Ønsker anbefaling MORSOMME ANNONSER PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    742
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8

    Kupp!
    Skjønte ikke denne, vil han ha "nypris" eller har han bare skrevet hva det tilnærma kosta for så å be om bud?

    --
    Martin
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold

    Kupp!
    "Vurderes solgt". Hva pokker er det liksom? "Jeg sitter på det eneste stereoutstyret i verden, og vil vurdere å selge det dersom jeg tjener tilstrekkelig mye på det og du jobber hardt nok for å overtale meg!"?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Vurderes solgt er vel broren til "de som skal bry meg med å kjøpe dette av meg vet hva dette er så ikke plag meg med spørsmål eller realistiske bud" eller hva det er enkelte lirer av seg i annonser.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    394
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    14

    mao virker ikke
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    "Vurderes solgt". Hva pokker er det liksom? "Jeg sitter på det eneste stereoutstyret i verden, og vil vurdere å selge det dersom jeg tjener tilstrekkelig mye på det og du jobber hardt nok for å overtale meg!"?
    Setter 2,50 på at her er det et annet familiemedlem som vil ha tingene ut og han prøver så godt han kan å unngå det :)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har hatt velmenende beskjeder på PM. Når jeg har har annonser ute på sentralen. Forfatteren mener da at prisen er al for høy.
    Har i alle tilfeller solgt varene for min ønsket pris. Opplever at det er temmelig arrogant av enkelte her på sentralen å kunne hevde at man er guruer på å sette priser.
    Det kan vere. Men når vi snakkar om ein null for mykje, vert det vanskeleg å la vere å kommentere.... Men det er uansett meir folkeskikk å sende ein PM, og gjerne linke til tilsvarande produkt annan stad.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Å selge noe på hifisentralen er ikke førstevalget mitt, men priskverulanter finnes selvsagt overalt.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg brukar Hifisentralen. Erfaringsmessig treff ein ærlege folk der. Dessutan er det eit forum som dei fleste potensielle kjøparar av mine gamle hifi-produkt kjenner til. Aller helst likar eg å selje til folk eg kjenner (og no er eg på talefot - eller trykkjefinger?- med dei fleste på sentralen). Einaste problemet er at det ikkje ser ut som min Copland CTA 520 har særleg appell....
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Solgte nettopp Gallo diva.
    Ingen napp på sentralen. Men på Finn ble de solgt etter 4 timer.
     

    lars-chr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    301
    Antall liker
    104
    "Vurderes solgt". Hva pokker er det liksom? "Jeg sitter på det eneste stereoutstyret i verden, og vil vurdere å selge det dersom jeg tjener tilstrekkelig mye på det og du jobber hardt nok for å overtale meg!"?
    Jeg tolker det som: "Selges hvis jeg får en god pris". Jeg har både kjøpt og solgt på den måten selv. Noe har blitt solgt, noe ikke og begge deler er helt greit.
    En typisk ting å gjøre med ting man sjelden eller aldri bruker, men kanskje egentlig ikke vil kvitte seg med. Man legger det ut til en noe høy (men realistisk) pris, og hvis det kommer en som "må ha" og er villig til å bla opp, så har man gjort et godt salg på noe man tross alt klarer seg helt greit uten. Hvis ikke... så er ingenting tapt, og man sitter fortsatt igjen med en gjenstand til nytte og glede. Jeg kan ikke se at dette er noe problem så lenge prisen ikke er hinsides all fornuft.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Jeg tolker det som: "Selges hvis jeg får en god pris". Jeg har både kjøpt og solgt på den måten selv. Noe har blitt solgt, noe ikke og begge deler er helt greit.
    En typisk ting å gjøre med ting man sjelden eller aldri bruker, men kanskje egentlig ikke vil kvitte seg med. Man legger det ut til en noe høy (men realistisk) pris, og hvis det kommer en som "må ha" og er villig til å bla opp, så har man gjort et godt salg på noe man tross alt klarer seg helt greit uten. Hvis ikke... så er ingenting tapt, og man sitter fortsatt igjen med en gjenstand til nytte og glede. Jeg kan ikke se at dette er noe problem så lenge prisen ikke er hinsides all fornuft.
    Hvordan skiller det seg fra andre salg?
     

    Lydbildeja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    222
    Antall liker
    365

    Kupp!
    Svindel det der,har Dali Ikon 6mk2 selv,de kostet 9990kr helt ny fra hifiklubben.
    Jeg betalte fullpris for mine så jeg vet de kostet 9990kr.
    For 15990kr var det vel man fikk Ikon 7mk2,med 3 6.5/7" elementer.
    Fyren skal ha 15.5k kr,svindel det der!
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.937
    Antall liker
    32.861
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17

    mao virker ikke
    Nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang en forsterker ryker. NULLSTILLE kretskortet ! Genialt, at ingen har tenk på det før :unsure: 🤪
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan skiller det seg fra andre salg?
    For eit par år sidan, då eg hadde kjøpt ein fantastisk riaa (EAT-e-Glo), fann eg ut at eg ikkje lenger hadde bruk for min livslange (kjøpt i 85 eller 86) ARC SP 10 og la han ut for sal. Om lag til same pris som eg gav for han med Glotta A/B. Det var eit par interesserte, men eg ombestemte meg av sentimentalitet og emosjonelle grunnar. Så han vart ståande, til eg måtte bruke han i ein testsamanheng. Og eg vart sjokka - dette var heilt slik som eg ville ha lyden. Så han vart pakka ut og står no i referanseanlegget. EAT-e-Glo derimot, flytta nord om fylkesgrensa. Og ASR Emitter II Exclusive spelar no lukkeleg på Austlandet ein stad.
    Eg er rimeleg euforisk for tida, og drøymer om å investere i ein superpickup. No prøver eg å selje ein Copland CTA 520 for å finansiere dette. Testar på ein Kiseki Blue som freistar meg veldig.....

    Det er ein vesentleg del av hobbyen å prøve ut nye ting innimellom, og då vil naturlegvis sal føregå på ymist vis. Slik eg ser det, er det naturleg å ha eit emosjonelt atterhald. Å oppføre seg 100% profesjonelt, er ikkje mi greie, og eg har empati for dei i same situasjon.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    For eit par år sidan, då eg hadde kjøpt ein fantastisk riaa (EAT-e-Glo), fann eg ut at eg ikkje lenger hadde bruk for min livslange (kjøpt i 85 eller 86) ARC SP 10 og la han ut for sal. Om lag til same pris som eg gav for han med Glotta A/B. Det var eit par interesserte, men eg ombestemte meg av sentimentalitet og emosjonelle grunnar. Så han vart ståande, til eg måtte bruke han i ein testsamanheng. Og eg vart sjokka - dette var heilt slik som eg ville ha lyden. Så han vart pakka ut og står no i referanseanlegget. EAT-e-Glo derimot, flytta nord om fylkesgrensa. Og ASR Emitter II Exclusive spelar no lukkeleg på Austlandet ein stad.
    Eg er rimeleg euforisk for tida, og drøymer om å investere i ein superpickup. No prøver eg å selje ein Copland CTA 520 for å finansiere dette. Testar på ein Kiseki Blue som freistar meg veldig.....

    Det er ein vesentleg del av hobbyen å prøve ut nye ting innimellom, og då vil naturlegvis sal føregå på ymist vis. Slik eg ser det, er det naturleg å ha eit emosjonelt atterhald. Å oppføre seg 100% profesjonelt, er ikkje mi greie, og eg har empati for dei i same situasjon.
    Jeg oppfatter det å legge ut en salgsannonse som noe man gjør når man har bestemt seg for å selge noe. Det kan selvsagt være man ombestemmer seg, men da trekker man naturligvis annonsen og informerer de som har meldt sin interesse.

    Å formulere "vurderes solgt", eller for den saks skyld noe så banalt som "høystbydende over" faller på sett og vis på sin egen urimelighet. Begge forsøker å gi inntrykk av at her må du virkelig bla opp, det er sannsynlig at ikke prisen som er satt er nok til at du klarer å sikre deg denne "unike godbiten."

    Med formuleringen "vurderes solgt" sier man indirekte at man ikke har bestemt seg, og at en eventuell kjøper har en lang vei å gå ift å overbevise meg om å faktisk selge varen. Selve overbevisningen består selvsagt angivelig i prisforhandling. I en hver salgsprosess blir prisen den noen er villige til å betale, verken mer eller mindre. Enten har man planer om å selge, ellers har man det ikke. Man vet også hva man er villig til å selge for. Hvis man legger ut en vare til en gitt pris, men etterpå forsøker å presse prisen ytterligere opp finner jeg det veldig spekulativt.

    Med formuleringen "høystbydende over" sier man i prinsippet at man har en auksjon på gang, og at prisen som er oppgitt er en slags minstepris. Men typisk er ikke dette noen auksjon i det heletatt. Skal man da legge inn et bud og håpe på det beste? Er det reelt at noen angivelig har bydd høyere?

    Begge disse formuleringene får meg alltid til å se meg om etter noe annet.
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Merkelig at noen synes dette er problematisk.
    Er det så rart at man ønsker å sondere markedet for å se hva folk er villig til å betale for det man har?

    Og Snickers; det er jo faktisk slik at en del hifi er «unike godbiter» som svært få i landet/verden har valgt å kjøpe fra forhandler, og som er langt mer uvanlig å finne på bruktmarkedet enn hyllevarer som mange har tatt seg råd til å kjøpe. Disse produktene er vanskeligere å sette «riktig» pris på, og valget om å kvitte seg med produktet er ofte avhengig av at det må finnes noen som har like lyst på akkurat det produktet som man selv hadde da man kjøpte det. Er interessen dårlig på det tidspunktet man vurderer å selge kan man da tenke at man har større glede av å beholde det selv kontra å selge til en mye lavere pris enn det man anser som aktuelt.

    Ser ikke noe kontroversielt i å inneha en slik holdning.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    Jeg leser av "vurderer solgt" at jeg selger ikke til spottpris og ønsker ikke useriøse bud. Ikke noe værre en det.
    Det er slik jeg leser og selv benytter denne ordlyden. Syns det er intressant at andre opplever det anderledes og tar notis av det.

    Nå syns jeg vanligivs det er greit med pruting på finn. Men noen ganger har jeg bestemt meg for en minstepris som muligens er i øvre sjiktet. Det er vanligvis da jeg legger ut varen med denne ordlyden. Får se om jeg klarer finne en bedre og mindre provoserende ordlyd.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    "Vurderes solgt" betyr at man ikke har bestemt seg endelig for om man vil selge eller ikke. Greit nok, men jeg pleier å holde meg unna slike annonser.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Med formuleringen "høystbydende over" sier man i prinsippet at man har en auksjon på gang, og at prisen som er oppgitt er en slags minstepris. Men typisk er ikke dette noen auksjon i det heletatt. Skal man da legge inn et bud og håpe på det beste? Er det reelt at noen angivelig har bydd høyere?
    Hvis utropsprisen er satt lavt så er det min erfaring at objektet på ingen måte er til salgs for noe i nærheten av høystbydende over. Det er som regel et triks for å få i gang en budrunde og hvis høyeste bud er like over utropspris så er plutselig ikke salg aktuelt likevel.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.793
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Et annet problem med slike annonser, og like vanlig på Finn, er at "noen har bydd over" evt. "kr xxxxx", men det finnes ingen dokumentasjon på at det er tilfelle...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Leste i en post på Facebook at vedkommende annonserte varene sine til 15.000kr når han forventet å få 5000-7000kr..

    Dette var vist nok heeelt normalt.

    Så jeg tenker jeg skal legge en av bobilene mine på jobb ut for 2.000.000kr når jeg forventer å få 750.000 ;)
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    Leste i en post på Facebook at vedkommende annonserte varene sine til 15.000kr når han forventet å få 5000-7000kr..

    Dette var vist nok heeelt normalt.

    Så jeg tenker jeg skal legge en av bobilene mine på jobb ut for 2.000.000kr når jeg forventer å få 750.000 ;)
    Stemmer bra med hvoradan man opplever handelsmarkedene i andre deler av verden. Kan være en kulturell forskjell hvor pruting er normen mer enn unntak.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Et annet problem med slike annonser, og like vanlig på Finn, er at "noen har bydd over" evt. "kr xxxxx", men det finnes ingen dokumentasjon på at det er tilfelle...
    Nettopp, man har ingen mulighet for å kontrollere at de andre budene faktisk er reelle.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Men dere som synes "vurderes solgt" er en helt grei formulering, kunne man ikke like gjerne droppet den formuleringen?

    Jeg synes spørsmålet er legitimt, for hvis varen faktisk er til salgs så er svaret helt åpenbart "ja". Men dersom man mener man ikke kunne droppet denne formuleringen er nok realiteten at varen ikke er til salgs. Selv om man er usikker på prisen har man jo en formening om hva man i øyeblikket ville akseptere. Har man ikke en gang det ville man jo ikke ha noe å gå etter dersom noen faktisk tar kontakt og er interessert.

    Det er også en annen og svært enkel måte å formulere dette på. Om man bytter ut "til salgs" med "vurderes solgt" så er det fordi man som selger mener man vil komme best ut av det på den måten. Det betyr at jeg som kjøper vil komme dårligst ut av det på den måten. Greit nok om det er noe som er helt unikt, da tar jeg kanskje kontakt, men finnes det tilsvarende vare uten dette ekstra elementet av usikkerhet ville jeg heller gått til noen som faktisk har bestemt seg for å selge.

    Til syvende og sist vet vi jo at det bare er en måte å prøve å gjøre seg kostbar på. Man forsøker å smøre mulige interessenter til å se på varen som mer ettertraktet enn den faktisk er.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hvor vanskelig er det mulig å gjøre et tema?
    Man kjøper èn vare helt frivillig og dersom man irriteres over annonsen, si i fra på en fin måte eller overse den. Det er vel rimelig enkelt dette?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Kan det vere at du er alt for rasjonell for denne hobbyen?
    Ja, i følge en håndfull medlemmer er jeg ikke bare altfor rasjonell, jeg ser selve definisjonen på en hedning som dyrker feil avguder. Det er fullstendig usannsynlig at dette ikke stammer fra dypereliggende problemer, kombinert med svært tvilsomme intensjoner som, sammen med mine medsammensvorne går opp i en høyere enhet vi aldri har sett maken til når det kommer til utspekulerte økonomiske interesser og behov for selvhevdelse. De som eventuelt måtte være i tvil kan bare se hvordan jeg fortsatt ikke har oppnådd verdensherredømme. Samtidig viser jeg gjennom mine handlinger at jeg er nr 1 på å tråkke folk ned i møkka for å komme meg selv opp.

    Det at jeg er ond bevises gjennom det enkle faktum at jeg ikke selv åpent erkjenner at jeg er ond.

    Men sånn ellers koser jeg meg med musikk, og vet hva ørene mine hører. Skulle du ha noe å innvende går jeg ut i fra at du har redd, for jeg ikke noe peiling. Det eneste jeg vet er hva jeg hører og at du tar feil.

    Hallo? Hvor er dere, mine medsammensvorne når jeg trenger dere?

    ADVARSEL: Det ovenstående inneholder virkemidler som ironi og satire. Ja, det gjør forresten også denne advarselen.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1) Ja, i følge en håndfull medlemmer er jeg ikke bare altfor rasjonell,


    2) definisjonen på en hedning som dyrker feil avguder.
    3) Det er fullstendig usannsynlig at dette ikke stammer fra dypereliggende problemer, kombinert med svært tvilsomme intensjoner som, sammen med mine medsammensvorne går opp i en høyere enhet vi aldri har sett maken til når det kommer til utspekulerte økonomiske interesser og behov for selvhevdelse. De som eventuelt måtte være i tvil kan bare se hvordan jeg fortsatt ikke har oppnådd verdensherredømme. Samtidig viser jeg gjennom mine handlinger at jeg er nr 1 på å tråkke folk ned i møkka for å komme meg selv opp.

    4) Det at jeg er ond bevises gjennom det enkle faktum at jeg ikke selv åpent erkjenner at jeg er ond.

    5) Men sånn ellers koser jeg meg med musikk, og vet hva ørene mine hører.
    6) Skulle du ha noe å innvende går jeg ut i fra at du har redd, for jeg ikke noe peiling.
    7) Det eneste jeg vet er hva jeg hører og at du tar feil.

    8)Hallo? Hvor er dere, mine medsammensvorne når jeg trenger dere?

    9)ADVARSEL: Det ovenstående inneholder virkemidler som ironi og satire. Ja, det gjør forresten også denne advarselen.
    1) Heilt sant! Men ikkje utan ei viss form for humor. Og dette er seriøst - ein skal ikkje spøke med hifi-humoren.
    2) Ein hedning er ein som ikkje har fått forklart evangeliet så langt. Det kan dokumenterast, ikkje minst i denne tråden, at du er djupt inne i stoffet. Og det er mykje verre. Du må difor definerast som ein VANTRU, og kan på ingen måte forventast å komme til himmelrik.
    3) Konspirasjonar må ein berre rekne med, når det er snakk om store pengar og mykje makt.
    4) Tenkte eg det ikkje! Tenk å innrømme sånt, du er den reinaste anti-krist.
    5) Her tek du feil. Sinustonar er ikkje musikk, og kiking på eit osilloskop er ikkje å kose seg.
    6) Ja, det stemmer.
    7) Dette stemmer ikkje. Sjå punktet ovanfor.
    8) Du høyrer stemmer, tenkjer eg?
    9) Det bryr eg meg ikkje det minste om.
    10) Hugs at ikkje alle skjønar ironi. Men satire, det er noko anna.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Men dere som synes "vurderes solgt" er en helt grei formulering, kunne man ikke like gjerne droppet den formuleringen?

    Jeg synes spørsmålet er legitimt, for hvis varen faktisk er til salgs så er svaret helt åpenbart "ja". Men dersom man mener man ikke kunne droppet denne formuleringen er nok realiteten at varen ikke er til salgs. Selv om man er usikker på prisen har man jo en formening om hva man i øyeblikket ville akseptere. Har man ikke en gang det ville man jo ikke ha noe å gå etter dersom noen faktisk tar kontakt og er interessert.

    Det er også en annen og svært enkel måte å formulere dette på. Om man bytter ut "til salgs" med "vurderes solgt" så er det fordi man som selger mener man vil komme best ut av det på den måten. Det betyr at jeg som kjøper vil komme dårligst ut av det på den måten. Greit nok om det er noe som er helt unikt, da tar jeg kanskje kontakt, men finnes det tilsvarende vare uten dette ekstra elementet av usikkerhet ville jeg heller gått til noen som faktisk har bestemt seg for å selge.

    Til syvende og sist vet vi jo at det bare er en måte å prøve å gjøre seg kostbar på. Man forsøker å smøre mulige interessenter til å se på varen som mer ettertraktet enn den faktisk er.
    Du treffer spikeren på hodet her men tråkker nok på en del ømme tær.:sneaky:
     
    X

    X186841

    Gjest
    For de som har ømme tær og er redd for å få de skal bli tråkket på kan disse anbefales.


    9053452_zoom_1_(800x800).png
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Men dere som synes "vurderes solgt" er en helt grei formulering, kunne man ikke like gjerne droppet den formuleringen?

    Jeg synes spørsmålet er legitimt, for hvis varen faktisk er til salgs så er svaret helt åpenbart "ja". Men dersom man mener man ikke kunne droppet denne formuleringen er nok realiteten at varen ikke er til salgs. Selv om man er usikker på prisen har man jo en formening om hva man i øyeblikket ville akseptere. Har man ikke en gang det ville man jo ikke ha noe å gå etter dersom noen faktisk tar kontakt og er interessert.

    Det er også en annen og svært enkel måte å formulere dette på. Om man bytter ut "til salgs" med "vurderes solgt" så er det fordi man som selger mener man vil komme best ut av det på den måten. Det betyr at jeg som kjøper vil komme dårligst ut av det på den måten. Greit nok om det er noe som er helt unikt, da tar jeg kanskje kontakt, men finnes det tilsvarende vare uten dette ekstra elementet av usikkerhet ville jeg heller gått til noen som faktisk har bestemt seg for å selge.

    Til syvende og sist vet vi jo at det bare er en måte å prøve å gjøre seg kostbar på. Man forsøker å smøre mulige interessenter til å se på varen som mer ettertraktet enn den faktisk er.
    Hvorfor gjøre alt så fryktelig komplisert....
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Folkens, jeg er trådstarter.

    Det jeg kan si, er at intensjonen er ikke å henge ut annonser enkelte oppfatter som "urimelig prising". Pris er hva selgeren ønsker. Er den for høy, så finner du en annen selger - verre er det ikke.

    Vi har tråden "Gode kjøp...". Hvis ditt bidrag til denne tråden er motsatt, så har du bommet. Da foreslår jeg at du heller starter en tråd som heter noe ala "IKKE gode kjøp .....".
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn