Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • toesterd

    Medlem
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    19
    Antall liker
    3
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har begynt i noe mindre skala og har anskaffet den nye DAC 1a. Den blir bedre og bedre for hver dag den spilles inn - hvor skal dette ende :))
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg fått somlet meg til noen bilder (se tidligere innlegg for nærmere beskrivelse av komponentene)...

    Nuvista M3 u/PSU
    P1030264.jpg


    PSU til M3
    P1030266.jpg


    CDpre24
    P1030265.jpg


    Hele sulamitten
    P1030263.jpg


    P1030269.jpg


    P1030268.jpg


    :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    39.143
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Et meget spennende oppsett du har fått deg,flott var det også :)

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, motoren

    Er usikker på om jeg virkelig trenger CDpre24 all den tid jeg ikke bruker inngangene på DACen og pre'en. Men så lenge det låter såpass bra (i et meget vanskelig rom!), så får den bare stå der, iaf til jeg får tak i en Nuvista 3D cd-spiller :D . Eller jeg rett og slett skaffer meg aktive HT og plugger den rett i. Eller en SB. Eller...

    Har av og til leflet med tanken på å gå tilbake til (GOD!) SET også, selv om Nuvista M3 lager fordømt deilig musikk på "normale" HT.

    Men klarer jeg å holde byttesyken i sjakk, så har jeg jo et greit anlegg å forlyste meg med. :rolleyes:
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Har alltid likt Musical Fidelity's filosofi og produkter.
    Har nå det nye riaa-trinnet, M1VINL - og er svært fornøyd. Spiller mer oppløst og med mer tyngde og rik klang enn noe jeg har
    hatt tidligere(inkl ASR) - og har åpenbar god synergi med Wilson Benesch Full Circle.



    Så bra at jeg vurderer M6pre til Wavac-forsterkeren min, noen som har testet den? Og ikke minst riaa-trinnet den har, som jeg tror kommer fra KW-serien? M8pre ser også veldig spennende ut...

    O.
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei,- har følgende produkter fra Musik Fidelity stående i papkasser," venter på ny kurs" til hus alteret.

    A. M1CDT
    B. V-link 192
    C. M1Dac A
    D. M6I

    Har haft Dac og Amp koblet op tidligere, og første hånds intrykket var opløftende,- så jeg er lidt spendt på hvor bra det vil blive , når anlegget for de bedste betingelser.

    Høytaler i dette opset er Martin Logan Electro Motion ESL.


    Ha en god helg

    Hi-rex
     
    • Liker
    Reaksjoner: Tor

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Er det noe "slektskap" mellom effektforsterkerne A5 og M3 nuvista?
    Har kun hørt sistnevnte, men hvis A5 er i samme gate - ja da begynner ting å bli interessante...

    Mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ingen som har hørt A5 og kan si noe om denne effektforsterkeren?

    mvh
    PRoffen
     

    arctic84

    Medlem
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Hei folkens, melder meg inn som MF-venn med min A1008 int.fors. Denne har jeg sammens med ett par B&W CM9. Skal skaffe meg en V-DAC eller M1 DAC til dette oppsettet å se hvordan det blir, er ikke så veldig fornøyd med den intergrerte DACen i ampen. Muligens tid for service og oppgradering? Forresten noen her som har MF sammens med Vienna?
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Hei,- har følgende produkter fra Musik Fidelity stående i papkasser," venter på ny kurs" til hus alteret.

    A. M1CDT
    B. V-link 192
    C. M1Dac A
    D. M6I

    Har haft Dac og Amp koblet op tidligere, og første hånds intrykket var opløftende,- så jeg er lidt spendt på hvor bra det vil blive , når anlegget for de bedste betingelser.

    Høytaler i dette opset er Martin Logan Electro Motion ESL.


    Ha en god helg

    Hi-rex
    Vedlig spennede kombo du har der med M6I og Martin Logan Elctromotion. Gratulerer! Tipper M6i har nok kraft å by på, jf http://www.lydogbilde.no/test/martin-logan-electromotion-es. Hadde vært gøy å høre hvordan du vurderer samspillet når du kommer i mål med ny strømkurs. Fint om du kan si noe om størrelsen på lytterommet og hvilke ht. du har hatt og/eller kjenner fra før.

    Ser ellers at MF har fått ny hjemmeside (mai) og laget en ny brosjyre (juni) for sine hifi-Separates .




     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei,- har følgende produkter fra Musik Fidelity stående i papkasser," venter på ny kurs" til hus alteret.

    A. M1CDT
    B. V-link 192
    C. M1Dac A
    D. M6I

    Har haft Dac og Amp koblet op tidligere, og første hånds intrykket var opløftende,- så jeg er lidt spendt på hvor bra det vil blive , når anlegget for de bedste betingelser.

    Høytaler i dette opset er Martin Logan Electro Motion ESL.


    Ha en god helg

    Hi-rex
    Vedlig spennede kombo du har der med M6I og Martin Logan Elctromotion. Gratulerer! Tipper M6i har nok kraft å by på, jf http://www.lydogbilde.no/test/martin-logan-electromotion-es. Hadde vært gøy å høre hvordan du vurderer samspillet når du kommer i mål med ny strømkurs. Fint om du kan si noe om størrelsen på lytterommet og hvilke ht. du har hatt og/eller kjenner fra før.

    Ser ellers at MF har fått ny hjemmeside (mai) og laget en ny brosjyre (juni) for sine hifi-Separates .




    hei, Formålet med hele dette opset, går ut på at prøve at se, hvor tet det er mulig at komme på lydgengivelsen, fra et desideret highend anleg, indenfor en nogenlunde fornuftig økonomisk ramme. Jeg har tidligere haft temmelig dyre opset, hvor jeg ikke altid, har følt at gengivelsen stod i stil med investeringen.
    Må inrømme at der blev tenkt en del, over hvilke forsterker som ville vere ideel i samspil med ML. uten at prisen ville blive himmelhøj.

    Kravene der blev sat til forsterkeren, var en neutral gengivelse med nok effekt/ dynamisk headrom, til at drive høytaleren fornuftig. Kom frem til 2 kandidater som kunne vere aktuelle, -Bladelius Thor & MF M6i. Valgte M6i da jeg tidligere har haft en Thor, samt det fakta at jeg foretrekker lydgengivelsen fra M6i " dette bunder nok mest på personlig smag"- har hørt fra andre påligelige kilder, at Thor går veldig bra på ML Electromotions.
    Bedre forsterkere ? "MF 500i ell Gryphon Diablo" men som sagt vesenlig dyrere alternativer.

    Bor i en Hytte ombygget til helårs bolig, med skrå tag og mange inretnings særheder" åben pejs i midten av rommet" er vel neppe ideal set fra et lydmessig stå sted. Lytte rommet er på ca 30 kvadratmeter.

    Der vil nok gå en lille måned til, før der kommer lyd på. Sliter lidt med at finde en optimal løsning, på problemet med at isolere alle de switsende sprøm forsyninger i mit opset fra resten av anleget. Ender nok op med 2 seperate kurser, samt et eller andet der kan fjerne ligestrømmen på kursen til de switsende forsyninger.

    Tidligere høytalere?- lang historie det :rolleyes:

    1980- Mission 700 Egde, Audiovector" Trapex Xi" B&W 801 Matrix" første model serie"
    1990- B&W 805 " 2 set, solgte det første set og fortrød, så måtte købe et set til. (805 bra høytaler- vis du spør mig)
    2000- Patos, B&W 700 CMD, Vienna acoustic- Bach, Mozardt, Beethoven grand, Dynaudio 220, Neeper acoustic.
    2010- Legacy audio Focus HD, Sonus Faber Guarneri Homage" Første model serie/liker lyden og er uten tvilv den flotteste høytaler på markedet.

    Til slut vil jeg gerne takke for linkene dine, samt interesen,- du viser for opsettet mit.

    Når jeg har fået de sidste ting på plads, vil jeg komme tilbage med, en så vidt mulig, oprigtig vurdering på anleges samlede kvaliteter.- Såfremt det er noget at skrive om:)


    Mvh.

    Hi-rex
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spennende prosjekt. Du må komme tilbake med rapport når du vet mer :)
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    hei, Formålet med hele dette opset, går ut på at prøve at se, hvor tet det er mulig at komme på lydgengivelsen, fra et desideret highend anleg, indenfor en nogenlunde fornuftig økonomisk ramme. Jeg har tidligere haft temmelig dyre opset, hvor jeg ikke altid, har følt at gengivelsen stod i stil med investeringen.
    Må inrømme at der blev tenkt en del, over hvilke forsterker som ville vere ideel i samspil med ML. uten at prisen ville blive himmelhøj.

    Kravene der blev sat til forsterkeren, var en neutral gengivelse med nok effekt/ dynamisk headrom, til at drive høytaleren fornuftig. Kom frem til 2 kandidater som kunne vere aktuelle, -Bladelius Thor & MF M6i. Valgte M6i da jeg tidligere har haft en Thor, samt det fakta at jeg foretrekker lydgengivelsen fra M6i " dette bunder nok mest på personlig smag"- har hørt fra andre påligelige kilder, at Thor går veldig bra på ML Electromotions. Bedre forsterkere ? "MF 500i ell Gryphon Diablo" men som sagt vesenlig dyrere alternativer.
    Takk for utfyllende info! La jo merke til i anmeldelsen fra lyd & bilde at ekstra muskelkraft til Elektromotion fikk dem til "å skinne". Om jeg får lov til å tippe så må det bli at M6i vil dra lasset til din tilfredsstillelse, men må jo du avgjøre. Kan ikke snakke ut fra egen erfaring her. Aldri hatt slike høyttalere. Regner meg ellers som MF venn her, men MF regner meg nok som en dårlig kunde, for jeg har ikke handlet MF produkter på ti år nå. Sånn går det når de lager gode produkter som man bare blir glad i, og som varer og varer..i år etter år. Snakker om en A300 som vel er en av forgjengerne til din M6i (men som nok både har litt flere watt og litt mer av alt!). Så en review som sa noe om dette slektskapet (lydsignatur) se tidligere innlegg her (lenker her). Bl.a derfor jeg ble litt nysgjerrig, men også fordi når innlegget ditt kom satt jeg nettopp å lest om de litt utradisjonelle løsningene som tilbys av Martin Logan og andre, t.eks. Magnepan. Lytterommet mitt (stuen) omlag på samme størrelse som ditt, men når det gjelder høyttalere, så har jeg til nå sverget til stativhøyttalere, bl.a som en følge av en (misforstått?) aversjon mot "kasselyd" (bedre med lite bass enn for mye, vil helst slippe sjenerende resonanser osv osv). Mangepan er jo helt fri for kasselyd naturlig nok, Elektromotion - vet ikke. Men ut fra omtalene den har fått så er vel ikke det noe de skjemmes av. Og det var der jeg var...i lesningen og fasinasjonen over disse ”alternative” løsningene, ”the best of both worlds” osv.. Blir spennende å høre om du blir fornøyd med kombinasjonen! Lykke til!
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Endelig fik jeg tag i denne:

    image201208190003.jpg


    Sjikkelig fin liten sag denne, eller ?

    Musical Fidelity Asyncron V-link 24 bit 192Kz.

    Den nye M-1 serie holder utrolig høj kvalitet til prisen.- rent røver køb "faktisk"


    Mvh.

    Hi-rex
     

    spinn

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2010
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Mogreina
    Medlem jeg også......med en MF1HPA......:)

    Lurer på om noen kan fortelle meg om V-dac+V-PSU......kontra M1 DAC? Det er jo neeesten samme pris?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Medlem jeg også......med en MF1HPA......:)

    Lurer på om noen kan fortelle meg om V-dac+V-PSU......kontra M1 DAC? Det er jo neeesten samme pris?
    Hei Spin,- har tidligere haft V-dac koblet op en 3 uker tid og M1 Dac ,en er først blevet koblet til det nye opset ikveld.

    Har tidligere haft både V-dac og M1 dac koblet op i et andet opset,. og der er ikke tvilv om at M1 dac hører til i en hel anden klasse.
    V-dac,en er veldig bra i til prisen, men det kommer jo lidt an på hva du leder og søger efter.

    Vis der er mulig for dig at vente på svar i et par uker, ka jeg komme tilbage med en mere udybende tilbage melding på intrykkende mine av M1dac.
    " har hørt lidt på M1CDT og M1 dac koblet med Kimber D60,- og synes det spiller jævle bra sammen"

    Vis du har muligheden, for at høre produkterne du omtaler, ved en forhandler i området hvor du bor, ka du hurtig finde ut av hva det rigtige valg for dig vil være.

    Mvh. Hi-rex.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    V-Link 192, M1CDT og M1DAC:

    image201208200006.jpg


    Fuld digital pakke i hus,- første hands intrykket er,- at denne combi spiller forrygende :D
     

    arctic84

    Medlem
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Noen som vet av importør som overhaler disse forsterkerne? Har en A1008 som sikkert kunne vært under lupen en runde.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Noen som vet av importør som overhaler disse forsterkerne? Har en A1008 som sikkert kunne vært under lupen en runde.
    Ikke meg bekjent, men andre har brukt/foreslått 3.parter. Se f.eks. side 2 og 3 i denne tråden. MF sier selv (selvsagt) at "Musical Fidelity has not authorised anyone else to tweak MF amps or CD players. Please be aware of unauthorised tweaking ‘upgrade’ offers. They are likely to result in parasitic oscillations and substantial decrease in measured performance and reliability. Don’t risk it." MF tilbyr selv fine-tuning som de kaller det. Tilbudet (frakt/forsendelse/kostnader) vært diskutert noeng ganger i denne tråden mener jeg, så om du blar litt bakover her...
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    noen som har AMS 50/100 her inne, eller har hatt eller har hørt de ?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Musical Fidelity kombi:

    image201208200007.jpg


    Det bedste valg/ køb, undertegnede har gjort i årevis.

    Et system, som til de grader leverer.


    Mvh. Hi-rex
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har Musical Fidelity V-LPS II og kan dele noen erfaringer rundt denne kontra annet rundt om denne prisklasse, dog maks 6000,-
    Ser etter et RIAA trinn, men er ikke helt sikkert på hva jeg skal velge. Har forøvrig blitt tipset om denne dåsen her.

    Signalkilden en Rega RP1.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    V-LINK192, M1CDT, M1DAC og M6i

    image201208220002.jpg


    Denne 35kilo`s kombination spiller fletten, av langt dyrere anleg jeg tidligere har haft i hus, og må således konstatere, at det endelig lykkedes at udvikle et Digital system, som jeg synes spiller bedre en min tidligere Linn kombi " Troika, Ittok, LP12 sondek".

    Undertegnede har ventet på dette, siden Phillips lanserte, deres første digitale avspiller som det nye vidunder avspillings media.
    Husker at de havde invitert Ivor T (konstruktør og ejer av Linn) til at oververe hans egen begravelse," til stor forundring av de tilstede værende, var reaktionens hans;- en let trek på smilebådet.
    Men der skulle altså gå mere end 35 år, før jeg fik opleve et digital avspilnings kombination, som langt om lenge, overgår den gamle LP12 combi.

    Vis der er andre, som har, eller har hørt denne kombination fra MF, vil jeg gerne høre lidt om hvilke intryk,- i har gjort jer.
    Dette er for at dobbelt sjekke, at det ikke er begyndt at rable for mig :D

    Mvh.

    Hi-rex
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    V-LINK192, M1CDT, M1DAC og M6i
    Denne 35kilo`s kombination spiller fletten, av langt dyrere anleg jeg tidligere har haft i hus, og må således konstatere, at det endelig lykkedes at udvikle et Digital system, som jeg synes spiller bedre en min tidligere Linn kombi " Troika, Ittok, LP12 sondek".

    Undertegnede har ventet på dette, siden Phillips lanserte, deres første digitale avspiller som det nye vidunder avspillings media.
    Husker at de havde invitert Ivor T (konstruktør og ejer av Linn) til at oververe hans egen begravelse," til stor forundring av de tilstede værende, var reaktionens hans;- en let trek på smilebådet.
    Men der skulle altså gå mere end 35 år, før jeg fik opleve et digital avspilnings kombination, som langt om lenge, overgår den gamle LP12 combi.

    Vis der er andre, som har, eller har hørt denne kombination fra MF, vil jeg gerne høre lidt om hvilke intryk,- i har gjort jer.
    Dette er for at dobbelt sjekke, at det ikke er begyndt at rable for mig :D

    Mvh.

    Hi-rex
    Gratulerer! Kjekt å høre at du er mer enn happy med den komboen! Ser jo bra ut også :) Et spørsmål om du gidder: Bruker du balansert eller ubalansert mellom spiller og DAC og DAC og forsterker? Prøvd begge deler? Noen forskjell utover nivåforskjell (2,2v RCA vs 4.4v XLR)? Tenker litt på samme dac/spiller-kombo sammen med min gamle A300, men den har ikke balansert inn. Kan for lite om dette, om det har noen betydning. Har lest om et annet produkt (annet merke, cd/dac) der noen mente å høre merkbar forskjell mellom RCA/XLR, men det er vel mulig det var input-nivåforskjellen de hørte da dersom de ikke justerte lydnivået mellom kabelbytte. Kanskje andre som også kan si noe dette rent generelt her?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    V-LINK192, M1CDT, M1DAC og M6i
    Denne 35kilo`s kombination spiller fletten, av langt dyrere anleg jeg tidligere har haft i hus, og må således konstatere, at det endelig lykkedes at udvikle et Digital system, som jeg synes spiller bedre en min tidligere Linn kombi " Troika, Ittok, LP12 sondek".

    Undertegnede har ventet på dette, siden Phillips lanserte, deres første digitale avspiller som det nye vidunder avspillings media.
    Husker at de havde invitert Ivor T (konstruktør og ejer av Linn) til at oververe hans egen begravelse," til stor forundring av de tilstede værende, var reaktionens hans;- en let trek på smilebådet.
    Men der skulle altså gå mere end 35 år, før jeg fik opleve et digital avspilnings kombination, som langt om lenge, overgår den gamle LP12 combi.

    Vis der er andre, som har, eller har hørt denne kombination fra MF, vil jeg gerne høre lidt om hvilke intryk,- i har gjort jer.
    Dette er for at dobbelt sjekke, at det ikke er begyndt at rable for mig :D

    Mvh.

    Hi-rex
    Gratulerer! Kjekt å høre at du er mer enn happy med den komboen! Ser jo bra ut også :) Et spørsmål om du gidder: Bruker du balansert eller ubalansert mellom spiller og DAC og DAC og forsterker? Prøvd begge deler? Noen forskjell utover nivåforskjell (2,2v RCA vs 4.4v XLR)? Tenker litt på samme dac/spiller-kombo sammen med min gamle A300, men den har ikke balansert inn. Kan for lite om dette, om det har noen betydning. Har lest om et annet produkt (annet merke, cd/dac) der noen mente å høre merkbar forskjell mellom RCA/XLR, men det er vel mulig det var input-nivåforskjellen de hørte da dersom de ikke justerte lydnivået mellom kabelbytte. Kanskje andre som også kan si noe dette rent generelt her?
    Tak zimon,- Vis du har lyst til se og lese lidt om alle valgene og hvorfor det blev gjort,- er der mulighed for det, på tråden:

    Mitt anleg og bilder / HI-REX HYTTE ALTER.

    Kommer med svar på spørsmålene dine imorgen, da jeg desverre er nød til at finde sengen,- skal tidlig op.

    mvh. Hi-rex
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Not to hurry, not to worry. Problemer med å finne sengen selv, for mye god musikk jeg gjerne skulle ha hørt før helgen var over :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    V-LINK192, M1CDT, M1DAC og M6i
    Denne 35kilo`s kombination spiller fletten, av langt dyrere anleg jeg tidligere har haft i hus, og må således konstatere, at det endelig lykkedes at udvikle et Digital system, som jeg synes spiller bedre en min tidligere Linn kombi " Troika, Ittok, LP12 sondek".

    Undertegnede har ventet på dette, siden Phillips lanserte, deres første digitale avspiller som det nye vidunder avspillings media.
    Husker at de havde invitert Ivor T (konstruktør og ejer av Linn) til at oververe hans egen begravelse," til stor forundring av de tilstede værende, var reaktionens hans;- en let trek på smilebådet.
    Men der skulle altså gå mere end 35 år, før jeg fik opleve et digital avspilnings kombination, som langt om lenge, overgår den gamle LP12 combi.

    Vis der er andre, som har, eller har hørt denne kombination fra MF, vil jeg gerne høre lidt om hvilke intryk,- i har gjort jer.
    Dette er for at dobbelt sjekke, at det ikke er begyndt at rable for mig :D

    Mvh.

    Hi-rex
    Gratulerer! Kjekt å høre at du er mer enn happy med den komboen! Ser jo bra ut også :) Et spørsmål om du gidder: Bruker du balansert eller ubalansert mellom spiller og DAC og DAC og forsterker? Prøvd begge deler? Noen forskjell utover nivåforskjell (2,2v RCA vs 4.4v XLR)? Tenker litt på samme dac/spiller-kombo sammen med min gamle A300, men den har ikke balansert inn. Kan for lite om dette, om det har noen betydning. Har lest om et annet produkt (annet merke, cd/dac) der noen mente å høre merkbar forskjell mellom RCA/XLR, men det er vel mulig det var input-nivåforskjellen de hørte da dersom de ikke justerte lydnivået mellom kabelbytte. Kanskje andre som også kan si noe dette rent generelt her?
    Hei zimon.

    Jeg er koblet op på følgende måtte:

    Laptop- V-link192,- Transparent USB kabel
    V-link 192- M1Dac- Kimber Orchid balanced kabel
    M1CDT- -M1-Dac - Kimber D60 RCA-RCA kabel
    M1dac - M6i - Xlo Ultra balanced kabel

    Den minimale nivåforskell mellel 2,2v Rca vs 4,4 XLR betrakter jeg som ubetydetig.
    Normal vil gevinsten ved Balanced (XLR) signal føring vs RCA vere følgende:

    Lidt bedre stereo perspektiv i brede, dybde og højden.
    Lidt bedre detalje defination og nuansering over hele frekvens området.

    Men forskellene er ikke dag og nat, vis du forstår hva a mener. Det er også lidt induvidelt hvor store forskellene er,- dette er meget produkt avhengi og ka svinge en del, fra de forskellige produksenter av utstyr.

    Nu var du ikke, al for klar på, om du vil benytte laptop eller CD som foretrykket kilde, men vis du liker lyden fra Musikal fidelity produkterne, er her et tips på i hva rekkefølge, jeg ville gå frem vis fuld pakke, bliver lidt rigelig økonomisk set, på engang.

    Start med M1dac, denne har en USB ingang for Laptop, da ka du senere inverstere i V-link192 med tilhørende kabel.
    Vis Du er veldig glad i CD samlingen din, ka du jo invistere i M1CDT med tilhørende kabel,- men et andet alternativ er at Rippe CD samlingen din in på Laptoppen og da vil spare du M1CDT og tilhørende kabel, og slipper da for at ha hele CD samlingen liggende og flyte:confused:

    Nu ved jeg ikke hvor gammel den A300 du har er, men der er efter min mening ingenting i vejen for, at du ka bruge den med M1dac. Når du så eventuel senere finder tiden moden for at skifte den, ville jeg nok anbefale en musical fidelity forsterker med XLR ingang. "Ikke undervurder synagien mellem produkterne- dette er vigtig".

    Vedrøende synagien:

    M1Dac med Xlo Ultra(XLR)til 2kilo på M6i,- er en usedvanlig bra kombination.

    Ja,ja,- jeg ved godt, man har en tendens til, at selv forherlig gøre, det man selv har valgt:rolleyes:. men tro mig,- den anlegs kombination, med de tilhørende kabler, som er valgt, er med ganske store marginer, det bedste jeg har haft gleden av, at lytte til og eje, i de 30 år jeg har holdt på med denne hobby.

    For de som eventuel har interese i at vide, hvilke løsninger og ikke mindst hvorfor de blev valgt, idet jeg ubeskeden vil kalde,- en av de bedste anlegs kombinationer undertegnede har hørt, i et normal beboelse hjem, igennem 30år, ka jeg anbefale at ta en tit på tråden:

    HI-REX HYTTE ALTER / Mit anleg og bilde tråde,- her på forumet.


    Håber dette er lidt oplysende/ avklarende, "Zimon"

    Mvh. Hi-rex
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    570
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt M6 500i? Har utrolig lyst på denne! Bruker Supercharger 550K idag, men vil gjerne over på intergrert forsterker... Kanskje det holder med M6i...
    Synspunkter på en kombo med M6 500i / M6i sammen med Dynaudio Contour S3.4?

    Hører fra dere :)
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Jeg kan endelig bli med i klubben da jeg fikk kjøpt en Musical Fidelity preamp som heter FTP A1. Denne saken ble kun laget i 2008. Den er i 2 deler (egen strømforsyning). Skikkelig retro look, som jeg egentilig ikke har veldig mye til overs for, men samtidig litt kult. Den er full balansert, har USB inngang (DAC) osv. Jeg har hørt 2 integrerte MF forsterkere før, som jeg har hatt veldig sansen for. MF lager helt klart noe av den beste hi-fi elektronikken på markedet. Jeg har dessverre ikke fått hørt så mye på pre-ampen ennuh, men første inntrykket er veldig bra. Mer ro i lydbildet, som igjen gjør at detaljer (instrumenter) får bedre plassering og fokus. Bassen og dynamikken løftet seg ett par hakk også. Fra før brukte jeg en Rotel surround forsterker som pre. der jeg helt klart hørte transformator støy som forplantet seg til høytalerene. Dette er min første rente 2 kanals pre.. så jeg har ikke noe annet å sammenligne med. Jeg er uansett meget fornøyd. Hvis det er noe negativt må det være at knappene på fronten virker litt plastikk. Det samme kan sies om fjernkontrollen.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Håber dette er lidt oplysende/ avklarende, "Zimon"
    Det var det! Du skal ha tusen takk Hi-rex for grundig og interessant info! Det slår meg at du storkoser deg med dine nye komponenter og helhet disse bidrar til. :) Det du sier om RCA vs XLR virker betryggende, eller skal vi si beroligende. Sitter jo også fra før med et inntrykk av at det er mulig å klare seg uten XLR da. Det finnes jo andre produsenter som "enda ikke" har ustyrt sine modeller med sådan (Rega fx). Men så er det da når man leser andre sine inntrykk av noe man ikke har fått høre på selv enda, at man lurer på om de lyttet via den ene eller den andre tilkoblingen. Men, som du sier, en forsterker, som f.eks en M6i (eller en M3i) med XLR tilslutning kan jo tilføres senere. (Min A300 er er over 10 år nå - siden du spør, jf omtale tidligere nevnt).

    Jeg tror også at man kan vinne noe på matchende produkter fra samme produsent. Men det kan jo også være andre ting som matcher, tar kanskje bare litt mer tid og penger å finner frem til det som passer bedre enn bra i hop. Er vel der noe av poenget ditt (gevinsten) ligger tenker jeg. (Btw, er ikke så mange MF produkter å se på bruktbørsen.. så enten er MF eiere svært så fornøyd, eller så er det bare så få av oss. Det er noe der...).

    Men CD-spiller/drev, det må jeg ha ja. Har så mange CD'er og orker ikke tanken på å rippe alt til disk, selv om jeg nå så smått har begynt da. Men så er det noe med det håndfaste da, kosen med å surre rundt med plater og cover, selv om jeg nå har kommet dit at jeg må bruke lupe for å få med meg "the fine print" på diverse CD cover. Vinylen er bedre også slik. Større format. Da blir det enda mer håndfast og enda mer rituale. Alt fra fremhenting til utpakking, til støvtørk og omtanke inntil man slipper stiften ned, og man inntar plass og lar roen senke seg. Studerer coveret underveis kanskje, eller bare lukker øynene og lytter til plata er ferdig og armen må løftes opp...og man pakker vinylen forsiktig inn. Ritualet setter en tilbake i tid, til en langsommere tid, der kommunikasjon tok tid, og tid var noe man bare hadde (selv vi har mer av den i dag, "fri-tiden"). En måte å finne roen på tenker jeg. Travelt nok i hverdagen som det er. Noe skal ta tid. Noen fingerhekler, andre spiller vinyl! (Ja og CDer da - noen av oss).

    Titter nå litt sideveis til Rega sin CD spiller (Apollo-R) i samme prisklasse som drivverket du har valgt fra MF. Er noe med "sloat loaded" (M1CDT og M3CD) vs "top loaded" (Rega), der Rega sin virker noe mer solid med måten den holder plata fast under avspilling tenker jeg. Har ikke hatt "sloat loaded" selv før annet enn på pc, men har jo fått med meg at en og annen klager over at "slot loaded "enten "spiser" plata litt for seint, at man må treffe riktig for at den skal gli inn, og motsatt at den ikke spytter den ordentlig ut når den skal. Men mulig jeg tar feil og brenner energi på uvesentligheter her. At eventuelle forskjeller i mekanismer er av underordnet betydning.

    Men Rega ja, der ser man altså et litt annet design som neppe passer så godt ved side av en M6i som din M1CDT og din M1DAC gjør. De hører liksom hjemme på hylla under (eller over) din M6i. En M6CD hadde vel heller ikke gjort seg bort (skjønt jeg fortrekker vel også separat dac og drev – når det først er mulig). Tror det estetiske helhetsinntrykket har en del og si jeg - når man velger. Og det er ikke fritt for at jeg liker hvordan komboen din ser ut. At det også låter bra, det tviler jeg ikke på. Misforstå meg derfor rett. Husker selv min uendelige begeistring etter at jeg fikk min A300 i hus. Da skrev jeg at den:
    traff [...] mine preferanser og ønsker midt i blinken. Den passer meg som fot i hose, hånd i hanske, just perfect!
    Får nå litt lyst til å gjenfinne den samme begeistringen igjen nå, når jeg leser det du skriver og ser det fine anlegget du har fått i hu… hytte :). Men helt fortapt er jeg nå ikke da. Har et anlegg nr 2 som jeg lytter til når jeg taster her, helt greit til "bakgrunnsmusikk" for å si det slik. Kontrasten kommer når jeg går inn i stuen og lar vinylen snurre. Og vips, da var den gamle begeistringen der igjen. Dog ikke helt som den første pur unge forelskelsen, men mer trygg og god. Eg liker det eg hører. Er det rart jeg har problemer med å legge meg om kveldene (og komme meg opp og på jobb om morran )!? :)
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har hørt M6 500i? Har utrolig lyst på denne! Bruker Supercharger 550K idag, men vil gjerne over på intergrert forsterker... Kanskje det holder med M6i...
    Synspunkter på en kombo med M6 500i / M6i sammen med Dynaudio Contour S3.4?

    Hører fra dere :)
    ME "en kamerat av mig" har haft hans Contuer S3,4 koblet med min M6i en 3 uger m kimber select kabler.
    Han siger det går veldig bra klangmessig, og der var effekt nok til at drive den til hans lydtryks behov i en stue på 30 kvadratmeter.

    Om M6i og m500i har eksakt som klang gengivelse, ved vi ikke, men går ut fra at de ligger ganske tet på hinanden.
    M500i har krefter til at spille ca 4- 5 db høyre end M6i( der er ikke ens betydende med, at du vil føle behov for det, samt at det vil avhenge av dit lydtryks ideal.
    Hvor jeg tror, du vil opnå den største gevinst ved at velge 500i, er at gengivelsen alt andet, vil blive mere dynamisk/ hurtigere i hele frekvens området, samt det fakta at forvrengningen, vil vere lavere ved HØYE lyd tryk.
    M500i er nok også fremtids sikret,- da jeg tviler på, at du senere vil få behov for mere effekt end den er istand til at levere:cool:.

    Håber dette er til hjelp,- kansje andre inde her kan bidra med mere info vedrøende M500i,- vi har som sagt ikke hørt denne.

    Mvh.

    Hi-rex
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    570
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Takk for info Hi-Rex! Jeg har snakket endel med Stereofil og Audiocompaniet, det skal visstnok være samme lydkretsen i 500i som i Titan-serien og det er endel å hente på å velge 500i fremfor M6i. Men så er det jo endel prisforskjell også da... Ser ut til at 500i er på vei hit, leveringsklar rett etter Horten-messa :) Noen som vil kjøpe Supercharger 550K? Ta kontakt :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Takk for info Hi-Rex! Jeg har snakket endel med Stereofil og Audiocompaniet, det skal visstnok være samme lydkretsen i 500i som i Titan-serien og det er endel å hente på å velge 500i fremfor M6i. Men så er det jo endel prisforskjell også da... Ser ut til at 500i er på vei hit, leveringsklar rett etter Horten-messa :) Noen som vil kjøpe Supercharger 550K? Ta kontakt :)
    Hei Ludo, håber du blir tilfreds med valget.
    Ka vi få en tilbage melding på indtrykkene dine, når du har fået lidt tid til at høre på den.
    Jeg vil ihvertilfelde sette pris på, at høre lidt om indtrykkene dine.

    På forhånd tak.

    Mvh. Hi-rex
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    hei igen zimon.

    Jeg ska vere enig i, at det har sin egen sjarme at nulre rund med de gamle rille avlæsere. En anden fordel er,- at coveret er så stort, at os med alders bestemt nedsat syn,ikke sliter så mye:cool:.
    Hørelsen er der vel ingen her på forumet, som sliter med:D

    Har hørt M3i på Vienna Mozart Høytalere, i en AB test med forsterkeren KV kalte 10 årets bedste. ME og undertegnede er for at sige det lige ut,- ikke enige i KV,s betrakninger.

    Men ska du på et tidspunkt velge mellen M3i og M6i, må du ikke spare. Det er altid bra med lidt effekt.
    Har ikke haft problemer med M1CDT, men den er så ny at det også bare skulle mangle.

    Laptop,.lidt doven a. Må inrømme at jeg elsker søge funktionen ala Google på Jriver, 8 sek efter at have fået lyst til at høre noget,- spiller det, og vis Laptopen og jriver er sat ordenligt op, er lydgengivelsen på høyde med/ eller bedre en det selv ganske dyre CD avspillere, er istand til at frembringe.

    Til slut vil jeg gerne takke for interessen, du har vist for opsettet mit, idet det jeg håber, at du også i fremtiden vil finde begestringen ved dit egen opset.

    Tid for at høre Kari Bremens Live, så vi snakkes ved senere.


    Mvh. Hi-rex
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Endelig, så er jeg tilbake der jeg trives best, nå som lykkelig eier av Ludos "gamle" Supersharger 550K monoblokker.:D
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    570
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Grattis - tipper du er godt fornøyd nå. De er grådig undervurderte IMO...!
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    570
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får forresten en helt ny M6500i til uka - Terje hos Audioaktøren leverer som vanlig!
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.398
    Antall liker
    8.528
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Grattis.
    Da må vi få kjørt en test en dag, det sies att 550 og 750 ikke er like i spillestil.
    Så dette må vi prøve å få til en gang.
    Men tror ikke du kommer til å angre på dette.

    Steinar.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takker Ludo og Steinost
    Herregud for en DYNAMIKK, detaljerikdom og kontroll! Selv med krykkeløsningen Arcam FMJ A32 integrert forsterker som pre, reiser hårene seg av fryd. Sikler på forforsterker med HT loop. Har lest positivt om Audio Analogue Bellini og Cary men her ønsker jeg innspill og hjelp:confused::cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn