Ønsker anbefaling MORSOMME ANNONSER PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    14
    alle spec-annonsene er humor i verdensklasse.
    Men hvem ønsker ikke å forbedre lokaliseringen for mellomhøy frekvens og i tillegg forbedre middels høy friskhet?

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.454
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    don't even get me started.
    skal aldri kjøpe et spec produkt om det så skulle vise seg at selveste gud den allmektige har tatt bolig i disse boksene.

Sist redigert:

ERIKD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    34
    Sted
    Sørlandet
    2 x 3 meter. Min kommentar: " - Et kabelsett som faktisk hamler opp med det meste på markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat kunde: " - sammenliknet mot min egen spesial-versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 " - Så er Distinction III mer transparant, tyngre momentum og mer FLYT ( = Flow ). - Referansen av varm lyd med solid crispt momentum !!! - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8 + [ 2 høysensitive Ører ] * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi. * - 2 x 3 Meter m. på-skrudde banan-termineringer - En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!! - Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!! - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100 - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører

denne er det også bare løp å kjøp

xerxes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    1.062
    Sted
    Holmestrand
    2 x 3 meter. Min kommentar: " - Et kabelsett som faktisk hamler opp med det meste på markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat kunde: " - sammenliknet mot min egen spesial-versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 " - Så er Distinction III mer transparant, tyngre momentum og mer FLYT ( = Flow ). - Referansen av varm lyd med solid crispt momentum !!! - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8 + [ 2 høysensitive Ører ] * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi. * - 2 x 3 Meter m. på-skrudde banan-termineringer - En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!! - Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!! - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100 - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører

denne er det også bare løp å kjøp
    Alltid kjekt når de legger til forklaring på engelsk slik at vi skal kunne forstå norsk.
    Det er virkelig til hjelp, spesielt nå det kommer til slike kompliserte ting som dette.
    ;)

ynot

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    0
    wow, jeg er ganske uteknisk av meg og min norsk er da bare gjennomsnittlig, men dette må da være det verste våset av jobberjabber jeg har lest noen gang.
    Kan jo få inntrykket av at jeg bare kan selge alt (kabler, forsterkere, høyttalere...) og kjøpe dette, og med på kjøpet får jeg "høysensitive ører" ;)😅

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.209
    Torget vurderinger
    1
    don't even get me started.
    skal aldri kjøpe et spec produkt om det så skulle vise seg at selveste gud den allmektige har tatt bolig i disse boksene.
    Nei, den markedsføringen er usedvanlig uegnet strategi i et opplyst samfunn.

Men i min verden rangerer Spec uansett blant de bestlydende solid state forsterkerne på markedet.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    13
    Det er dessverre nettopp den type markedsføring som går hjem hos mange audiofile.
    Rart i grunn å lese at det som teknisk kyndige leser som "pisspreik" blir oppfattet som "veldig interessant og må ha" for de veldig subjektive.

Det er ihvertfall veldig godt gjort å bruke en halv side med halvveis teknisk sjargong for å beskrive et zobelfilter. Deler for et par 10 kroner og selge det innpakket i en treboks for 10k.. Det er slik som er ødeleggende og splittende for en fin hobby.

Også veldig problematisk at folk som tester og skriver om det er totalt ukritisk til den falske og faktisk ulovlige markedsføringer som skjer.

Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.209
    Torget vurderinger
    1
    Det er dessverre nettopp den type markedsføring som går hjem hos mange audiofile.
    Rart i grunn å lese at det som teknisk kyndige leser som "pisspreik" blir oppfattet som "veldig interessant og må ha" for de veldig subjektive.

Det er ihvertfall veldig godt gjort å bruke en halv side med halvveis teknisk sjargong for å beskrive et zobelfilter. Deler for et par 10 kroner og selge det innpakket i en treboks for 10k.. Det er slik som er ødeleggende og splittende for en fin hobby.

Også veldig problematisk at folk som tester og skriver om det er totalt ukritisk til den falske og faktisk ulovlige markedsføringer som skjer.
    Nå blir dette litt feil tråd å diskutere akkurat dette i, så jeg vil ikke følge dette opp videre i denne tråden, men vil bare sitere min artikkel om et slikt fenomen, slik at ikke inntrykket om "totalt ukritisk" får stå uimotsagt:

Spec's markedsføringsavdeling:
    An amplifier is a musical instrument
    At the core of our concepts is the idea that the amplifier is a musical instrument. By supporting the chassis with a combination of woods, RSA-M99 reproduces a beautiful sound like a genuine musical instrument.
    A wide, solid spruce board is closely attached to the entire bottom surface of the chassis. Spruce is the same type of wood used to build violins.
    Wooden feet of maple with hickory embedded in the center. These foot pieces are designed in such a way that only the hickory located in the center is grounded.
    Wooden soundboard with wooden feet vibrate with the audio signal playing a natural sound
    .
    Mitt svar i artikkelen:
    No, Spec, an amplifier is anything but a musical instrument. The listener does not at all want to listen to an interpretation and colored musical piece, played through a different musical instrument than the one on the original recording. An amplifier is supposed to make the music come alive in the listening room, and nothing else. So OK, I may accept that the wood can have some impact on the sound, but then I suggest it removes unwanted resonances, instead of introducing new ones. That said; Spec has of course hit the bulls eye, their amps do not resonate or vibrate in any way, so let’s just pretend the lyrics above is the result of a weird, Japanese sense of humor.

borglein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    21

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    14
    Er dette prod versjonen av eksos-slange kablene som først ble "demonstrert" på messa i Horten i fjor?

borglein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    21
    Er dette prod versjonen av eksos-slange kablene som først ble "demonstrert" på messa i Horten i fjor?
    Er det eksosslange ja. Jeg fikk sterke assosiasjoner til dusjslange da jeg så denne. Uansett svært vakre, og det gir den rette high end-følelsen å få eksosrekvisita inn bak husalteret.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    14
    Er det eksosslange ja. Jeg fikk sterke assosiasjoner til dusjslange da jeg så denne. Uansett svært vakre, og det gir den rette high end-følelsen å få eksosrekvisita inn bak husalteret.
    Hvis det er Horten-kablene så var de også sandfylte og dermed vanskelige å bøye. For de som ikke var der så ble de pushet av en godt påseilet person, en rimelig flau seanse vil jeg si.

borglein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    21
    Hvis det er Horten-kablene så var de også sandfylte og dermed vanskelige å bøye. For de som ikke var der så ble de pushet av en godt påseilet person, en rimelig flau seanse vil jeg si.
    Jeg var tilstede, men jeg klarte faktisk dessverre å unngå denne personen fullstendig under søndagens etappe.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    4.455
    Det jeg forstår enda mindre av enn de kablene er hvorfor han mente jeg var et passende subjekt å forsøke å pushe kablene på. Kanskje promillen på ca 19 og snøvlingen forklarer det meste...

AOC

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    243
    Ikke mobb. Fyren er til å stole på, som andre gateselgere i Tyrkia som selger dyre 'merkeklær' til prisen av en hamburger.
    "..er eksos rør til en liten motor. Men fungerer perfekt for skjerm å vibrasjoner. Men det som er inni som viktigste. Er du interessert i lyd burde du prøve. Har prøvd mot de aller dyreste kabler på markedet. Denne skiller seg ut. Klart best. Er gratis å prøve😉"
    -svarte han på mld.
    Om det er sant det han skriver mot slutten så forteller jo det en del om kabelprodusenter der ute. 'Er det kjukt og ser flashy ut så låter det bra, esse'.

Singh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    311
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig hva folk selger, ved ettertanke så har jeg noe plater som er signerte som jo var vanlig før. kanskje jeg har en liten formue stående, om det står Morten, Kari eller Leif spiller ingen trille.

Og at herr Maxvell for fortsette med salgene sine er helt utrolig, den mannen lar seg ikke stoppe.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    44
    Sjekk prisene på Electrocompaniet på Finn da!
    Fantasipriser på ECI-1, ECI 5mk2 og en del andre. Flere som tror de besitter gull!
    AW60 til 8000,-:LOL: Har hatt mange EC, bl.a. Aw60 som kostet veil 6990,- når jeg kjøpte den ny i 98 eller 99.
    Her har du sjansen til å gjøre et dårlig kjøp.

jorwed_

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    8.730
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    72
    Sjekk prisene på Electrocompaniet på Finn da!
    Fantasipriser på ECI-1, ECI 5mk2 og en del andre. Flere som tror de besitter gull!
    AW60 til 8000,-:LOL: Har hatt mange EC, bl.a. Aw60 som kostet veil 6990,- når jeg kjøpte den ny i 98 eller 99.
    Her har du sjansen til å gjøre et dårlig kjøp.
    Skikkelig gullgraver rush på EC om dagen ja :)

Rikkolini

Medlem
    Ble medlem
    01.10.2019
    Antall liker
    1
    Skikkelig gullgraver rush på EC om dagen ja :)
    Helt hinsides! Prøver å få kjøpt meg en EC 4.8 pre, men da er det enten 20k for en 10år gammel en eller 25k for en «ny» dog utgått sak.. Så for meg at 4.8 skulle ligge rundt 10k 🤔

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn