter jeg her, en regnfylt søndag formiddag i februar, og vurderer sterkt å rykke tilbake til "Start". Ikke av noen annen grunn en ren skjær nysgjerrighet.

    Hm.........

    Mvh.
    Maxtor
    tankefull
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Titter innom, tenker som så Maxtor, at å bevege seg bort i fra klasse A drift må være som gå tur i fjellet i sandaler dersom du tidligere har brukt fjellstøvler.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    God helg karer!

    Skulle egentlig vært på jobb, men sitter nå her hjemme sykemeldt...
    Men ikke så galt at det ikke er godt for noe; med 60-70cm snø på taket og 1,5m opp etter veggene kan jeg spille så høyt jeg bare gidder ute i furtebua uten å plage verken familien eller naboer, he he. Kan sitte leneenge uten tegn til lyttetretthet, det må da være et kvalitetstegn?

    Fikk prøvd et tweak jeg har stusset på en stund også. Pingpong baller i horna på Cornwallene! Har prøvd med og uten mange ganger nå, på all slags musikk og jeg er ikke et sekund i tvil. Det funker som rakkern! Spesiellt stemmer ble bedre gjengitt. Moro.

    Et annet tips er denne:
    Manger_Musik.jpg




    For en dynamikk! Har aldri hørt bedre innspilling, absolutt referanseklasse. Har flere slike "kjedelige demo-cd'er" fra Stockfish og andre, men ingen er i nærheten engang. Første gang i mitt liv jeg har sittet og hørt på klassisk musikk med gåsehud. Veldig, veldig bra.

    Snakker med store bokstaver her, men ble helt tatt på senga...


    Cbarth
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Oh......gode minner. Igjen slår det meg hva som er gjennomgående med alle effekttrinnene til hr. Malmin: Komponentvalg, lay-out og en fantastisk konstruksjon.

    MI 10.1 SE 4.jpg


    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    MI 17 ja...lurer på hva den blir i pris,og om 10.1 kanskje kan ombygges til 17 :)

    Husker jeg rett vil MI 17 koste kr. 25.000,-. En god slump penger, men i forhold til hva slags ytelse man får tenker jeg det virkelig er verdt det :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    MI 17 ja...lurer på hva den blir i pris,og om 10.1 kanskje kan ombygges til 17 :)

    Husker jeg rett vil MI 17 koste kr. 25.000,-. En god slump penger, men i forhold til hva slags ytelse man får tenker jeg det virkelig er verdt det :)

    Mvh.
    Maxtor
    Og etter hva jeg husker kan ikke MI10.1 bygges om til MI17 :-\
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    MI 17 ja...lurer på hva den blir i pris,og om 10.1 kanskje kan ombygges til 17 :)

    Husker jeg rett vil MI 17 koste kr. 25.000,-. En god slump penger, men i forhold til hva slags ytelse man får tenker jeg det virkelig er verdt det :)

    Mvh.
    Maxtor
    Og etter hva jeg husker kan ikke MI10.1 bygges om til MI17 :-\

    En fordel med dette er vel at det kanskje dukker opp en MI 10.1 for salg snart?

    :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har hørt M17 ennå?
    Mvh
    gs
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Sikkert noen som har nevnt det, men hva er specsene på MI17?
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.721
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Savner opplevelsen rundt kl. A........

    Mvh.
    Maxtor
    Balanserte klasse A monoblokker-det er ingen vei tilbake!
    Jeg er dessverre redd Petre har rett?
    Jeg er ikke helt ukjent med prinsippet fra før, bl.a. hadde jeg en modifisert Luxman L-550 klasse A i noen år rundt 1990. Men så rotet jeg meg bort med mengder av forsterkere av simplere klasser. MI fikk meg heldigvis inn på den smale sti igjen. Lydgjengivelsen jeg ønsket meg fant jeg først og fremst i den lille tassen MI-10, men den hadde akkurat litt for lite guffe til Deep Purple på realistiske nivåer. Den ble litt astmatisk når det virkelig begynte å bli gøy. De større brødrene 10.1 og i div + varianter orket mer, egentlig nok, men hadde ikke helt samme sublime lydkarakter. Etter å ha hatt den store og sterke MI-9 en stund oppgraderte jeg til 9.1, men følte meg ikke helt hjemme med den heller, selv om den hadde krefter i overflod og spilte oppløst, gjennomsiktig og med godt rom og god klangbalanse.
    Løsningen ble MI-10 puristen spesial edition, balanserte monoblokker bygget etter puristens specs. De yter angivelig 60w, hvorav de første 30 i kl A.
    Puristen kan kanskje utdype litt om hvordan de skiller seg ut fra original 10, ting som trafoer og komponentvalg osv, i tillegg til fordelene den balanserte driften gir.
    I spann med 12.1 spiller det såpass bra at jeg er i mål på forsterkersiden i overskuelig fremtid, så det blir nok kilde(r) som er det neste naturlige angrepspunktet.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.721
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da får jeg starte jakten på 2 x MI 10.1 :)

    Mvh.
    Maxtor
    2 x 10, Maxtor, 2 x 10!!! Ikke 10.1, for 10 er rett og slett den beste, so far.

    Men er det noen MI 10 i omløp?

    Mvh.
    Maxtor
    I så fall kjøper jeg de! Nei, fra spøk til side; kanskje RM har deler til å bygge flere, eller du kan sette inn ØK på brukten?
    Uansett kan jeg uforvarende ha bidratt til å snakke opp prisene..

    Nå skal det jo sies at jeg er hysterisk fornøyd med såvel MI 12.1 som MI 18 Balanced så dette er jo kun en tanke for å pirre nysgjerrigheten. Det skulle vært artig å få erfare hr. Malmins kl. A kreasjoner igjen. Etter hva Roar kunne fortelle er det solgt et sted mellom 10-15 stk. MI 10 så det bør jo være en mulighet å finne noe slikt på brukten etterhvert.

    Takk, Petre, for nok en gang å ha satt griller i hodet på en lett påvirkelig sjel........

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Men......nå tenkte jeg på noe artig......

    Laget ikke Roar for en tid tilbake et sett MI 10.1 SE Balanserte Monoblokker? Husker jeg rett at dette var til Stammis?

    Mvh.
    Maxtor
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Men......nå tenkte jeg på noe artig......

    Laget ikke Roar for en tid tilbake et sett MI 10.1 SE Balanserte Monoblokker? Husker jeg rett at dette var til Stammis?

    Mvh.
    Maxtor
    Hei! Stemmer det, du husker riktig :) De lever i beste velgående, for tiden er det et par b&w 804s som er koblet opp.
    Føler at 10.1 SE monoblokker gir de kreftene jeg trenger. Veldig fornøyd, skulle gjerne ha prøvd en forforsterker fra MI også, har for tiden en Parasound P7.

    PS! Tror JLMorten også har samme type forsterker .

    Mvh Stammis
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Da får jeg starte jakten på 2 x MI 10.1 :)

    Mvh.
    Maxtor
    2 x 10, Maxtor, 2 x 10!!! Ikke 10.1, for 10 er rett og slett den beste, so far.

    Men er det noen MI 10 i omløp?

    Mvh.
    Maxtor
    Ikke for og være en gledesdreper Maxtor,
    men mener å huske at kabinettene til
    MI-10 er i minste laget til og bygge monoblokker?
    Balanserte monoblokker bør nok dessverre ha
    større trafoer og større lyttebank pga. at
    monoblokkene ser den halve impedansen
    når de er brokoblet.

    Lykke til Maxtor, men jeg ville nok anbefalt
    bedre signalkilder i stedet?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn