Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Er det noen som har en frontplate til MI 6?

    Fikk noen ideer til lakk-testing........

    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    .retteP skrev:
    Det har du faan ikke noe med, ville være det naturlige svaret! HAHAHAHA
    Hehe. Men uansett så er bjornh en tålmodig mann... ;)

    Edit: Ihvertfall når han venter på noe godt.
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Et spørsmål, er det noen som veit hvordan fremdriften angående riaa trinn er ???
    Vis jeg ikke husker feil, var det ikke prat om to modeller ???

    Mvh

    Geir
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gemini13 skrev:
    Et spørsmål, er det noen som veit hvordan fremdriften angående riaa trinn er ???
    Vis jeg ikke husker feil, var det ikke prat om to modeller ???
    Mvh Geir
    MI riaa-trinn(ene) er ihvertfall ikke lagt på is. Jeg var innom Roar Malmin sist søndag,
    og han snakket litt om fremtidige MI-produkter, bl.a riaa-trinnet. Jeg er usikker på om det blir to modeller, og på dato.
    Han snakket også om en kommende forforsterker (MI 13), som blir balansert. Kommer denne med en DAC-modul tro...?
    Det kan også skje noe med effektforsterkeren MI 9 (MI 9.1?). Klasse A monoblokker er visstnok også på vei.
    Han har forresten fått inn flere bestillinger på det nye sluttrinnet MI 10.1 (25W klasse A).
    Det ser ut til at akkurat MI 10.1 kan bli en "storselger" (i MI målestokk ihvertfall...) ;D
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Det ser ut til at akkurat MI 10.1 kan bli en "storselger" (i MI målestokk ihvertfall...) ;D
    [/quote]

    Det skjønner jeg godt, den spiller grisebra her nå. Får "nesten" følesen av å spille med en god røramp :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Amademus skrev:
    SaltyDog skrev:
    Det ser ut til at akkurat MI 10.1 kan bli en "storselger" (i MI målestokk ihvertfall...) ;D
    Det skjønner jeg godt, den spiller grisebra her nå. Får "nesten" følesen av å spille med en god røramp :)
    Jeg sikler forresten på en MI 10.1 selv. Jeg skal få låne et eksemplar, for å se om den kan drive mine stativere Usher Be 718.
    Disse er ganske tungdrevne (oppgitt 87 dB/W/m). Hvis dette går bra, kan jo min MI 9 (60W klasse A) brukes i kjellerstua (som foreløpig er et "lager"). Her er det jo også muligheter for større høyttalere enn Usherne, som i dag spiller på "gutterommet" (3m * 4m).
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Det er meningen det skal komme to riaa trinn -et litt dyrt og ett som er mye "rimeligere". Ellers er det snakk om en ny forforsterker (MI 13 muligens) eller kanskje to; han har lenge pønsket på en balansert pre-amp, og derfor blir nok eventuelle mono-blokker trolig også balansert..! Den ene pre-ampen blir trolig med innebygd DAC, og dermed kan man utnytte de analoge kretsene fullt ut i pre-ampen (MI 12D eller MI 12 DAC?). Så tror jeg det kommer en oppgradert MI 9, en MI 9.1, og trolig de nevnte mono-blokker.

    Roar er i London, så det ser ut ut som neste uke blir Rendez Vous for min nye MI 10.1
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Takk for utfyllende opplysninger, bjornh! :D
    Det er tydelig at det skjer spennende saker og ting i verkstedet til Roar Malmin for tiden...

    ... og så får vi håpe at MI 10.1 dukker opp i Tromsø neste uke. Det har du fortjent. ;)
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Det er meningen det skal komme to riaa trinn -et litt dyrt og ett som er mye "rimeligere".

    Roar er i London, så det ser ut ut som neste uke blir Rendez Vous for min nye MI 10.1
    Det som er rimligere, tenkes det her på et reint MC trinn ???

    Mvh
    Geir
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Så langt jeg har snakket (i to timer om akkurat det) med Roar skal mange av de grunnleggende funksjonene fortsatt være tilstede i den rimeligere varianten, men jeg er usikker hvordan denne blir, siden jeg ble døyvet ned med detaljer om den dyre varianten, som har "alt mulig" så langt jeg husker..!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm.... Roar har 3 stk. MI 10.1 som ikke ble ferdig i tide nå pga. delemangel. Faktisk vanskelig å få delene levert før mai (!) i Norge slik at utenlandske leverandører nå har "reddet" MI 10.1'ene fra å bli liggende på is fram til mot slutten av mai.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har sett Roar i det siste?
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Jeg så han i dag tidlig. Så helt grei ut.

    RM
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ny pre-amp under utvikling: MI 13. Balansert konstruksjon. XLR ut, 3 par XLR inn og et par RCA inn. Dette fikk jeg vite i dag på telefon med Roar, da jeg fikk litt info om min MI 10.1.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Ny pre-amp under utvikling: MI 13. Balansert konstruksjon. XLR ut, 3 par XLR inn og et par RCA inn. Dette fikk jeg vite i dag på telefon med Roar, da jeg fikk litt info om min MI 10.1.
    Betyr dette at det også kommer balanserte MI effektforsterkere...?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Det betyr det. Men jeg vet ikke heeelt hva enda, men det er ikke usannsynlig at det blir en mono-blokk konstruksjon.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Min Musical Innovation MI 10.1 sendes i morra (etter planen) -gleder meg til å se hvordan den funker.
    Endelig! Jeg har aldri hørt MI 10.1, og venter spent på inntrykket ditt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er spent. Roar gikk fri for deler her og der (bare snakk om noen få) som jeg mener han hentet direkte fra USA til slutt. Samt at et par andre prosjekter har oppholdt han litt.

    Åååå, no bli'de 17. mai, for svartn'!!!!!!! ;D
     

    RP

    Medlem
    Ble medlem
    13.05.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Nå Bjørn, har du fått effekttrinnet?
    Jeg for min del venter fortsatt. :-\
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Skulle vært i posten nå. Jeg venter.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Sist søndag var jeg og en kompis innom Hr Malmin for å hente et meget spennende prosjekt Roar har laget til kompisen min. Min egen MI Mosfet har stått en periode hos ham og det endte som det ofte gjør at denne forsterkeren måtte han bare ha.. Men så er det slik at mye vil ha mer og vi spurte Roar om muligheten for et spesialprosjekt basert på mosfet-transistor.. Kameraten min har et par ProAc Future .5 som er kjent for sin hunger etter strøm. Derfor gav vi Roar oppdraget ;) Resultatet er intet annet enn imponerende! ;D :eek:

    Roar kunne ikke angi eksakte data, men garanterte minimun 2X250 malminwatt! Kabinettet ble mer enn dobbelt så stort som orginal MI Mofet for å få plass til overdimensjonerte ringkjerner og en ca tredobling av ladelyttkapasieteten. Roar har puttet i 2X850VA ringkjerner og det er jo ganske så imponerende..

    Var innom på onsdag for en kort lytteseanse og jeg må bar igjen ta av meg hatten :eek: Det spilte magisk med en kontroll i bunnen som imponerte meg skikkelig, resten av båndbredden var ikke dårligere. Fyldig og ren mellomtone med trøkk og dynamikk, diskanten og oppløsning bare var der. Veldig bra dette her Roar, dette kan du.. Min kamerat er kjempefornøyd ;D

    Skal vel klare å få ut noen bilder etterhvert også, men først må jeg få tatt de ;)

    mvh
    lassemann
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Min Custom Roar Malmin Design pre-amp kom i posten i går. Den var akkurat så liten som jeg trodde den var, og er enkel og gjennomført og blir en god (sex) partner til min re-design XA 800 Mk. III Musi c Angel rør-forsterker. Bildr:



    Den veier ikke mye, og har en ganske nett størrelse: 210x70x205mm (BxHxD). Jeg tror denne kommer til å bli en flott partner til rør-ampen.



    Innmat:




    Regner med at MI 10.1 er rett rundt hjørnet.
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    MI 12 ankommet! Snadder! -bilder kommer senere.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Flott, Bjørn! ;D Vi venter på bilder.
    Snart ankommer vel også effektforsterkeren MI 10.1, og da vil vi ha dine inntrykk av komboen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg har ikke hatt tid i dag å ta fram pre-ampen og ta bilder her. I alle fall ser den lille pre-ampen veldig forseggjort ut, og vil passe helt glimrende til rør-ampen. Guttungen fikk den med seg her i dag og bar den rundt i stua i et ubevoktet øyeblikk, så det ser ut til at han liker den han også. Sjekker arven sin litt, tenker jeg... ;D

    Roar er en flink fyr! Ingen tvil om det. Og når jeg får MI 10.1 min i stua, da, ja daaaaa -skal jeg sitte oppe om nettene og lytte på musikk igjen!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk noen bilder fra Roar som forklaring på hvorfor saker og ting tar sånn tid for tiden. Jeg har riktignok ikke bestilt meg en sånn, men dette er hvordan MI 13 ser ut, og er den balanserte pre-ampen som det har vært snakk om i det siste:







    Det hele ser veldig gjennomført ut, og bør tilfredsstille de som bare må ha XLR. Til MI 13 skal det komme en "matchende" partner; en heftig power-amp (eller to...). På telefonen har Roar forklart at dette har vært mye jobb, bla. å legge lay-out og lage første-utgaven (derfor står det MI 11 på fronten) noe som har tatt opp veldig mye tid samtidig som han har flere kunder med ting i bestilling som han har måttet ta underveis. Han skulle nesten hatt en montør hos seg for å avlaste litt i arbeidet.
     

    Vedlegg

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    527
    Hey MI Venner.
    Jeg har også gleden av å inneha en av disse Go'boxene. En Mi10 nærmere bestemt.

    Det jeg lurer på er om det går an å brokople disse? Tanken på å ha en Mi10 til hver høyttaler tiltaler meg. ;)
    Hvordan gjøres det isåfall? Og hvor mye krefter vil den ha i brokoplet modus? Noen ulemper jeg må ta hensyn til?

    Mvh. Jærbu
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    527
    Takker for det Salty. :)
    Har riktig nok hatt den lille rakkeren ett år nå snart.
    Og hadde jeg bodd i leilighet, eller ikke likte å spille grisehøyt avogtil, hadde jeg kunnet leve lykkelig med den som den er.
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    527
    Fikk PM fra sjefen sjøl. Like så greit. ;D
    Det lar seg gjøre å kjøre den brokoplet i balansert modus, forsto jeg det rett.
    Effekten blir da skremt opp til hele 60w! Midt i blinken for meg m.a.o.
    Var heller ingen ulempe att han ikke bare kunne modifisere min egen, men også hadde en tilsvarende forsterker liggende å slenge som jeg kunne få for ok pris. Praktisk med one stop shop. :)

    De neste par månedslønnene er dog i teorien allerede oppbrukt på reisevirksomhet, så jeg kommer ikke til å realisere prosjektet før på sensommeren. Men den som venter osv...

    Regner med xlr utgangene på Mac pre'en min er "ekte nok" balanserte? Mener å ha sett forforsterkere der det er xlr kontakter selv om de ikke kjører balansert?
    Uansett. vet ikke hva balansert innebærer, men satser på det går greit. :)
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Hei! Får melde meg inn i klubben. Har kjøpt meg en brukt MI9"Light" av en på forumet her. Den er på 2x50 W KL A. Håper Mr Malmin har en ny frontplate og topp plate som passer, da den som er montert på er ganske slitt som bildene viser. Lyden er forøvrig meget god for å si det mildt :)
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Velkommen, Hornet! ;D
    Hyggelig med flere medlemmer i MI-klubben. Innmaten i din MI 9 "Light" er ikke ulik innmaten i min MI 9.
    En "enkel" konstruksjon med toppklasse komponenter, som danner grunnlaget for godlyden.
    Front- og topplate virker litt slitte, men hovedsaken er som du sier:
    Sitat: "Lyden er forøvrig meget god for å si det mildt".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn