Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
    Den skal styres av en Parasound P5 som muligens ikke er i samme klasse :/ og dette skal drive et par Zu Druids Mk4 08
    Noen innspill ? :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
    Den skal styres av en Parasound P5 som muligens ikke er i samme klasse :/ og dette skal drive et par Zu Druids Mk4 08
    Noen innspill ? :)

    Hallo eddie1.

    Skulle gjerne ha kommet med noen innspill, men jeg kjenner dessverre ikke Parasound P5'en eller Zu Druids'ene annet enn at jeg har lest meget gode omtaler av begge komponentene. MI 10.1 SE kjenner jeg derimot meget godt og mitt inntrykk er at det er et veldig "takknemlig" effekttrinn i så måte at den yter godt med et godt fortrinn og godt konstruerte høyttalere. Derimot responderer MI 10.1 SE'en positivt på hvert steg oppover man beveger seg i "kvalitetshierarkiet" :)

    Gratulerer med et meget godt effekttrinn!

    Mvh.
    Maxtor
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da :). Tror ikke jeg har sett den på brukten.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da :). Tror ikke jeg har sett den på brukten.
    Så langt jeg kjenner til er det ikke laget så mange 9.1'er, og da dukker den naturlig nok svært sjelden opp på brukten.
    Hvis du ikke klarer å lure Audirvana til å selge sin, da..
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da :). Tror ikke jeg har sett den på brukten.
    Så langt jeg kjenner til er det ikke laget så mange 9.1'er, og da dukker den naturlig nok svært sjelden opp på brukten.
    Hvis du ikke klarer å lure Audirvana til å selge sin, da..
    Hva er det dere driver å konspirerer med nå?

    Lure meg til å selge forsterkeren min? Maken!! Hva skal jeg spille musikk på da?
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da :). Tror ikke jeg har sett den på brukten.
    Så langt jeg kjenner til er det ikke laget så mange 9.1'er, og da dukker den naturlig nok svært sjelden opp på brukten.
    Hvis du ikke klarer å lure Audirvana til å selge sin, da..
    Hva er det dere driver å konspirerer med nå?

    Lure meg til å selge forsterkeren min? Maken!! Hva skal jeg spille musikk på da?
    Godt spørsmål! Men, jeg solgte min i sin tid, og jeg spiller som faen ennå, jeg.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da :). Tror ikke jeg har sett den på brukten.
    Så langt jeg kjenner til er det ikke laget så mange 9.1'er, og da dukker den naturlig nok svært sjelden opp på brukten.
    Hvis du ikke klarer å lure Audirvana til å selge sin, da..
    Hva er det dere driver å konspirerer med nå?

    Lure meg til å selge forsterkeren min? Maken!! Hva skal jeg spille musikk på da?
    Godt spørsmål! Men, jeg solgte min i sin tid, og jeg spiller som faen ennå, jeg.
    Jeg er glad for at du solgte din, Petre. Jeg har hatt MYE glede av den. :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
    Den skal styres av en Parasound P5 som muligens ikke er i samme klasse :/ og dette skal drive et par Zu Druids Mk4 08
    Noen innspill ? :)

    Hallo eddie1.

    Skulle gjerne ha kommet med noen innspill, men jeg kjenner dessverre ikke Parasound P5'en eller Zu Druids'ene annet enn at jeg har lest meget gode omtaler av begge komponentene. MI 10.1 SE kjenner jeg derimot meget godt og mitt inntrykk er at det er et veldig "takknemlig" effekttrinn i så måte at den yter godt med et godt fortrinn og godt konstruerte høyttalere. Derimot responderer MI 10.1 SE'en positivt på hvert steg oppover man beveger seg i "kvalitetshierarkiet" :)

    Gratulerer med et meget godt effekttrinn!

    Mvh.
    Maxtor
    Takker så mye :) ja blir nok bra
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
    Den skal styres av en Parasound P5 som muligens ikke er i samme klasse :/ og dette skal drive et par Zu Druids Mk4 08
    Noen innspill ? :)
    Hva var grunnen til de blandede følelsene, Eddie? Forøvrig skal jeg spenne på MI-11 og MI-10 på et par Zu Druid MKIV neste uke, så får vi se hvordan det går :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
    Den skal styres av en Parasound P5 som muligens ikke er i samme klasse :/ og dette skal drive et par Zu Druids Mk4 08
    Noen innspill ? :)
    Hva var grunnen til de blandede følelsene, Eddie? Forøvrig skal jeg spenne på MI-11 og MI-10 på et par Zu Druid MKIV neste uke, så får vi se hvordan det går :)
    Nei var litt rot med specs etc på min forsterker i mitt tidligere møte med MI men det var den gang :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da :). Tror ikke jeg har sett den på brukten.

    Har prøvd min nå på Hiii, CWii og Forte ii. Den har vist seg bare å vokse på meg. Den har danket ut betraktelig dyrere forsterkere jeg prøvd.

    Men som alltid har det med matching av rom og utstyr for å få det beste resultatet.
    Det som har gjort det til en vinner for meg er hvor nøytral, ekstremt dynamisk og totalt gjennomsiktig den er.
    Den er verken lys eller mørk, men er helt fri for skarpe kanter og gnell i forhold til mange andre ss forsterkere. Og den har en autoritet og et skyv helt i bunnen som jeg ikke har hørt i fra noen rørforsterker.

    Men den slipper alt gjennom, så pass på hva kobler foran den i kjeden!

    Cbarth
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Musical Innovation`s fysiske effekt på menneskekroppen:

    Det er søndag, det er desember, og det er stille og rolig. Det er perfekte forhold for en øreorgasme. I dag hadde jeg en, og i prosessen fikk jeg tydelig merke hvilke fysiske effekter god orkestermusikk kan ha på menneskekroppen.

    Jeg tenker selvsagt ikke på det åpenbare, og det som er vanskelig å se. Nemlig trommehinnenes vibrasjoner, som sprer seg til stigbøylen og øresneglen etc. Jeg snakker om tydelige, fysiske reaksjoner. Se vedlagte bilde.

    Dette bildet tok jeg mens jeg spilte Nikolaj Rimsky-Korsakov`s "Dance of the tumblers" fra The Snow Maiden, på realistisk orkesterkonsertlydnivå.


    IMG_0626.jpg


    Jeg håper at det er mulig å se, relativt tydelig, effekten musikken har på meg. Gåsehud over hele kroppen, og ståhår!

    Dynamikken i dette stykket er fantastisk, alt fra rolig og vevre partier, til overveldende voldsomme partier. Og anlegget mitt, med Musical Innovation MI16/9.1 i førersetet, har ikke noe problem med å formidle dette. Orkesteret ER virkelig på plass foran meg, og instrumentenes klang er naturlig, fra fioliner, via tromboner til triangel, og jeg kan høre konsertsalens vegger og tak.

    Resultatet er altså, som dere kan se øreorgasme. Anbefales.

    http://wimp.no/track/11074387

    PS!

    Koser meg om dagen med kinarøverkopien av ekstremt dyre Nordost Odin RCA om dagen. Her er noen detaljbilder av håndtverket. Er det kanskje noen som har originalen, og som kan poste noe lignende?

    _DSC9581.jpg
    _DSC9586.jpg
    _DSC9588.jpg




     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Har holdt på å sette inn en peis i stua i et par dager nå, og det som er litt trivelig er at det ser ut som at det er en en feit mi-pre som smiler til meg fra toppen av klokka mens jeg jobber :)

    mipeis.jpg
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Har holdt på å sette inn en peis i stua i et par dager nå, og det som er litt trivelig er at det ser ut som at det er en en feit mi-pre som smiler til meg fra toppen av klokka mens jeg jobber :)

    Vis vedlegget 294280
    En MI 9.1 ville vel varmet like godt som den peisen der, vil jeg tro! ;)

    Jeg bruker ikke panelovnen i lytterommet mitt mer. Det holder å skru på effektforsterkeren et par timer før jeg skal sette meg ned der.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Nå er det på tide og oppgradere MI-13 igjen?
    MI-13 er pt. Musical Innovation's top of the range fullbalanserte preamp.
    Nå vil denne foreløpige toppmodellen komme i 2stk kabinetter.
    I powersupplyet vil det nå befinne seg 4stk trafoer i stedet for 2.
    Selve preampen er det ganske mange forandringer/forbedringer på.
    Dette skyldes spesielt den nye volumstyringen.
    Reguleringene har alle blitt yttligere forbedret med regulatorer som ligger på -130db.
    Selve powersupplyet har også vokst en del.
    Valfritt med hodetelefonutgang spes. til Sennheiser HD-800.
    Denne preampen har dessverre nå begynt og bli ganske så dyr, så
    MI lager også en lightversjon av MI-13 i ett kabinett.

    Dette betyr at på preamp siden finnes nå en rimelig SE preamp,
    en topp SE preamp som er MI-16.
    Deretter kommer en preamp med SE innganger, men balanserte utganger.
    Denne heter MI-12.1.
    Deretter kommer de balanserte preampene MI-13 Light og MI-13
    Altså i alt 5 forskjellige modeller.

    På sluttrinn siden, er pt. rimligste modell MI-18.(2x70w)kl B. Som fullbalansert
    monoblokk 1x280w i klB.
    Neste modell er MI-17 på 2x25W i kl A(fullbalansert 100W i kl A) enten som
    monoblokker eller i et stoort kabinett.

    MI kan sikkert bygge flere MI-9.1 og andre eldre konstruksjoner på bestilling.

    Takk for meg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    De påstår at i Kina heter de fleste gutten Kim til fornavn.

    Hva MI angår så er det fortsatt noen tall som skiller mellom modellene, hvor jeg noen ganger tenker at forutsetningen for å kjøpe et MI produkt må være en personlig interesse for tall uten å kunne forbinde dem med noe som helst :)

    Sikkert ikke greit, stoppe utenfor barnehaven i Kina og rope på Kim, med tanke på alle som kommer løpende med svart hår og like skrå øyne alle sammen :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    De påstår at i Kina heter de fleste gutten Kim til fornavn.

    Hva MI angår så er det fortsatt noen tall som skiller mellom modellene, hvor jeg noen ganger tenker at forutsetningen for å kjøpe et MI produkt må være en personlig interesse for tall uten å kunne forbinde dem med noe som helst :)

    Sikkert ikke greit, stoppe utenfor barnehaven i Kina og rope på Kim, med tanke på alle som kommer løpende med svart hår og like skrå øyne alle sammen :)
    v

    Hei MusicBear

    Roar Malmin nummerer sine produkter som flere av de mest kjente merkene fra USA.
    Dette betyr at første forsterker er nr 1, neste konstruksjon nr 2 osv.
    Dette uansett om det er preamp, sluttrinn, riaa eller noe annet.
    At dette kan være forvirrende? Hva så? Det er bare og spørre?

    Jeg håper og tror at Roar har "kontrollen", selv glemmer jeg dessverre hele tiden.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Vel, jeg får trøste meg med at MI har en bra nettside da, med alt behørig beskrevet. Nettside, i form av at potensielle kjøpere må tråle denne tråden her dersom man lurer på en tiendedel av hva alle andre har av info ;D

    Samtidig som den som roper inn lille Kim fra barnehaven, der nede i Kina, trolig ikke ser forskjell. Men, en unge er jo en unge, samtidig som de ser like ut. Og Jarlsberg reklamen på TV viser jo at en ost er en ost. Og et MI produkt trolig et MI produkt - allikevel til forvirring selv for entusiaster som dere i klanen ;D

    Uansett; Malmin ønsker sikkert ikke å selge mer enn det han lager. Dermed er jo alt bare fryd og gammen :)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    De påstår at i Kina heter de fleste gutten Kim til fornavn.

    Hva MI angår så er det fortsatt noen tall som skiller mellom modellene, hvor jeg noen ganger tenker at forutsetningen for å kjøpe et MI produkt må være en personlig interesse for tall uten å kunne forbinde dem med noe som helst :)

    Sikkert ikke greit, stoppe utenfor barnehaven i Kina og rope på Kim, med tanke på alle som kommer løpende med svart hår og like skrå øyne alle sammen :)
    v

    Hei MusicBear

    Roar Malmin nummerer sine produkter som flere av de mest kjente merkene fra USA.
    Dette betyr at første forsterker er nr 1, neste konstruksjon nr 2 osv.
    Dette uansett om det er preamp, sluttrinn, riaa eller noe annet.
    At dette kan være forvirrende? Hva så? Det er bare og spørre?

    Jeg håper og tror at Roar har "kontrollen", selv glemmer jeg dessverre hele tiden.
    Interessen for god lyd og teknikk er nok for meg atskillig større enn interessen for løsrevne tall, så det er forutsetningen i mitt tilfelle. Men så er jeg også litt sær.. Kanskje derfor jeg mener å se forskjell på kinafolk mens jeg synes negre generelt ser ganske like ut.

    Mange merker/fabrikater bruker bokstavkombinasjoner i tillegg, gjerne prefikset P- for preamp og M- for poweramp, samt stigende nummerering i modellhierarkiet. Det hadde selvfølgelig gjort det litt enklere å vite hva det er enn hvis man bare ser en beskrivelse som MI-6, f.eks.
    Her er MI-13 noe ulogisk en dyrere pre-amp enn MI-16 mens MI-12.1 plasserer seg midt imellom, men 13 kom nå engang først. Det gir mening på MI'sk. Har man apparatet for hånden bør likevel de fleste kunne gjette seg til hva det er. Maxtors MI-side gir også en grei oversikt.
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Når nye MI-13 står påkledd i systemet mitt,
    vil det være mulig og komme på besøk.

    Bilder påkledd avkledd vil finne sted utpå nyåret.
    Holder på og selge mine Focal Scala Utopia i svart
    pianolakk.
    Nye høyttalere vil dessverre ikke bli ferdige før
    april 2015.

    Kommer tilbake til besøk noe senere

    Takk for meg
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Hei alle MI venner

    Når nye MI-13 står påkledd i systemet mitt,
    vil det være mulig og komme på besøk.

    Bilder påkledd avkledd vil finne sted utpå nyåret.
    Holder på og selge mine Focal Scala Utopia i svart
    pianolakk.
    Nye høyttalere vil dessverre ikke bli ferdige før
    april 2015.

    Kommer tilbake til besøk noe senere

    Takk for meg
    Bare sørg for å være påkledd selv, du. Så skal du nok få besøk! Har du noen andre høyttalere å spille på, hvis Scalaene ryker ut ganske snart???
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Og er det lov å spørre om hva som skal inn? :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Når nye MI-13 står påkledd i systemet mitt,
    vil det være mulig og komme på besøk.

    Bilder påkledd avkledd vil finne sted utpå nyåret.
    Holder på og selge mine Focal Scala Utopia i svart
    pianolakk.
    Nye høyttalere vil dessverre ikke bli ferdige før
    april 2015.

    Kommer tilbake til besøk noe senere

    Takk for meg
    Bare sørg for å være påkledd selv, du. Så skal du nok få besøk! Har du noen andre høyttalere å spille på, hvis Scalaene ryker ut ganske snart???
    Har enda et par høyttalere til salgs, Focal Diva Utopia Be i mørk utførelse.
    Det går an og spille på disse i mellomtiden inntil de også forhåpendlig blir solgt?

    Ellers blir det Sennheiser HD-800.

    PS. Jeg lover og ha klærne på
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen her inne som har fått tid og anledning til virkelig å sette seg ned med en av de nye, digitale, forforsterkerne til Roar nå? Hva er dommen, sammenlignet med de analoge "storebrødrene"?

    Er det noen som vet hva om disse nye, oppgraderte, forforsterkerne har fått en ny benevnelse?

    Vil, for eksepel, min analoge MI16 bli MI16.1, eller kanskje MI16 Digital?

    Hva skal barnene hete?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her inne som har fått tid og anledning til virkelig å sette seg ned med en av de nye, digitale, forforsterkerne til Roar nå? Hva er dommen, sammenlignet med de analoge "storebrødrene"?

    Er det noen som vet hva om disse nye, oppgraderte, forforsterkerne har fått en ny benevnelse?

    Vil, for eksepel, min analoge MI16 bli MI16.1, eller kanskje MI16 Digital?

    Hva skal barnene hete?
    Hei Audirvana


    Først må jeg bare "si" at volumstyringen til Musical Innovation IKKE er digital.
    Den er så analog den kan bli. Det er motstander som demper signalet.
    Derimot er elektronikken til styringen av disse motstandene digitalstyrt.
    Mao. det digitale har ingen ting med det analoge signalet og gjøre.

    Petre har fått oppgradert sin MI-12.1 med den nye volumstyringen.
    Han ringte meg for og høre min mening om forskjeller?
    Det viste seg at vi på hver vår kant var helt enige om lydforskjellen?

    Spesielt mellomtonen er mye renere og mer oppløst med attuenator.
    Bunn og topp er selvsagt også bedre, men spesielt mellomtonen
    er mer "fremtredene" og bedre.
    Kort sagt en topp preamp har blitt flere hakk bedre.
    Det er enda flere forskjeller, men det lar jeg dere skrive om når dere
    har fått prøvd det?

    Petre vil sikkert også skrive litt om forskjellen?

    Dere andre for bare glede dere til denne oppgraderingen.
    Tror ikke Roar har tenkt og endre noe på betegnelsen pga. ny volumstyring.
     
    Sist redigert:

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen her inne som har fått tid og anledning til virkelig å sette seg ned med en av de nye, digitale, forforsterkerne til Roar nå? Hva er dommen, sammenlignet med de analoge "storebrødrene"?

    Er det noen som vet hva om disse nye, oppgraderte, forforsterkerne har fått en ny benevnelse?

    Vil, for eksepel, min analoge MI16 bli MI16.1, eller kanskje MI16 Digital?

    Hva skal barnene hete?
    Hei Audirvana


    Først må jeg bare "si" at volumstyringen til Musical Innovation IKKE er digital.
    Den er så analog den kan bli. Det er motstander som demper signalet.
    Derimot er elektronikken til styringen av disse motstandene digitalstyrt.
    Mao. det digitale har ingen ting med det analoge signalet og gjøre.

    Petre har fått oppgradert sin MI-16 med den nye volumstyringen.
    Han ringte meg for og høre min mening om forskjeller?
    Det viste seg at vi på hver vår kant var helt enige om lydforskjellen?

    Spesielt mellomtonen er mye renere og mer oppløst med attuenator.
    Bunn og topp er selvsagt også bedre, men spesielt mellomtonen
    er mer "fremtredene" og bedre.
    Kort sagt en topp preamp har blitt flere hakk bedre.
    Det er enda flere forskjeller, men det lar jeg dere skrive om når dere
    har fått prøvd det?

    Petre vil sikkert også skrive litt om forskjellen?

    Dere andre for bare glede dere til denne oppgraderingen.
    Tror ikke Roar har tenkt og endre noe på betegnelsen pga. ny volumstyring.
    Utmerket opprydding, som vanlig, Puristen: På denne tråden har vi vel bare begynt å bruke uttrykket "digital" om den siste evolusjonen fra verkstedet til Roar, uten å tenke over hva det betyr.

    Men det er, som du ganske riktig påpeker, viktig å holde bart og snørr adskilt, som det heter i et snedig uttrykk. Forforsterkerne er selvsagt analoge, det er bare kontrollerenheten som kan kalles "digital".

    Jeg nevnte spørsmålet om egne navn for forforsterkerne med digital styring for Roar tidligere i kveld.

    Og du har igjen helt rett, Puristen. Han har foreløpig ikke tenkt å la de nye forforsterkerversjonene få egne navn.

    Men sånn praktisk sett, kommer det vel til å tvinge seg frem? Jeg tenker for eksempel på den utmerkede nettsiden til Maxtor, med oversikt over alle Roars produkter. Det blir vanskelig for "uinvidde" og utenforstående å forholde seg til en to forforsterkere hvor den ene av de, om jeg får sitere deg, Puristen, er "flere flere hakk bedre", hvis de begge har eksakt samme navn.

    På den andre siden så er jo, for eksempel, en oppgradert MI16, fremdeles en MI16, selvsagt.

    Nå er det, til slutt, min tur til å korrigere deg litt, Puristen. Petre har ganske riktig en oppgradert forforsterker (heldiggrisen), men ikke en MI16. Det er en MI12 med "all the bells and whistles" som det heter "over there".
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her inne som har fått tid og anledning til virkelig å sette seg ned med en av de nye, digitale, forforsterkerne til Roar nå? Hva er dommen, sammenlignet med de analoge "storebrødrene"?

    Er det noen som vet hva om disse nye, oppgraderte, forforsterkerne har fått en ny benevnelse?

    Vil, for eksepel, min analoge MI16 bli MI16.1, eller kanskje MI16 Digital?

    Hva skal barnene hete?







    Nå er det, til slutt, min tur til å korrigere deg litt, Puristen. Petre har ganske riktig en oppgradert forforsterker (heldiggrisen), men ikke en MI16. Det er en MI12 med "all the bells and whistles" som det heter "over there".

    Hei igjen Audirvana

    Du har selvfølgelig rett. Petre har Musical Innovation MI-12.1 preamp og IKKE MI-16.
    Beklager alderen tynger tror jeg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    En videreføring, sågar avslutning av mitt innlegg 9501, jeg er på vegne av dere MI venner glad for at Malmin IKKE kaller alle sine produkter for Kim :)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Bare for å være litt nazi og vri kniven rundt i såret, purist: Det var du som ringte meg, ikke omvendt.( De som kjenner meg vet jo at jeg ikke alltid er så flink til å ringe og holde kontakten. ) Men riktig nok, uten å nevne noe for deg om hva jeg syntes spurte jeg om hvilke forbedringer en attenuator burde medføre og det du svarte samstemte svært godt med mine egne opplevelser så langt. Generelt økt klarhet over hele området, spesielt i mellomtoneområdet. Så jeg skjønner godt at du valgte attenuator på din 'gamle' MI-13 på bekostning av remote. En tilleggsbonus er funksjonaliteten, som f.eks. mye mer finkornet volumregulering. Med lettdrevne høyttalere slet jeg litt med den gamle fjernkontrollen, for volumet flakset i været bare jeg touchet den. Ikke noe problem lenger. Nå går det i svært nøyaktige 0,5 dB step. Så er det balansekontroll, navn på innganger, set max volume osv. Jeg fikk også forståelsen av at fremtidige updates enkelt kan lastes inn.
    7k for dette? Litt penger er det jo, men det er mye goodie for pengene.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det høres spennende ut dette med Digital styrt volumkontroll, men har en MI-15 som er halv størrelse så om Roar på en lur måte klarer å få plass, så blir det nok en oppgradering. Ellers så må jeg bytte til en MI-12 balansert....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn