Bil, båt og motorsykkel morsom, praktisk og fornuftig bil?

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Antall liker
375
Torget vurderinger
10
Finnes det en ny bil med et godt understell, grei benplass bak og med plass til mer enn 2 bæreposer i bagasjen til +/- 350K på markedet?

Har kikket litt på Mini Countryman, men kommer ikke på fler?
Det korte kjedelige svaret er nei, ikke til den prisen du nevner, med din spec. og det du ønsker. En grunn til min begrensede begeistring for mini generelt er at de har har et stort problem når de regner, og det er at når du åpner døra så blir setet vått fordi vannet på taket drypper rett inn i kupeen. Klønete engineering det der. Men bilen er morsom, og kjører relativt godt.
Skal kona ha ny bil, eller du? Kan du ikke bare bytte fjærer, dempere, og stabstag i skodaen da? legg inn et par grader positiv camber når du stiller inn vinklene så er du i boks. Countryman er nok det nærmeste du kommer morsom i prisklasse . Ta nye mini SD turbodieselmodellen, den lar seg relativt enkelt skremme opp i 250 gamp... men allikevel har 170 hk og 360 nm 0-100 på 7,4 (konservativt) det bør klø far godt på ryggen;)

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Skoda Oktavia RS ligger litt over din prisbrakett, men om du pruter er det vanligvis noen greie rabatter å få. Eventuellt en demobil? Og selv om du synes RS blir for kostbar så finnes det modeller med litt mindre motor som fortsatt er morsome å kjøre til en greit lavere pris. Før du avskriver Skoda som "kjedelig" bør du prøvekjøre!!

For egen del har jeg mere sans for komfort og god plass enn for "artighet", i alle fall så lenge jeg kun skal ha en bil. En leke bil ved siden av hverdagsbilen vil selvsagt bli noe annet. Og innefor "fornuftig pris" er det ikke mange valg, derfor ble det Skoda Superb.

The world's best luxury cars - BBC Top Gear

Skoda-MB-RR.jpg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Skoda Oktavia RS ligger litt over din prisbrakett, men om du pruter er det vanligvis noen greie rabatter å få. Eventuellt en demobil? Og selv om du synes RS blir for kostbar så finnes det modeller med litt mindre motor som fortsatt er morsome å kjøre til en greit lavere pris. Før du avskriver Skoda som "kjedelig" bør du prøvekjøre!!

For egen del har jeg mere sans for komfort og god plass enn for "artighet", i alle fall så lenge jeg kun skal ha en bil. En leke bil ved siden av hverdagsbilen vil selvsagt bli noe annet. Og innefor "fornuftig pris" er det ikke mange valg, derfor ble det Skoda Superb.

The world's best luxury cars - BBC Top Gear

Vis vedlegget 285861
Jeg har den nye Skoda Oktavia 1.8 tsi 4x4 dsg med 180 ( 198 ) hk nå og den går som en liten skrævrakett v kickdown og den har vært problemfri fra dag 1. Skoda er definitivt et merke jeg har fått stor respekt for!

Jeg er på utkikk etter noe som er litt billigere å bruke i det daglige, som er morsom også rundt svinger og som kan stille kløen som har oppstått da jeg er på vei inn i pubertet nr 2 og 40 års krisen.

Jeg er i ferd med å trappe ned stillingstr på min 100% stilling på natten da jeg er lei etter 14 år og med nyoppstartet firma må jeg få litt mindre utgifter samtidig som jeg trenger en bil som kan profilere driften og foretaket mitt.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.493
Dersom ikke bedriften din er frisør eller blomsterdekoratør ville valgt bort Mini. Fiesta ST er nevnt tidligere, den er vel ikke liten?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Dersom ikke bedriften din er frisør eller blomsterdekoratør ville valgt bort Mini. Fiesta ST er nevnt tidligere, den er vel ikke liten?
Det er en kombinasjon av frisør, blomsterdekoratør, kinomaskinist, korrekturleser og begravelsesagent.

Ps Navnet står i signaturen min Pinky!

Pps Det hendar jeg drar på fjøddi å mjåkkar mjåkkjy i pøsa og da passar det best med noko større enn Fiesta.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
DS 3 blir for liten? Griselekker bil med litt ekstra stæsj. Kan bli knalltøff med de rette atributter.

Citroën DS3 THP 200 Racing SJELDEN BIL! STRØKEN 2012, 15*000
Flott bil, men det holder med 1 Citroen i garasjen.

Var ute en tur i dag med en Countryman Cooper med 1.6 diesel og 112 hk all4. Den var ikke utstyrt med sportsunderstell så selgeren tilbøy meg å låne hans egen 2.0 136 hk ( Cooper Sd ) med sportsunderstell.
Den dro skinnet av pølsa når man trykte litt på gassen ( Neida det er ingen racerbil..i know )

Fikk jo da selvsagt et godt tilbud på en slik også..
Skulle gjerne hatt den med full John cooper works pakke, men da får jeg ikke bestillt med hengerfeste. Da må jeg ettermontere et til 20 lapper så da blir ikke DET aktuelt. Bilen er tøff uten også heldigvis.

2013-mini-cooper-countryman-s-all4-john-cooper-works-side-in-motion-2.jpg

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.644
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg er på utkikk etter noe som er litt billigere å bruke i det daglige, som er morsom også rundt svinger og som kan stille kløen som har oppstått da jeg er på vei inn i pubertet nr 2 og 40 års krisen.
Hvis du skal ha noe som er billigere å bruke, så vil jeg anbefale deg å beholde den du har, fordi at du klarer dårlig å hente inn allerede påløpt verditap ved å selge den du har og så få et nytt verditap på en ny bil, og så skulle hente det hele inn på reduserte drifts- og kapitalkostnader. Hvis den bilen du har er relativt ny, gikk du på rundt 40kkr i verditap bare ved å kjøre ut av bilforretningen...

Johan-Kr

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Renault!
Og før en fnyser av merket, prøv det som jeg har gjort.
Nye bilene har og fått mye skryt.

EL-anlegget er nytt fra modell 3, som er det samme som Merse har (De samarbeider i dag, som du ser når du ser på bakparten til A klassen)
Da har du fullt utstyr du kan få og penger igjen.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.736
Broren min har en Volvo V40 R-design. Jeg er ingen bilmann, men denne trigger ett eller annet i meg. Følte meg hjemme i det samme jeg satte meg inn i den. Godt støyskjermet, omtrent på nivå med større, nyere biler. Premium-feeling av interiøret. Setene passet meg som om de var formstøpt. Føles ikke undermotorisert selv med 1.6diesel, som er veldig gjerrig på drivstoffet. Morsom å kjøre, uten at jeg har noen referanse til andre biler av den typen. Ikke den største mtp lagringsplass i klassen, men finest IMO. Jeg er faktisk nærme å kjøpe meg en selv.

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Grattis :)
Du får si ifra når bilen er på tunet, så tar jeg sikkert en tur innom.

A.J.

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.704
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Gratulerer Griffenfeldt.

@ emokid: kjøpe V40 du? Du kan jo risikere at fruen blir gravid neste gang du drar ned smekken.... :cool:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Grattis :)
Du får si ifra når bilen er på tunet, så tar jeg sikkert en tur innom.

A.J.
Takker.
Du får ta deg en tur i Januar. Satser på at den kommer tidlig på nyåret.
Er spent på valg av understell da jeg gikk for sportsunderstell på en bil som allerede er relativt fast i fisken.
Det følger med 18" felger med runflat dekker, men de fikk jeg forhandler til å fjerne. Går for "normale" dekk på 17" istedenfor.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.736
Gratulerer Griffenfeldt.

@ emokid: kjøpe V40 du? Du kan jo risikere at fruen blir gravid neste gang du drar ned smekken.... :cool:
Hehe, da får vi evt gjøre en vri ;)

Topp Bunn