Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.428
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Med min kjennskap til din tankeverden vil jeg gjette på «screwing lady”, eller noe lignende!

    R
    Det var slemt sagt... Alle ser hva den snella på bildet gjør... Gir en Blowjob....
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    MI 23.5A er den beste forforsterker jeg har hørt i mitt oppsett, Angrer ikke et sekund på dette kjøpet.
    stilig ble den også med IsoAcoustics føtter.
    RM anbefalte tidligare i tråden å ha PSU plassert for seg sjølv. 😊

    Mvh Arild 😊
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Så det i tråden men det er eneste muligheten for plassering, eventuelt salg men det kommer ikke på tale😂😂😂😂
     

    kinell hz

    Medlem
    Ble medlem
    01.06.2023
    Innlegg
    8
    Antall liker
    10
    Sted
    begen
    Ingen tråd om Musical Innovation, MI, så da lager jeg en tråd her og lodder stemningen..

    Jeg har selv MI8, klasse A effektforsterker med 2 X 30W. En liten søt kjempe som jeg nå leter etter følgesvenn til. Ser ut til at jeg bytter Threshold NS10 til en MI6 Pre som visuelt og klangmessig sett passer bra til MI8 av naturlige grunner.

    Hva jeg ender opp med av høytalere er en annen historie, men i første omgang er i alle fall MI8 en sikker vinner i mitt oppsett, som foreløpig er uten kilde her i Asker. PC er i trondheim, og dac på vei i byggesett-form fra hong kong..

    Hva har dere av MI utstyr, og hva slags inntrykk sitter dere igjen med?

    jeg har blandt annet MI23,5 med stor ekstern psu. men også MI18 Balanced og en til pre av MI. mitt intrykk er at MI er en rimelig billett inn i high end verden. Og etter min erfaring tåler flere av de produktene jeg har hørt lett en duell med dyrere utstyr fra annerkjente og godt etablerte merker. Dvs utenom MI23,5 for den gruser det meste jeg har hørt av pre amper, nesten uavhengig av pris. Roar Malmin er et hifi geni, ferdig snakket. En slags Reodor Felgen innen hifi, bare på steroider ;) På pre amper der skinner MI som få andre, hvertfall. Det blir vel å kontakte Roar for å høre pris på å få oppgradert til MI23,5A etterhvert.
     

    kinell hz

    Medlem
    Ble medlem
    01.06.2023
    Innlegg
    8
    Antall liker
    10
    Sted
    begen
    Kan ikke annet enn å gi mitt besyv med her, har gleden av å ha dette kraftverket hjemme:





    MI 8; 200 hurtige, kraftige og kontante Watt! ;)

    Forsterkeren har spilt her i snart tre år nå, og har kun vært til glede, må si jeg er veldig nysgjerrig på den nye MI 11...

    Vennlig hilsen

    Morten
    Hadde MI11 for en god stund siden. Har nå MI23,5 med ekstern psu med galvaniske skilletrafoer. Den burde du hørt. Helt fantastisk produkt. Ekstra ordinært faktisk. forrige pre jeg hadde kostet dobbelt, men blir forbikjørt av MI23,5 med stor ekstern psu
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    426
    Antall liker
    122
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Hei, kan man si at Mi preampene har ´ lik` huslyd eller er det veldig stor forskjell her. Tenker da spesielt på mi11 og oppover. Er det noen som har testet mi preamper opp mot andre i lavere/ høyere prisklasser. Jeg har aldri hørt et Mi Produkt, men er interessert.
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Personlig vil jeg absolutt si ja, med en utvikling mot høyere oppløsning jo høyere modellnummer man har, men det er kanskje best om brukere uttaler seg.

    R
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    426
    Antall liker
    122
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Takk for raskt svar RM. Og resten av MI folket Hører på musikk??
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    675
    Antall liker
    755
    MI holder verdensklasse og tåler sammenligning med det aller meste til xxxx prisen. Selverfart og selvopplevd og erfaringsgrunnlaget er betydelig. Også med utstyr i veldig eleverte prisklasser.
    JP
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Litt mimring og tilbakeblikk, om hvordan det ble MI.
    Som en kvisete og langhåra slamp av en fjortis satt jeg på gutterommet med en selvbygd Jostykit amp og en Garrardplatespiller. Jeg oppdaget at musikk og lyd var gøy, så jeg oppgraderte fortløpende og finansierte misbruket først ved å gå med aviser og litt lenger utpå med en beskjeden lærlingelønn. Garrarden ble byttet ut med Kenwood KD-2055 og Jostykiten måtte vike for en rekke av receivere og integrerte forsterkere, som Kenwood, Sony, Sansui og Denon. Høyttalerene var på det tidspunktet SEAS kit 60 som jeg arvet av den lokale ungdomsklubben. Noen år senere, tidlig 80-tall, ble det for- og effekt da BOAHS solgte meg Denon pra-1000 og poa-1500. Høyttalerne var da blitt til AR 48S, som ble byttet til Audio-Tronic CM2. Forsterkersettet holdt heller ikke helt mål lenger og ble byttet ut med Luxman C02 og 2x M02. Platespilleren var Luxman pd-272, cd spiller Denon dcd1800r og tuner Luxman t-530 samt Luxman og Onkyo kassettspillere. Men heller ikke det ble varig. Inn kom Luxman l-550, etterhvert tungt modifisert, mitt første møte med klasse A. Høyttalerene var da blitt Audio-Tronic CM-3 pro med elektrostatisk topp.
    Så fulgte en periode med Metaxa forsterkere, først integrert og siden for- og effekt. CD spilleren var blitt TEAC P500 og Musical Fidelity Tri-Vista 23 Dac, platespilleren var Oracle Delphi mk 3 med Syrinx arm. Enda litt bedre ble det med MIs tidlige forsterkersett som jeg hadde et par forskjellige sett av. Men det tok skikkelig av først når MI 11 kom i hus. Nå begynte det å smake av high-end! Den ble senere avløst av MI 12.1 med PSU, en ytterligere forbedring. Mer av det samme, bare forfinet. Sammen med monoblokkene MI10 tenkte jeg at nå er det greit, det låter såpass bra at det kan beholdes slik. Tilfeldighetene ville det likevel annerledes. Det ble MI 23.5a med psu, noe jeg ikke har angret et sekund på. Stort bedre pre-amp tror jeg ikke det er mulig å få, uansett pris. Det bekreftes også av brukere med tilgang på langt dyrere komponenter enn meg, og med mye større sammenligningsgrunnlag. Samtidig syntes jeg etterhvert det låt litt tykt og upresist. Monoblokkene viste seg å være synderne her. Jeg har hatt de i 10-ish glovarme år ( selvfølgelig ikke påslått konstant ) og de var jo ikke nye når jeg fikk de fra Hifipuristen. Dr. MI inspiserte de, og anbefalte som et minimum å skifte alle lyttene. Kan de da få utvendig biasjustering? Det har rent en del vann i havet siden disse ble konstruert var svaret. Vi ble enige om full resto mod, ombygging til dagens standard. Det gledes! Kommer tilbake med mer når det nærmer seg.
    Edit:
    Jeg tenkte å bare skrive noen ord, men det utartet til et unødvendig langt innlegg, med noen utvalgte høydepunkter fra et langt hifi-liv. Mye mer har selvfølgelig vært eid eller innom på prøve, men om dette ikke var særlig interessant vil en ytterligere oppramsing i hvert fall ikke være det.
     
    Sist redigert:

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    426
    Antall liker
    122
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Ja, da ble jeg vel MI venn jeg og. Til tross for en stille MI tråd ble det en MI 11. Førsteinntrykket er bra. Det låter bra. Litt mørkere lydbilde enn før. Jeg har aktive høytalere så skal eksperimentere litt med dsp/ tonekontroll så får vi se. Når det gjelder kvalitets inntrykket på apparatet, er det blytungt og meget godt skrudd sammen. Bassen sitter som et skudd, mangler kanskje litt på utkligning hvis jeg skal sette fingeren på noe. Alt i alt godt fornøyd så lang.
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    168
    Har levert Burmester cd 061 til Malmin for oppgradering av linjetrinn . Fikk satt inn Mi linjetrinn i denne i 2010 . Får nå 23.5 .a . Det var bra forrige gang , så jeg har troen på det nye .
     
    Sist redigert:

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    362
    Sted
    Vest-Agder
    Hva skal man si til en slik gave? Her det bare å takke fra hjertet. Tusen takk Werner.

    Roar
    Dæven , dette innlegget så jeg ikke før nå! Sånn går det når en har fått MI 23.5 A og MI21 i hus . Og ett fantastisk hyggelig besøk av RM. Da glemmer man tid og sted!! Det var bare en sann glede å gi den til deg Roar!!. , Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å dra helt ned til Sørlandet med de fantastiske komponentene dine!:D:D
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    362
    Sted
    Vest-Agder
    Du verden så fornøyd jeg er med disse MI komponentene ! Maestro RM har utviklet noen fantastiske produkter , så jeg har knapt nok gjort annet en å spille
    IMG20230703104241.jpg
    på herligheten siden jeg fikk dem i hus . Er veldig avhengighetsskapende . Så knapt hatt tid til å titte innom MI tråden en gang ! 😂
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Det jobbes på. Dette er fra i morges, og i ettermiddag skal de være henteklare.
    Da blir det en kjøretur i regnet.
    Det ble en tur i regnet den søndagen, og forsterkerne var ferdig som avtalt.
    Vi ble sittende en god stund og snakke om de samme gamle tingene; alkohol og damer i alle sine avskygninger samt livet før og etter døden. Som vi alltid gjør, og som alltid, hyggelig det.
    Samtalen kom etterhvert uvegerlig inn på forsterkere også.
    -Nå er de helt opp til dagens standard, og med utvendig bias omskifter.
    -Har de fått flere transistorer?
    -Nei, de måtte være som før når likeretterdiodene har blitt montert på profilene. Det var/er bare ikke kjølekapasitet til mer.
    Samt komplett umulig å få på plass med alle lyttene som er der.
    -Men ellers er alt som kan gjøres gjort?
    -Ja! Eller det er kanskje et par småting, ikke så viktig for lyden..
    -Men for fanden, mann!

    Da tok det en snau uke til, og i dag hentet jeg de.
    Metaxaen har fått igjen statusen sin som reserveforsterker, og selv om den er god blir den greit frakjørt av MI10 blokkene. Det spiller vakkert!
    Det blir uansett enda en tur til i nær fremtid da han også skal forgripe seg på powerboksen til delefiltrene og lage lineær power til Bluesounden. Jeg ble inspirert av websidene til Teddy Pardo, og RM er den jeg stoler mest på når det kommer til powersupplyer.
    8CD1D61D-3A64-44C5-B99B-D8214F7FFC02.jpeg

    Edit: Bildet er fra før utvendig bryter for bias ble montert. Nå er lysdioden i front grønn ved lav strøm og rød ved høy.
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Budsjettpreamp fra MI på vei inn,denne gangen en Mi12.1 med NLE11 attenuator. Har allerede en NLE 17 riia med MI psu og vet hvor gode disse NLE/Dact sakene er så har trua! Uten mottaker for fjernstyring,men mytek liberty dac 2 har volumstyring,så kan bruke den ved streaming.
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    God service er absolutt verdt litt brennevin. Preampen min hadde behov for en reparasjon. I tilligg fikk den en makeover med svarte fronter og lys på strømforsyningen. Utsikten fra sofaen er upåklagelig.
    IMG_0984.jpeg
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Din gamle MI 23,5A spiller fantastisk hjemme hos meg👍👍😀

    Budsjettpreamp fra MI på vei inn,denne gangen en Mi12.1 med NLE11 attenuator. Har allerede en NLE 17 riia med MI psu og vet hvor gode disse NLE/Dact sakene er så har trua! Uten mottaker for fjernstyring,men mytek liberty dac 2 har volumstyring,så kan bruke den ved streaming.
    [/QUOTE]
    Ja,det er klart,23.5A spiller fantastisk i ethvert oppsett den settes inn i! Kompatibel med alle effekttrinn! 12.1 blir nå en kraftig oppgradering i forhold til å benytte dac rett i effekttrinnet i kjellerstua=)
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Din gamle MI 23,5A spiller fantastisk hjemme hos meg👍👍😀

    Budsjettpreamp fra MI på vei inn,denne gangen en Mi12.1 med NLE11 attenuator. Har allerede en NLE 17 riia med MI psu og vet hvor gode disse NLE/Dact sakene er så har trua! Uten mottaker for fjernstyring,men mytek liberty dac 2 har volumstyring,så kan bruke den ved streaming.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    MI 12.1 med NLE 11 mekanisk attenuator viser seg å være en ekstremt kapabel preamp. Attenuatoren slipper signalet ubesudlet igjennom og holder det i et jerngrep på alle lyttenivåer.Topp kanalseperasjon, dynamikk,utklingning og båndbredde. Dette er også kjennetegn ved Roar sin digitale styring av volum(muses),men med NLE/Dact får man lignende godlyd i mekanisk versjon,dog uten fjernstyring og ikke like mange dbtrinn. Bravo Roar,du finner alltids en (innovativ)måte å produsere go'lyd til folket på i ulike prisklasser,denne gangen en budsjettkiller som definitivt fortsatt befinner seg i high end land!

    20230728_110726.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    MI 12.1 med NLE 11 mekanisk attenuator viser seg å være en ekstremt kapabel preamp. Attenuatoren slipper signalet ubesudlet igjennom og holder det i et jerngrep på alle lyttenivåer.Topp kanalseperasjon, dynamikk,utklingning og båndbredde. Dette er også kjennetegn ved Roar sin digitale styring av volum(muses),men med NLE/Dact får man lignende godlyd i mekanisk versjon,dog uten fjernstyring og ikke like mange dbtrinn. Bravo Roar,du finner alltids en (innovativ)måte å produsere go'lyd til folket på i ulike prisklasser,denne gangen en budsjettkiller som definitivt fortsatt befinner seg i high end land!
    Dette stemmer med mine erfaringer med MI 12! Det er ein formidabelt god pre!
    Og med Event Opal, ja også Event BAS 20/20, er dette ‘biff til pølsepris’!🤩

    Men når ein veit kva ein skal lytte etter, så er der rom for forbedringer. Potmeter er ikkje 100% lineære, sånn er det berre. Attenuatorer er jo det!
    Og kobler ein attenuator til hovedkort med Kimber AGSS installasjonskabel, ligg det an til hakeslepp! Men den kabelen er blitt fryktelig dyr! 😞
    Så ein sånn kombo vil eg tru koster omtrent like mykje som å få konvertert til MUSES-løysinga.

    Om min MI 12(.4) får bli, blir nok MUSES implementert ein vakker dag!

    Mvh Arild 😊
     

    Andreas-M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.06.2008
    Innlegg
    82
    Antall liker
    78
    Sted
    Finnmark
    Nådu kompis, skal du snart svare telefonen ?
    Nå begynner jeg bli rimelig lei av ingen svar og ingen forsterkere.
     

    Corleone

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2013
    Innlegg
    59
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    Nådu kompis, skal du snart svare telefonen ?
    Nå begynner jeg bli rimelig lei av ingen svar og ingen forsterkere.
    Alle trenger en pause aka. ferie, men ikke alle vet at eller når de trenger det. Gi han litt mere tid til å stable seg på beina, så skal du se at du hører fra han fortere enn du ellers ville gjort :)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.632
    Antall liker
    4.048
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Alle trenger en pause aka. ferie, men ikke alle vet at eller når de trenger det. Gi han litt mere tid til å stable seg på beina, så skal du se at du hører fra han fortere enn du ellers ville gjort :)
    Hör väl till god ton att ringa tillbaka, eller är det undantaget vissa personer.🤔
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn