Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    431
    Antall liker
    295
    Torget vurderinger
    4
    MI og fjernkontroller er et stadig tilbakevendende tema. Jeg fikk et godt tips her i tråden, og jeg står nå med disse to i hånda:

    De er slanke og lette, og har ingen overflødige knapper. Programmeringen er uhyre enkel. Jeg har tenkt å bruke den ene til min MI 11/16, og den andre til MI 23.5.

    Mvh Salty
    Link?
    https://www.amazon.co.uk/SEKI-SLIM-30788-Universal-Remote-black/dp/B0046H5RV0
    Tusen takk
    https://www.ebay.com/itm/Universal-...294443?hash=item486614f3ab:g:rV4AAOSwQN5aXvw8

    Syntes dette var en grei pris!

    Mvh Knut :)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.077
    Antall liker
    36.916
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Slags MI15...

    Da er den ankommet, pakket opp og testet ut. Dette er altså en slags forløper til MI15 i ett uoriginal kabinett. Litt skeptisk var jeg da jeg dro den opp fra esken, makan til liten knøtt, både i størrelse og vekt, dette kan da neppe låte noe særlig tenkte jeg, men så feil har jeg vel sjeldent tatt. Hva kan jeg si, nå har jeg bare testet den i 30 minutter, men dette låter stort. Lydbredde, detaljer og engasjerende - dette må være det aller beste jeg har hør i mitt oppsett, noen gang.
    Mi15.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har ikke selv kommet så langt at jeg er eier av et MI produkt, men tilhører typen om liker tungt & varmt, og med kommende nytt hus blir nok MI i benken en del av inventaret.

    Allikevel; en iboende nysgjerrighet stopper meg stadig opp, disse små klasse D greiene som mange mener låter råbra i enkelte utgaver.

    Allikevel 2; kan MI-Skaperen selv fortelle ("konstruksjonsmessige") momenter som gjør at jeg/likesinnede vanskeligere for øye på disse små-D-boksene, og samtidig bibeholder evige tro om at ingen forsterker blir for stor og at den MÅ kjøres i klasse A?

    Spør, fordi jeg vet Malmin sverger til dette, og fordi jeg tror det er mange som med fordel kunne få den info jeg selv søker, i dag hvor alt skal være light eller miljøvennlig av en eller anne art.

    Selv trodde jeg livet var i sin siste fase da lettmelken kom, men man ble jo vant til dette. Samtidig som jeg hver gang jeg lytter via en klasse A tenker at dette forsterkerprinsippet trolig kan ikke vannes ut som alt annet i samfunnet.

    Forstår kl A prinsippet om åpne transistorer og mindre forvrenging som følge av dette fremfor konstant åpning/lukking, men forvrengningsdata for kl D er jo ikke akkurat dårlige da... Antar de fleste kl A fans er innom denne tråden her, som følge av Malmins grisebra apparaturer, i tilfelle noen mener dette innslag burde vært i teknikk spaltene.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.801
    Antall liker
    11.309
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Prøv og lytt ;)
    Jeg har sammenlignet, men kan ikke fortelle andre hva de skal like!
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke tid og anledning til lange filosofiske utlegninger nå. Holder på med ett beist til Carisma.

    R
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.801
    Antall liker
    11.309
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    En kan vel skrive et eviglangt kompendium om hele greia om en vil :)

    En ting er hvordan de forskjellige klassene oppfører seg internt, en annen er eksternt opp mot høyttaler.

    Fin plass å lese er artiklene til Pass.
    FIRST WATT ARTICLES
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Dette med tunge klasse A forsterkere og lette klasse D forsterkere har jo hver sine disipler. Og noen har vel derfor mer tro på det ene enn det andre. Jeg må innrømme at jeg liker mulighetene med klasse det. Som feks kan være svært små og holde relativt lav temperatur uten vifte. Fint i trange benker hos menn hvor det egentlig er kjerringa som styrer [emoji6]. Det har sitt bruk og fordeler. Jeg har kun erfaring med sub forsterkere i klasse D. Men da med vanlig trafo størrelse. Utover dette har ikke jeg følt trang til å utforske dette.
    Har hatt lyst til å prøve Devaliet . Da så mange mener dette er bra saker. Men når jeg ser på bilder på nettet . Og finner ett av Devaliet og ett av MI . Så glemmer jeg fort Devaliet. Faktisk er jeg usikker på om jeg har sett på Devaliet. Skriver jeg det riktig tro?... Når menn ser på forsterkere som MI, altså naken bilder av de. Er det for å sjekke potensen når den ikke har reagert på annet, på en stund. Er man heldig vil man se at man er friskmeldt... Er man ikke det så kjøp klasse D. Ikke noe vil redde deg allikevel.
    Fra fakta til fleip. Det er nok en del bias for det ene eller andre. Og kanskje kan begge deler fungere om man tar bort bias/følelser.
    Men hva er musikk.
    Er ikke det egentlig på en kun følelser satt i sving?
    Og da bør vel det som gir utslag for følelsene dine også være det som spiller?
    Her i stuen så elsker jeg store tunge ting. Uavhengig om det er subber, høyttalere eller forsterkere. Jeg kan ikke engang vurdere små lekre bokser da de ikke gir meg noe.
    Det er noe med størrelse vekt osv som slår lufta ut av meg. Lydmessig så er det også helt sikkert overlegent. For dere som ikke gadd å lese alt. Les forrige setning. Den trua er nemlig urokkelig. Og RM gjør alt han kan for å bevise at det faktisk er tilfelle [emoji106]
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har ikke tid og anledning til lange filosofiske utlegninger nå. Holder på med ett beist til Carisma.

    R
    Bra og høre det går unna om dagen.
    Skulle det bli stille en gang så er du med oppfordringen tipset om forslag til leselektyre som bokstavelig talt vil bli lest :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.204
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Ser virkelig frem til aften. Ser ut som at MI 25 ankommer på Posten i løpet av dagen ;)
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.204
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Da har du virkelig noe å glede deg til[emoji6]
    Var det slik at du bare skulle prøve?
    Ser virkelig frem til aften. Ser ut som at MI 25 ankommer på Posten i løpet av dagen ;)
    Ja i utgangspunktet. Men det er nok store muligheter for at det blir et kjøp :) Får solgt min Audio Note M2 i dag og da har jeg midler til å kjøpe MI 25 :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.077
    Antall liker
    36.916
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg bekrefte at denne forforsterkeren blir stående i mitt system, utrolig flott lydbilde denne MI15 klarer å formidle, den beste forforsterkeren jeg noen sinne har testet hjemme hos meg. Hilsen en stolt eier av Musical Innovation MI15.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.077
    Antall liker
    36.916
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Rått carisma.

    Jeg vil rette en stor takk til mesteren bak denne forforsterkeren, Roar. Takk for din service i hele prosessen, du har vært tålmodig mot en litt nølende kunde. Sluttproduktet kan nesten ikke beskrives med ord, dette låter utrolig bra, for å si det enkelt - jeg skulle egentlig vært på jobb....
    Takk Roar.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg bekrefte at denne forforsterkeren blir stående i mitt system, utrolig flott lydbilde denne MI15 klarer å formidle, den beste forforsterkeren jeg noen sinne har testet hjemme hos meg. Hilsen en stolt eier av Musical Innovation MI15.
    En meget bra pre du har der i MI15. Gratulerer! Kos deg med godlyden. :):):)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Uansett hva man sier så kommer det an på lengden Johnny! Hehe.

    R
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    4.687
    Sted
    Halden
    Uansett hva man sier så kommer det an på lengden Johnny! Hehe.

    R
    Meter pr. sekund tenker jeg......;)

    Holder på med to 60 cm'ere selv.

    Hva blir dette ? Dual mono (stereo), mono, brokoblet mono ? Kl.A all the way, I presume ? Eller dynamisk Kl.A ala' Armand ?

    J.R
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.801
    Antall liker
    11.309
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Har plass til en 80cm monoblokk bak hver OB! Men må vel forsterke gulvet for slikt.... :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Uansett hva man sier så kommer det an på lengden Johnny! Hehe.

    R
    Meter pr. sekund tenker jeg......;)

    Holder på med to 60 cm'ere selv.

    Hva blir dette ? Dual mono (stereo), mono, brokoblet mono ? Kl.A all the way, I presume ? Eller dynamisk Kl.A ala' Armand ?

    J.R
    Dual mono. Klasse A. Men med fjernstyrt bias kontroll. Som vil ses i displayet. Temperatur og forbruk skal også kunne vises. Dette blir gjort klar etterhvert som det ligger til rette..
    Foreløpig blir den laget med en tre-trinns bryter for bias.
    Gleder meg vilt.
    Litt spec : 4stk trafoer på 800va hver.
    24 av Roars Sanken 200watt transistorer.
    Kondisbank har vi snakket så mye om at jeg ikke husker hva vi landet på. Men minimum 792.000uf. Forstod det slik at det blir en del mer...
    Ble bestilt som 150watt pr kanal. Men akkurat hva den kommer til å måle vet jeg ikke.
    Cadillacmannen har også bestilt en. Men med noe kraftigere innmat. Litt mer av alt. Den skulle vel være på rundt 100watt. Litt usikker på om det med Watt bare en justering av spenning/strøm. Eller om det bare er målt med forskjellige kriterier. Uansett så er dette veldig spennende tider for oss alle.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Uansett hva man sier så kommer det an på lengden Johnny! Hehe.

    R
    Meter pr. sekund tenker jeg......;)

    Holder på med to 60 cm'ere selv.

    Hva blir dette ? Dual mono (stereo), mono, brokoblet mono ? Kl.A all the way, I presume ? Eller dynamisk Kl.A ala' Armand ?

    J.R
    Dual mono. Klasse A. Men med fjernstyrt bias kontroll. Som vil ses i displayet. Temperatur og forbruk skal også kunne vises. Dette blir gjort klar etterhvert som det ligger til rette..
    Foreløpig blir den laget med en tre-trinns bryter for bias.
    Gleder meg vilt.
    Litt spec : 4stk trafoer på 800va hver.
    24 av Roars Sanken 200watt transistorer.
    Kondisbank har vi snakket så mye om at jeg ikke husker hva vi landet på. Men minimum 792.000uf. Forstod det slik at det blir en del mer...
    Ble bestilt som 150watt pr kanal. Men akkurat hva den kommer til å måle vet jeg ikke.
    Cadillacmannen har også bestilt en. Men med noe kraftigere innmat. Litt mer av alt. Den skulle vel være på rundt 100watt. Litt usikker på om det med Watt bare en justering av spenning/strøm. Eller om det bare er målt med forskjellige kriterier. Uansett så er dette veldig spennende tider for oss alle.
    Gromt :)


    Må bare komme til pengene jeg og.
    Så en får klasse A
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Uansett hva man sier så kommer det an på lengden Johnny! Hehe.

    R
    Meter pr. sekund tenker jeg......;)

    Holder på med to 60 cm'ere selv.

    Hva blir dette ? Dual mono (stereo), mono, brokoblet mono ? Kl.A all the way, I presume ? Eller dynamisk Kl.A ala' Armand ?

    J.R
    Dual mono. Klasse A. Men med fjernstyrt bias kontroll. Som vil ses i displayet. Temperatur og forbruk skal også kunne vises. Dette blir gjort klar etterhvert som det ligger til rette..
    Foreløpig blir den laget med en tre-trinns bryter for bias.
    Gleder meg vilt.
    Litt spec : 4stk trafoer på 800va hver.
    24 av Roars Sanken 200watt transistorer.
    Kondisbank har vi snakket så mye om at jeg ikke husker hva vi landet på. Men minimum 792.000uf. Forstod det slik at det blir en del mer...
    Ble bestilt som 150watt pr kanal. Men akkurat hva den kommer til å måle vet jeg ikke.
    Cadillacmannen har også bestilt en. Men med noe kraftigere innmat. Litt mer av alt. Den skulle vel være på rundt 100watt. Litt usikker på om det med Watt bare en justering av spenning/strøm. Eller om det bare er målt med forskjellige kriterier. Uansett så er dette veldig spennende tider for oss alle.
    Det er bare og glede seg, ser bare hva mine små blokker klarer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn