Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.045
    Antall liker
    594
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Usher Dancer Mini Two er lekre høyttalere, hvordan oppleves lyden på disse i kombo med MI-utstyret ditt? Vet de kan være noe tunge å drive...
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Usher Dancer Mini Two er lekre høyttalere, hvordan oppleves lyden på disse i kombo med MI-utstyret ditt? Vet de kan være noe tunge å drive...

    Hei Ludo!

    Stativ-Usherne mine (718 Be) er tungdrevne (men velspillende, imo). Oppgitt følsomhet er 87 dB/1W/1m, målt følsomhet 1-2 dB lavere.

    Dancer Mini Two er ikke fullt så tungdrevne, oppgitt følsomhet er 90 dB/1W/1m. Dette skyldes vel at de er 2,5-veis ht, mot 718 som er toveis.

    Jeg opplever at MI klasse A forsterkere og Usher ht er en utmerket match! :)

    Mvh Salty
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Grattis med flotte høyttalere Mr. Salty

    Har vært på nippet til å kjøpe Usher selv.

    Og dustemikler får bare holde seg unna her....


    Mvh Huldra

    Og ps. Takk til diskret Arild Som fant CAPS LOCK knappen min :)
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en feel-good tråd...hva slags folk er det som gir bunnkarakter til denne tråden? Stå frem og vis at du er mann! En femmer herved avgitt!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.601
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende... Tipper de sølv kabelene vil gjøre seg gode med dine nye høytalere. Bare si til Paul hvilken følsomhet du har på høytalerne dine så sier han ifra hvilke du trenger. Hils han gjerne ifra meg, så får du noen dollar i avslag sikkert også ;)

    Takk for det, HCS! :)
    Tror dette blir bra...

    (og jeg har ikke glemt tipset ditt om Clear Day Cables. Slenger nok inn en bestilling en av dagene. Har fått litt dilla på sølv...)
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    511
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    4
    Det er tydelig at copycat-effekten har slått til!

    2 nye har klart det kunststykket å gi karakteren "Forferdelig" til MI-tråden... :mad:

    Snittet har nå sunket til 3,73 etter følgende stemmeavgivning:
    6 femmere.
    2 firere.
    3 enere.

    Men det de færreste er klar over: Det er lett å finne ut hvem som har avgitt hvilke stemmer!!!
    Så nå kan dere angre dere... :cool:

    Med fortørnet/hevngjerrig hilsen
    Salty
    Spiller det egentlig noen rolle?
    Jeg skriver ikke mye i denne tråden, men leser desto mer. Og liker det jeg leser! Bruker ikke fem kalorier på å bekymre meg over folk som sprer dårlige vibber.

    Keep up the good work, folks!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Enig med deg, Kaptein! ;)

    ...og det hele var faktisk ment som en spøk... Dette er jo en feel-good tråd. :cool:

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Det er tydelig at copycat-effekten har slått til!

    2 nye har klart det kunststykket å gi karakteren "Forferdelig" til MI-tråden... :mad:

    Snittet har nå sunket til 3,73 etter følgende stemmeavgivning:
    6 femmere.
    2 firere.
    3 enere.

    Men det de færreste er klar over: Det er lett å finne ut hvem som har avgitt hvilke stemmer!!!
    Så nå kan dere angre dere... :cool:

    Med fortørnet/hevngjerrig hilsen
    Salty

    Dersom det er mulig å finne ut hvem det er - er det da mulig å få moderatorene til å slette karakterene gitt dersom man påviselig kan si at karakterene er gitt uten grunn?

    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dersom det er mulig å finne ut hvem det er - er det da mulig å få moderatorene til å slette karakterene gitt dersom man påviselig kan si at karakterene er gitt uten grunn?

    Mvh.
    Hei maxtor, jeg startet denne karaktersaken mest på spøk, egentlig. Etter den første "Forferdelig" karakteren.
    Det er også en spøk at det er lett å finne ut hvem som har stemt hva - det er det nok kun Høvdingen som er i stand til.
    Og avgitte karakterer blir nok stående. Og det betyr vel egentlig ikke all verden...! :cool:

    Men jeg ser at 21 stemmer er avgitt, med et gjennomsnitt på 4,29. Dette havner på 4 stjerner, som er "Bra".
    Det betyr at vi kun trenger noen få femmere til for å passere 4,50 i snitt, noe som gir 5 stjerner: "Enestående".
    Så kom igjen MI-venner, og gjør deres plikt...! :)
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei maxtor, jeg startet denne karaktersaken mest på spøk, egentlig. Etter den første "Forferdelig" karakteren.
    Det er også en spøk at det er lett å finne ut hvem som har stemt hva - det er det nok kun Høvdingen som er i stand til.
    Og avgitte karakterer blir nok stående. Og det betyr vel egentlig ikke all verden...! :cool:

    Men jeg ser at 21 stemmer er avgitt, med et gjennomsnitt på 4,29. Dette havner på 4 stjerner, som er "Bra".
    Det betyr at vi kun trenger noen få femmere til for å passere 4,50 i snitt, noe som gir 5 stjerner: "Enestående".
    Så kom igjen MI-venner, og gjør deres plikt...! :)
    Bra du holder kontrollen Salty, stemme er avlagt forlengst.....

    tror du må utnevnes til Dr. feelgood ;)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    4.620
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Det her lukter jo sabotasje, rett og slett.. Hvordan kan det ha seg at "noen" skal sverte tråden slik.. ?? Her er det jo stort sett "feel good" hele veien....:) Men når det er sagt skjønner jeg heller ikke poenget med en slik poenggivning.. Synes mange av disse nye funksjonene på HFS3 er bare tullball egentlig.. Og noe stor fan av disse nymotens sosiale medier er jeg heller ikke. Savner enkelheten som HFS2 hadde jeg..

    mvh
    lassemann
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    699
    Antall liker
    653
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Mission accomplished.
    Forøvrig enig med Lassemann.

    Ole G
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det her lukter jo sabotasje, rett og slett.. Hvordan kan det ha seg at "noen" skal sverte tråden slik.. ?? Her er det jo stort sett "feel good" hele veien....:) Men når det er sagt skjønner jeg heller ikke poenget med en slik poenggivning.. Synes mange av disse nye funksjonene på HFS3 er bare tullball egentlig.. Og noe stor fan av disse nymotens sosiale medier er jeg heller ikke. Savner enkelheten som HFS2 hadde jeg..

    mvh
    lassemann
    Helt enig, lassemann! :)

    Mange av de nye funksjonene på HFS3 er inspirert av fjortismentaliteten på de nye sosiale mediene, og er noe stort tullball egentlig. IMHO.

    Men det gir jo grobunn for litt tidtrøyte, mens jeg venter på MI 9.1...! ;)

    Mvh Salty
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.912
    Antall liker
    33.752
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Grautulerer med fine høytalere. De yter nok MI god rettferdighet Salty. 1.klasses utstyr all over du har nå ;)
    Gratulerer så mye med gulvstående Salty.
    Vil tro Dancer Mini Two vil yte MI-soundet full rettferdighet ;)
    Lekkert!!

    gismo
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye med gulvstående Salty.
    Vil tro Dancer Mini Two vil yte MI-soundet full rettferdighet ;)
    Lekkert!!

    gismo
    Mange takk for det, gismo! ;)

    De er tiltenkt kjellerstua (ennå ikke helt ferdig), sammen med MI 9.1 (heller ikke helt ferdig).

    I mellomtiden vil de bli biampet av MI 9 (bunn) og MI 10.1 SE (topp). På gutterommet 3x4m(!) Gleder meg til det...

    Mvh Salty
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Det her lukter jo sabotasje, rett og slett.. Hvordan kan det ha seg at "noen" skal sverte tråden slik.. ?? Her er det jo stort sett "feel good" hele veien....:) Men når det er sagt skjønner jeg heller ikke poenget med en slik poenggivning.. Synes mange av disse nye funksjonene på HFS3 er bare tullball egentlig.. Og noe stor fan av disse nymotens sosiale medier er jeg heller ikke. Savner enkelheten som HFS2 hadde jeg..

    mvh
    lassemann
    Fullstendig enig, kanskje noe med alderen min; 50+!!!!!


    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.002
    Antall liker
    28.473
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Alltid stemning for de frontene der Bjørn....
    ShineySmileysKiss.jpg


    / Morten
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Med Øl og Vin i glassene her, er stemningen høy. Dog, jeg har ikke stua alene, dessverre.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Er bare pingla jeg, bare 29. Uttafor. :(

    :cool:
    Og så du med den Mi riggen da Olbor ;)

    Da jeg var 29 satt jeg vel med en innstegsteceiver fra Nikko og Audioscan høyttalere. Pluss en Harksound platespiller da.....


    Musikken nøt vi m øl og vin i gode kvelder og netter.:)

    Ble litt forskrekka da jeg så preampen din på børsen.. Store planer ?

    Mvh Huldra i natten
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    ;)

    Vi får se! Jeg elsker C220, og ingen hast med å selge, men vi får se hva som skjer. ;)

    Mvh. Ole
    Lett å få impulsive tanker når man er ung og uerfaren....
    mye lettere dog når man blir gammal, erfaren og klok, tror man ;)

    Håper pre en din står til jeg rekker en tur å høre anlegget ditt med RF63..... hvis ikke der står en MI 13 da.......".............

    Mvh Arild (har nr 1 reist på ferie ? )
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Er bare pingla jeg, bare 29. Uttafor. :(

    :cool:
    Men Olbor da...! :confused:

    Hvis dette er alvorlig ment:
    Tenk på alle de åra du har foran deg med god musikk gjengitt på et godt (MI-)anlegg. Og med god hørsel.

    Mvh Salty (som gjerne skulle ha bytta med deg)
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Men Olbor da...! :confused:

    Hvis dette er alvorlig ment:
    Tenk på alle de åra du har foran deg med god musikk gjengitt på et godt (MI-)anlegg. Og med god hørsel.

    Mvh Salty (som gjerne skulle ha bytta med deg)

    God morgen dr Feelgood.

    Godt å se det er flere i MI klubben som er opp og tenker musikk , det er vel prostata (full blære)som vekker oss begge :)

    De siste Usherne til 9.1, er det BE diskant eller diamant ?

    Og hvor i Oslotraktene selges Usher.

    Mvh Huldra på søndag mårra.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    God morgen dr Feelgood.

    Godt å se det er flere i MI klubben som er opp og tenker musikk , det er vel prostata (full blære)som vekker oss begge :)

    De siste Usherne til 9.1, er det BE diskant eller diamant ?

    Og hvor i Oslotraktene selges Usher.

    Mvh Huldra på søndag mårra.
    God morgen til deg også, Huldra!

    Du har nok rett i dine antagelser... Vi er vel begge litt eldre herrer... :)

    Usherne som jeg venter på har diamantdiskanter. Håper jeg kan hente dem i løpet av dagen.
    Mine første Ushere kjøpte jeg i Drammen: JFS SOUND SYSTEMS

    Gi meg litt tid Huldra, så kan du komme til Hokksund og høre komboen MI / Usher.

    Mvh Salty
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    God morgen til deg også, Huldra!

    Du har nok rett i dine antagelser... Vi er vel begge litt eldre herrer... :)

    Usherne som jeg venter på har diamantdiskanter. Håper jeg kan hente dem i løpet av dagen.
    Mine første Ushere kjøpte jeg i Drammen: JFS SOUND SYSTEMS

    Gi meg litt tid Huldra, så kan du komme til Hokksund og høre komboen MI / Usher.

    Mvh Salty
    Hjertelig takk for invitasjon Salty :)

    Ingen ting er jo som et innspilt anlegg hjemme hos en entusiast, gjerne en eldre herre!

    Gleder meg både til Usher og selvfølgelig MI 9.1 .....

    BTW; har fått kontakt m en sambygding av deg på Nordmøre; nå går PM på Bacalao , ikke ueffent det heller !

    mvh Arild
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    920
    Antall liker
    535
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Lett å få impulsive tanker når man er ung og uerfaren....
    mye lettere dog når man blir gammal, erfaren og klok, tror man ;)

    Håper pre en din står til jeg rekker en tur å høre anlegget ditt med RF63..... hvis ikke der står en MI 13 da.......".............

    Mvh Arild (har nr 1 reist på ferie ? )
    Nei, her er ein ikkje på ferie! Må jo jobbe, så det blir nok kroner til ein MI 9.1 variant etter kvart.. ;-)

    Mvh Arild
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Nei, her er ein ikkje på ferie! Må jo jobbe, så det blir nok kroner til ein MI 9.1 variant etter kvart.. ;-)

    Mvh Arild
    Ok, da skjønner jeg Arild, du har jo godkjent fravær da ;)

    Syntes det blei litt stille fra deg nå som du FIKK DREISEN PÅ CAPS LOCK knappen min og greier !

    Godt å vite at enkelte av oss jobber litt innimellom MI drømmene....

    Btw; hadde besøk av en særdeles hyggelig ungdom fredag . (rocke-Rolf). Han fikk høre litt på , en kald, Mi 10 SE og Focal. " subben står vel på " sa han..... KNALLGOD KOMBI. Be+MI=Love (in the air) , det vet vi fra før.

    Mvh Huldra
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hjertelig takk for invitasjon Salty :)

    Ingen ting er jo som et innspilt anlegg hjemme hos en entusiast, gjerne en eldre herre!

    Gleder meg både til Usher og selvfølgelig MI 9.1 .....

    BTW; har fått kontakt m en sambygding av deg på Nordmøre; nå går PM på Bacalao , ikke ueffent det heller !

    mvh Arild
    Sambygding på Nordmøre...? Bacalao...? Entusiast...? :confused:

    Du har PM.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    920
    Antall liker
    535
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen!

    Eg har vore i kontakt med Guru RM, og vi har prata litt om mellom anna MI 9.1. Og som de veit, det er alltid samsvar mellom det den mannen seier om tekniske/konstruksjonsmessige løysingar og valg, og lydmessig realitet/praksis. Så det blir ein vanvittig god forsterker!! :)

    Med balansert drift, så må ein til med 2 hovedkort pr. kanal. Og då kan ein ikkje som på den "vanlige" utgaven ha signalkontakten lodda direkte på printet - XLR-kontakten må knyttast til printa med ein kabelstump (eller to). Men dette blir sjølvsagt med AGSS.

    Eg har fått eit (godt) tilbod om å bytte ut dagens MI 9 "innmat" med MI 9.1 - i mitt noværande chassis. Dette er sjølvsagt svært fristande!

    Men samstundes er det jo også vemodig å "slakte" eit så godt produkt, sjølv til eit slikt føremål. Og så var det dette med monoblokker då...
    Eg må vurdere og bestemme meg for om eg rett og slett skal legge den ut for salg, eller oppgradere den.

    Så er litt i tenkeboksen på kva eg skal gjere.:confused: Kom gjerne med innspel.

    Og sjølv om prisen er fordelaktig, så er det uansett fortsatt ein god slump pengar som må realiserast, uansett kva løysing ein skulle finne på å ville velge. Så har jo litt tid å vurdere på medan eg sparer. Og innan den tid har jo Salty og .retteP (hugsar ikkje nytt nick) fått på plass sine MI 9.1, og høsta erfaringar som kan være nyttige å ha med i tankeprosessen.:)

    Mvh Arild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    40-åringen er oppe og går :eek:

    Og det har blitt spilt musikk i heimen helt siden i går kveld etter at barna ble lagt og kona dro avgårde på sommerfest med jobben.............

    Mvh.
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.200
    Antall liker
    6.979
    Torget vurderinger
    4
    Og sjølv om prisen er fordelaktig, så er det uansett fortsatt ein god slump pengar som må realiserast, uansett kva løysing ein skulle finne på å ville velge.
    Jeg er også i tenkeboksen og det er såvisst en god slump penger. Ikke minst og viktigst av alt....det gjelder selveste godlyden og sjelefred i overskuelig framtid. Jeg skylder RM en tilbakemelding og har litt dårlig samvittighet for det, men den er faen ikke lett å lande. MI låter unektelig bra og det skal godt gjøres å levere bedre kvalitet for pengene. Likevel er det noe som gjør at jeg ikke helt klarer i finne roen. Jeg hører også noe trafostøy som andre har nevnt, men det skal man nok finne ut av. En annen ting er selve lydsignaturen som kvikk, åpen og detaljert....og samtidig finner jeg noe ved mellomtoneregisteret som gjør at endel stemmer og strenger blir vel pågående i attacket. Det kan være bare i kombinasjon med mitt system, men jeg har også en tanke om at det er MI11 pre som ikke er fullt så elegant på dette området som de beste. Nettopp dette er en av de store styrkene til min gamle trofaste Adyton Opera og det er vanskelig å gi slipp på. På mange andre områder er MI10.1SE/MI11-komboen veldig lik i signaturen, men litt bedre. Mer pondus, mer punch, kanskje tilmed mer detaljert, men ikke like elegant tonalt. Kanskje kan det ha med kabler å gjøre ?

    Kanskje kan det løses med kabelmatching ? Tidligere brukte jeg Kimber Silver Streak mellom kilde og Adyton. Nå står den mellom kilde og pre, mens en gammel Kimber PBJ er innkalt til tjeneste mellom pre og effekt. Den har ikke vondt av å bli byttet ut med en SilverStreak eller annen Kimber-hyssing med mer sølv....RM er jo glad i det. Eller ønsker jeg meg kanskje egentlig MI10.1SE i selskap med en rørpre ? Uten pre har jeg prøvd og det var patetisk livløst.

    Dette er faen ikke lett! Nå husker jeg hvorfor jeg ikke er glad i å bytte utstyr og heller holder meg til det jeg vet funker.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    40-åringen er oppe og går :eek:

    Og det har blitt spilt musikk i heimen helt siden i går kveld etter at barna ble lagt og kona dro avgårde på sommerfest med jobben.............

    Mvh.
    Ok Maxtor... Mulig vi må fire litt på krava så du får være med i Blæreklubben, som oppsto spontant søndag morgen.

    Kun tre krav stilles:

    1 innmelding i MI menigheten

    2 våkner tidlig pga press i blære

    3 alder 50 pluss ( unntak v søknad eller ekstraordinære prestasjoner, jamfør Maxtor, som søndag morgen var oppe og gikk, samtidig som han spilte musikk, på MI selvfølgelig.


    Medlemsliste pr søndag 3.1.12

    1 Huldra57 (alias Arild nr 2)
    2 Salty Dog (alias Dr, Feelgood)
    3 RM ( alias Guru eller Skaperen, av MI), innmelding sporenstreks søndag morgen pr mail ,står opp v Hanegal for å skape mer MI
    4 Maxtor , æresmedlem fordi han var oppe og gikk søndag morgen, i 40 årene.


    Søknader mottas til fortløpende vurdering


    Med blærete hilsen Huldra57
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Jeg er også i tenkeboksen og det er såvisst en god slump penger. Ikke minst og viktigst av alt....det gjelder selveste godlyden og sjelefred i overskuelig framtid. Jeg skylder RM en tilbakemelding og har litt dårlig samvittighet for det, men den er faen ikke lett å lande. MI låter unektelig bra og det skal godt gjøres å levere bedre kvalitet for pengene. Likevel er det noe som gjør at jeg ikke helt klarer i finne roen. Jeg hører også noe trafostøy som andre har nevnt, men det skal man nok finne ut av. En annen ting er selve lydsignaturen som kvikk, åpen og detaljert....og samtidig finner jeg noe ved mellomtoneregisteret som gjør at endel stemmer og strenger blir vel pågående i attacket. Det kan være bare i kombinasjon med mitt system, men jeg har også en tanke om at det er MI11 pre som ikke er fullt så elegant på dette området som de beste. Nettopp dette er en av de store styrkene til min gamle trofaste Adyton Opera og det er vanskelig å gi slipp på. På mange andre områder er MI10.1SE/MI11-komboen veldig lik i signaturen, men litt bedre. Mer pondus, mer punch, kanskje tilmed mer detaljert, men ikke like elegant tonalt. Kanskje kan det ha med kabler å gjøre ?

    Kanskje kan det løses med kabelmatching ? Tidligere brukte jeg Kimber Silver Streak mellom kilde og Adyton. Nå står den mellom kilde og pre, mens en gammel Kimber PBJ er innkalt til tjeneste mellom pre og effekt. Den har ikke vondt av å bli byttet ut med en SilverStreak eller annen Kimber-hyssing med mer sølv....RM er jo glad i det. Eller ønsker jeg meg kanskje egentlig MI10.1SE i selskap med en rørpre ? Uten pre har jeg prøvd og det var patetisk livløst.

    Dette er faen ikke lett! Nå husker jeg hvorfor jeg ikke er glad i å bytte utstyr og heller holder meg til det jeg vet funker.

    Heisann

    Bare et par tanker.

    En del bekjente har vært plaget av trafostøy, mange av de bor i nye hus hvor Jording finnes i alle rom. Flere har blitt kvitt problemet ved å kutte jordforbindelsen i apparatkabel. Hvorfor blir dette bedre ? I følge flere erfarne elektrikere er jordsystemet i Norge ikke bygget med tanke på støy. Kun for bedre sikkerhet. Prøv og se... Skal man ha Jording anbefales eget jordspyd, som f.eks Samlanes har montert.

    Angående Kimber kabler så mener mange at den rimeligere Timbre er bedre og mere nøytral enn Silver Streak. Bor du i Oslo området Trane, så kan du låne en slik av meg. Ta gjerne med Silver Streak så jeg får prøvd den.... PBJ er en eldre og rimeligere variant enn Timbre.


    Mvh Arild
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn