MORGENFUGL VS. NATTERAVN

er du morgenfugl eller natteravn?

• morgenfugl

Stemmer: 0 0.0%
  • natteravn

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
enda en intelligent avstemning her på hfs! ;D

ps!
hvis du ikke er noen av delene, kan du krysse av for de du liker best. ;D

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
804
Torget vurderinger
5
Var en gang en natteravn, men etter det kom en liten kar inn i familien har endret seg gitt. :)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.799
Sted
Østfold
En 23 år gammel mann ble ikke knivstukket på åpen gate ved 07:30 tiden søndag.

...morgenfuglene var der... ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
En 23 år gammel mann ble ikke knivstukket på åpen gate ved 07:30 tiden søndag.

...morgenfuglene var der... ;D
lol ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har også blitt ufrivillig morgenfugl, og GUD som jeg hater det.
har derfor krysset av for natteravn.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.119
jeg har også blitt ufrivillig morgenfugl, og GUD som jeg hater det.
har derfor krysset av for natteravn.
Samme her. Det er noe eget med jazz 'Round Midnight...

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Studier viser faktisk at B-mennesker har gjennomsnittlig høyere intelligens enn A-mennesker.

O

OldBoy

Gjest
Var en gang en natteravn, men etter det kom en liten kar inn i familien har endret seg gitt.  :)
Gled deg! Om en 20 års tid flytter den lille karen hjemmenfra, og da blir alt som før.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Studier viser faktisk at B-mennesker har gjennomsnittlig høyere intelligens enn A-mennesker.
Og du har vært oppe noen timer ?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hvis jeg må velge en av disse må det vel være natteravn, men jeg foretrekker å legge meg tidlig, å sove så lenge jeg kan..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Var en gang en natteravn, men etter det kom en liten kar inn i familien har endret seg gitt.  :)
Tror ikke man blir morgenfugl sånn helt uten videre.
Er man trøtt om morgenen så er man ingen morgenfugl, at noen vekker deg eller du må tidlig på jobb endrer vel ikke på det.
Noen er A- og noen er B -mennesker. Det er tydeligvis ett A-menneske som kom på den glupe ide'en at arbeidsdagen skal starte klokken 7...

Tips: Lag plakater med teksten: TA NATTEN TILBAKE og gå ut og demonstrer... ;D

O

om.s

Gjest
Begge deler her med, jobber bl.a på dögnets alle timer, 24/7-365......(2 dager jobb/3 dager fri)

mvh

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
En morgenfugl lever i falsk bevissthet (ref. Sartre). Morgenfuglen har en falsk forståelse av seg selv som et harmonisk individ som våkner tidlig, går på jobb, og er kvikk og rask før kl 12.00. Slik er ikke menneskets vesen. Vi er skapt til å være aktive fra 12 til 24. De siste timene er viet reproduksjon.
Morgenfugler forstår ikke dette og eksisterer bare som produktive, arbeidende vesen. De glemmer en viktig side av livet: reproduksjon. Dette forstår de ikke og lever i falsk lykke kanskje helt til de blir gamle, og et og annet går opp for dem. Da er det for sent!

:)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det var da voldsomt, gjest...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.927
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
En morgenfugl lever i falsk bevissthet (ref. Sartre). Morgenfuglen har en falsk forståelse av seg selv som et harmonisk individ som våkner tidlig, går på jobb, og er kvikk og rask før kl 12.00. Slik er ikke menneskets vesen. Vi er skapt til å være aktive fra 12 til 24. De siste timene er viet reproduksjon.
Morgenfugler forstår ikke dette og eksisterer bare som produktive, arbeidende vesen. De glemmer en viktig side av livet: reproduksjon. Dette forstår de ikke og lever i falsk lykke kanskje helt til de blir gamle, og et og annet går opp for dem. Da er det for sent!

:)
Ettersom vi har fargesyn, er vi i utgangspunktet fruktetarar. Vi har ofra nattsynet til fordel for evna til å kunne sjå skilnad på kart og mogen frukt. Om vi skal hauste frukt om natta, har vi ikkje nytte av denne evna. M.a.o. kan vi seie at nattmenneska er dysfunksjonelle.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ettersom vi har fargesyn, er vi i utgangspunktet fruktetarar. Vi har ofra nattsynet til fordel for evna til å kunne sjå skilnad på kart og mogen frukt. Om vi skal hauste frukt om natta, har vi ikkje nytte av denne evna. M.a.o. kan vi seie at nattmenneska er dysfunksjonelle.
Og vi som ser ned på de flinke jordbærplukkerene fra Polen, når de egentlig er høydepunktet av menneskelig utvikling. :'(

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.878
;D ;D ;D

Men bor man langt nok nordover så blir det hipp som happ

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
Du kan ha frukta di for meg. Fargesynet er til for å se forskjell på rød og hvit vin, brun og hvit sprit, mørkt og lyst øl.

Skaff deg et liv!

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.919
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Dessutan, kva trur du ein lagar vin og sprit av?
Sprit lages best av enten druer, korn eller potet. (Den siste er jfr. akevitt)

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Du kan ha frukta di for meg. Fargesynet er til for å se forskjell på rød og hvit vin, brun og hvit sprit, mørkt og lyst øl.

Skaff deg et liv!

Tiltredes !!

Jazz, blues og Radio Lux på mellombølge er høydepunkter i livet som helt klart skulle nytes om natten !!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Ettersom vi har fargesyn, .............
Herregud mann hvorfor tror du Gud gav oss Fargefjernsyn da ? Selvsagt for at vi skulle kunne bruke fargesynet om natta !!

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Hmm, rare greier. Og så jeg som syns at jordbær og rips er aller best når de er grønne, og multa er best som kart. Etter 11 år som nattsøster på psykiatrisk akuttavdeling betyr vel det bare at nattsynet har kommet tilbake, mens smakssansen har blitt dysfunksjonell ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
noen som vet hvorfor natteravner er mer agressive og kranglevorne enn morgenfugler? mener å ha observert dette, sånn generellt.
denne avstemningen viser dessuten at det er flest natteravner her på hfs, og vi krangler jo som faen - meg selv inkludert.
en annen ting jeg har lagt merke til, er at hår og skjegg vokser ukontrollert etter noen netter på rangel. hvorfor, hvorfor, hvorfor? høyt testosteron-nivå? føkka hormonbalanse?
noen som har gode svar på disse eksistensielle spørsmålene?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.927
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
noen som vet hvorfor natteravner er mer agressive og kranglevorne enn morgenfugler? mener å ha observert dette, sånn generellt.
denne avstemningen viser dessuten at det er flest natteravner her på hfs, og vi krangler jo som faen - meg selv inkludert.
en annen ting jeg har lagt merke til, er at hår og skjegg vokser ukontrollert etter noen netter på rangel. hvorfor, hvorfor, hvorfor? høyt testosteron-nivå? føkka hormonbalanse?
noen som har gode svar på disse eksistensielle spørsmålene?
Eg trur vi får spørje Komponenten.....ho har greie magekjensler innan dette, har ho gjeve meg inntrykk av.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Never had no destination, could not get across.
You became my inspiration, oh but what a cost.
'Cause every time I hear that melody, well, something breaks inside,
And the grapefruit moon, one star shining, is more than I can hide.

-Tom

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Og vi som ser ned på de flinke jordbærplukkerene fra Polen, når de egentlig er høydepunktet av menneskelig utvikling.   :'(
 Forfedrene våre dro fram farvesynet i et siste forsøk på å bekjempe ville jordbær ???

- øhh, jeg er vel nærmest en morgenravn ???

Mvh.  RS ???

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Om natta så er det stille og rolig i huset, stort sett bare meg og musikken som høres..
Ingen hyling eller grin fra unger..
Ingen bikjer som skal ut å luftes, men det hender jeg tar med beistet en liten runde, det er så stille og rolig ute også..
Passe døsen og slapp i kroppen, musikken oppleves bedre på den måten, helt til jeg får gåshud over hele kroppen.!!
DA VÅKNER DU.!
For så å gå i dvalemodus å kose deg med enda mer nydelig musikk..
En til to ganger i løpet av natta så hører jeg en bil med piggdekk kjøre opp eller ned gata, PIGGDEKK SKULLE VÆRT FORBUDT.!!
Jeg er B-menneske og jeg er ikke hissig eller blir irritert over bagateller ;D

Har jobbet helkontinuerlig 6-skift ordning i over 20 år, selvfølgelig B-skift ;)
Formiddagen starter kl 05:00 når klokka ringer, da har jeg 45 minutter på meg å ordne mat, en liten tur på badet og så haste seg på jobb, våkner som regel litt før kl 14 da vi skal hjem..
Når jeg jobber eftan så må klokkene ringe mellom 11 og 12 for at jeg skal rekke jobben, da blir det som regel sene nattetimer før jeg er i seng..
Nattskift er best, da er det sjeldent å se sjefen eller andre idioter som skal plage oss. sånn etter "lunch" som vi har mellom 01:30 og 02:15 så begynner folket å henge med hue å sier ikke stort, bare jeg som er oppegående og som plager dem ;D

Topp Bunn