Bil, båt og motorsykkel morsom, praktisk og fornuftig bil?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Finnes det en ny bil med et godt understell, grei benplass bak og med plass til mer enn 2 bæreposer i bagasjen til +/- 350K på markedet?

Har kikket litt på Mini Countryman, men kommer ikke på fler?

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.216
for 350k kan du jo velge og vrake omtrent, såfremt du ikke skal ha nyeste modell.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.641
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
350k, skulle jo kunne greie å finansiere Ford Focus C-max, Ford Mondeo, Skoda Octavia og mye annet.

Johan-Kr

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Jeg ville utvilsomt valgt Mercedes A-klasse hvis du ikke trenger større bil en Mini Countryman. Stilig, innovativ, moderne!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg ville utvilsomt valgt Mercedes A-klasse hvis du ikke trenger større bil en Mini Countryman. Stilig, innovativ, moderne!
Countryman har litt større bakseteplass enn a klassen. Den er flott å se på både innvendig og utvendig, men blir nok hakket for trang baki desverre.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.641
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
350k, skulle jo kunne greie å finansiere Ford Focus C-max, Ford Mondeo, Skoda Octavia og mye annet.

Johan-Kr
Ingen av disse går vel for å være direkte morsomme å kjøre?
C-max har da fått gode testresultater på kjøreegenskaper - "kjøreglad" er vel betegnelsen som går igjen...

Biler kan ha god plass, være sporty og billige - velg to egenskaper...

Selv om Clubman er "stasjonsvogn", så er det ikke en bil jeg vil karakterisere med ordene "godt om plass".

Johan-Kr

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

Johan-Kr
Ingen av disse går vel for å være direkte morsomme å kjøre?
C-max har da fått gode testresultater på kjøreegenskaper - "kjøreglad" er vel betegnelsen som går igjen...

Biler kan ha god plass, være sporty og billige - velg to egenskaper...

Selv om Clubman er "stasjonsvogn", så er det ikke en bil jeg vil karakterisere med ordene "godt om plass".

Johan-Kr
Countryman er ikke direkte praktisk med 350 l bagasjeplass, men den er overraskende romslig inne i kupeen.
Joda Ford går vel ofte for å være god å kjøre med sin presise styring, men jeg kunne ha tenkt meg noe som gjorde det litt artig å kjøre. Noe ala Mini'n men med 100 l mer bagasjeplass f.ex

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Kanskje ikke stort nok bagasjerom, men spent på nye Golf GTE...
Ellers ligger jo den bilen du akkurat har lakkforseglet rundt 350, men der er det mer komfort enn sport.

A.J.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.585
Sted
Holmestrand
Kjørte en A-klasse ei uke tidligere i år.
Komfortabel, god å kjøre. "Min" hadde den minste motoren, den hadde kledd litt mer.
Ellers var det en positiv overraskelse som både kone og kjørende døtre også likte svært godt.
Ikke så sikker på at den er mest praktisk, men i konkuranse med en mini så bladde det klart blitt en A.
:)

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.643
Sted
Sølvbyen
For et par år siden hadde jeg Mazda 3 som leiebil en ukes tid mens min egen stod på verksted. Utfra den erfaringen kan jeg bare ikke med min beste velvilje anbefale Mazda 3 som en bil det er moro å kjøre. Men den er sikkert praktisk.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.956
Sted
oslo
For et par år siden hadde jeg Mazda 3 som leiebil en ukes tid mens min egen stod på verksted. Utfra den erfaringen kan jeg bare ikke med min beste velvilje anbefale Mazda 3 som en bil det er moro å kjøre. Men den er sikkert praktisk.
kom en ny en i år, som i følge testene har blant de best kjøreegenskapene i klassen.
ikke prøvd en selv, men synes nå det virker som om den er verdt en prøvekjøring.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.643
Sted
Sølvbyen
kom en ny en i år, som i følge testene har blant de best kjøreegenskapene i klassen.
ikke prøvd en selv, men synes nå det virker som om den er verdt en prøvekjøring.
Kan godt tenkes det, min erfaring er som sagt ikke helt oppdatert. Men da skal det ha skjedd ganske store forandringer tenker jeg. :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Tror ikke en bil både kan være morsom og fornuftig.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.643
Sted
Sølvbyen
Sist redigert:

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.839
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Mini med hengerfeste? eller takboks? Størrelse, moro og begrenset budsjett går ikke bra sammen, og 90% av tiden trenger man ikke størrelsen.

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
A-klasse hadde utgått pga liten motor, men har kjørt Mazda 3 med 2.2 diesel og det fungerte veldig bra :)

A.J.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Mini med hengerfeste? eller takboks? Størrelse, moro og begrenset budsjett går ikke bra sammen, og 90% av tiden trenger man ikke størrelsen.
Det er kun når vi skal på type campingferie at det blir "noe trangt" med en Mini Countryman.
Skiboks har jeg, men om jeg kjøper en Mini må jeg ha takgrind istedenfor. Evt en liten henger bakpå.

08fd22d60b57b14c501436c4f953de3e-image.jpeg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.489
Leide en Countryman en ukes tid i fjor. Hadde mer følelse av å kjøre Hi-Ace enn personbil. M.a.o. jeg likte den ikke. C30, som jeg kjører til daglig, er mange hakk morsommere. Neste gang jeg bytter bil så kommer jeg til å vurdere V40.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.641
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Trenger du større bil 10% av tiden, så har du kjøpt for liten bil. Trenger du større bil 1-2 ganger i året, så blir saken en annen.

Å operere med en bil som er så liten at man trenger en nummer-to-bil, blir temmelig tåpelig. Er man av typen som aldri er spesielt handy, og aldri trenger å frakte verktøy, materialer eller annet, og kun trenger plass til noen handleposer - da kan en nøye seg med noe smått, kjapt og morsomt.

Jeg hadde først en Geländewagen, og nå en varebilregga Mercedes ML. Noe særlig mindre hadde medført mye praktiske problemer i forhold til å få med meg ting og tang som jeg regelmessig frakter.

Johan-Kr

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Hvorfor må man plent ha nytt ? Slik at man skal ta det store førstetapet på egen kappe ?

Man får mye fin brukt BMW for 350-400K, bør kunne infri alle ønsker.

Mini er frisørbil.

• Liker
Reaksjoner: SRM
C

Cyber

Gjest
Enig med Bjarnetv, Mazda 3 er jo knallflott og bør tilfredsstille...

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Alfa Romeo Giulietta

Jeg er ivertfall veldig fornøyd med min og den er veldig god å kjøre.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Leide en Countryman en ukes tid i fjor. Hadde mer følelse av å kjøre Hi-Ace enn personbil. M.a.o. jeg likte den ikke. C30, som jeg kjører til daglig, er mange hakk morsommere. Neste gang jeg bytter bil så kommer jeg til å vurdere V40.
Var innom Bilsalongen og hentet en Countryman for å sammenligne den med 3 dørs Minien. Ikke like go-cart følelse selvsagt da man sitter høyere ( noe fruen har savnet ) Plassen inne i cupeen er overraskende god og begge ungene hadde god plass til beina bak meg ( jeg er 182 cm )
Den modellen jeg prøvde hadde 90 hk diesel ( mini one ) men kjentes pigg.
Å sammenligne denne med en hi-ace blir litt søkt synes jeg. Når man ligger i 80-90 km/t rundt krappe svinger er det ingenting med en Mini Countryman som minner om Hi-ace.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Ellers ligger jo den bilen du akkurat har lakkforseglet rundt 350, men der er det mer komfort enn sport.

A.J.
Jeg har faktisk kikket litt på den som jeg nettopp hadde inne og har sendt avgårde en mail til en av de ansatte.
Fantastisk gode seter, flott interiør som er førerorientert, men som du sier så er den satt opp til comfort. Et uorginalt understell hadde nok løst noe av det.

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
6

A.J.
Jeg har faktisk kikket litt på den som jeg nettopp hadde inne og har sendt avgårde en mail til en av de ansatte.
Fantastisk gode seter, flott interiør som er førerorientert, men som du sier så er den satt opp til comfort. Et uorginalt understell hadde nok løst noe av det.
Jeg sliter med å finne noe som gir mer valuta for pengene i den klassen ihvertfall. Kommer med adaptivt understell, som du sikkert vet, og du har du ihvertfall muligheten til å stive opp litt.

PS: Du får hilse fra meg og si at du må få en god pris:)

A.J.

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
312
Sted
Tranby
Renault Turbo 2 er skjelden. Totalt forskjellig fra Renault 5 som den ligner på. Midtmotor og bakhjulstrekk.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

A.J.
Jeg sliter med å finne noe som gir mer valuta for pengene i den klassen ihvertfall. Kommer med adaptivt understell, som du sikkert vet, og du har du ihvertfall muligheten til å stive opp litt.

PS: Du får hilse fra meg og si at du må få en god pris:)

A.J.
Jeg bare dikter opp en pris jeg og sier det var prisen du gav meg ;)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Fiesta ST Turbo ville vært mitt valg til nybil innenfor den kravspecen.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
861
Kanskje nye Skoda Rapid med utstyr? Jeg har sett verre biler, men helt det samme som Mini er den nok ikke.

Kanskje også den nye BMW 2-serie i xDrive -utgave?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Fiesta ST Turbo ville vært mitt valg til nybil innenfor den kravspecen.
Nå begynner bilene å bli veldig små synes jeg. Tror nok Focus'en ville vært litt bedre både med hensyn til plass i cupeen og bagasjerommet, men den er nok litt dyr i ST utgaven.

Topp Bunn