lol ;DEn 23 år gammel mann ble ikke knivstukket på åpen gate ved 07:30 tiden søndag.
...morgenfuglene var der... ;D
Samme her. Det er noe eget med jazz 'Round Midnight...jeg har også blitt ufrivillig morgenfugl, og GUD som jeg hater det.
har derfor krysset av for natteravn.
Gled deg! Om en 20 års tid flytter den lille karen hjemmenfra, og da blir alt som før.Var en gang en natteravn, men etter det kom en liten kar inn i familien har endret seg gitt.![]()
Og du har vært oppe noen timer ?Studier viser faktisk at B-mennesker har gjennomsnittlig høyere intelligens enn A-mennesker.
Det er da ingen bombe? ;DStudier viser faktisk at B-mennesker har gjennomsnittlig høyere intelligens enn A-mennesker.
Tror ikke man blir morgenfugl sånn helt uten videre.Var en gang en natteravn, men etter det kom en liten kar inn i familien har endret seg gitt.![]()
Ettersom vi har fargesyn, er vi i utgangspunktet fruktetarar. Vi har ofra nattsynet til fordel for evna til å kunne sjå skilnad på kart og mogen frukt. Om vi skal hauste frukt om natta, har vi ikkje nytte av denne evna. M.a.o. kan vi seie at nattmenneska er dysfunksjonelle.En morgenfugl lever i falsk bevissthet (ref. Sartre). Morgenfuglen har en falsk forståelse av seg selv som et harmonisk individ som våkner tidlig, går på jobb, og er kvikk og rask før kl 12.00. Slik er ikke menneskets vesen. Vi er skapt til å være aktive fra 12 til 24. De siste timene er viet reproduksjon.
Morgenfugler forstår ikke dette og eksisterer bare som produktive, arbeidende vesen. De glemmer en viktig side av livet: reproduksjon. Dette forstår de ikke og lever i falsk lykke kanskje helt til de blir gamle, og et og annet går opp for dem. Da er det for sent!
![]()
Og vi som ser ned på de flinke jordbærplukkerene fra Polen, når de egentlig er høydepunktet av menneskelig utvikling. :'(Ettersom vi har fargesyn, er vi i utgangspunktet fruktetarar. Vi har ofra nattsynet til fordel for evna til å kunne sjå skilnad på kart og mogen frukt. Om vi skal hauste frukt om natta, har vi ikkje nytte av denne evna. M.a.o. kan vi seie at nattmenneska er dysfunksjonelle.
;D ;D ;DEttersom vi har fargesyn, er vi i utgangspunktet fruktetarar. Vi har ofra nattsynet til fordel for evna til å kunne sjå skilnad på kart og mogen frukt. Om vi skal hauste frukt om natta, har vi ikkje nytte av denne evna. M.a.o. kan vi seie at nattmenneska er dysfunksjonelle.
Du kan ha frukta di for meg. Fargesynet er til for å se forskjell på rød og hvit vin, brun og hvit sprit, mørkt og lyst øl.Ettersom vi har fargesyn, er vi i utgangspunktet fruktetarar. Vi har ofra nattsynet til fordel for evna til å kunne sjå skilnad på kart og mogen frukt. Om vi skal hauste frukt om natta, har vi ikkje nytte av denne evna. M.a.o. kan vi seie at nattmenneska er dysfunksjonelle.
Ikkje om sommaren....;D ;D ;D
Men bor man langt nok nordover så blir det hipp som happ
Ja, der kan du sjå...Og vi som ser ned på de flinke jordbærplukkerene fra Polen, når de egentlig er høydepunktet av menneskelig utvikling. :'(
Natteliv? Då kjenner ein ikkje skilnad på noko lenger. Dessutan, kva trur du ein lagar vin og sprit av?Du kan ha frukta di for meg. Fargesynet er til for å se forskjell på rød og hvit vin, brun og hvit sprit, mørkt og lyst øl.
Skaff deg et liv!
Sprit lages best av enten druer, korn eller potet. (Den siste er jfr. akevitt)Dessutan, kva trur du ein lagar vin og sprit av?
Du kan ha frukta di for meg. Fargesynet er til for å se forskjell på rød og hvit vin, brun og hvit sprit, mørkt og lyst øl.
Skaff deg et liv!
Herregud mann hvorfor tror du Gud gav oss Fargefjernsyn da ? Selvsagt for at vi skulle kunne bruke fargesynet om natta !!Ettersom vi har fargesyn, .............
Ikkje om sommaren....
Hmm, rare greier. Og så jeg som syns at jordbær og rips er aller best når de er grønne, og multa er best som kart. Etter 11 år som nattsøster på psykiatrisk akuttavdeling betyr vel det bare at nattsynet har kommet tilbake, mens smakssansen har blitt dysfunksjonellEttersom vi har fargesyn, er vi i utgangspunktet fruktetarar. Vi har ofra nattsynet til fordel for evna til å kunne sjå skilnad på kart og mogen frukt. Om vi skal hauste frukt om natta, har vi ikkje nytte av denne evna. M.a.o. kan vi seie at nattmenneska er dysfunksjonelle.
Då treng ein fargesynet sittt for å unngå kartplukking av molte.Hørt om midnattsol?
Eg trur vi får spørje Komponenten.....ho har greie magekjensler innan dette, har ho gjeve meg inntrykk av.noen som vet hvorfor natteravner er mer agressive og kranglevorne enn morgenfugler? mener å ha observert dette, sånn generellt.
denne avstemningen viser dessuten at det er flest natteravner her på hfs, og vi krangler jo som faen - meg selv inkludert.
en annen ting jeg har lagt merke til, er at hår og skjegg vokser ukontrollert etter noen netter på rangel. hvorfor, hvorfor, hvorfor? høyt testosteron-nivå? føkka hormonbalanse?
noen som har gode svar på disse eksistensielle spørsmålene?
Forfedrene våre dro fram farvesynet i et siste forsøk på å bekjempe ville jordbær ???Og vi som ser ned på de flinke jordbærplukkerene fra Polen, når de egentlig er høydepunktet av menneskelig utvikling. :'(