Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann Maxtor m.fl!

    Når det gjeld høgtalarar, så er mitt råd at ein må gå for det ein liker. Alle er som regel mest fornøgd med det dei sjølv har til ei kvar tid. Men er ein seriøs, så anerkjenner ein jo andre sine preferanser og valg, og ser verdien av disse.

    Men har ein fått smaken på f.eks Klipsch eller Yamaha, så kvifor ikkje fortsette med det? Dei fleste merker/modellar har ein storebror, som kanskje innehar det ein søker.

    Og er ein komme så langt, så kan en jo vurdere å få oppgradert delefilteret i høgtaleren. Eg ser/les mange som har funne det dei leiter etter der.

    I signalkjeden er det uten tvil høgtalerane som står for den største delen av "forvrenging" og farging av lyden, resten av elektronikken bidrar jo berre med peanuts i forhold. Men likevel nok til at det kan sansast og kallast ein "signatur".

    Men ta utgangspunkt i det du har, og forsøk å definer kva du skulle ønske meir av. Og så er det berre å begynne å forberede ryggen på å låne heim aktuelle kandidatar. Det er ingen vei utenom heimlån, for å finne ut kordan ein høgtalar fungerer i eit rom.

    Og det som er ganske så sikkert, er at MI-forsterkeriet ditt er garantert straumsterkt nok til at det ikkje blir det som begrensar lyttegleden med det første.

    Arild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og det er nettopp derfor MI-tråden er så ford.... god! Her sitter det mange entusiastiske og kunnskapsrike eiere av MI-utstyr med meget forskjellige komponent-kombinasjoner og alle er villige til å dele erfaringene sine!

    Nå som jeg tydeligvis har funnet en oppskrift som fungerer fantastisk i forhold til mine preferanser sitter jeg igjen med en underlig følelse jeg ikke har hatt på lenge. Et ord som høflige og reserverte engelskmenn ofte benytter om denne tilstanden er "content"........ Og det er en litt skremmende tanke - å skulle slå seg til ro allerede nå....

    Av den grunn begynte tankene å løpe litt løpsk....."Tenk om jeg kunne bytte ut høyttalerne til noe som er hakket vassere.....". Men igjen - jeg vet hva jeg har, men ikke hva jeg eventuelt vil få ved et bytte. Dermed begynte nysgjerrigheten å melde seg i forhold til hva dere andre benytter sammen med deres MI-komponenter. Ikke for noen annen grunn enn å danne meg et bilde. Og kanskje få noen ideer :)

    Men det er som du sier, Arild: Har man først funnet en produsent man er fornøyd men kan man kanskje kikke litt høyere opp innen samme familie. En god tanke det også.

    Mvh.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Grunnet klager har jeg måttet modere litt i tråden jfr. bransjereglene på Hifisentralen. Det er ikke dramatisk, men produsenten henvises til å bruke bransjehjørnet til reklame.


    bjornh, moderator
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Tja..

    Om ein les reglane heilt bokstavelig, så er det sikkert riktig, men eg veit ikkje om eg er heilt einig likevel Salty...

    Dette er tross alt ein SUBJEKTIV vennetråd OM og FOR Musical Innovation, der det er heilt åpenbart for trådens deltakarar at konstruktør og produsent RM tross alt er ein bransjeaktør.

    Eg finn hans innlegg VESENTLIG mindre provoserande og støtande enn den lett blasfemiske liturgien til enkelte andre her - mellom anna moderator.

    Det som er moderert bort, hadde absolutt verdi for tråden, og om eg hadde hatt tilgang til materialet, skulle eg gjerne sjølv ha lagt det ut i eit innlegg. Eg antar at det ikkje var innholdet som sådan, men at det var RM som forfatta det som var provoserande for enkelte.

    Arild
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    10.631
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kommentarer om moderering etc. tas ikke under selve tråden.
    Regelverk er likt for alle. Det er slik det er. Bransjen har ekstra paragrafer å forholde seg til.
    Det er ingen som finner innleggene provoserende. Har vi et regelverk så har vi det. Det må alle forholde seg til.
    At regelverket ikke er perfekt er nok de aller aller fleste enige i.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Det som er fjernet går på omtale av egne produkter, og det kan oppfattes som reklame. Sånn er reglene.
    For å pense det over på sporet igjen; ( og langt mer interessant! ) har noen bestilt/fått lyttet til MI9.1?

    Edit: Jeg formoder at RM IKKE besvarer dette..
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    .retteP skrev:
    Det som er fjernet går på omtale av egne produkter, og det kan oppfattes som reklame. Sånn er reglene.
    For å pense det over på sporet igjen; ( og langt mer interessant! ) har noen bestilt/fått lyttet til MI9.1?

    Edit: Jeg formoder at RM IKKE besvarer dette..

    Vi har penset trygt tilbake på sporet igjen...

    Jeg har bestilt et eksemplar av MI 9.1 - uhørt!
    Uhørt, vil vel mange si. Kan så være, men magefølelsen min sier meg at dette ikke er store sjansen å ta.

    Roar Malmin: "MI 9.1 er på mange måter en oppsummering av de siste års konstruksjoner, MI 9, MI 10 og MI 10.1."

    MI 9.1 skal være klar for levering i løpet av april.

    Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dette er alt jeg har sett av den kommende MI 9.1 - et hovedkort og noen av de 12 x 2 Sanken utgangstransistorene. I desember 2011.
     

    Vedlegg

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    SaltyDog skrev:
    .retteP skrev:
    Det som er fjernet går på omtale av egne produkter, og det kan oppfattes som reklame. Sånn er reglene.
    For å pense det over på sporet igjen; ( og langt mer interessant! ) har noen bestilt/fått lyttet til MI9.1?

    Edit: Jeg formoder at RM IKKE besvarer dette..

    Vi har penset trygt tilbake på sporet igjen...

    Jeg har bestilt et eksemplar av MI 9.1 - uhørt!
    Uhørt, vil vel mange si. Kan så være, men magefølelsen min sier meg at dette ikke er store sjansen å ta.

    Roar Malmin: "MI 9.1 er på mange måter en oppsummering av de siste års konstruksjoner, MI 9, MI 10 og MI 10.1."

    MI 9.1 skal være klar for levering i løpet av april.

    Salty
    Du er en tøffing, Salty. Men utfra hvordan merket har fremstått de senere år tar du nok ingen sjanse i det hele tatt, tvertimot gjenstår å gratulere deg med hva som garantert blir en ny højdare, en overlegen superforsterker det blir svært dyrt å overgå. Eller for den saks skyld å nå opp til.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.495
    Antall liker
    15.272
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    SaltyDog skrev:
    .retteP skrev:
    Det som er fjernet går på omtale av egne produkter, og det kan oppfattes som reklame. Sånn er reglene.
    For å pense det over på sporet igjen; ( og langt mer interessant! ) har noen bestilt/fått lyttet til MI9.1?

    Edit: Jeg formoder at RM IKKE besvarer dette..

    Vi har penset trygt tilbake på sporet igjen...

    Jeg har bestilt et eksemplar av MI 9.1 - uhørt!
    Uhørt, vil vel mange si. Kan så være, men magefølelsen min sier meg at dette ikke er store sjansen å ta.

    Roar Malmin: "MI 9.1 er på mange måter en oppsummering av de siste års konstruksjoner, MI 9, MI 10 og MI 10.1."

    MI 9.1 skal være klar for levering i løpet av april.

    Salty
    Gratulerer Salty :) Spennende å høre hvordan du vil rangerer denne.

    OU812
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    SaltyDog skrev:
    .retteP skrev:
    Det som er fjernet går på omtale av egne produkter, og det kan oppfattes som reklame. Sånn er reglene.
    For å pense det over på sporet igjen; ( og langt mer interessant! ) har noen bestilt/fått lyttet til MI9.1?

    Edit: Jeg formoder at RM IKKE besvarer dette..

    Vi har penset trygt tilbake på sporet igjen...

    Jeg har bestilt et eksemplar av MI 9.1 - uhørt!
    Uhørt, vil vel mange si. Kan så være, men magefølelsen min sier meg at dette ikke er store sjansen å ta.

    Roar Malmin: "MI 9.1 er på mange måter en oppsummering av de siste års konstruksjoner, MI 9, MI 10 og MI 10.1."

    MI 9.1 skal være klar for levering i løpet av april.

    Salty
    blir sikkert en høydare den forsterkeren
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    SaltyDog skrev:
    .retteP skrev:
    Det som er fjernet går på omtale av egne produkter, og det kan oppfattes som reklame. Sånn er reglene.
    For å pense det over på sporet igjen; ( og langt mer interessant! ) har noen bestilt/fått lyttet til MI9.1?

    Edit: Jeg formoder at RM IKKE besvarer dette..

    Vi har penset trygt tilbake på sporet igjen...

    Jeg har bestilt et eksemplar av MI 9.1 - uhørt!
    Uhørt, vil vel mange si. Kan så være, men magefølelsen min sier meg at dette ikke er store sjansen å ta.

    Roar Malmin: "MI 9.1 er på mange måter en oppsummering av de siste års konstruksjoner, MI 9, MI 10 og MI 10.1."

    MI 9.1 skal være klar for levering i løpet av april.

    Salty
    Hmm.. om levering ila april betyr det samme som beskjeden jeg fikk ang rep av en forsterker som skulle ta "et par uker" fra august/september ifjord så misunner jeg deg ikke! jeg venter nemlig enda på min :mad: :mad:
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Takk for forhåndsgratulasjoner!

    Jeg gleder meg virkelig til å få MI 9.1 i hus.
    Har på følelsen at dette er en spesiell forsterker.

    Jeg vil selvfølgelig komme tilbake med førsteinntrykk, andreinntrykk osv... ;)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    J.Rasmussen skrev:
    SaltyDog skrev:
    .retteP skrev:
    Det som er fjernet går på omtale av egne produkter, og det kan oppfattes som reklame. Sånn er reglene.
    For å pense det over på sporet igjen; ( og langt mer interessant! ) har noen bestilt/fått lyttet til MI9.1?

    Edit: Jeg formoder at RM IKKE besvarer dette..

    Vi har penset trygt tilbake på sporet igjen...

    Jeg har bestilt et eksemplar av MI 9.1 - uhørt!
    Uhørt, vil vel mange si. Kan så være, men magefølelsen min sier meg at dette ikke er store sjansen å ta.

    Roar Malmin: "MI 9.1 er på mange måter en oppsummering av de siste års konstruksjoner, MI 9, MI 10 og MI 10.1."

    MI 9.1 skal være klar for levering i løpet av april.

    Salty
    Hmm.. om levering ila april betyr det samme som beskjeden jeg fikk ang rep av en forsterker som skulle ta "et par uker" fra august/september ifjord så misunner jeg deg ikke! jeg venter nemlig enda på min :mad: :mad:

    Leit å høre, J.
    Jeg håper at det ordner seg for deg. Du bør (fortsette å) mase via tekstmeldinger.
    Salty
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.633
    Antall liker
    32.542
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    SaltyDog skrev:
    Takk for forhåndsgratulasjoner!

    Jeg gleder meg virkelig til å få MI 9.1 i hus.
    Har på følelsen at dette er en spesiell forsterker.

    Jeg vil selvfølgelig komme tilbake med førsteinntrykk, andreinntrykk osv... ;)
    Jøss, forhåndsgrattis da Salty ;)
    Hvor mange MI bokser har du tenkt å ha du da mann ;D

    gismo
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    gismo skrev:
    SaltyDog skrev:
    Takk for forhåndsgratulasjoner!

    Jeg gleder meg virkelig til å få MI 9.1 i hus.
    Har på følelsen at dette er en spesiell forsterker.

    Jeg vil selvfølgelig komme tilbake med førsteinntrykk, andreinntrykk osv... ;)
    Jøss, forhåndsgrattis da Salty ;)
    Hvor mange MI bokser har du tenkt å ha du da mann ;D

    gismo
    Hehe - takk for det, gismo... ;D

    Det har blitt en del MI-bokser ja.
    Jeg har imidlertid klart å kvitte meg med noen, i forbindelse med oppgraderinger.
    Men lett har det ikke vært... ;)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Her var det laber aktivitet - så laber at MI-katta har sovna igjen.

    Kom igjen folkens, noe nytt (eller gammelt) å fortelle om...? ???



    (Foto: Amademus)
     

    Vedlegg

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Med 9.1 like rundt hjørnet bryter det snart løs igjen. Jeg har for sikkerhets skyld satt meg på bestillingslista, jeg og.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    .retteP skrev:
    Med 9.1 like rundt hjørnet bryter det snart løs igjen. Jeg har for sikkerhets skyld satt meg på bestillingslista, jeg og.

    Ja, det er nok stille før stormen. ;)

    Gratulerer på forhånd med MI 9.1, retteP. Da er vi ihvertfall to på bestillingslista.
    Jeg har på følelsen at det blir flere...
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Til lykke med bestillingene, SaltyDog og .retteP!

    Håper bilder og info havner på trykk etterhvert som dere får dette. Her må gleden deles ;D

    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    maxtor skrev:
    Til lykke med bestillingene, SaltyDog og .retteP!

    Håper bilder og info havner på trykk etterhvert som dere får dette. Her må gleden deles ;D

    Mvh.

    Takk for det, maxtor! ;D

    Bilder og inntrykk av MI 9.1 skal komme på trykk. Stol på det.

    Det skulle bare mangle, når en milepæl i norsk hifi-historie nås.
    MI 9.1 kan vel kalles "Best of Musical Innovation"...?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    I påvente av info og bilder av MI 9.1 fra SaltyDog og .retteP kommer her en liten billedkavalkade fra en luftetur lyd-kompis Arne og jeg hadde til Hokksund med min egen nyerhvervede (noen uker siden nå da.....) MI 10.1 SE.

    Bakgrunnen for lufteturen var at min MI 10.1 SE kort skulle gjenforenes med sin opphavs far for å få installert et nettfilter:







    Jeg sliter med strømforholdene på hjemmefronten, men bevares disse Malmin-filtrene gjør susen! Installasjonen denne gangen var av litt enklere karakter enn filteret installert i min tidligere MI 7. Denne gangen var det snakk om et rent nettfilter kontra nettfilter/DC-felle. Installasjonen sees helt i bakkant.

    Fascinerende hvordan slike enkle hjelpemidler fungerer.

    Mvh.
     

    Vedlegg

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ser veldig lekkert ut maxtor :) Spesielt med utvidede strømbaner fra likeretteren. Det er bra ;)

    mvh
    lassemann
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Flotte bilder av en flott forsterker, maxtor! ;D

    MI 10.1 SE er en perle av en forsterker.

    Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hjertelig takk, lassemann og Salty. Og sant nok - MI 10.1 SE er virkelig en perle!

    Nå har jeg levd med min MI 10.1 SE en stund og er mer enn mektig imponert over kapabiliteten. Når jeg hentet den hjem til test lånte jeg bort min MI 7 til lyd-kompis Arne og antok jeg ville savne mye av råskapen og dynamikken. Men her tok jeg ganske så feil - MI 10.1 SE'en overrasker selv på dette området. Og det opp mot min referanse på dette området frem til nå.............

    Nei, det er bare å ta av seg hatten - dette er en uhyggelig god musikkformidler. Faktum er at musikkavspilling her hjemme har fått et nytt gir og går nå ustanselig.

    Det som kunne være et interessant forsøk er å teste en MI 11 eller MI 12 opp mot min MI PreDAC og i samspill med min MI 10.1 SE. Aner ikke om det er noe å hente lydmessig da MI PreDAC'en er nok en perle som gir utrolig mye av seg selv. Men man kan jo bare spekulere.........

    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nettopp hatt en hyggelig telefonsamtale med Roar Malmin. ;D

    I tillegg til å glede seg over at snøen nå (så å si) er borte her i Eikerbygda, kunne han bekrefte at powerampen MI 9.1 er like rundt hjørnet. Kabinettprodusenten i Horten legger i disse dager siste hånd på verket, og snart triller eksemplar #001 ut på linja...

    Her er en oppdatert spec-matrise, sammenlignet med forgjengeren MI 9:

    MI 9 MI 9.1

    Effekt: 60W klasse A 70-80W klasse A
    Sanken utg.transistorer: 16 stk 24 stk
    Transformator: 1 x 750 V/A 2 x 650 V/A
    Kondensatorbank: 188.000 uF 376.000 uF
    B x H x D (cm): 52 x 18 x 34 46 x 20 x 40
    Vekt: 27 kg ?
    Veil. pris: kr 30.000,- kr 40.000,-


    I tillegg kunne RM fortelle en annen positiv nyhet for Musical Innovation!
    Av forretningsmessige grunner kan denne nyheten ikke offentliggjøres ennå,
    men den vil utvilsomt ha gunstig innvirkning på utbredelsen av merket... ;)



    (MI 9.1 hovedkort)
     

    Vedlegg

    olisn1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Innlegg
    532
    Antall liker
    4
    Og så det uunngåelige spørsmålet:

    Kan MI 9 oppgraderes til 9.1?


    Ole G :)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Det blir nok du, Salty, som får eksemplar 001. Vel fortjent! Jeg fikk forståelsen av at upgrade fra 9 til 9.1 ikke var mulig, da dette er en helt annen konstruksjon, men det kan nok andre svare bedre på enn meg.
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.750
    Antall liker
    871
    Torget vurderinger
    35
    SaltyDog skrev:
    Jeg har nettopp hatt en hyggelig telefonsamtale med Roar Malmin. ;D
    Hva må man egentlig gjøre for å komme i kontakt med Roar...?

    mvh
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Pilsern skrev:
    SaltyDog skrev:
    Jeg har nettopp hatt en hyggelig telefonsamtale med Roar Malmin. ;D
    Hva må man egentlig gjøre for å komme i kontakt med Roar...?

    mvh

    Send en tekstmelding til ni-to-to 11 tre-nuller,
    eller send en mail til roamalmi krøllalfa online dått no.
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Han svarer ikke på mob .Min erfaring siste 2 mnd.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Han har alltid svart meg når jeg har kontaktet han. Samme dag. Så aner ikke hvorfor andre skulle ha andre historier rundt dette... :eek:
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Tror de aller fleste av oss er unntak, han svarte da med en gang når jeg ringte ham i forrige uke..
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Pilsern og JE.

    Jeg har heller aldri hatt vanskeligheter med å komme i kontakt med Guru. Var sågar en tur hos ham for kort tid siden. Men det kan ta litt tid innimellom, men det kommer alltid et svar.

    Jeg antar at manglende kontakt kan ha sammenheng med arbeidsmengden han opplever for tiden - både som reparatør og konstruktør. Har skjønt at han har mange reparasjonsoppdrag på andre merker fra butikker rundt omkring samt at han ikke sitter stille med sine egne prosjekter (ref. MI 9.1). To andre forhold er vel at han har huset fullt av håndtverkere som jobber på spreng for å ferdigstille 5 års tenkning om oppussing samt at han fremviste kommunikasjonsmiddelet sitt (en iPhone) som hadde fått et ufrivillig møte med noe hardt.

    Vel, dette kan være forklaringen på at ting har tatt litt tid med å få respons. Håper dog dere får svar etterhvert slik at begge parter blir happy ;D

    Mvh.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann!

    Eg er ikkje ueinig i at Guru RM kan være ein til tider vanskelig mann å få kontakt med.

    Men husk at han driv tross alt bedrifta si heilt aleine. Han bur for seg sjølv, så det er ingen som er telefonvakt for han. Han produserer MI og driv samstundes med produktutvikling. Han reparerer og oppgraderer kva det skal være - til upåklagelig kvalitet og pris. Det er derfor så mange vil "ha ein bit" av han.

    Men eg antar at det framleis er slik at når tidsklemma er som verst, så er det reparasjonskundane som blir nedprioritert. Og då kan det nok ta tid før han kjem i reparasjonsmodus att. Han er vel kjent - ja kanskje til og med berykta for det. Men sånn blir det fort når ein vil hjelpe folk, og har vanskar med å seie nei.

    Men har ikkje høyrt om noken som til slutt ikkje har fått hjelp, berre at det nok kanskje har tatt litt (for) lang tid... Så til dei det gjeld - kom i ein positiv dialog med han og minn han på at de fins, så kan mirakel skje.. ;) Det er i alle fall mi erfaring.

    Arild
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn