Det har du helt rett i! Men nå er jeg ikke med i noe lydlaug foreløpig. men er det noen i Midt-Norge som har et veldig bra flerkanalsoppsett tar jeg gjerne med noen plater og kommer på besøk!Lil-h skrev:Odd J: Er det ikke derfor vi har lydlaud? Anbefaler deg å høre med andre i lydlauget om du kan høre på et surroundoppsett med muligheter for SACD. Om du ikke finner lykken på sentralen er det vel sikkert flere på avforum som sitter med surroundmuligheter.
Hei og takk for invitasjonen! Ser ut til at du har fått til et skikkelig bra anlegg både for to og fem kanaler! Det at du klarer deg fint uten romkorreksjon tror jeg på, har også selv den bestemte mening at hvis en klarer å få til musikk over multikanal så vil det nesten alltid bli bra nok på film (såfremt en ikke er ualminnelig kravstor på filmlyd, eller spiller avsindig høyt) Det eneste man ofte vil trenge er mulighet til å kompensere for ulik avstand til høyttalerne. Volum på de ulike kanalene er alltid regulerbart individuelt, selv på de mest 'sparsomme' multikanalsforforsterkerne (dagens lengste ord...)Hilmar skrev:PS - stereo og multikanalsanlegget står sammen og fungerer sammen; et tastetrykk på fjernkontrollen til Bladeliusen gjør at jeg går fra stereoanlegget til multikanalanlegget. Bladeliusen fungerer da som effektforsterker til hovedhøytalerne, mens Primaren driver front- og bakhøytalere - praktisk! Jeg bruker mine gamle gulvstående fronthøytalere som bakhøytalere og de står like langt fra lytteposisjon som frontene (dog er de løftet opp i høyden av praktiske årsaker). Her er ingen fancy romkorreksjon - rommet er justert til egen smak ( møbler, samt dempeplater i 1. refleksjonspunkter på sidevegger og i tak).
Nei bruker EC's egne overganger (de som eltek har) med dobbeltskjermede ubalanserte kabler fra Blue Jeans.bjornh skrev:Kjører du hybrid RCA-til-XLR kabler til de EC forsterkerne?
http://www.cdpacific.com/search.asp?t=&a=&swdts=1&sws=1&imageField.x=67&imageField.y=11 det var flere før though. Fortsatt mange SACD om du vil kjøpe det istedenBarbaresco skrev:Så langt spiller jeg CD i 2 kanaler, film og konsert-DVD i 6 kanaler. Dessuten har jeg noen få (så mange jeg klarer å få tak i, formatet tok aldri av) rene audioplater med multikanals DTS og DTS-ES lyd. SACD står på hold hos meg, trolig til formatet dør ut.
Huff. Overganger. :marsboer skrev:Nei bruker EC's egne overganger (de som eltek har) med dobbeltskjermede ubalanserte kabler fra Blue Jeans.bjornh skrev:Kjører du hybrid RCA-til-XLR kabler til de EC forsterkerne?
Rett og slett fordi det er enklere å få tak i kabler når man slipper å ha hybridkabler.
![]()