Tenkte du Vestlandsturen? Jeg har veldig lyst, det var helt fantastisk tur når jeg var med i 2012 (tror jeg det var). Drøye 50 biler (inkl lokale helter) over Valdresflya ned til Lom var ett realt skue!
Svigerfar har en litt speciell BMW 850 Alpina, beställd i Abu Dhabi av en högt uppsatt lokal tjänsteman och byggd av BMW som Alpina. Tjänstemannen levererade tillbaka bilen efter en vecka på grund av manglende bakdörrar (enligt BMW-säljaren var förklaringen att han måtte ha 4-dörrars för hustrun satt i baksätet, men det var inte så noga att kolla det innan han beställde bilen! ) så svigerfar fick den till en god pris med bara några få kilometer på mätaren och med en annorlunda historia. Utan att veta säkert tror jag inte det rullar många av den modellen på vägarna. Har haft den med till Øvrevoll.
Mange flotte hobbybiler her! Skulle ønske økonomien tilsa at man kunne ha den hobbybilen man har hjerte nærmest.. men det får bli om noen år..
Av tidligere morrobiler så kan jeg nevne 3stk Trans am, 77mod, 79mod og 85mod. 93mod RX7 94mod, Mazda 323 GTR med mye attåt, 94mod BMW m5 touring og en Opel Zafira OPC..
En 96mod Chevy S10 pickup som var meget gjennomført med senk og rett amerika stuk(want peoples choice på landstreffet i trondheim 97).
Drømmebilen er 77 Trans am.. dog noe modifisert med 79 rumpe og såklart noe heftig under huven.. Year One bygde noen eksemplarer nå i forbindelse med smokey and the banditt jubileum som jeg mener så absolutt rett ut!
Men i dag sitter man med en annen kansje mere sjelden bil.. en 86mod Ford Escort XR3i.. ikke mange igjen av disse, skulle gjerne vært en RS turbo, men få finnes i såpass god stand som denne.. ble pusset opp mot slutten av 90 tallet etter en liten runde i skogen.. så meget god for rust, motor er også total overhalt i nyere tid, bunndelen ble tatt samtidig som karrosen, og toppen er tatt nå for 2år siden.. litt snadder i toppen og simons eksos fra manifoil gjør at det er ca 125-130hk i denne i dag, og den er faktisk kvikk
En del arbeid gjenstår, men et veldi greit objekt som er EU ok og skiltet
Av alle disse morro bilene så må jeg gi kred til OPC gutta hos Opel.. den 07modellen Zafira OPC som jeg hadde må være noe av det mest morro jeg har kjørt.. 240hk er ikke allverden, men det var en ballanse i bilen, et understell som matchet, en girkasse som matchet og bremser like så.. enormt morro bil å kjøre fort og lekent med i svinger, spiste langt sterkere biler til lunsj på baner og var bare pur morro..
Kvalifiserer vel ikke direkte til morrobil i trådens rette forstand. Men har hatt endel "ufornuftig" etterhvert og kjører nå BMW 320D stasjonsvogn.
Har ikke benka den nå men skal være rundt 220-250hk og 470-500nm. Kos med bil det er gratis å bruke og så kjører fra "alt"
Ramlet over en annonse for en "gammel kjærlighet". Fiat X-1/9 !
Synes fortsatt at den er griselekker!? Er det farlig? Vil det gå over eller MÅ jeg kjøpe en for så å kunne angre i ettertid?
Litt vanskelig dette for en stakkar som er opphengt i engelske biler og defor henfallen til å kjøpe bil med hjertet og hjernen helt frakoblet...!
Ramlet over en annonse for en "gammel kjærlighet". Fiat X-1/9 !
Synes fortsatt at den er griselekker!? Er det farlig? Vil det gå over eller MÅ jeg kjøpe en for så å kunne angre i ettertid?
Litt vanskelig dette for en stakkar som er opphengt i engelske biler og defor henfallen til å kjøpe bil med hjertet og hjernen helt frakoblet...!
Du MÅ kjøpe den. Italienske biler er kule , de også. Denne saken er jo en liten mini-Ferrari med midtplassert motor o.s.v. Grei deletilgang er det også, siden FIAT nesten er som LEGO å regne. Stor kompabilitet innen merket.
Når det gjelder kvalitet så skal du ikke være redd, fullt på høyde med de britiske.
Kompis av meg hadde en slik X-1/9 en gang. Den går som ei kule og sitter klistra på veien. Det du må være obs på er rust.
Bilen veier så vidt over 800 kg, og jeg mener å huske at det går (med vaselin og skohorn) å få en 1,6 i den, og da går den "som en svidd styggemann," som det heter på nordnorsk....
Alle elektiske systemer som ikke er japanske er omtrent like crap som lucas!
Problemet til lucas var at de britiske bilprodusentene var ekstra dårlige til å plassere komponentene, f.eks fordeleren på klassisk mini, som lå rett bak grillen og ble fyllt med vann ved enhver anledning.
selv koser jeg meg for tiden med en fransk 80-tallsbil som inneholder et virrvarr av bosch, valeo, jeager og sikkert flere til, og det kan jeg love deg at er en spennende oppgave å prøve å holde ved like!
det er for eksempel 3 identiske reléer i motorrommet for ting som lys, horn og radiatorvifte, men istedenfor å plassere alle på samme sted har de gjemt dem såvidt litt unna hverandre, noe som resulterer i at en er montert lett tilgjengelig i motorrommet, mens den andre ligger 3cm unna bak frontfangeren, og trenger demontering av fronten/evt. frontlykten for å nåes.
hvorfor ikke bare sette dem rett ved siden av hverandre?
det er en åpning med ledninger som går fra den ene til den andre, så det hadde ikke engang kostet et øre, og det er masse plass!
som en ekstra bonus blir den bak frontfangeren ofte våt og går i stykker.
gøy.
.
.
.
.
JEG VET HVOR DU BOR! JÆVLA DRITTRELÉ!!!
JEG VET DERE SAMMARBEIDER MED DE JÆVLA RELÉENE!!! UT MED SPRÅKET; HVOR ER DEN FORBANNA FEILEN!!!!
du kan slutte å vise feil temperatur. jeg har snakket med sikringene og de sa at alt var Cool...
Nå er jeg helt sikker på at Gumball passerer her på E18 da jeg kan høre vanvittig turtall og heftig motorlyd. Kan desverre ikke se E18 herfra, men bor ca 500-700m unna i luftlinje.